Drömmar?
Jag har läst nånstans att om man drömmer att man dör, så dör man på riktigt för hjärnan är så inne på att det är i det verkliga livet vi dör, likadant, om vi landar från ett stup eller liknande och blir medvetslösa, så händer samma sak i verkliga livet. Nån som har en analys eller liknande om ifall detta är sant eller bara en bluff från typ Ding Ding Värld?
There is plenty off fish in the sea.
haha! nä lätt bullshit.. har blivit knivskuren till döds, ramlat ner för stup och annat i drömmar och inte fan är jag död.. däremot vaknar man ju oftast direkt när man dör i drömmen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jaa men du ser ju aldrig dej själv död i drömmen, eftersom du oftast vaknar av en chock precis innan du nuddar marken eller kniven nuddar din hud. Eller?
jag har dött i drömmar och inte fan dog jag på riktigt. det där är bullshit. drömvärlden är inte the matrix direkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om du tar vissa droger så kan det hända.
Jag har däremot läst att det btyder stor lycka att dö i drömmar.. inte att man dör själv.
Hm, jag har dött i en dröm en gång. Föll ner för ett stup ner i vatten med stenar i, och så fort jag nuddade vattnet låg jag på en stor äng. Jag ahde kommit till himlen i drömmen :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Ja tror det stämmer,,,ja menar,,dör du så drömmer du ju inte mer,,,och sen only gods knows vad alla drömmer innan dom dör eller hur? hmmm
hur kan man vara så efterbliven att man tror på det där? jag upprepar: drömvärlden är inte the matrix.
Hmm, jäkligt många historier om folk som hittar på att dem dör varje kväll, men jag tror fan lätt att det kan stämma.
Jag har hört att man inte kan dö i drömmar...
What we do in life echos in eternity.
Graffare
2006-08-01 23:06
ne man kan inte dö i drömmar...du vaknar alltid vid det ögonblicket.. men visst, det går säkert om du är knarkpåverkad.
They called me Mr. Glass
haha! knarkpåverkad, är ni dumma i huvudet eller.. vilken jävla drog skulle det vara.. nej självklar dör man inte i verkligheten om man dör i en dröm.. vad som hönder beror väl som allt annat man drömmer på vad man själv har för bild av det från början, om man fått någon bild av vad som ska hända från en film, en bok o.s.v.. wordar junkgirl, drömvärlden är inget fucking matrix..
Skithöna P18 ne man kan inte dö i drömmar...du vaknar alltid vid det ögonblicket.. men visst, det går säkert om du är knarkpåverkad. Det är det jag menar, man vaknar ju alltid precis innan typ milisekunder innan, men om man inte skulle gjort det, så tror jag fan lätt att man kan dö.
aight P24 skumt att jag och många andra inte är döda då iom att jag och en hel del folk jag känner har dött i drömmar utan att vakna. drömvärlden är fortfarande inte the matrix.
Junkgirl Du fastnade för ditt asfräcka uttalande om att drömvärlden inte är matrix, du e säkert asgrym, men jag tror ändå på den där engelska proffersorns teori. Wihoo där vann man Bad Beat Jackpot för övrigt.
aight P24 skulle det vara så att man dog om man drömde att man dog så skulle fler oförklarliga dödsfall av folk som drömt att de dör vara rapporterade. nu händer det knappt att folk dör av ingen anledning alls när de sover, så teorin spricker. tänk lite logiskt för fan.
då borde det betyda att om jag får pussy i sömnen så är hjärnan inställd så inställd på det att jag faktist får det? i sådana fall .. grabbar, blev av med oskulden inatt :D
Men om det nu gjort en jäkla massa studier och forskning på att ingen har drömt att den dött, så verkar det ju väldigt konstigt att halva Whoa talar mot teorierna. Men iofs är Whoa lite bortanför vetenskapen :)
What we do in life echos in eternity.
Junkgirl "skulle det vara så att man dog om man drömde att man dog så skulle fler oförklarliga dödsfall av folk som drömt att de dör vara rapporterade. " och alla som dör av hjärt attacker och de som dör i sömnen då?,,osv,,,Där har du dödsfallet men du/vi kan ömöjligt veta va det har drömt innan eller hur????????
Då skulle jag ha dött 100 gånger om!
d klart man kan dö i drömmar och fortfarande drömma, min polare drömde att han mötte liemannen och när han rörde honom så dog han i drömmen o allt vart svart o tyst o blablablablblalba
__eerika Det är exakt det jag menar, och ibland när man "dör" i en drömm så blir man en annan eller man ser från nån annans perspektiv. Men om man dör dör i en dröm så tror jag också man dör på riktigt.
__eeriika nej. kom inte och säg till mig vad jag drömt och inte drömt. jag har dött i drömmar. inte "nästan dött" och vaknat med ett ryck, jag har dödsdödardött. Nirmala F21 de som dör av hjärtattack dör av hjärtattack. med tanke på hur många jag känner som drömt att de dött så skulle oförklarliga dödsfall i sömnen vara extremt mycket vanligare.
Jo men oftast när man drömmer att man dör så ser man väl sig själv från ett annat perspektiv (du ser dig själv dö) och även ibland så vaknar du till med ett ryck när du själv är i dödsögonblicket i drömmen.
Nirmala F21 nej. är det svårt att förstå vad jag skriver? jag dör i drömmen. dör. jag. jag dör. jag vaknar inte, jag dör inte bara nästan och vaknar innan jag dött, jag ser inte mig själv utifrån, jag d-ö-r. förstår du?
jag har också drömt att jag dött en hel massa gånger utan att dö på riktigt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
junkgirl nej. är det svårt att förstå vad jag skriver? jag dör i drömmen. dör. jag. jag dör. jag vaknar inte , jag dör inte bara nästan och vaknar innan jag dött, jag ser inte mig själv utifrån, jag d-ö-r. förstår du? Om du inte vaknar nån gång så kan man väl säga att du e död, så jag fattar inte hur du kan skriva om du aldrig vaknar.
aight P24 var skrev jag att jag aldrig vaknar? jag skrev att jag inte vaknar. jag menar självklart att jag inte vaknar i samband med att jag drömmer att jag dör. vaknar gör jag förr eller senare, men inte i samband med dödsfallet i drömmen. att märka ord är f.ö. inte ett särskilt bra argument.
(notera skillnaden i orden aldrig och inte, de har inte samma betydelse)
junkgirl Men om man INTE vaknar, så blir det ju att man aldrig vaknar. Det verkade ju funka med det argumentet eftersom du lackade?
Att drömma att man dör betyder att man lämnar en bit av sej själv bakom sej. Det kan handla om t.ex. ett förhållande som dött ut eler att du helt enkelt lämnt din barndom bakom dig (du blir vuxen) eller vad som helst egentligen.
aight: att ett argument gör någon upprörd betyder inte att det funkar, vitt skilda saker..
aight P24 hon menar att hon inte vaknar när hon drömmer att hon dör, inte att hon inte vaknar alls.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Jag har blivit käkad av typ 371 olika djur, but I'm still alive!
Moderator
2006-08-04 01:00
junkgirl Men hur blir det när du dör i drömmen då? För jag tänker som så att eftersom man aldrig har dött så kan man inte drömma att man dör. Eller jo, att man dör men inte att man är död. Själv dödsögonblicket kanske men inte när man är död. Om man inte drömmer att man är ett spöke eller så. Äsch det blir så svårt att förklara men jag kan komma med en liknelse. Forskare kan spåra tiden tillbaka till typ en halv nanosekund eller något sådant innan big bang men sen går det inte. Det jag menar är någonting liknande fast framåt och med döden istället för big bang.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Moderator
2006-08-04 01:02
Eller säg såhär. Precis när man dör så slutar ju alla hjärnfunktioner att fungera. Så då måste det bli så i drömmen också, men då kan man ju inte registrera att man dör.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok: just eftersom att man inte kan veta hur det är att dö kan man ju drömma att man dör utan att faktiskt dö.. du kan ju ha en bild eller till och med flera bilder av döden utan att ha varit död.. jag har aldrig varit i kina men jag har ändå drömt att jag varit där, min bild av det i drömmen var heeelt fel.. att folk dör i hjärtattacker i sömnen betyder ju ingenting, man kan ju se dödsorsaken och därmed utesluta att de dött av en dröm, da har istället dött av t ex tilltäppta blodkärl.. om man vänder på hela grejen däremot och istället säger att dör man i sämnen i verkligheten så dör man även i drömmen, blir mördad kanske i drömmen, eller börjar falla när döden kommer eller liknande så ok, möjligt det kan vi aldrig få reda på.. men att man tvärtom skulle dö i verkligheten av att man drömmer det är fan en omöjlighet, det skulle läkarvärlden veta vid det här laget isåfall..
aight P24 om du tolkar det som att jag lackade så är det du som har svårt att tolka rätt. f.ö: ett argument är inte bra och fungerande bara för att din motståndare blir arg. KaptenKrok P21 efteråt blir det oftast totalt svart. ingenting. efter ett jäkla tag kan jag vakna eller börja drömma någon ny dröm, men när jag drömmer att jag är död är det som att jag itne registrerar annat än att det är mörkt, tyst och bara ingenting där.
Moderator
2006-08-05 02:17
junkgirl Kan det inte vara så att du helt enkelt byter dröm? För de flesta drömmar är vi ju typ inte medvetna om. Jag säger inte emot dig, försöker bara komma fram till någonting.
För övrigt så kommer en människa bara ihåg 1/7 drömmar i genomsnitt, och den drömmen brukar inte kommas ihåg jätteväl, så du har nog ett sjuhelskottas minne junkgirl.
svårt att veta liksom, de som nu dör på riktigt när de drömmer att de dör kan ju inte säga det precis.
KaptenKrok P21 nope. så är det inte. aight P24 ja, det stämmer bra det. jag har ett väldigt bra minne. i synnerhet när det kommer till drömmar.
Jag hörde nyss från min polares farsa som kunde sjukt mkt om drömmar och öl för övrigt att man inte kan dö i drömmar.
Moderator
2006-08-05 22:47
Ok, jag tror verkligen inte på att om man dör i drömmen så dör man i verkligheten, men visst jag ska göra ett expriment! Jag ska gå in stenhårt för att dö i natt, och om jag inte skriver här imorn så är det sant. Låter det bra?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Graffare
2006-08-06 00:33
Tar man droger eller är psykist instabil så kan man säkert dö av att hjärtat flippar ur av rädsla
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Moderator
2006-08-06 01:00
smisk Det där med att nysa ska vara sant, iallafall sa dom så på Hjärnkontoret för 10 år sen.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Ninyah P11 självklart smyger sig min vakna bild av hur döden ser ut in i mina drömmar. spelar det någon roll? drömmer jag att jag är död så har jag ju drömt at jag dött, ergo - teorin om att man inte kan dö i drömmar är fel. aight P24 jag kan också väldigt mycket om drömmar och jag har själv upplevt döden i drömmar, varför är mitt ord mindre trovärdigt än din polares farsas?
Junkgirl För att du är du, och jag vet om att om man nu mot all förmodan skulle dö dö i drömmar så dör man i verkligheten.
aight P24 vad är det med mig som gör att du inte litar på vad jag säger då? du känner inte mig, vad skulle jag ha för anledning att ljuga? och jag vet om att om man nu mot all förmodan skulle dö dö i drömmar så dör man i verkligheten. uppenbarligen inte eftersom jag lever och andas.
Junkgirl Ja men en av anledningarna till att du andas är att du inte har dött i någon dröm, eftersom man inte kan dö i drömmar.