Lynguistic Däremot är kvinnor och män båda dom som bidrar till att systemet ser ut som det gör idag. Och att sitta o peka på män och säga att ni gör fel tycker jag är pubertalt och skapar klyftor som man väl ska försöka utrota. Tack! Jag har inte orkat läsa hela tråden, men det verkar bara vara Lynguistic+några killar till som bryr sig någalunda om det hela. Anledningen till att så få män verkar bry sig om det manliga idealet, skulle jag påstå beror på att kvinnor har levt under dessa ideal, och blivit undertryckta så pass länge, att det känns mer angeläget att ändra på. Och på tal om det Lynguistic (?) sa om att män borde sluta upp i feministiska grupper.. Ja! Det skulle bannemig behövas.. Men då inte kalla det feministiskt - utan snarare antisexistisk eller liknande. (Usch, vad jag inte tycker om ordet feminism. Det handlar väl, som sagt inte bara om kvinnors ideal osv? Både män och kvinnor har färdiga mallar och sociala strukturer att rätta sig efter.. eller?) På så sätt skulle både män och kvinnors mallar och sociala strukturer belysas (irriterande upprepning, jag vet..hehe) Inte för att jag vet hur en sån grupp skulle fungera.. Kanske informera föräldrar? Det är ju faktiskt de som har ett ganska så jävla stort inflytande på hur deras söners/döttrars syn på könsroller kommer att se ut. hur de kommer uppfostra sina barn, och hur de kommer rätta sig in i ledet och hur de kommer behandla det motsatta könet.
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN