Dicecard Anser att det är de som kan anpassa sig efter situationen och omgivningen. De som inte gnäller och är handlingskraftiga personer, ta hand om dig själv i första hand för att sedan eventuellt hjälpa andra och förmodligen få allierade så att du når en maktposition. Japp.McGyver, pojkscout etc. En friluftsmänniska. Någon som har något att leva för. Ska återkomma till en avgörande faktor senare. Japp. Jag tror många ger upp. Kunskap är inte den viktigaste faktorn som befälen sa åt en under överlevnadsveckan, utan viljan att överleva och förmågan att hålla sig cool.Återigen någon som klarar av att anpassa sig till sin nya situation, någon som inte bitchar om hur det var utan ser till att göra det bästa möjliga av situationen dvs. är handlingskraftig, en överlevare. Japp.Inte så värst självklart, en svag människa kan ansluta sig till en stark människa för att överleva. I utbyte mot beskydd, ledning etc. så erbjuder man själv tjänster a la arbetskraft, lojalitet. True, sen var det fel av mig att inte förtydliga från början att svag och stark är i förhållande till en själv och ens kapacitet, inte alla andra.Man kan inte vara 100% medveten om allt vad som händer, en persons "logik" behöver inte vara den andra personens "logik". Vill du snacka om optimering: Ex1: Du kommer fram till mig och kallar min mamma för hora. Jag tar och slår ner dig. Optimal lösning på bråket. Ex2: Jag tar och säger, det är hon inte alls. Har du några bevis för det, faktapåpekanden? Nej det har du inte, så STFU. Varpå du tjaffsar vidare och man mottjaffsar tills bådas käft ramlar ur sina fästen och man drar o super fulla tillsammans istället. Tidsförödande. Dock leder Ex1 antagligen till värre konsekvenser ifall den du slog ner vill hämnas, har våldsamma polare etc. Självklart kan känslorna ta överhanden. Har man lite mer kontroll över sina känslor på den negativa biten så har man kommit långt. Så det första man gör inte är att slå ner någon, gripas av panik eller ta livet av sig när ens fru lämnar en. Att känna är en sak, att låta känslorna totalt kontrollera ens liv är en annan. Sen är inte världen svart eller vit heller iofs.Som någon sa, det är psykfall som är "100% medvetna", problemet är att även dessa idioter åker fast till slut. Man ska inte vara 100% medveten och bara använda logik, i slutändan blir det fucked up. Istället ska man vara flexibel, anpassningsbar, kunna lita på sig själv och vara handlingskraftig. Överlevnadsinstinkt eller vad du nu vill kalla det. Ja, men 100% medveten handlar inte om att agera 100% logiskt. Det handlar om att vara medveten om hur man agerar, logiskt eller ej.