I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

19 åringen ifrån Lund!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-09-23 16:20

19 åringen ifrån Lund!

Läste om 19 åringen ifrån Lund som försökte stoppa sin flickvän från att begå självmord genom att hoppa framför ett tåg. Han lyckades med att rädda henne..men dog själv!! RIP!

Vet ej varför eller vad som hände. Kan inte dömma någon..känns dock som att folk borde ta sig i kragen och tänker efter..Om man nu vill begå självmord ska man ej dra in andra!!!

Känns helt meningslöst ibland! Fattar ej varför saker och ting händer! Blir bara ledsen och förbannad!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-23 16:23
Skrev lite flummish: Hon försökte hoppa framför ett tåg (självmord) och han stoppade henne!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-23 16:25
jag läste också om det det, verkligen fruktansvärt.
jävlar vad dåligt den stackars bruden lär må nu.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-09-23 16:32
Messo P20

det gjorde hon ju redan, och det som hände var ju uppenbarligen en olyckshändelse.

2005-09-23 16:33
ni får gärna länka nån artikel
vadå? jag dyster?

2005-09-23 16:36
inte bra.. stackars flicka och stackars lokförare. iaf kanske det finns hjältar i världen ändå. att ge sitt liv för någon annan är stort.
Göteborg på låtsas.

2005-09-23 16:40
greggan
http://sydsvenskan.se/lund/article120339 ..
...
För övrigt väldigt tragiskt redan från början, och att det skulle sluta på detta sätt är sjukt..
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2005-09-23 16:47
Väldigt tragisk händelse..
Förstår inte hur vissa som Messo P20 säger att hon ska må dåligt..
Om man är villig att begå självmord så mår man nog ofta väldigt dåligt..

2005-09-23 16:50
Lyng

precis, lägg sen på det som hände, så är det nog inte många som mår sämre än henne just nu, kan jag tänka.

2005-09-23 16:53
Nej precis.. Urs va hemskt det måste va för henne..

2005-09-23 16:54
Flickvännen ska fucking bära ansvar tycker jag även om det låter kallt vadå skulle hon bevisa att hon var kapabel till sjävlamord eller va fan va det frågan om ? istället för självmord uppsök då hjälp via vården eller så.. föråt om jag är kall men fakta är fakta,,,

Vila i frid!

2005-09-23 16:58
IraQ
Ska hon bevisa att hon var kapabel till självmord.??? Hon var ju påväg att ta självmord.. är det inte nog..
Sen så är hon så chockad så man inte lyckats förhöra henne än..

2005-09-23 16:59
"Under samtalet hörde polisoperatören ljudet från ett tutande och bromsande tåg. Någon skrek och därefter bröts samtalet."

Jobbigt för snuten som snackade med han....
Brutal fucking murder!

2005-09-23 17:12
Usch, huvva... det är hursomhelst för sådana där personer det finns en himmel.
Intressepenisen hårdnar!

2005-09-23 17:29
Håller med IraQ..pallar inte visa sympati för nån som ville ta sitt liv,bangade och bär skulden för nån annans död!..nu har hon iaf fått en anledning till att kunna ta sitt liv.. ilsken av mig som sagt!

2005-09-23 18:01
jag ser inte hur hon bär skulden för hans död.

...och ni som säger saker som att "nu har hon en anledning", vad fan vet ni om henne och hennes liv?

f.ö. så "bangade" hon inte, hon blev hindrad.

2005-09-23 18:12
Messo P20

jag håller inte med, tycker inte det är någons "fel"

2005-09-23 18:15
faktum är att han dog för att hon ställde sig på spåret, hon är indirekt ansvarig till vad som hände, and that's it.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2005-09-23 19:34
Messo P20
Nej det är inte tjejens fel att killen blev försatt i situationen.. hon tvingade inte dit honom..

NickoKick P17
Faktum är att han dog för att han ställde sig på spåret..

2005-09-23 19:36
Messo P20

nej det tycker jag inte.

2005-09-23 19:42
Spelar det roll vems fel det är?
Antagligen kommer hon försöka ta självmord igen, just på grund av det här. Så hans liv gick säkerligen förlorat i onödan.
Sorgligt.
Graffare

2005-09-23 19:43
ingen osm bär ansvar nu. hon ville dö..han hindrade henne..kan ju ffs inte vara hennes fel fattar ni väl!
They called me Mr. Glass

2005-09-23 19:46
Fan, jag vill inte ens tänka på skiten, blir bara så förbannad...

2005-09-23 20:18
så sjukt... RIP, killen :(
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2005-09-23 20:29
Lynguistic P20 Syftade på att hon ville ha upmärksamhet från sin pojke, Allså faan den killen är en hjälta och martyr

2005-09-23 20:30
hobbs

det verkar ju dumt att offra livet för en tjej som antagligen tar livet av sig om nån dag ändå
Andres.

FUCKKENEFÖREVIGT

2005-09-23 20:32
IraQ

vad vet du om det?

2005-09-23 20:32
SexySoul F20 håller med dig!

2005-09-23 20:34
IraQ
Hur vet du om hon ville ha uppmärksamhet eller inte.???
Jag tvivlar på att hon bara ville ha uppmärksamhet om hon gick ut o ställde sig på ett tågspår..
Graffare

2005-09-23 21:16
det skumma med det hela är ju att hon lät pojkvännen "se" på...eller att han ens visste det.
They called me Mr. Glass

2005-09-23 21:43
det är ju iaf mer brudens fel än någons annan...hade hon inte hållt på som hon gjorde så hade detta ju aldrig hänt. Sen om hon ska bära hela skulden på sina axlar låter jag vara osagt...
Graffiti is so last year dude!

2005-09-23 22:17
BJURRETHEMAN

exakt vad vet du om hennes anledningar?
hur hon tänkte?

2005-09-23 22:29
Herregud hur kan man säga att det var tjejens fel att han dog?
Hon dödade ju inte honom,hon tvingade ju inte honom att slänge sig o putta bort henne,han gjorde det.
det som hände var tragiskt,men att skylla på någon är ännu mer tragiskt.
hoppas nu tjejen får hjälp med detta.

2005-09-23 23:29
Fool_kc P60
Det är väl mer hans eget fel att han dog..

2005-09-24 00:00
hur mycket anledning hon än hade att begå självmord var det bara egoistiskt att göra det medan hon hade pojkvän. sådana trådar kan man alltid klippa innan till skillnad från t.ex. familj. ännu ett sadomasochist-självmord, bara att det här slutade lite annorlunda. jag håller delvis med dem som håller flickan ansvarig, att begå självmord är kanske inte egoistiskt men att göra det så som hon gjorde det är bara dålig smak hur mycket man än vill dö ochg hur mycket man än inte klarar av livet känns det lite som om man ändå har kontroll över sånt om man har pojkvän och allt. kul att han försökte iaf ,jobbigt att han hade en flickvän som han gillade så mcyket att han försökte rädda henne från sin egen död? verkligen hans fel då... man kan hålla vem som helst ansvarig egentligen, dumt att diskutera. men som sagt, jag tycker bara det var förjävligt, helt enkelt. fick bruden bara en pltöslig impuls av att hoppa framför ett tåg när hon har en kille som (antagligen) gillade henne som hon fortfarande hade kvar? wtf stupid, då får man fan förvänta sig räddningsförsök som slutar illa. men jag vet inte precis bakgrunden så så mycket kan jag inte säga
12.

2005-09-24 00:08
fick bruden bara en pltöslig impuls av att hoppa framför ett tåg när hon har en kille som (antagligen) gillade henne som hon fortfarande hade kvar?
Men snälla.. du förstår väl att hon inte bara var en normal glad människa som fick en impuls av att hoppa fram framför ett tåg..
Om man vill ta självmord så mår man troligen inte bra.
Rappare

2005-09-24 00:32
Hoppas bara att tjejen tar vara på sin andra chans nu.

2005-09-24 00:43
Ursäkt mitt språk men... egoistiska jävla subba!
Nu är det väl bara att räkna dagarna innan hon också ligger på spåret...

om man nu ska ta självmord så gör man det snyggt så att den som hittar en inte ska behöva se det värsta. Man tar fan aldrig självmord inför någons ögon och speciellt inte göra någon annan oskyldig människa till ofrivillig medhjälpare, i detta fall lokföraren.

EGO! Buhu, synd om dig!

fan, nu blev jag arg!
Som dröm var den vacker att få

2005-09-24 01:13
aktivt är det hans eget fel att han dog, om man ser det från andra sidan på myntet kan man tycka att det är hennes. Hon är orsaken....
Graffiti is so last year dude!

2005-09-24 01:26
Fyfan alltsa, stackars brud och snubbe. Han alska varkligen tjejen, ricktigt tragiskt for det som hande. RIP och galet respect at han.
:(

DREAM BIG!!

2005-09-24 02:08
tycker att det är märkligt att människor alltid vill skylla på varadra och säga fel! om det nu ändå är något som är fel är det vårt samhälle som producerar så många olyckliga unga människor.

dirty_doll F21

Tycker inte riktigt det är rätt att kalla någon egoist som vill ta livet av sig, oavsett hur personen gör det.
Svårt att tänka sig en person som tar livet av sig på ett rationellt sätt där man väcker så lite uppmärksamhet och skapar så lite skada för andra som möjligt... varför inte? Jo för jag tror att ytterst få människor är rationella för stunden när det tar livet av sig, då skulle det bli motsägelsefullt.

Omen22

var inne på samma tanke som dig, hoppas verkligen nu att hon inte tar livet av sig ändå... Då har grabben offrat sig för ingen nytta...

"En Mäniskas död är en tragedi, 1 miljon mäniskors död är statistik" Josef Stalin

2005-09-24 02:09
hon lär ju begå självmord nu ändå pga skyldighetstankar. lite ironiskt på ett jävligt evil sätt.

tragiskt.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-09-24 02:15
TheMitchBuchannon. känns inte som det spelar någon större roll.. visst, ren praktiskt och effektivt är det väl dumt att offra sig om hon ändå är död en vecka senare. vi kunde kanske tjänat ett liv om han lät henne vara. men iaf.. att ge sitt liv för någon annan, anser jag vara bland det absolut vackraste en människa öht kan göra. rent instinktivt. sen att det definitivt finns smartare val är väl en annan sak.. men att ge allt, precis allt, DET är stort.
Göteborg på låtsas.

2005-09-24 02:22
hobbs

fast samtidigt, så var det väl inte så att han medvetet gav sitt liv för hennes. Han tog en risk, det måste han ha varit medveten om men bör ju haft stora förhoppningar att båda skulle komma helskinnade ur situationen
"En Mäniskas död är en tragedi, 1 miljon mäniskors död är statistik" Josef Stalin

2005-09-24 02:34
Snyltgäst. Sant.. men å andra sidan är det nog inte många som räddar liv och dör själva som vet att de inte kommer klara sig. han visste nog riskerna, och valde därefter. finns värre sätt att dö på. vet inte hur jag skall förklara, men det hela grejen känns så.. 'magisk' på något sätt, i brist på ett bättre ord. man kanske romantiserar och får upp en bild från alla filmer där liknande grejer hänt, och vacker musik spelas i bakgrunden. :/
Göteborg på låtsas.

2005-09-24 02:43
förstår vad du menar... håller med... känns "heroiskt" även om det kanske inte var så heroiskt som det känns.

2005-09-24 02:44
Jag hoppas tjejen vänder helt om och tänker: Fan, den här killen älskade verkligen mig. Han gav sitt liv för att jag skulle få leva, och sedan uppskattar livet till den milda grad.
Annars är det sjukt tråkigt för killen & tjejen och hela röran blir bara en stor ledsam tragedi för alla inblandade.
pop full a beer

2005-09-24 05:54
guardian angel...
DREAM BIG!!

2005-09-24 08:53
Jag har tårar i ögonen när jag tänker på denna tragedi.
men får nästan mer tårar i ögonen när jag läser denna tråd.
fy vad mycket hat folk bär på. bli arg på nån ni ej känner=?
Kallar henne egoist osv=? Kanske därför hon vilel avlsuta sitt liv..
pga denna värld vi lever i... skäms över att vara människa i dessa stunder!

Seriöst.. om man vill begå självmord så mår man ej bra såklart.
kan ej hållas ansvarig för hans död. Blir ej arg över detta, blir ledsen. Går nog ej att må sämre än hon gör just nu...
Håller med allt Misery skrev... faktiskt. :P

Oavsett. Don't be hatin', whoa... spread tha love...

rest in peace man...
Rappare

2005-09-24 09:29
Ja just det ja. Tänk på alla hans kompisar, hanfs föräldrar och alla i henned närhet som kommer beskylla henne för att han dog.
Stackars tjej, verkligen.

2005-09-24 17:57
Undrar om hon blir dömd för vållande till annans död?

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com