det sägs att jag har dyskalkyli, som dysleksi fast med matte tror jag, mamma kollade upp nått sånt skit när jag var som sämst.
PAO!
Till er som inte tycker att matte har någon funktion: Det handlar ju om att lära sig logiskt tänkande, vilket kan vara bra att kunna!
Matematik är bland det roligaste, finns inget bättre än att ha löst ett riktigt svårt problem man har suttit och klurat på. Matematik är det ämne som det finns störst klyftor i bland eleverna, då en stor grupp är under stimulerade och en annan grupp har det mycker svårt för grunderna.
www.Pangbrallis.se Incorporated
Jag blir med skit lack när jag inte kan räkna skikten. Har aldrig kunnat räkna bra, typ kör lite fingrar o sånt. Men när jag sitter med Mp3 medans jag pluggar blir det fan så mycket bättre. Man blir inte lika pisst off, typ som att du faller på musiken, som fungerar som en kudde. Klarar man inte talet o måste sitta ett tag så lysnnar man ju på musik. Det är alltid soft. Även om räknandet inte blir mycket bättre blir det lättare att inte tappa tålamodet, och det leder ofta till ett uträknat tal..
Blood on my dick or shit on my knife
(-2)3+(-3)2 Är det talet svårt? Åh herregud va e det me folk! ANledningen till att man ska läsa "tung/svår" matte, är ju för att det kan behövas i den utbildning du ska gå. T.ex. en civilingenjör tillämpar ju derivator-funktioner nästan hela tiden. Senär det så att matten krävs för att kunna studera andra ämnen. T.ex. matte D underlättar Fysik B-kursen otroligt mkt.
hej hej, försök fixa nån som kan hjälpa dig. Jag tycker själv matte är skitsvårt, nu läser jag ekonomi på universitetet, och det är ju en del matte om vi säger så. Det gäller att du lägger ner tiden. Sitt några stycken och plugga ihop, hjälp varandra, ha kul under tiden. Det är svårt men om du kämpar så kommer du fatta och då kan det tom va lite kul.