det sägs att jag har dyskalkyli, som dysleksi fast med matte tror jag, mamma kollade upp nått sånt skit när jag var som sämst.
PAO!
Till er som inte tycker att matte har någon funktion: Det handlar ju om att lära sig logiskt tänkande, vilket kan vara bra att kunna!
Matematik är bland det roligaste, finns inget bättre än att ha löst ett riktigt svårt problem man har suttit och klurat på. Matematik är det ämne som det finns störst klyftor i bland eleverna, då en stor grupp är under stimulerade och en annan grupp har det mycker svårt för grunderna.
www.Pangbrallis.se Incorporated
Jag blir med skit lack när jag inte kan räkna skikten. Har aldrig kunnat räkna bra, typ kör lite fingrar o sånt. Men när jag sitter med Mp3 medans jag pluggar blir det fan så mycket bättre. Man blir inte lika pisst off, typ som att du faller på musiken, som fungerar som en kudde. Klarar man inte talet o måste sitta ett tag så lysnnar man ju på musik. Det är alltid soft. Även om räknandet inte blir mycket bättre blir det lättare att inte tappa tålamodet, och det leder ofta till ett uträknat tal..
Blood on my dick or shit on my knife
(-2)3+(-3)2 Är det talet svårt? Åh herregud va e det me folk! ANledningen till att man ska läsa "tung/svår" matte, är ju för att det kan behövas i den utbildning du ska gå. T.ex. en civilingenjör tillämpar ju derivator-funktioner nästan hela tiden. Senär det så att matten krävs för att kunna studera andra ämnen. T.ex. matte D underlättar Fysik B-kursen otroligt mkt.
hej hej, försök fixa nån som kan hjälpa dig. Jag tycker själv matte är skitsvårt, nu läser jag ekonomi på universitetet, och det är ju en del matte om vi säger så. Det gäller att du lägger ner tiden. Sitt några stycken och plugga ihop, hjälp varandra, ha kul under tiden. Det är svårt men om du kämpar så kommer du fatta och då kan det tom va lite kul.
Vem fan har inte problem med matten? Men om man inte kan sätta sig ner och ta sig igenom Matte A bör ta hjälp... Det är oftast logiskt eller memorisering av korta formler Matte B däremot är en annan femma, jävla rymdfysik som jag aldrig skulle behöva i verkliga livet. Kunde skippa den och ändå läsa 50 poäng för mycket så den kursen fick suga kuken.
Tycker det ända i matte B va kvadratiska funktioner och dess grafer... och kanske lite geometri, det var väl inte mycket mer än de som va nytt?
www.Pangbrallis.se Incorporated
INGEN KUNSKAP ÄR ONÖDIG KUNSKAP!
manga arbetsgivare som kraver att man klarade matten va? Seriost. kraven pa arbetsmarknaden blir for stora. Ingen kommer ju kunna fa jobb snart!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag har ett väldigt liknande problem, bortsett från att jag är jävligt bra på matte... Jag btycker det är skittråkigt, och när jag inte kan lösa ett tag blir jag skitförbannad...
<3
DYSKALKYLI: ---> Matematiksvårigheter.
"Dyskalkyli handlar om matematiksvårigheter. Flertalet är normalbegåvde men misslyckats endå med matematiken.
Många är oändligt missförstådda under sin skoltid. De har fått fel sorts hjälp, ofta på för låg nivå.
Ca. 6% beräkanas lida av dyskalkyli.
Dyskalkyli är lika vanligt som dyslexi."
Källa: http://www.dyskalkyli.nu/
"Peace and Love"
aa livet är orättvisst... jag förstår mattematik direkt och sen sitter det bara där :P
Jag hatar verkligen också matte. Men efter ett ig i matte b med ig-prövning och en extra ig-prövning fick jag till slut g och jag kan säga att det är det betyg jag är absolut gladast och mest nöjd över. Nu ska jag fanimej aldrig mer räkna matte i hela mitt liv så länge det inte är i affären. Men fortsätt kämpa och fråga kompisar som kan om hjälp om du inte får tillräckligt med hjälp från din lärare. Jag lovar att det känns extremt skönt om man klarar det =)
qef länge leve diagnoshysterin! snart kommer 100% av alla elever ha en diagnos av något slag.. sen när blev det en nyhet att folk är olika.. orka med denna jävla hysteri kring diagnoser hit och dit..
cry me a river! --> thcrew
Tikkan Jag för min del orkade precis fixa schyssta betyg i A och B. Jag valde bort C för att inte få sjuka mindervärdeskomplex och för att kunna koncentera mig på annat. Kanske läser det någon annan gång om det behövs. Förstår dig...
Arguing on the Internet is like running in the special olympics. - Even if you win, you're still retarded
Tikkan Jag kan trösta dig med att jag inte har något betyg alls i matte från gymnasiet, och jag klarar mig fint och kommer alltid att göra det... Förmodligen kommer jag aldrig att plugga upp matten heller, visserligen säger inte betyg så mycket inom mediebranschen, utan vad man har gjort och kan göra...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hela mellan och högstadiet fick jag spechjälp, klarade inte matte a i ettan och gick sommarskola i somras, ändå fick jag IG. jag tror du klarar dig fint utan skiten.
exhale Du är korkad eller lat, något utav det...
kleton, lögn, du e fucked for life.. ja vet allt sanningen om dig och dina överklassfasoner ;D
arez: och du är efterbliven.
det e inte jag som ite klara matte A, när jag fått extra hjälp och gått sommarskola GARV
Kan man ingen matte så har man inget på jorden att göra. Ta ditt liv, förslagsvis.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Hur lätt det är att förstå matte har jag märkt hänger otroligt mycket på läraren. I matte B hade jag en fruktansvärd lärare, som inte kunde förklara någonting, och snurrade in sig själv hela tiden. Jag fattade ingenting, men lyckades ändå skrapa ihop ett G på något sätt. Sen läste jag matte C, med en lärare som förklarade på precis rätt sätt för mig, och allting bara trillade ned. Problemet är att man oftast inte kan välja vilken lärare man ska ha i ett visst ämne. Det är värt att kämpa sig igenom matte-kurserna, åtminstone upp till matte C, eftersom det öppnar otroligt många fler dörrar när man ska börja på högskolan. Försök kolla upp om det finns möjligheter till stödundervisning eller liknande. Om man inte ger upp, och inte stressar, brukar det gå bra till slut.
Yes, I am made of awesome. No, you cannot touch.
arez, vore jag du skulle jag ta livet av mig. snarast.
exhale vfr? det e inte jag som itne klara matten å inte har nån utbildning å ett yrke jag tycker att leva för, det e du! Arj som fan Såna kommentarer får mej att le upp till öronen :D
Lyricist
2006-11-13 21:33
Jag hade prov i matte B idag:\ Våran lärare är en sådan som inte kan förklara någonting och bara skakar på huvudet när klassen inte förstår någonting. Fast jag brukar klura ut hur skiten funkar själv efter en månad eller så haha
Det var inte Arez som fick IG i matte, men jag ger mig fan på att han fick IG i svenska i alla fall!
Arguing on the Internet is like running in the special olympics. - Even if you win, you're still retarded
Do not worry too much about your difficulties in mathematics, I can assure you that mine are still greater Hört i kön på OBS stormarknad
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
Vilken kurs gäller det? a-kursen är väl mer eller mindre upprepningar av högstadiematten så om du fixade den löser nog det här sig också? Det det är en myt. Det var inte upprepning av det jag gjort i matematiken under högstadiet. Svenska skolor och kvalite, ufffff... :(
slutsats Med tanke på att jag finner folk här inne på denna tråden korkade bortom alla gränser, anstränger jag mig inte så säderles mycket på att uttrycka min mening på ett mer sterilt och intellegent vis. Jag tvivlar starkt på att dina svenskakunskaper ens kan mäta sig med mina. MVH Anus
matte A är en upprepning av högstadiematten för många ingen myt, snarare en sanning.. inte särskilt många nya begrepp som tas upp i Ma A
Arez Eftersom att du inte kan stava till "svenskkunskaper" är jag inte redo att hålla med dig.
GrönaJätten Så vår allas Albert handlar på OBS =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mattematiken skapades av folk som inte kunde nöja sig med att sitta vid elden och bara softa och skita i att utveckla världen. Men jag har inte matte längre, men har kuggat i matte B. Gymnasiematte är så sjukt onödigt!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Hur kuggade du? Kanske är du 17 år?
Jag pallar inte ha ett citat här.
Har också svårt för matte, tar 100 år innan jag förstår. Men jag har ändå ett starkt VG för jag hänger med på lektionerna, kan benämningarna osv osv. Dessutom gillar läraren mig.. hah. Hon har ivaf sagt att jag har ett starkt VG.
matte handlar som någon sa tidigare att sitta och försöka räkna som fan.Hade problem med matte b i början, men det släppte fort. Har gjort matte a,b,c,d,e, Linjär algebra och diskret matematik. iofs så misslyckades jag på tentan med diskret, men det fxar jag till jul! :D Tycker att matematik är nice som fan när man fattar det
jag har inte klarat många mattekurser i mitt liv men jag e lycklig ändå. har haft jobb både i sverige o utomlands o aldrig varit arbetslös längre än 2 månader...har lägenhet o banklån, har köpt grejer på avbetalning, har studio med vänner o aldrig någonsin har jag kännt att jag borde ha kämpat hårdare i vare sig högstadiets eller gymnasiets mattekurser... tycker du inte om matte, skit i den! livet e mer än vad de säger i skolan ska du se... ä
ä
slutsats hur många gånger läste du det för att hitta ett fel =D, men okej missa det
asså så där är det ju med saker som man inte tycker är intressant lixom, då går det ju inte så bra, fast man vill tro motsatsen. det löser ju sig alltid på nått sätt
Arez Som du vill: "intellegent" är ett icke-existerande ord, "svenskakunskaper" skriver man inte, "/.../ mycket på att uttrycka min mening /.../" är inte korrekt svenska; vill du att jag ska fortsätta?
nehe okej, intelligent är inget existerande ord. HMM....stopid fack... `öhm, skriver man inte svenska kunskaper? vad skriver man då? Kunskaper inom det svenska språket? "mycket på att uttrycka min mening " FULLT KORREKT
Gymnasiet var lekstuga. Nu har jag kommit till KTH och det är nu allting börjar på riktigt. :(
cva ?
Arez Självklart existerar ordet "intelligent", men inte "intellegent" som du skrev, din felstavning existerar alltså inte som ett ord i det svenska språket. Man skriver "svenskkunskaper" på samma sätt som man skriver "svensklärare" och inte "svenskalärare", där måste du se skillnaden! Med "svenska kunskaper" syftar man inte längre på kunskaper inom det svenska språket utan kunskaper som är svenska, alltså som ursprungligen kommer från Sverige. Man koncentrerar sig på något, medan man i det här fallet anstränger sig för något.
Som någon här skrev så är det lärarens fel som gör att eleven inte kan räkna, det stämmer. Därför tänker jag läsa upp det efter plugget med hopp om att man kanske får en bättre lärare.
T.ex. matte D underlättar Fysik B-kursen otroligt mkt. Jag läste Ma C. Därav anledningen till att jag kuggade Fys B
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
man behöver som sagt D-kursen
Jävla skit alltså, det är sant. Matte har förstört mitt liv också :(
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi