I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"babylonsjukan" och hur man lever

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-05-15 14:41
hur fan orkar ni alla leva på A-kassan, gör något med eran jävla liv ist för att lev på andra skattepengar. Ett jobb kan skapa många vägar som leder till mycket roligt. Men det är klart vill ni sitta och runka till festbilderna hela erat liv så gör det... hoppas ni sätter nudlarna i halsen fö fan!
http://www.rael.org . .

2006-05-15 21:31
aniii(och ni andra) ingen kommer att ge er ett sommarjobb ibland måste man kämpa lite själv...

2006-05-16 00:04
OnlineVll, jag har sökt jättemkt men alla tycker att jag är oduglig av nån anledning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-16 01:00
kanske beror på din inställning till jobb, vill du jobba? Jag lovar dig att inte någon ser dig som oduglig utan mer saknar intresse. Visa intresse för det ställe du vill vara på så kommer folk märka dig och låta dig jobba. Ingen vill jobba med folksom inte gillar det dom gör.
Producent

2006-05-29 00:49
InsaneSkum P17
jag hänger med dig ;D
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2006-05-29 17:38
HAHA shit vad tragiska ni är!!
Ta tag i era liv, och att citera från bibeln?
Är man en syndare som jobbar? Tvärtom ärthjärna.

Ryck upp er.
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
Graffare

2006-05-29 17:38
eller hur fuck livet
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2006-05-30 20:16
hur fan orkar ni alla leva på A-kassan, gör något med eran jävla liv ist för att lev på andra skattepengar. Ett jobb kan skapa många vägar som leder till mycket roligt. Men det är klart vill ni sitta och runka till festbilderna hela erat liv så gör det... hoppas ni sätter nudlarna i halsen fö fan!

hahaha håller med dig.

GÖR NÅT FFS!
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-05-30 20:43
Det intressanta med folk som bara gliiiider är att dom flesta in verkar inse att för att dom ska kunna gliiiiida så krävs det att ett oändligt antal människor faktiskt jobbar. tänk bara på hur många människor som ligger bakom huset du bor i. och då menar jag inte bara byggjobbare, utan arkitekter, stadsplanerare, material tillverkarna, blablabla and so on and so on...
fuck, bara för att du ska kunna ta bussen/tåget nånstans krävs en massiv insats av ett par hundra människor.

Jag har inga problem med folk som inte jobbar, så länge de inser allt detta, är djävulskt tacksamma för det, samt lever ute i skogen, klädda i skin från djur dom själv fångat med pinnar och grejer. för som någon tidigare skrev. ger man ingenting själv ska man fan inte få något tillbaka...lev i skogen utan någonting som skapats av andra människors slit, eller acceptera att du måste jobba och skaffa helt enkelt ett så soft jobb som möjligt.

typ...fast vad vet jag egentligen...
 I try to stay uplifted so that bullshit can pass me

2006-05-30 20:53
Hyrorna borde halveras. Då skulle man bara behöva jobba 3 dagar i veckan och kunna ha det bra endå. Sen är det klart att man får jobba 5 dagar i veckan om man vill.

2006-05-30 20:55
Jag vill ha tid att leva. Inte slösa bort all min tid på att knega bara för att en girig hyresvärld utnytjar mitt behov av tak över huvudet till vräka åt sig hela hushållskassan..

2006-05-30 20:59
Det krävs också att det finns möjlighet till fler halvtidsjobb. Att dela på anställningarna hade gett fler jobb inte minst!

2006-05-30 21:16
det där med att dela på en heltidstjänst till två halvtid har jag oxå tänkt på. det är dock inte fullt så enkelt eftersom arbetsgivaren måste betala en massa avgifter, försäkrningar och dylikt för varje anställd, och därför förlorar pengar på att ha två anställde istället för en. hade det varit lika billigt tror jag säkert att de flesta arbetsgivare hade gått med på såna ideér...

2006-05-30 21:33
mantis: fler jobb, men inte mer.....
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

2006-05-30 21:40
Mitchaloff
Har fler jobb och kan försörja sig själva kan skattepengaran användas till att tecka sådanna avgifter. Ett förslag.

pajjaz
Vi behöver fler jobb till dem som inte har jobb. Inte mer jobb till dem som redan har. Eller hur.

Lyricist

2006-05-30 21:47
Du kan juh födas och dö bara om du vill och skita i mellanhanden.
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2006-05-30 22:57
mantis: ett deltidsjobb försörjer ingen familj. Man måste skapa fler riktiga jobb. Jag har aldrig sagt fler till de som redan har så stoppa inte in falska påståenden, det drar ner din trovärdighet.

Genom att sänka arbetsgivaravgiften så kan man skapa massa nya jobb, jag skulle utan problem kunna anställa folk om den var lägre.
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

2006-05-31 06:37
mantis :: Jag betvivlar inte en sekund att det är så, och om du läser vad jag skrev så står där ingenting om det heller. det enda jag utryckte var att med nuvarande skattesatser och regler så är det som det är, för att få igenom en sån idé måste politikerna ändra på detta. Om det sen hade varit bra eller dåligt eller blablabla intresserar mig inte, endast det faktum att de inte kan göra så p.g.a dessa avgifter och grunkor och grejer.

bliblablu kukeliku...

2006-05-31 13:44
JOBBA 6 MÅNADER
SURFA 6 MÅNADER
ALLTID SOMMAR
ALDRIG VINTER
In the Big Rock Candy Mountain
The cops have wooden legs

2006-05-31 17:36
rikedom är blindhet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-01 11:06
jag lever livet
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-06-01 11:14
gräslök F15: Utveckla.
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

2006-06-01 11:34
ramen är vad du gör den till

2006-06-01 13:29
korkadebrud visade sig vara den smartaste hitills.
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

2006-08-25 19:22
på denna tråd har sebbe varit i farten på min användare, ursäktar.

2006-08-25 19:26
men om jag själv ska utveckla på vad han skrev så skulle jag väl gissa att man blir cynisk av pengar, beskriver ganska mkt av problemen. pengar är väl överskattat skulle jag kortfattat kunna säga, om jag lägger fram mina egna åsikter.. ;P babylon är ju en stor punkt för rastast när det gäller hur dom lever och mkt handlar om avstånd från babylon, kan kirra lite hemsidor till rastaforum sedan, rätt intressant faktiskt .. (denne sebbe som skrivit häruppe har blivit rasta) /betty