I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Diskussion kring omskärelse/religiöst blandäktenskap

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-07-26 16:43
Kauka:

På vilket sätt mer utsatt? Tänker du under sex? För då finns det kondom vilket borde vara standard oavsett.

Och under mitt 21 åriga liv har jag aldrig varit sjuk i kuken och jag känner inte till nån som har blivit det, av mina kompisar som skulle dela med sig av nått sånt.

Känns ovanligt och inte tillräckligt starkt för att motivera det annat än på ett personligt plan. Känner inte att jag ser så många fördelar.

Spliffsheriffen: Jag tog inte illa vid mig, hur allvarligt tror du jag tar det? Jag kände bara att det behövdes en annan sida av saken, hur kul är det att diskutera med nån som tycker likadant.

Och angående onödigheten tänker jag mer på att det finns folk som inte ens får någon läkarvård, medans folk ska skära av förhuden för att dom ska kunna knulla bättre, lukta bättre osv.

2006-07-27 08:48
Spliffsheriffen: Jag tog inte illa vid mig, hur allvarligt tror du jag tar det? Jag kände bara att det behövdes en annan sida av saken, hur kul är det att diskutera med nån som tycker likadant.

Bevisligen så allvarligt att jag tyckte det var befogat att ursäkta mig.
Givet, blev mycket roligare med en opposition i diskussionen.

Och angående onödigheten tänker jag mer på att det finns folk som inte ens får någon läkarvård, medans folk ska skära av förhuden för att dom ska kunna knulla bättre, lukta bättre osv.

Förstår ditt resonemang där absolut, men personligen skulle aldrig andra människors läkarvård kunna påverka mitt beslut att omskära t.ex. min son.

2006-07-27 09:08
Skulle ju gärna se lite synpunkter ang. konvertering.

2006-07-27 09:23
Spliffsheriffen:
Bevisligen så allvarligt att jag tyckte det var befogat att ursäkta mig.
Givet, blev mycket roligare med en opposition i diskussionen.

Aja, no hard feelings iaf, no pun intended.

Förstår ditt resonemang där absolut, men personligen skulle aldrig andra människors läkarvård kunna påverka mitt beslut att omskära t.ex. min son.

Det är iofs upp till var och en. Så jag tror inte vi kommer mycket längre än så här...

Skulle ju gärna se lite synpunkter ang. konvertering.

Menar du mig? Och vad menar du mer specifierat?

2006-07-27 09:25
Jag menar allmänt bara..
Trådens huvudfråga var ju hur folk ser på matremoniell konvertering.
Så läs huvudinlägget och betänk! =)

2006-07-27 09:43
Jaha ja... Det hade jag helt glömt bort haha. Hur fan kom ni in på circumsision?

Jag tror på gud, men jag vet inte om jag är kristen, jude eller muslim eller något alls. Så jag kan ju inte kräva att min partner ska vara lika osäker som jag... No probs

2006-07-27 09:44
Men om du ingick i ett seriöst förhållande med en religiös person och denna önskade att du konverterade för att ni skulle kunna gifta er eller leva tillsammans, vad gör du?

2006-07-27 09:47
Hmmm... Då skulle jag göra det, för jag tror på gud och störst av allt är kärleken. Men helst vill jag läsa både Bibeln, Koranen och Torarullarna (?) innan jag bestämmer mig isf.

2006-07-27 10:50
Jag kan tänka mig konvertera till någon djävulsdyrkande nä okej jag skoja

2006-07-27 11:21
Vad det gäller omskärelse:
Moder Jord gav mig min fitta och alls dess funktion för min egen njutnings skull, den jäveln som vill ta det ifrån mig kommer aldrig bli min man eller kvinna.

Konvertering känns rätt B eftersom jag inte tror på någon av världsreligionerna..
Jag tänker inte följa några levnadsregler grundade på religion, och den person som vill förändra detta kommer inte att älska mig på en sunt sätt.
Kärlek handlar väl om att älska personen för den den är?
<br>

2006-07-27 11:26
_Rookie

Bra att du känner så, jag är också emot kvinnlig könsstympning men det vi talar om är för killar och man omskär inte kvinnor.

Kärlek handlar väl om att älska personen för den den är?

Om religionen är en del av personen, älskar du religionen också?

2006-07-27 11:36
Kauka
Haha, nä, jag blandade ihop begreppen..
Sorry.. Anyway, "gud" skapade väl manskroppen med förhud, varför vill man då skära bort det?
Hela denna diskussion tycker jag handlar om att religionen får dig att känna viss skam för ditt könsorgan, vilket jag aldrig kommer att förstå att människor ställer upp på..

Kommer jag älska religionen?
Det har jag väldigt svårt att se, men jag har heller aldrig känt fördelarna med att vara religiös.
<br>

2006-07-27 11:45
_Rookie

Jag är inte troende, det är inte min familj heller utan blev omskuren för alla fördelar. Jag repeterar det som sagts tidigare i tråden som svar på Anyway, "gud" skapade väl manskroppen med förhud, varför vill man då skära bort det? . "Gud" skapade isåfall också blindtarmen, varför ta bort den? eller halsmandlarna? eller alla sjukdomar? dem är alla naturliga, varför göra sig av med dem? Förlåt men det argumentet fungerar inte riktigt, låt mig ställa en fråga till dig. Om du kunde göra en enkel och snabb operation som gjorde att du fick ett hälsosammare liv, hade du sagt nej till den?

Kommer jag älska religionen?
Det har jag väldigt svårt att se, men jag har heller aldrig känt fördelarna med att vara religiös.

Jag är som sagt inte troende eller religiös på något vis men jag ser faktiskt vissa fördelar med att vara det. Man har någon att prata med (som kanske inte svarar) och kan få tröst i att någon där uppe har en plan för en. Men jag känner som dig annars, jag skulle ha det otroligt svårt att ens umgås med någon troende en längre period.

2006-07-27 11:51
K
På vilket sätt är en omskärelse hälsosam?
Ens möjlighet till sexuell njutning minskar väl i de allra flesta fall, det låter ju extremt osunt..

Hade jag sagt nej till din operation?
Självklart, om det finns risk att förhindra min sexualitet och njutning..
<br>

2006-07-27 12:04
_Rookie & peaches

Har ni ens läst inläggen i tråden? Det är _bevisat_ att en omskärelse är hälsosam. Minskad sexuell njutning däremot är inte bevisat.

Hela denna diskussion tycker jag handlar om att religionen får dig att känna viss skam för ditt könsorgan, vilket jag aldrig kommer att förstå att människor ställer upp på ..

Jag håller helt med dig, _Rookie

Kan ni två förklara för mig hur det kan gälla mig då som är omskuren, inte troende och inte känner någon skam alls? Skulle däremot känna skam om jag inte var omskuren, jag är stolt över min penis, den är estetiskt tilltalande mest pga just det faktum att jag är omskuren.

2006-07-27 12:11
peaches

Ingen i min familj är religiös, detta har jag skrivit tidigare i tråden och det bevisar att du inte alls läst inläggen. Jag svarade även på ditt nästa påstående tidigare i tråden men kan ta det igen då du inte verkar vilja läsa tidigare inlägg.

Jag blev omskuren pga hygieniska skäl, fördelarna väger långt över nackdelarna, för många så är faktiskt förhuden ett fel som måste åtgärdas då den kan bli för trång osv längre fram i livet.

2006-07-27 12:24
På vilket sätt är en omskärelse hälsosam?
Ens möjlighet till sexuell njutning minskar väl i de allra flesta fall, det låter ju extremt osunt..

Om en omskärelse direkt skulle innebära en reducerad chans till att få orgasm skulle jag kunna hålla med om att det är osunt men så är verkligen inte fallet. I praktiken innebär en omskärelse att ollonet vänjer sig vid konstant beröring och blir därmed mindre känsligt samt mer stryktåligt. Alltså inte att ollonet förlorar sin erogena roll, det kan jag bedyra. Onani är knappast något problem heller, med en förhud drar man väl den inte fram och tillbaka i erektion utan bara innan?

Jag har ickeomskurna vänner som berättat att de kan få ont i ollonet efter långa sessioner av sex och det har jag själv aldrig upplevt. Någon mer som upplevt det?

2006-07-27 12:30
Spliffsheriffen

Jag har ickeomskurna vänner som berättat att de kan få ont i ollonet efter långa sessioner av sex och det har jag själv aldrig upplevt. Någon mer som upplevt det?

Som dig så har jag aldrig upplevt detta och är omskuren.

2006-07-27 15:24
Men vad är det som är mer hälsosamt? Och nej jag kan inte inte läsa igenom 77 inlägg bara för att få veta.

Och vadå känna skam för att inte vara omskuren? Att känna skam för att vara som man är född låter inte hälsosamt.
Det här med att vi skulle ha mindre estetiskt tilltalande kukar är fortfararande bara en smaksak och låter lite drygt.

2006-07-27 15:25
Dessutom har jag heller aldrig fått ont, så det bevisar inte jack shit

2006-07-27 15:25
Och dessutom, vad säger att era definitioner av "långt sex" är samma?

2006-07-27 15:32
Whattup

Men vad är det som är mer hälsosamt?

Uhm, du har redan ställt den frågan OCH fått den besvarad flera gånger, läser du inte ens svaren på dina egna frågor så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Dessutom har jag heller aldrig fått ont, så det bevisar inte jack shit

Ingen har påstått något om att alla som inte är omskurna får ont.

Och dessutom, vad säger att era definitioner av "långt sex" är samma?

Nu är jag väldigt nära att dra ett skämt om att du är en minuteman men jag ska beté mig. Det du säger stämmer, det kan vara helt olika men jag antar att spliffsheriffen och hans vänner har talat om hur lång tid de menade.

2006-07-27 16:01
Uhm, du har redan ställt den frågan OCH fått den besvarad flera gånger, läser du inte ens svaren på dina egna frågor så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Whatever, jag har dåligt minne och bryr mig egentligen väldigt lite.

Ingen har påstått något om att alla som inte är omskurna får ont.

Nej, men ni sitter och ryggdunkar varandra som om så vore fallet när den ena säger nåt i stil med" amen asså jag känner polare som får ont liksom hallå omskurning rocks"

Nu är jag väldigt nära att dra ett skämt om att du är en minuteman men jag ska beté mig. Det du säger stämmer, det kan vara helt olika men jag antar att spliffsheriffen och hans vänner har talat om hur lång tid de menade.

Iofs så var den kommentaren ett subtilt skämt om att ni skulle var minutemen eftersom det är ni som inte får ont...

So Mista Spliffsheriff, har ni diskuterat hur lång tid gökandet tog i anspråk?

2006-07-27 16:09
Whattup

Jag tycker du tar den här diskussionen till en väldigt oseriös och omogen nivå med dina inlägg, om du nu inte tänker bry dig så varför ens skriva något? Jag föreslår att du i framtiden inte ger dig in i en diskussion om du inte tänker läsa svar eller ens skriva seriösa inlägg.

2006-07-27 16:12
Finns det nån regel som säger att jag måste bry mig eller komma ihåg saker?

och du svarade inte på det andra...

2006-07-27 16:14
Whattup

Det finns en regel om att inte bara skriva massa värdelösa inlägg, om du nu skulle vara så vänlig och hålla dig ontopic i framtiden och engagera dig i det du och andra skriver i tråden så kommer nog ingen att klaga.

2006-07-27 16:20
Hålla mig ontopic? Med risk för att låta som en 5-åring så var det ni som började. Det var iaf inte jag.

Och mina inlägg är inte värdelösa, jag har i var och ett dragit upp en massa svagheter som ni trots det har fortsätt att använda i tron om att ni är skitsmarta. Jag menar, att jämföra att bli omskuren med en blindtarmsoperation? i never thought i would say this, but you damn near smoked yourself retarded.

2006-07-27 16:24
Whattup

Jag förstår inte hur vi började? Tar det mer som att du låter som en 5-åring då du redan erkänt att du inte ens läser inläggen.

Dessa "svagheter" du talar om har redan svarats på med faktuella motargument men även där så har ju du inte läst inläggen så det spelar ingen roll. Sen förstår jag inte vad du menar med att vi använt svagheter du dragit upp för att vi är skitsmarta, du får nog revisera den meningen. Jag trodde inte jag skulle säga detta men det låter lite som penisavund.

2006-07-27 16:31
Jag fortsatte diskutera om ett ämne som redan dragits upp, alltså var det inte jag som gick off topic.

Ni har inte svarat på nånting "faktuellt". Faktum är att Blindtarmsoperation vs. bli omskuren är fortfarande en jävligt, jävligt dålig jämförelse.

Vad jag menar är att jag har utpekat vissa av era uttalanden som rent korkade, och haft rätt, men ni/du/han har fortsatt använda det.

Och jag tänker inte lockas med att battla om kukstorlek eller funktion eller vad du nu försöker ställa till med.

2006-07-27 17:22
Whattup

Vilket ämne har vi diskuterat som är offtopic?

Det är en klockren jämförelse men du förstår den uppenbarligen inte. Du kan byta ut blindtarm mot halsmandlar om det får dig att må bättre.

Okej, du säger att det vi sagt är korkat och att du har rätt, då måste det vara så! Vi struntar i det faktum att vi har gett valida motargument mot varenda sak du sagt och DU har INTE läst ett enda av dem utan är lika ignorant som en grottboende texasbo.

Battla om kukstorlek? Penisavund handlar inte alltid om fallosen.

2006-07-27 17:54
Inget ämne alls, samma som jag diskuterat. Så jag förstår inte vad du anklagar mig för.

Att operera ett akut tillstånd i jämförelse med en operation som inte spelar så stor jävla roll om man ändå sköter hygienen som man ska är fortfarande retarderat. Förhuden är heller inte bara där som en kvarleva från svunna tider, till skillnad från blindtarmen.
Halsmandlar tar man också bara bort det behövs.
Jag kan ju utrycka mig så här: Om man misstänker infektion av blindtarmen och man går in för operation och upptäcker att så inte är fallet så opererar man bort den ändå, för att förhindra infektion senare i livet. Har du nånsin hört nåt liknande om förhuden? "mmm vi trodde du hade cancer, men det hade du tydligen inte så vi skar bort det ändå".

Bara för att det inte är livsnödvändigt så betyder det inte att den är funktionslös.

Och jag har läst era svar, men glömt dom efter svar. Viss skillnad.

Battla om kukstorlek? Penisavund handlar inte alltid om fallosen.

Jag citerar mig själv:

Och jag tänker inte lockas med att battla om kukstorlek eller funktion eller vad du nu försöker ställa till med.

Alltså, jag drog inte upp kukstorlek exklusivt, utan även funktion.

2006-07-27 17:55
Kauka
Ska jag läsa hela tråden för att vädra mina åsikter?
Hell no!

Jag skummade av tråden och ingenting där säger att det skulle vara mer hälsosamt, renligare var det enda..
En kille som tvättar sin kuk i normala mängder lär knappast behöva oroa sig för infektioner..
Så vilka är fördelarna?
<br>

2006-07-27 18:12
Whattup

Jag opererade bort halsmandlarna i förebyggande syfte, det var läkarens förslag.

Och jag har läst era svar, men glömt dom efter svar. Viss skillnad.

Det gör inte det hela bättre precis.

_Rookie

För att kunna diskutera måste du väl ändå ha all information? Herregud, nu förstår jag varför så många äldre klagar på dagens ungdom om ni inte ens är villiga att läsa såpass lite text som finns i denna tråd.

2006-07-27 18:22
Kauka
Jag har läst igenom dina inlägg och återigen: vilka är fördelarna?
<br>

2006-07-27 18:29
_Rookie

Isåfall föreslår jag att du läser om allt igen, för att citera Spliffsheriffen i en av de första inläggen i tråden:

Circumcision reduces the amount of smegma produced by the male. Smegma is a combination of exfoliated epithelial cells, transudated skin oils, and moisture that can accumulate under the foreskin of males and within the female vulva area. It has a characteristic strong odor and taste, and is common to all mammals—male and female. While smegma is generally not believed to be harmful to health, the strong odour may be considered to be a nuisance or give the impression of a lack of hygiene . In rare cases, accumulating smegma may help cause balanitis.

Allvarligt talat, hur kan du ha missat det? Uppenbarligen så ljuger du bara och jag ger dig samma råd som jag gav Whattup. Håll dig utanför om du inte kan tillföra något.

2006-07-27 18:55
Gud finns i allas våra hjärtan.. vi är Guds avbild. Vi är ute och cyklar med alla komplicerade förgreningar och allt.. blinda och förvirrade slåss vi med svärd i mörkret och tar livet av bröder och systrar. Inga tempel eller förordningar i världen är rätt eller fel. Allt är så mycket enklare. Kärlek finns i oss alla.. Alla bär vi på samma kärlek och känslor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-27 19:09
Klaeboe

Tack! Behövs lite kärlek härinne. Visst vore det enkelt om alla vore så accepterande?

2006-07-27 19:13
Kauka
Hahaha men är du allvarlig eller?
Vad finns det att tillföra?
Jag svarar på frågor ang. mina åsikter om omskärelse, och nej, jag tänker inte läsa igenom en hel jävla tråd för det, vad fan skulle jag göra det för?

Du pratar om fördelAR, dvs i plural, då antar jag alltså att du har ett lager på g.

För övrigt får du gärna förklara var någonstans jag ljuger.
<br>

2006-07-27 19:16
Kauka: Okej, jag har fått ett svar tvärtemot ditt av en annan läkare.

Jag har dåligt minne, och? Klagar du på folk med dyslexi också?

Och det går inte att argumentera för att bli omskuren av hälsomässiga skäl, för det finns inga. Smegman då som du drog upp, vilket är en ren smaksak, no pun intended. + att om man sköter hygienen finns det inget problem med det, jag har aldrig haft det.

Och ännu än en gång så svarade du inte på nåt annat jag skrev. Vilket jag tar som att jag hade rätt.

2006-07-27 19:21
För att svara på båda frågorna samtidigt: nej.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-07-27 19:56
_Rookie

Du ljuger eftersom du påstod att du hade läst men det hade du inte och du säger emot dig själv flera gånger.

Whattup

Kauka: Okej, jag har fått ett svar tvärtemot ditt av en annan läkare.

Bra källa.

Och ännu än en gång så svarade du inte på nåt annat jag skrev. Vilket jag tar som att jag hade rätt.

Bra läsförmåga.

Slutsats:

Det är inte värt att diskutera med människor som inte vet hur en diskussion fungerar. Jag ser inte att någon av er två tillför någonting alls och tänker därför inte svara på någonting ni skriver. Ni svamlar flera gånger om saker som redan besvarats, ni argumenterar för argumenterandets skull, väldigt trevligt att ni ville dela med er av era åsikter, men att sedan gå in med ett stängt sinne och tycka att ni har rätt oavsett vad är bara idiotiskt.

2006-07-27 20:14
välkomna till debattens värld
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-28 00:48
Bra källa.

Jag tar det där som helt du är helt efterbliven, för din källa var i stort sagt exakt likadan... Du vägrar förstå. Det är typ en fråga av typ fem som du svarat på. Vad ska jag tro annat än att du inte kan svara på dom?

2006-07-28 00:49
Dessutom drar jag upp samma saker för att jag fortfarande tycker ni har fel.

2006-07-28 00:52
Och jag förstår hur ni tänker angående blindtarmsjämförelsen men det är ändå fel för att...

Blindtarmen: Tas bort inte för att den är onödig, utan för att den väldigt lätt kan bli ett livsfarligt och smärtsamt tillstånd.

Förhud: Kan aldrig bli ett livsfarligt tillstånd, och hygieniskt sätt så kan man bara snacka om fördelar om man ändå aldrig duschar.

2006-07-28 07:13
Whattup

Jag tar det där som helt du är helt efterbliven, för din källa var i stort sagt exakt likadan...

Jag tar det där som ett personligt påhopp i brist på argument. Du är dyslektiker va? Den källan har redan citerats tidigare i tråden men du har ju inte läst den så hur skulle du kunna veta det. Det är synd att du ska ta det så personligt alltihop och inte kan tänka klart. Om du mår dåligt över denna tråd föreslår jag att du slutar läsa den helt enkelt för ditt eget bästa, du blir ju uppenbarligen bara mer och mer upprörd över att du inte kan argumentera för din sak.

2006-07-28 07:25
So Mista Spliffsheriff, har ni diskuterat hur lång tid gökandet tog i anspråk?

Som jag skrev, tunga sessioner. De gånger polare till mig vittnat om smärtor i ollonet så pratar vi i alla fall 3-4 samlag på en natt.
Det är mer att ollonet blir riktigt ömt och vid beröring känner de smärta. Och som kauka sa, jag säger inte att ALLA icke-omskurna lider av detta, det enda jag gjorde var att fråga rakt ut i tråden om någon annan upplevt det.

Blindtarmen: Tas bort inte för att den är onödig, utan för att den väldigt lätt kan bli ett livsfarligt och smärtsamt tillstånd.

Förhud: Kan aldrig bli ett livsfarligt tillstånd, och hygieniskt sätt så kan man bara snacka om fördelar om man ändå aldrig duschar
.

Anledningen till att jag ens tog upp blindtarmsjämförelsen var att DU slängde ur dig en anklagelse att omskärelse inte var NATURLIGT.
Inte för att totalt jämställa en blindtarmsoperation med omskärelse.
Det jag senare försökte påvisa var att livshotande, religiösa eller medicinska skäl spelar inte ett jävla dugg roll så länge det är lagligt, genomförbart och personen i fråga mår bra av det.

Om jag vara leva bättre utan förhud så betyder väl det att förhuden inte behövs, right?
Detta är sista gången jag refererar till några fördelar ty de är redan listade i tråden.

Till fördelarna brukar främst räknas att det främjar hygienen. Viss forskning har också tytt på att kvinnor som lever med omskurna män löper mindre risk att få livmoderhalscancer. En studie från 2005 visade också att omskurna män löper hälften så stor risk att smittas med hiv. Sexuellt anses det också vara en fördel med ett mindre känsligt ollon, med tanke på att många män lider av för tidig utlösning, ejaculatio praecox.

2006-07-28 07:38
Och om någon undrade över den estetiska skillnaden, se nedan.
Är dock två ganska tydliga bilder på en penis så klicka inte om ni är beredda att se't.

icke-omskuren
omskuren

2006-07-28 08:11
Citatet om fördelarna var från wikipedia.

2006-07-28 10:57
Spliffsheriffen: Nu har diskussionen förflyttat sig i en helt annan riktning, men jag tänkte svara på din fråga ändå eftersom oOSofiaOo svarade ungefär tvärtom.

Men först undrar jag vad du hade för förutfattad mening om mina föräldrar och vad det skulle vara för religioner du skulle gissa på?

I min erfarenhet så blir de flesta barn, som växer upp utan några distinkta religiösa värderingar, oftast ateister/agnostiker och söker sig varken till mammas eller pappas religion.

Månne det stämma in på dig?

För det första så hade jag distinkta religösa värderingar när jag var ung. Det är bara det att jag fick värderingar från båda religionerna. Själv känner jag att värderingarna i sig inte skiljer sig så mycket och mina föräldrar påpekade ofta att det i grund och botten var samma Gud de trodde på och att det var praktiseringen av religionen som såg annorlunda ut. Ett tag när jag var yngre firade vi typ, allt. Och då inte bara helgdagarna förknippade med religionen utan också de mer förknippade med deras respektive kultur. Men mina föräldrar var noga med att inte pracka på mig någonting utan gjorde det för att visa mig var jag och de kom ifrån ungefär.
Så varken jag eller mina yngre bröder har blivit ateister/agnostiker. Det har inte heller blivit något problem för någon av föräldrarna med att vi sökt till de religioner vi sökt oss till heller.
Såhär i efterhand tycker jag deras lösning var suverän. Dels var det skitkul att som liten fira massa fler grejer och få fler presenter än alla andra kids. Sen var firandet i sig en sån där sak som knöt oss samman. Det blev också ett roligt sätt att lära sig på, genom att så gott det gick(observera, så gott det gick ) praktisera båda religionerna, istället för att höra en massa babbel om det bara. Så jag säger att det funkar, både med två olika religioner och två olika kulturer. Men det är en fin balansgång så det krävs mycket av föräldrarna. Mina föräldrar blev inte förolämpade eller arga på varandra när den andre förklarade någonting eller berättade om sin religion. Det var aldrig en tävling för dem och de prackade inte heller på mig någon religion bara sådär heller vilket är skönt. Jag hade friheten att välja och då inte bara mellan deras religioner.

(fotnot: Mina föräldrar äger inte varken katolicismen eller islam, men jag orkar inte formulera mig bättre än sin/deras religion.)

I might be wrong... but you're just plain stupid!