I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

19 åringen ifrån Lund!

Övrigt - Vardagsfilosofi

Graffare

2005-09-24 18:35
hela livety kan väl inte vara fukked ifall hon hade kille ?
They called me Mr. Glass

2005-09-24 21:12
Skithöna

man är lycklig och allt är bra, bara man har en kille eller?

skärpning grabben...
det funkar inte riktigt så!
352
Du kan ta en smålänning ur småland, men aldrig småland ur en smålänning.

2005-09-24 21:30
Jag känner inte heller någon sympati för henne...
Det var visst hennes fel att han dog...

2005-09-24 23:04
Vad sägs om att sluta döma?
vad vet ni om vad som ligger bakom eller vad som hände?

För mig låter det som en tragisk kärlekshistoria som fick ett tragiskt slut.
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2005-09-24 23:53
Messo P20
Varför är det dåligt..????
För det första så var det kanske inte hennes mening att dra in någon hon älskar i det hela..
Men om hon tar självmord så kommer det ju påverka dom som älskar henne såklart..
Så dom blir ju indragna..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-25 01:44
Det skulle ha varit ett lagbrott om han inte rykte in.

2005-09-25 04:30
men kan folk sluta anklaga någon för det hända... kanske rent av var så att han hade behandlat henne illa, vart otrogen eller något liknande och därför ville hon ta livet av sig och då kände han sig extra benägen att göra allt för att stoppa henne... eftersom vi inte vet någon, vi känner inte henne och kände inte honom är det bara fånigt att komma med en massa fördömmanden....
"En Mäniskas död är en tragedi, 1 miljon mäniskors död är statistik" Josef Stalin
Graffare

2005-09-25 11:54
agda

det jag menar är väl att inte ALLT är fukked...
ifall nu folk menar att självmord är sista utvägen så tror jag inte att det var så för henne.
They called me Mr. Glass

2005-09-25 12:01
Messo P20
Bra kille.?? Jag tror nog vilken kille som helst skulle försöka rädda sin flickvän om dom velat ta självmord..
Fattar inte hur du kan säga så om tjejen.. hon mår så dåligt så hon ville ta självmord.. Och det var knappast så att hon ville dra in killen i det hela.. Eftersom hon nu mår betydligt mycket sämre så var det knappast planerat att dra in honom i det hela..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-25 12:36
Det här är vad vi kallar ironi.

Killen måste ju fått en blackout efter att han talat henne ur situationen, eller hur det nu gick till, att han fortfarande gick runt på spåret när han ringde SOS förstår jag inte, sinnessjuk händelse.
Just Like That.

2005-09-25 12:44
Messo P20
Men skärp dig, jag är 100% säker på att hon inte hade för avsikt att dra in NÅGON människa i detta. Hon mådde piss innan detta, vill inte veta hur hon tänker nu.

En tragisk olyckshändelse rent ut sagt, visa lite respekt förfan...
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2005-09-25 13:04
VILA I FRID MARKUS

fyfan asså, vi var kompisar när vi va små, ingen kontakt senaste åren... senast jag träffade honom va på en fest för några månader sen då satt vi båda fulla o snackade om massa balla grejor vi gjorde när vi va små... fyfan

2005-09-25 13:15
I början kändes det lätt att hålla med alla som tycker tjejen i det här fallet var ett jävla jon, och att hon "SKA må dåligt" och allting.

Jag tycker fan inte det är rätt efter en stunds betänketid, okej, hon MÅR antagligen jävligt dåligt, men det gjorde hon ju redan innan, och ville bara få ett slut på eländet. Hennes kille som ju visste vad som skulle ske försöker såklart förhindra det, vem hade inte gjort det, men saken är den att när man är deprimerad, särskilt så deprimerad att man vill ta livet av sig och faktiskt är på väg att genomföra det, då tänker man inte längre än sin omedelbara befrielse, jag menar, till slut mår man så dåligt att energin inte räcker till omtanke för någon, jag menar, om man tycker såpass illa om sig själv och sitt liv att man vill ta livet av sig, hur kan man då förvänta sig att en sådan person ska kunna visa någon annan någon som helst hänsyn?

Jag tycker självmord är ett jävla gissel, jag tycker absolut inte att det är den rätta utvägen, men eftersom det händer så finns det tydligen vissa mekanismer och förutsättningar som gör att det händer, då måste man försöka förstå varför, och också fundera vem man lägger skulden på, om det nu är "någon" man ska lägga skulden på.

"Du är en död sill"

2005-09-25 13:29
patetiskt med folk som sitter och skriver att det var "egoistiskt", "hennes fel" osv osv. vad fan vet ni om hur hon mådde?!
"hon hade ju pojkvn som tyckte om henne, då har hon ju inen rätt att ta sitt liv" sure, dudes, sure.
jag har bara ett ord för er: småkryp.

all fire burns, little baby, you´ll learn

2005-09-25 14:00
det är hela är ruggigt sjukt, som jag förstod det fick han iväg henne och sig själv från spåret, men sögs sen in i det?

läste de någonstans : (

r.i.p
Graffare

2005-09-25 14:16
shiet skulle det vart jag som blev räddad skulle jag tagit mitt liv när nästa tåg kom..man måste ha ett jäkla starkt psyke om man ska klara den händelsen och fortsätta leva med den.
svår att glömma liksom.
They called me Mr. Glass

2005-09-25 15:01
Hemskt, tragiskt, sorgligt.

Jävligt modigt gjort, RIP.
Legion=sötast

2005-09-25 15:05
Killen hade guts ingen snack om det!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2005-09-25 15:16
fattar inte hur alla kan va så säkra på att hon kommer försöka igen hon kanske tänker om nu istället?? har polare som skulle hoppa framför tåget men jag o en polare drog upp han från spåret typ 40 meter från tåget o dagen efter ringde han o sa tack m.m o nu har han fixat sitt liv o har de bra..så jävla sjävliskt av henne o ens tänka tanken att göra självmord specielt framför sin pojkvän fucking idiot brud..

mad respekt till killen..

2005-09-25 15:53
det e sorgligt hur saker kan hoppa upp och bita en i röven.

man får hoppas att han fick komma nånstans bra för det där, och att hon kopplar och gör något vettigt av sitt liv. starta en fond i hans namn lr nåt. ge han en medalj postumt.
mama said knock you out

2005-09-25 18:02
vad fan snackar ni om? han är ju död...sluta med att säg att han skulle ha kommit till ett bättre ställe.
Så töntigt för då är det väl för alla att hoppa ifrån en bro om man vill komma til lett bättre ställe.

there's no heaven or hell dead is dead fuckers...
Graffare

2005-09-25 18:10
döden är som när man sover.det händer inte ett schmack.
så snälla försök att vara lite realistiska.
They called me Mr. Glass

2005-09-25 18:21
Tänk er hur det var innan ni föddes, så kommer det vara i en oändlighet, alltså absolut ingenting.

Och eftersom vi inte var endel utav världen eller kunde påverka vad som skulle hända på något sätt innan vi var födda så kommer vi inte heller kunan göra det som döda.

Ni kommer inte ens kunna drömma.

2005-09-25 18:48
Fyfan vad jag blir rörd av sånna här historier. Trodde hjältar bara fanns på film

Hoppas hon tar vara på sin andra chans nu...
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
Graffare

2005-09-25 18:53
one_mic P16

du kommer inte heller att kunna drömma ;)
They called me Mr. Glass

2005-09-25 20:14
Skithöna o one_mic

ni har båda dött då så ni vet till 100% vad som händer?

2005-09-25 20:20
Asså R.I.P till killen, tjejen borde brinna i helvetet efter detta!
Fucks your life up crew
Tjabo!

2005-09-25 20:26
Död åt fjortis brudar, Rip mannen => idiotiskt sagt.

I övrigt är det egoistiskt att ta självmord framför någon annan och det är i synnerhet egoistiskt att hoppa framför ett tåg.

2005-09-26 01:10
Tragiskt. Förjävla tragiskt.

hoppas att tjejen straightar upp sitt liv och får seriös hjälp.
Det här om något borde få upp ögonen på vården så dom kan hjälpa henne.

Ang. killen. Det är då och då i desperata situationer som det bästa i människan kommer fram. Han var ett exempel på det.
Han förtjänar en bra plats att vara på.

och alla hatare... uppenbarligen ska man spotta på folk som inte mår bra alls...
In the old days it was not a crime

2005-09-26 02:00
Hur fan lyckas killen bli överkörd av ett tåg? Det är ju inte direkt så att tåget smyger sig på.. Förstår faktiskt inte alls hur det kan ha gått till. Han borde ha hört tåget åtminstone en kilometer innan det träffade honom och sett det några hundra meter innan.

Till er som påstår att det inte är brudens fel: Som jag har förstått det stod han på spåret på grund av tjejen; det är alltså hon som indirekt orsakar att han är där öht. Självklart är det hennes fel. Jag behöver inte "veta något" om tjejen för att se den enkla - om än indirekta - kopplingen mellan henne och hans död. Ingen tvingade dit honom, men allt annat hade väl varit otänkbart? Indirekt så tvingades han dit; jag utgår ifrån att alla ni skulle gjort samma sak i samma situation. Han blir indirekt tvungen att gå dit och försöka hitta henne i tid och det är enbart på grund av henne han är där; det finns ingen annan anledning för honom att befinna sig på spåret.

Hon utsatte honom för pressen och försatte honom i livsfara i och med sin handling och bär det yttersta ansvaret ensam. Hon hade inte behövt berätta något, på samma sätt som han inte hade behövt rädda henne. Hur ni än vrider och vänder på det så är det faktumet ofrånkomligt.
Vem är du, tjänsteman?

2005-09-26 04:51
jag vet att det är jävligt odemokratiskt... men ibland önskar man att det skulle finnas ett obligatoriskt IQ test för att hindra vissa människor från att ytrra sig...
"En Mäniskas död är en tragedi, 1 miljon mäniskors död är statistik" Josef Stalin

2005-09-26 08:00
Klart det är tjejens fel!
Tror ni killen bara skulle sätta sig ner i gräset och rulla tummar medans hans tjej blir köttfärs av tåget?
Essen sie mein scheisse!?
Graffare

2005-09-26 11:29
Figge

självklart.
They called me Mr. Glass
Rappare

2005-09-26 14:47
Soheil ; Se det såhär. Du åker till stranden för att bada, för där finns det ett hav att bada i. När du är påväg ut till vattnet slår du tån i bryggan, ramlar och bryter benet.
Är det havets fel att du bryter benet?

2005-09-26 15:44
Omen22 På vilket sätt är ditt exempel adekvat med det tråden handlar om?

Skillnad 1: Jag åker till havet på eget initiativ; inte för att jag är indirekt tvungen.

Skillnad 2: Jag utsätts knappast för samma press när jag är på väg ut ifrån vattnet som när jag tror att min flickvän kommer att begå självmord.

Skillnad 3: I ditt exempel - utefter det du hittills målat upp - är det ingens fel, eftersom det inte framgår varför jag slog i tån och varför det fick mig att falla. Det spelar dock ingen roll eftersom ditt exempel skulle vara lika dåligt även om du angav alla faktorer som orsakade mitt fall och därmed mitt brutna ben.
Vem är du, tjänsteman?
Rappare

2005-09-26 22:37
Soheil ; Han åkte till tågspåret för att hindra sin flickvän, för där finns hans flickvän att hindra. När han är påväg att hindra henne kommer ett tåg och han blir påkörd och dör.

Näe, kanske inte i det som jag berättade. Men om man säger att du inte skulle bada, utan du och dina kompisar satt runt en eld.
Sen är någon av dem fulla och dumma och sätter eld på dina kläder. Då är du indirekt tvungen att hoppa i havet för att släcka elden, och när du är påväg att göra det så slår du i tån och ramlar och bryter benet.

Press? Näe, men han tänkte ju knappast att han skulle stå ivägen för ett godståg påvägen dit, precis som du inte skulle tänkt slå tån i bryggan påvägen ut till vattnet.

Säg att du slog i tån för att det var en kant på bryggan.
Säg att han blev påkörd för att han stod på ett tågspår.

Så visst, det var hennes fel att han åkte ut på tågspåret.
Men vad som hände mellan att han kom dit och tåget kört förbi är ju vad vi vet varken hans eller hennes fel.

Så visst, det var dina kompisars fel att du gick mot vattnet.
Men vad som hände mellan att du gick mot vattnet och att du kom dit är ju varken deras eller ditt fel.

2005-09-26 22:45
soheil

Varför skulle han inte kunna bli överkörd av tåget? Ifall de står och argumenterar på spåret, tåget kommer, killen puttar bort tjejen men hinner inte själv undan?

2005-09-26 22:59
ska man tvunget ta livet av sig ska man då fan iinte ställa sig framför tåget. tänk på dom stackars lokförarna! och förseningar i trafiken blir det också. att ta livet av sig är alltid en egoistisk handling, men det blir sjukt hänsynslöst mot andra om man gör det genom att ställa sig på tågrälsen.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2005-09-27 00:28
Omen22 Det var ju knappast så att tåget körde över honom när han var på väg dit, utan när han var där.

Om en av mina vänner sätter eld på mina kläder och jag går till havet för att släcka elden så är det väl i allra högsta grad min väns fel? Det är de som orsakar min vandring till havet. Det är enkelt, hade de låtit bli att sätta eld på mina kläder så hade jag inte brutit mitt ben.

Jag åsyftade den stress och press som infinner sig när en person står inför en möjlig självmordssituation.

Att du ens försöker bygga vidare på din jämförelse visar bara på hur lite du förstod det jag invände mot det.

Du säger det själv, det var deras fel att jag gick emot vattnet, på samma sätt som det var hennes fel att han gick mot spåret, alltså är det hon som har orsakat hans död.

Du kan ju vrida på det du säger lika enkelt. Låt säga att jag häller gift i din mat men du äter upp den själv, då är det alltså inte mitt fel? Det var ju du som åt upp maten, jag tvingade dig inte. Det är absurt helt enkelt..
Vem är du, tjänsteman?

2005-09-27 02:51
Måste dela med mig en grej här: Samma dag och stund som alla gymnasie skolor i Lund hade en tyst minut för Markus skulle vi överaska vår kompis Jens (som fyllde år). Så vi började sjunga, väldigt högt: "JEEEEENS SHALALALA!!" mitt i tysta minuten i skolans korridorer, givetvis utan att veta att tysta minuten var på G. En lärare kom ut från ett klassrum och blev riktigt förbannad på oss, därefter fick vi det klart för oss varför det var så tyst i skolan och varför de hade hissat upp flaggan halvvägs. En pinsammare stund har jag aldrig varit med om i mitt liv.

Jag ber om förlåtelse Markus, R.I.P

Och till subban som var på väg att ta självmord: skärp dig flicka!! Var glad över att killen har blessat dig och ditt liv. Ta vara på att du lever och sluta böla. Det ligger i ens eget val om man vill leva gott eller dåligt "turn your physical captivation into mental liberation" - Nomad.
http://www.myspace.com/choysmusic

2005-09-27 05:10
Du kan ju vrida på det du säger lika enkelt. Låt säga att jag häller gift i din mat men du äter upp den själv, då är det alltså inte mitt fel? Det var ju du som åt upp maten, jag tvingade dig inte. Det är absurt helt enkelt..

hahahahahahahah.... där fick jag mig allt ett gott skratt! men:

Omen22 & Soheil P21

jag tycker ni båda är ute och cyklar om jag ska vara helt ärliga... båda kör med väldigt illa passade exempel.
Detta var ju trots ingen händelse som skedde per automatik som era exempel, dessutom fanns här en stor riskfaktor som killen måste ha varit medveten om. Att springa och rädda en självmordsbenägen person från ett tåg går väl inte att jämföra med att springa ner mot en brygga eller att äta mat???
Och i mina ögon så är en självmordsbenägen person lika irrationell som någon som är gravt förståndshandikappad... man kan inte förvänta sig att denna flicka ens förstås vad hon utsätter sin pojkvän för. Så visst var det många faktorer som ledde till det tragiska resultatet men själva beslutet fattades trots allt av honom, han hade ett val... om man nu inte tror på determinismen det vill säga...

2005-09-27 05:24
Ingen av er som skrivit i tråden har fått klart för sig vad som egentligen hände. Inte ens i närheten.
Hur ni kan sitta och bygga upp ett sådant hat som vissa gjort här, är för mig alldeles oförståeligt. Konstigt att det är krig i världen?
Nu ligger sanningen närmare mig än närmsta kvällsblaskåterförsäljare gör, så jag beskyller ingen av er för att ha svalt Aftonbladets bete, eller varför inte Sydsvenskans eller DN's?
Hat förder hat, och det råder ingen tvekan om att så är fallet även i denna tråd.. Men tänk för fan igenom vad det är ni säger innan ni hostar upp sådana saker om en händelse ni inte vet ett smack om. Tack.

*Ni = Inte alla trådens deltagare.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2005-09-27 06:38
U-Nas, mycket ratt!!
DREAM BIG!!

2005-09-27 11:34
Vilken stark karlek han maste ha kant mot henne, och vilken falskhet hon hade.

Hoppas hon lever lyckligt i resten av sitt liv med en annan manniskas blod pa sina hander.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-09-27 14:07
U-Nas.. ja, jag håller med dig.. kan tyvärr inte påstå att jag alltid finner den styrkan som får mig att förstå..eller att låta bli att "hata"..tyvärr..

2005-09-27 14:13
..Tror att folk försöker förstå, vad som har hänt eller varför..ALLA här inne känner smärtan och hur orättvist livet kan vara.. tyvärr behöver människan alltid skylla på ngt. (man måste ju kunna bearbeta saker och ting) I detta fallet är det mycket lätt att säga att det är hennes fel ( kan fortfarande inte låta bli att bli upprörd över denna händelse, FAN).. Jag känner ingen av de..kan nog inte ens uttala mig, kan dock berätta om känslan som jag bär omkring..ORÄTTVIST!

Ville påpeka ..att det är hans familj, hans vänner och faktiskt tjejen (oavsett hur mycket hon har ställt till det med) som han älskar/älskade som lider mest av allt just nu..

Vi kanske inte borde låta oss leda av ilskan..uatn använder oss av ilskan för att kunna ge hans nära och kära tröst!

RIP

2005-09-27 14:14
PS. "utan använder oss av ilskan för att kunna ge hans nära och kära tröst!" = Omvandla ilskan i något annat..

2005-09-27 14:20
Att läsa hur folk dömer äcklar mig, vem är ni att säga vems fel det var, och vems det inte var?
Måste man diskutera vems fel det är, istället för att beklaga vad som hände, vilket är vad alla egentligen borde göra.

2005-09-27 18:06
Snyltgäst P60: Vad har jag använt för exempel? Jag ställde bara hans exempel på sin spets och visade på hur absurt det blir. Det verkar vara du som är ute och cyklar eftersom du uppenbarligen inte förstod att mitt exempel inte var menat som grund till min ståndpunkt; tvärtom som jag påpekade, det var till för att belysa felet hos omen22's exempel.

Det spelar ingen roll hur svagsint en människa är, eller hur lite hon förstår konsekvensen av sina handlingar, felet kommer ändå ligga hos henne eftersom hon föranledde situationen som kom att orsaka hans död. Hon var säkerligen inte vid sina sinnes fulla, men det förhindrar inte att felet ligger hos henne. Att fria någon från sitt ansvar helt och hållet genom att åberopa personens psykiska ohälsa raderar inte personens faktiska felande.
Vem är du, tjänsteman?

2005-09-27 19:00
Feel_the_beat

e du knast eller? bruden måste gått igenom fucked up grejer nu. hon har fått sin punishment för sin självsympati, hennes vän dog för henne, jag tror inte att hon skattar djävulskt över sin kompis död.
http://www.myspace.com/choysmusic