I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Men gör nånting då, killar!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-06-06 15:21
Lynguistic
Däremot är kvinnor och män båda dom som bidrar till att systemet ser ut som det gör idag. Och att sitta o peka på män och säga att ni gör fel tycker jag är pubertalt och skapar klyftor som man väl ska försöka utrota.

Tack!

Jag har inte orkat läsa hela tråden, men det verkar bara vara Lynguistic+några killar till som bryr sig någalunda om det hela.
Anledningen till att så få män verkar bry sig om det manliga idealet, skulle jag påstå beror på att kvinnor har levt under dessa ideal, och blivit undertryckta så pass länge, att det känns mer angeläget att ändra på.

Och på tal om det Lynguistic (?) sa om att män borde sluta upp i feministiska grupper..
Ja! Det skulle bannemig behövas.. Men då inte kalla det feministiskt - utan snarare antisexistisk eller liknande. (Usch, vad jag inte tycker om ordet feminism. Det handlar väl, som sagt inte bara om kvinnors ideal osv? Både män och kvinnor har färdiga mallar och sociala strukturer att rätta sig efter.. eller?) På så sätt skulle både män och kvinnors mallar och sociala strukturer belysas (irriterande upprepning, jag vet..hehe)

Inte för att jag vet hur en sån grupp skulle fungera..
Kanske informera föräldrar? Det är ju faktiskt de som har ett ganska så jävla stort inflytande på hur deras söners/döttrars syn på könsroller kommer att se ut. hur de kommer uppfostra sina barn, och hur de kommer rätta sig in i ledet och hur de kommer behandla det motsatta könet.
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-06-06 16:18
Rookie F20

Håller med absolut eller nått... men det gäller almänt när samhället försker bestämma hur saker o ting ska vara
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-06 18:47
Dengis P21
"Om man ska diskutera mansroller måste man generalisera, ja självklart. Som sagt väljer jag att inte diskutera dem, då jag inte anser att de existerar, åtminstone anser jag inte att de är av något värde."
Att bara försöka blunda och inte se att killar har snopp och tjejer har fitta är ju bara dumt. Killar och tjejer lever idag med olika förutsättningar. För att få bukt på dessa så måste man ju belysa dessa strukturer.
Självklart är de av värde. Eftersom de existerar och påverkar dig och mig och resten av jorden varje dag.

Att du sen önskar att det inte vore så är en annan sak.
Men det är ganska naivt att bara säga att man ska se näste som en individ och tro att problemet försvinner.
Sen betyder ju inte faktumet att vi diskuterar att tjejer och killar upplevs och behandlas olika i samhället, att vi inte ser människor som individer. Självklart ser man människor för dom individer dom är. Men kön spelar ändå en roll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-07 17:16
Dengis P21
Jag har läst vad du skrivit 20 gånger och jag svarat på den åsikten som jag uppfattat att du har. Du kanske borde omformulera dig då.??

Den enda andra logiska förklaringen är att allt du säger
"Jag har inte tagit upp någon av rookies direkta frågeställningar.
Läser du vad jag skrivit en gång till ser du säkert detta.".
Du menar alltså att du bara går in i tråden och spontant skriver något, och sedan när man försöker svara så svarar du med att allt du säger är taget från luften, och saknar relevans.?
Tämligen märkligt tycker jag.

Men nå. Förklara din poäng.? Om du har någon.

2006-06-08 01:27
"mah middle finga in the air, and one hand on my jonson"
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!

2006-06-11 08:49
Dengis P21
Och jag försökte argumentera mot din åsikt att det inte finns någon shablonbild för män och kvinnor.
Och då säger du att jag ska läsa det du skrivit igen.
Varför då?

"Så som rookie skriver anser hon att det är en självklarhet att män och kvinnor förnedras av representanter från det egna könet.
Jag menar att man inte kan representera någon annan än sig själv."

Det handlar om mycket mer än bara representanter.

2006-06-12 18:47
Dengis P21
Alltså jag har fattat allt du har skrivit.

Jag bara undrar, är du på något sätt väldigt trög? Eller.?
Det verkar som så. Eller så verkar du för feg för att starta en diskussion?

Din poäng verkar vara att man inte kan generalisera över kvinnor och killar. Och att man under inga omständigheter ska göra det. Att det inte finns någon skillnad mellan killar och tjejer.

Jag sa emot din poäng genom att säga att det är rätt så självklart att det finns skillnader mellan kvinnor och män i dagens samhälle. Och att det därför är befogat att generalisera över kvinnor och män.

Här tog det slut, du skrev. "det var irriterande första gången... Läs vad jag skrivit, svara sedan." .
?????????????????

Är du bara allmänt emot att argumentera eller vad är det med dig?

2006-06-12 18:57
känns som frigörelsen från allt detta tjaffs inte är långt borta
patiently waiting

varför ta till kamp, när kampen endå tar dig till slut..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-06-13 09:59
jag blir jättesårad :(

2006-06-13 13:11
Dengis P21

Det är lite komiskt att du tror att jag tror att skillnaderna mellan män och kvinnor är stora, när jag egentligen inte tror på någon skillnad mellan mäns och kvinnors psyke alls.
<br>

2006-06-14 17:28
Dengis P21
Varför vill du inte argumentera för din sak?

2006-06-14 23:26
Svarta amerika gav inte igen på de vita som trackaserat dom. Tycker vi av det manliga könet ska följa deras fotspår.

2006-06-15 12:53
Imperialisten
Hahaha okej så i din jämförelse så är det alltså mannen som är svartas motsvarighet och kvinnan de vitas, i deras kamp mot rasism?
God damn...

Dengis

Vad är det du vill ha sagt då?
Alla människor tolkar det dom läser, det är upp till debattören att förklara sin mening.
Vilken fakta har du skrivit ut som jag inte trott på?
<br>

2006-06-15 15:59
Men hallå det e bara bögar som gråter öppet..
Det vet väl alla :p
 www.soundcloud.com/lirzproductions

2006-06-15 23:40
Seriöst..
<br>