I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

taenkte grekerna reatt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-07-10 21:40

taenkte grekerna reatt?

Man trodde i forna grekland att man inte kunde teanka pa det pa ingenting, for da teanker man pa ingenting och de gar inte att taenka pa ingenting... dearfor menade man att det inte fanns nagra tomrum att allt var packat med byggstenar "materia", och isafall skulle allt vara lika tungt och vi skulle inte kunna rora oss allt skulle sta still.. Om nagon skulle papeka detta idag skulle alla skratta at papekaren, eftersom idag har vi nagot som kallas vakum, vilket aer ingenting, men om det aer ingenting varfor aer det en del av universum? det maste vara nagonting, annars kan man inte han nagra matt for ingenting om det inte aer nogot sa det moste va nagat? Och hur kan vi taenka pa ingenting?
att vi kan taenka pa det vi kallar vakum har ett enkelt svar, men jag vill att dem som laeser detta skall taenka efter och forsoka svara,,
Jag anser inte mig sjaelv att vara sofistikerad, for jag aer ingen laerare och jag har inte sa monga svar, men jag kan pasta att jag aer filosof och en filosofs storsta uppgift aer att staella fragor...

men som sagt, aer ingenting ingenting, eller aer det nagot?

// aer i staterna kan inte skriva a 'a' 'o'

www.Pangbrallis.se Incorporated