Mälis: JO tack jag vet vad generalisering betyder kära du,du behövde inte slå upp det i SAOL för o verka smart! Läsa: Att läsa bokstäver från alfabetet nedskrivna i ord. Baboso: Jag tror att du har misuppfattat mig jag sa inte att det VAR så att yngre hade lika stor erfarenhet,jag sa att det kan vara så,åldern spelar ingen roll. Men skitsamma,jag orkar inte förklara för dig vad jag menar,tycker jag har gjort det ganska bra. Och nej jag behöver inte ännu en SAOLmänniska för o förklara ord för mej,tack ändå. HAr jag sagt att jag SKA ha rätt?Jag diskuterar och har min åsikt,har aldrig sagt att bara det JAG tror är rätt,så idioti?Jag?Nej- du!
Azziz Ja alltså jag håller med dig på att åldern ibland inte alls spelar någon roll men ja nästan uteslutande alltid gör den det. Så med andra ord, åldern spelar visst roll.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Hm, berätta något som är nytt ist.
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!
hehe skönaste tråden... azziz för det första: om du inte vill veta min mening/teori/åsikt så behöver du inte läsa mer. baboso har haft rätt hela tiden och du verkar inte ha förstått det han har skrivit, jag tänker nu förklara det han har skrivit ännu än gång så kanske du förstår det sen, vi börjar med babosos tankeställare: Två personer är uppvuxna med krig och elände i sina liv. Båda har fått ge upp sin barndom och börja arbeta när dom var fem år gamla. Nu är ena utav persornerna 18 och den andra 23. Vilken utav dom tror du har mest erfarenhet och kunskap? tänk nu att tio personer växte upp under UNGEFÄR samma dåliga förhållanden, fem av de är nu 23 år gamla och fem av de är nu 18 år gamla, det vore konstigt om alla 18-åringarna hade mer livserfarenhet än 23-åringarna, MER TROLIGT vore det att alla 23-åringarna hade mer livserfarenhet än alla 18-åringarna, kanske att nån av 18-åringarna har mer livserfarenhet än nån eller några av 23-åringarna men det du måste förstå är att en 23-åring I SNITT har mer livserfarenhet än en 18-åring. det var ungefär det baboso menade när han skrev att äldre människor OFTAST har mer livserfarenhet än yngre människor. sen om DU har större livsefrarenhet än min mormor så e d inte relevant just här just nu. / en liten oerfaren 15 årning...
jalla mohammed<br> abooooo
Mösse Tack för den:) Än en gång, åldern spelar visst roll:)
Två personer är uppvuxna med krig och elände i sina liv. Båda har fått ge upp sin barndom och börja arbeta när dom var fem år gamla. Nu är ena utav persornerna 18 och den andra 23. Vilken utav dom tror du har mest erfarenhet och kunskap? Två personer kan inte ha exakt samma uppväxt,elelr alttså det är väl möjligt,men jag har aldrig hört talas om det och vi är alla olika och upplever saker och ting annorlunda,så det skippar jag. Jag förstår vad Baboso menar så tack för att du tog dig tid och förklara,men det behövdes inte. Jag menar bara på att det BEHÖVER inte vara så OBSERVERA ALLIHOPA DET BEHÖÖÖÖÖÖÖÖÖVER INTE VARA SÅ.Jag har aldrig sagt att det ÄR så,så jag förstår inte vad problemet är?
aaah.. generaliseringar.. I löve! Ärligt talat.. om man vill få igång en givande och (stundtals) roligt diskussion utan att ta det till ett personligt plan, så måste man få generalisera annars går det ju nästan inte. Varför allt detta trackande på folk som använder sig utav det?
/Saian <br> Hon springer som vinden <br>
Saian: För att det är otroligt korkat att generalisera,man drar alla över en kant och folk känner sig stötta. Som t.ex om ngn säger "Alla kvinnor är golddiggers",så kanske man tänker att "Nej,jag är fan inte det och jag är kvinna,så kan man inte säga" även fast jag tror att de flesta vet att personen inte menar just precis ALLLLAA kvinnor.Så man borde ju egentligen skita i och bry sig om det, men det är klart man vill alltid ha respekt och uppfattar någon att man säger något respektlöst om typ kvinna/man, homo/hetero, blonda/brunetter och man själv är den utsatta målgruppen känner man sig kanske kränkt.
Azziz Då är det ju snarare otroligt korkat att ta åt sig så hårt och personligt av en generalisering som uppenbarligen är just en generalisering för diskussionens skull. Jag påstår inte att all generalisering är av godo (finns otaliga exempel där det inte är det) men jag tycker ofta att det kan underlätta till att få igång intressanta diskussioner...
/Saian <br> Hon springer som vinden <br>
Saian: Aa jag håller med dig,otroligt korkat att ta det åt sig också!
Azziz Du poängterade att jag var konstig med: "Jag sa ju ovanför att åldern inte har någonting med erfarenhet & kunskap att göra,så jag förstår inte varför du tar upp det?" Har vi inte nu kommit fram till att åldern mycket väl spelar roll?
Azziz F18 Läsa, identifiera bokstavsföljder till ord, och tolka dem
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
Läsa : Att läsa bokstäver från alfabetet nedskrivna i ord Du kan inte använda ett ord för att beskriva sig själv. Det vore ju om något idotiskt. :-P
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
hahaha.. Azziz alltså. snacka om dryg som inte vill ge sig :)
davvie : jag diskuterar.det handlar inte m att vinna.jag diskuterar.ge du dig istället,eller varför inte ngn annan? mälis: shut up.Jag har inte saol hemma.du har inte "Svarat" på det jag skrev,så skit samma. Baboso :jaaaja
Azziz Okej, nu lägger jag mig också i här. Klart som korvspad att Boboso med sitt skägg och 23 år på nacken har mer livserfarenhet än vad dom flesta 18 åringar har. Han leder ju med fem år dammit. Hur mycket har du utvecklats dom senaste fem åren? Och hur mycket tror du att du kommer utvecklas under dom fem kommande?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det där med åldern tror jag inte barta handlar om ren livserfarenhet.. En yngre person med massa erfarenhet kan ofta vara barnslig, orationell och dålig på att ta vara på den erfarenhet de fått.. Det är nog oftast först när en yngre person vuxit upp och blivit en äldre person han/hon hittat visheten i det de gått igenom.. Frågar du en barnsoldat om livsfrågor kan jag lova att han i de flesta fall inte har så mycket att säga men frågar du en 10 år äldre före detta barnsoldat som fått smälta sina upplevelser så kan det nog ofta komma många voisa ord om livets värde och dess kontraster.. Det jag vill komma fram till är att mognad och visdom oftast kommer med åldern och förmodligen ligger till ganska stor del i hjärnans utveckling och inte endast i ren erfarenhet och att en vuxen utan tuffa erfarenheter oftast framstår som visare och mer kunnig än ett barn som burit hela världen på sina axlar.. Det är vad jag tror iallafall.. Känner t ex en tjej som gått igenom extremt mycket extremt jobbiga grejer i sitt liv, tagit sig igenom det och till på köpet är inteligent.. Men hon är 17 år och beter sig därefter och är naiv därefter trots allt detta.. Kan tänka mig att hon om säg 5 år kommer framstå som väldigt livserfaren.. Gabz: Exakt.. Vi är oportunister vi människor..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tokfan: Jag anser att det inte behöver vara så,att man inte behöver vara mer erfaren som 23 åring än 18åring.Visst,det kanske är så i många fall,men knappast alla. Vad gäler Baboso vet jag inte vad han har varit med om ,hans erfaenheter osv,jag vet bara vad jag har gått igenom,och jag känner folk som inte har någon erfarenhet av livet som helst. Man kanske blir klokare med åldern,för att man får mer kunskap,man jobbar,man mognar,men man ska inte ta för givet att en artonåring är oerfaren. Bara det jag menar. Jag har utvecklats extremt mycket på de senaste 5 åren,har utvecklats mycket bara det senaste året,om 10 år kommer jag att ha allt detta me mig,upleva nya saker och på så vis få nya erfarenheter att lägga till.
Azziz "...om 10 år kommer jag att ha allt detta me mig,upleva nya saker och på så vis få nya erfarenheter att lägga till." Exakt så är det ju för alla, med andra ord ju högre ålder desto mer lär man sig överlag. "Jag har utvecklats extremt mycket på de senaste 5 åren,har utvecklats mycket bara det senaste året..." Ja så kände jag också när jag var 18, sen när jag var 19, sen när jag var 20 etcetc så nu bryr jag mig knappt om "vem" jag är för det känns som jag blir en ny person varje år i princip.
Baboso : aa precis,men ju mer erfarenhet man har "från grunden" desto mer kommer man få när man är äldre.. Hehe jag tycker jag är en ny person varje timme typ :/
erfarenhet är vad man brukar kalla sina misstag... citat av oscar wilde...
jalla mohammed<br> abooooo
Varför är det så att alla tjejer samtidigt som dom vill vara independent alltid förlitar sig på killar ekonomiskt? hahaahha. precis Ja man är la den enda levande tjejen som råkar vara den som betalar för sig själv nuförtiden..? elelr inte.. precis. haha Baboso. damn :P
jävla generalisering. alla tjejer är väl inte sånna.
Jag håller med flera punkter. Många tjejer är snåla och väldigt egocentriska tycker jag, hehe. Jag vet inte varför det är så i vissa fall, men jag upplever att många av mina tjejkompisar t.ex är rätt snåla men typ inga av mina killkompisar. :) Ändå har vi ju, i den här åldern, nästan samma ekonomiska förutsättningar. Men ja, det är ju rätt klassiskt, många tjejer tar sina killar för givet. Jag vet till och med ett fall där en polare tll mig skulle gå på bio med sin brud men hon tog inte ens med några pengar. Han sket i henne efter det. Hehe. Går man på bio så är det väl klart man tar med sig pengar om man inte har kommit överens om att någon part ska bjuda eller så.
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
Det första svaret, samt det tredje i den tråden fick mig att tappa tron på mänskligheten.
undertiden
Haha.
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
har jag inte själv pengar så att jag kan köpa småsaker eller bjuda så vill jag heller inte ta emot. Visst en gång men om det upprepar studsar pengarna bara tillbaks till den som försöker bjuda mig. F Förstår inte varför alla fått för sig att killen ska bjuda i all oändlighet. Ska man bjuda inom ett förhållande så tycker jag man ska turas om eller skippa det.
hehe jag gick på bio med en tjej så tog jag inte med nåra pengar å det slutade att hon bjöd mig, sen att jag inte var intresserad av hon var desto roligare, ena jävla fjortis var hon haha =p
Har i England blir de sura om de inte far bjuda en. Ratt soft da man ar fattig men det ar ju jobbigt i langden. Kanns som man utnyttjar personen typ...
Tjejerna brukar bjuda mig på det mesta. Skönt tycker jag.. jag bjuder aldrig i stort sett ;D
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!
Now playing: Quasimoto - MHBS
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Många behöver tänka till eller läsa om.
jag är ledsen men det är nog du som är keff på tjejer, letar på fel ställen osv.
Better active today than radioactive tomorrow
minvänmahatmaD Du missade också poängen ganska hårt...
joa F19 samma här. känns helt fel moraliskt att bara ta emot en massa grejer. lite horigt, vad står man i skuld sen? är uppfostrad så, är glad över det..
Moro Men idiot! Måste verkligen införas ironi/sarkasm skyltar här på whoa:/
men jösses. verkar som att många har svårt att förstå sarkasm.
Graffare
2005-10-25 11:25
Tjejer=tar tid=tid=pengar=pengar är grunden till ondska=tjejer är onda
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Moro Haha... Jisses vad du är bakom flötet igen:)
Moro Läs typ dom tio första inläggen. Priyan hade tydligen inga problem, såsom en hel del andra.
"Och att man sen inte lär sig av sina misstag utan i princip letar upp samma killar/tjejer?' -> det är väl det mest anmärkningsvärda och märkliga av hela alltet, ja." Priyan Det är ju löjligt i längden, jag har fan fallit för exakt samma sorts brudar rakt över hela linjen. Brudar som jag från början träffat med polare eller dylikt, som uppträtt självsäkert, som inte backat ner vid första motstånd etc. Brudar som jag helt enkelt trodde var stabila och som kändes jävligt roliga. Och de var jävligt roliga också, fett softa att hänga med... så länge man var med andra och så länge de höll sin gard uppe. Sen helt plötsligt när man blev ihop och började komma dem lite nära så visade det sig att det enda som höll den tuffa fasaden uppe var att gråta i kudden, ligga och snyfta i någons armar (mina armar blev det ju iom förhållandet) och bara vara allmänt mesiga och jävligt tråkiga att umgås med. Förjävligt att falla för samma grej om och om igen, bara för att inse att det faktiskt var precis samma sak om och om igen. Frågan är ju hur fan man ska kunna göra annat än att falla för den sorts människa man faller för? Visst jag kan ju helt enkelt undvika att bli kär i någon alls, men det är knappast hållbart. Man kan ju bara hoppas att nästa brud ska vara annorlunda. Sen ang. generaliseringar: Visst de gör livet enklare och man bör generalisera i mycket, för det är eftersträvansvärt att ha ett enkelt liv. Försök bara att generalisera kring skit som inte är så otroligt jävla heterogent som ett helt kön, visst det finns ju gemensamma egenskaper hos ett kön som lätt kan generaliseras, men dessa saker är ju det som utgör själv grupperingen. Två individer av samma kön är med ungefär lika stor nödvändighet likadana, som två stolar är likadana. Båda två faller under samma epitet och därmed finns det ett adjektiv gemensamt, utforska språket dock, finns gääänska många adjektiv som passar in på två olika saker utan att dessa två med nödvändighet har mer gemensamt än just det. Beteende är inte könsbundet, det finns utan tvekan vissa beteenden som är vanligare hos ett eller det andra könet, men det är statistiska överensstämmelser i normativ mening. Så visst generalisera om ni vill, men när man kommer ner till individen är det ändå bullshit. Det enda man gör när man generaliserar utifrån några få individers beteende är att undvika det jobbiga jävla arbetet att se efter först om man har rätt. Enklare, men att försöka anföra det som en seriös ståndpunkt är fan löjligt. Den som försvarar sina generaliseringar och agerar mot individer utifrån dem är en ignorant och trångsynt jävel med en kraftig övertro på sitt eget vetande.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Moro *fniss* Bra komisk du:)
Jag har inte direkt klagat på att mina "pussys" lämnar mig. Första delen i första inlägget är fiction. Vilket jag känner att jag borde fastställa eftersom du uppenbart inte förstår det.
fan vad jobbigt det är med folk som ska ironiska över sin egen ironi på internet. sen så är inte freeloading sons of bitches så mycket att hurra för heller. äh, man får ta folk för det de är. u win some u lose some.
I´m with stupid--->
vilken tur att jag inte är ironisk över min ironi då.
tur att du inte tog åt dig då.
I´m with stupid--->
Ja sannerligen.
så... baboso... hur känns det att bli lika missförstådd som jag blir i nästan varje tråd jag hamnar i blåsväder i? ^_^
junkgirl Som att få en som vad till synnes är vaniljpaj kastad mot ansiket som senare visar sig vara full med bajs:)
jag tänker inte ens skriva nått i den tråden.