I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan en apa skriva boken Brott och straff av Dostojevskij?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-13 12:04

friktion: menade mest att varför ska den där apan och boken vara med? roligare att räkna ut om jag någon gång under mitt liv kommer bajsa ut en skalenlig frihetsgudinna eller whatever.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-13 21:17
joda:

Du missförstod mig.. dewilicious P19 skrev "en själva grejen med frågan är ju från början att apan ska trycka tangenter i evighet. hundra miljoner år blir bara massa krånglig matte"

mitt resonemang var snarare att sannolikheten inte är så jävla krånglig att räkna ut, och att det även går att räkna ut hur lång tid det max borde ta innan boken är skriven minst en gång. och att det är låååångt ifrån omöjligt att apan skulle skriva brott och straff..

och att detta gäåller i princip vad som hällst, men desto närmre evigheten man kommer desto mer sannolikt är det.

chansen att du ska kunna gå igenom en betongvägg helskinnad är 1/evighet. det sa en matematik professor till mig.. sen hade han ett jävla resonemang på det förstås..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-01-13 23:10
jo iofs det vore lite ballt att veta hur länge apan skulle behöva sitta.
fast sannolikheten är väl knepig att räkna ut, ingen som kom fram till nåt hitills direkt (orkade inte läsa igenom tråden igen) förutom att enbart titeln skulle va sjukt osannolik att skriva.
blev virrigt och knäppt nu men men.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-14 15:12
Svaret är NEJ!

Bläcket skulle allt för snabbt ta slut tyvärr:(
<3