Tjejer snåla? giriga? egoistiska?
Varför är det så att alla tjejer samtidigt som dom vill vara independent alltid förlitar sig på killar ekonomiskt? Alltid jag som ska bjuda på bio, fikat, fin flaska vin etc. Sen presenterna ni vill ha är ju ack för dyra, vem fan bryr sig ifall dina underkläder har ett litet märke och kostar 7000:-? Sen när man inte har pengar så har intresset svalnat. Kärleken är borta men det är inte mig det är fel på, nej inte alls det är du som måste tänka över ditt liv etc etc. Sen ser man dig dagen efter i en pizzabagares bmw med mjöl på kläderna. Okej summa av kardemumma kan inte alla bara sluta generalisera. Blir så trött på allt: "Killar tänker bara med dicken" och "Killar är svin" Bara för att du råkat på några arslen behöver inte alla pojkar/flickor små vara idioter. Och att man sen inte lär sig av sina misstag utan i princip letar upp samma killar? Herregud!
Thats so 97 Le Life Quiet ---Input Moustache Here---
Jag fattar inte...är du ironisk med det där om tjejer?
www.susei.blogg.se
Triandafilo Nej jag är grymt allvarlig. Ni är ena blodsugare ni!
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Baboso P23 och du ber andra att sluta generalisera?
www.susei.blogg.se
Triandafilo Du har förstått mig helt rätt.
'Och att man sen inte lär sig av sina misstag utan i princip letar upp samma killar/tjejer?' -> det är väl det mest anmärkningsvärda och märkliga av hela alltet, ja. triandafilo: han är ironisk...
ojojoj .........
www.susei.blogg.se
Priyan Jag blir mer irriterad på själv faktumet att du och jag blir kallade svin för att en tjej har råkat på en sådan.
"Varför är killar bara ömsinta när situationen kan leda till sex?" Yeah sure whatever.
baboso: det blir jag också. men man får väl ta det för vad det är och granska källan det kommer ifrån...
Priyan Jo och när jag gör det blir iallafall jag än mer irriterad. Fast ja oftast kommer det från de yngre. Kolla jag kan också generalisera:)
Jag har inte träffat någon sådan tjej alls. :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nej tjejer är änglar, dem gör aldrig fel. finns inga dåliga tjejer.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Sedan är det väl även så att man inte ens kan avfärda en kille eller tjej som ett svin för att de beter sig så.. Den personen kanske är helt underbar mot någon annan.. Folk kan ju bete sig grisigt i en situation eller i ett förhållande och sedan vara grym i en annan situation eller förhållande.. Så jag anser inte ens att man kan generalisera en enda persons personlighet och än mindre en hel folkgrupps.. Fast man kan ju säga så att i ens egna ögon är den personen ett ass men man kan ju int6e fastslå det som ett allmänt fakta direkt.. Lovar att alla här inne som klagar på rövhål själva kan vara lika stora svin i rätt situation.. Det ligger djupt i vår natur.. Evolutionen har gjort oss grymma, egoistiska och elaka.. Sedan har vi ju många bra drag med som vi får hoppas evolutionen lyfter fram nu när vi egentligen inte behöver vara onda för att överleva..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Baboso Jag blir mer irriterad på själv faktumet att du och jag blir kallade svin för att en tjej har råkat på en sådan. Jag antar att du syftar på mig och det uttalandet som jag gjorde igår i ngn annan tråd. Kan inte folk sluta ta allt så personligt istället? Bara för att man säger alla killar/män behöver det kanske inte betyda att man menar just ALLA.Men skitsamma,jag har bett om ursäkt ifall någon har tagit det åt sig och också förklarat att jag såklart inte menar varenda kille,att vissa inte kan läsa,är inte mitt problem. Jo och när jag gör det blir iallafall jag än mer irriterad. Fast ja oftast kommer det från de yngre. Kolla jag kan också generalisera:) Ja,du var väldigt duktig på det också.Att tro att någonting speciellt bara uttallas av "yngre" människor är bara väldigt idiotiskt tycker jag.Precis som att du skulle vara såå mycket äldre och klokare än någon som är 18? Kom igen,det är snarare ens erfarenhet och kunskap som avgör ens beteende,inte ens ålder.Det där var bara dumt sagt. But hey that's just me :)
Redaktionen
2005-09-26 21:52
Go baboso. Om jag nu har fattat syftet med denna tråden rätt ;)
namaste
Azziz För att vara grymt ärlig så var inte du den första personen jag tänkte på men tack för påminnelsen:) Jag har som jag sa till dig förstått att du inte menade alla. Men ja hör man "killar är svin killar är svin" typ en miljon gånger på samma vecka blir man smått irriterad. Samma sak med "Alla killar är djur och väldtäktsmän" grejen, först skrattade jag bara åt det sen blev jag irriterad då det gick mig lite smått på nerverna. Vem har oftast mest erfarenhet och kunskap, någon som är arton eller 23? Sen kanske jag var ironisk? Nåt som folk med "erfarenhet och kunskap" ofta kan se skillnad på. Sen var ju smileysen där en jävla fin ledtråd. Men ja en grej jag insett är att ju yngre man är desto oftare ska man ha sista ordet.
Baboso : ojoj oj,va rolig du är. Ska vi prata om min erfarenhet genom livet?Stäm en träff o beställ några koppar kaffe. Jag känner folk som är 30 år gamla och inte har någon erfarenhet om livet överhuvudtaget. Vissa personer tvingas mer eller mindre att växa upp för tidigt och därmed skaffa sig erfarenheter av människor från det att man är 3 år gammal som i min situation om du nu så gärna vill diskutera den. Vem har oftast mest erfarenhet och kunskap, någon som är arton eller 23? Nu är du ju bara konstig.Jag sa ju ovanför att åldern inte har någonting med erfarenhet & kunskap att göra,så jag förstår inte varför du tar upp det? Och att du sen tar upp det där med sista ordet är bara patetiskt,tyder på att du inte har ngt annat att dra upp,enligt mig. Yes,jag måste ha sista ordet,jag ahr varit så i hela mitt liv och tro det eller ej,smartass , så har det inget med åldern att göra.
Varför är det så att alla tjejer samtidigt som dom vill vara independent alltid förlitar sig på killar ekonomiskt? ääh.. det handlar ju snarare om klipskhet än om girighet/egoism ;)
Baboso P23 Bara för att du råkat på några arslen behöver inte alla pojkar/flickor små vara idioter. Och att man sen inte lär sig av sina misstag utan i princip letar upp samma killar? Där sa du något tänkvärt.. Tänk igenom och fullfölj?
Azziz Jag bryr mig inte alls om din livserfarenhet och bara för att du har träffat någon som är 30 år med noll erfarenhet och kunskap och jag är mycket väl medveten om att vissa måste växa upp fortare än andra men till saken hör att äldre har oftast mer erfarenhet och kunskap än yngre. Och är jag konstigt för att jag tycker annorlunda än dig? Jag tycker åldern har mycket med saken att göra. Och vadå något att komma med? Bara för jag tycker en sak så är jag patetisk? Ifall jag märker av nåt så gör jag det. Men ja det känns verkligen som att köra ett dead race med dig. Du är för envis och naiv enligt vad jag uppfattat. Tequila Come again? Liyah Jag var ironisk, läs igenom igen.
Baboso: Naiv?För att jag tycker annorlunda än vad du tycker eller? Envis,yes I am,och ajgtycker om att diskutera saker med människor som tycker annat än vad jag tycker,att du sen inte har tålamod att diskutera för att du på något sätt uppfatatr situationen fel så..ja..synd! Nej du är inte konstig för att du tycker annat än mig,jag uppfattar dig som konstig för att ja..jag gör det bara.Jag tycker att dina tankar verkar konstiga,men ta inte åt dig av vad en person tycker. Och om du inte bryr dig om min livserfarenhet,så snacka inte om den.Det är inte en person jag träffat,det är flera,men nej jag anser att åldern inte hara något med åldern att göra,så du har bara blivit en av de personerna du är så trött på-de som generaliserar.
"För att vara grymt ärlig så var inte du den första personen jag tänkte på men tack för påminnelsen:)" -> haha det här var det roligaste sen nån tyckte jag var för mycket misery_chick i en tråd nyligen. :)
Azziz: ta inte illa upp, jag utelämnade ditt namn ur citatet av en anledning...
Azziz Jag vet inte ifall jag riktigt pratat om din livserfarenhet specifikt. Jag har inte tålamod för att du är way to envis och enkelriktad. Ponera: Två personer är uppvuxna med krig och elände i sina liv. Båda har fått ge upp sin barndom och börja arbeta när dom var fem år gamla. Nu är ena utav persornerna 18 och den andra 23. Vilken utav dom tror du har mest erfarenhet och kunskap? Rent generellt har visst åldern med kunskap och erfarenhet att göra då erfarenheter och kunskaper tar tid. Skillnad på hur du och jag ser världen och hur en pensionär ser världen. Jag har själv träffat väldigt unga som har gått igenom en hel del och haft enorm kunskap men oftast är det tvärtom. Btw, jag tycker också att diskutera saker med andra men bara när jag känner att jag får ut nåt utav det, vilket jag inte känner nu.
Baboso: nähä,det var ju synd att du inte kan diskutera saker :) enkelriktad?och naiv har du fortfarande inte förklarat. Även om personerna har varit med om liknande upplevelser i grunden har ingen människa varit med om exakt samma sak i livet,så det går tyvärr enligt mig inte att jämföra. Klart en pensionär kanske har mer erfarenhet,men när du pratar om en 18 åring och en 23 åring känns det som att du cyklar helt för långt.
Azziz Herregud...
Generellt är kortkjol på tjejer porrigt...
"fördomar fördummar"
Azziz F18 tror du att du kommer ha mindre livserfarenhet när du är 23? Tänk till innan du skriver. Det där är faktist en av få gånger generalisering fungerar..
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
-mäliS- Läs,man eller kvinna eller vad du är.Läs! Jag sa att varje individs liv är olika och det behöver inte nödvändigtvis vara så att en 23åring ahr större erfarenhet än någon annan. Säg att jag är 18 och har varit med om allt möjligt skit,tvingats leva som vuxen när jag vatt barn osv osv,jag växer upp tidigare än andra. Sen kan t.ex en 23åring levt sitt liv i nån bonnehåla nånstans me sin j'ttefina familj,dyra bilar,rika pappa,bästa förutsättningar där inget har gått snett,då har man inte lika mkt erfarenhet som kanske 18åringen har. Så snälla lääääääääääääääääääääääääääääääääääs fattar itne va d e med folk.Har alla på whoa pms samtidigt?
Baboso : herregud på dig själv.Du kan ju fan inte uttala dig om saker om hur en annan person är och sen när man vill ha en förklaring så säger du "herregud". Lågt av dig och uttala dig om min personlighet när du baserar dina uttalanden på vad jag har sagt över internet. Vem är naiv av oss nu? pfffff
Men babbssaaan :D nu drar du iofs alla över en kam men du har säkerligen rätt till viss del när det gäller vissa tjejer. men inte alla inte ens hälften <3
Jag är tjej, och jag har det fan exakt likadant. Har aldrig i hela mitt (kanske korta, men ändå) liv blivit bjuden av en kille eller pojkvän på nånting, knappt på födelsedagar eller jul. Tvärtom, är jag den som brukar bjuda eller snarare bli snyltad av. Vet inte varför jag har hamnat i en sån här sits.
Azziz Du är naiv och enkelriktad för att du ska ha rätt. Fastän du gör dig bara dummare än vad du är. Eller vill du ha en definition på orden? Är det inte ganska logiskt att ju äldre man blir desto mer livserfarenhet har man? Och lilla tankeställaren jag skrev ovan är ju ett klockrent exempel på det. "Klart en pensionär kanske har mer erfarenhet,men när du pratar om en 18 åring och en 23 åring känns det som att du cyklar helt för långt." "Varför är det så klart att en pensionär har mer erfarenhet? Just åldern?" Då kan man ju enkelt beräkna att någons ålder har att göra med livserfarenhet. "Säg att jag är 18 och har varit med om allt möjligt skit,tvingats leva som vuxen när jag vatt barn osv osv,jag växer upp tidigare än andra." Okej en grej som jag kanske skulle kunna gå med på är att ifall det enbart är dagens ungdom som har blivit tvingade till att växa upp tidigt etc men detta fenomen har ju funnits ganska länge va? Alltså så kan inte dagens yngre omöjligt ha mer erfarenhet och kunskap överlag. Men ja en konkret fråga till dig, gärna bara ett ja eller nej. Tror du att yngre överlag har mer kunskap och erfarenhet än dom som lite äldre? Sen droppar jag diskussionen med dig för jag har lust att borra in fingret i örat för att slippa lidandet att få utstå din idioti.
Sen alla ni som inte läst på ordentligt, gör det.
mäki tror det handlar om att dom utnyttjar dig. du bör se efter varför du väljer dom killar du väljer. man ska kunna bjuda varandra, inte go solo...
What I said, yo!
Azziz F18 generalisering, Att bortse från undantag för att göra något överskådligt
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
Baboso Ar det nagon trost for dig om jag sager att jag gillar att bjuda killen/daten whatever pa fikat? Sedan kanner jag att man kan lika garna splitta pa summan...
Nadja Läs igenom igen:) Jag var ironisk. Känner inte alls att det är så men ja vill du bjuda mig på fika får du gärna det;)
generalisering?
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk
Baboso Hur kan du vara sa saker att jag inte forstod att du var ironisk och ville dra en cheezy line for fa dig ut pa en fika? :)
Nadja Hehe det vet jag inte, mycket bra där:)
Haha bra bra, da kan jag dra slutsatsen att jag har lamnat dig i en liten men anda existerande forvirring... :)
Eller nyfikenhet...
Nadja Hehe både och:) Fast iofs jag är alltid förvirrad och nyfiken.
Yey! Haha!, och jag ar alltid sa mystisk och intressant...
Nadja: jag tackar inte nej till fikat..? även om jag i ditt fall kan tänka mig bjuda själv... :)
Priyan Va gullig du ar da, men nu ska vi inte forstora Babosos trad med att ha en dating site har inte :) Men klart jag star for fikat!
Hishima Läste du verkligen hela hela första inlägget? Om inte så har du rätt, jag var ironisk.
Hishima Jag har en liknande tendens, jag läser bara det jag orkar:)