hm, vet inte varför det där blev kursivt, my bad.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Untouchable P22 men är de såpass starka att du inte skulle kunna ha en vänrelation med dem? allt jag säger att sålänge känslorna inte blir ett issue så ser jag inte varför amn inte skulle kunna umgås som vänne om man så vill.
Untouchable P22 självklart inte, jag har aldrig påstått att det funkar för alla, säger bara att när det gör det så tycker jag det är jättebra.
Jag är inte ovän med något av mina ex, men sen har jag inte alltid så mycket att prata om med dem, eller tid att umgås med dem heller. Det är ju trist hur som helst att bli ovänner, onödigt. Men ibland går det inte att undvika, och då finns det inte mycket att göra...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ok, jag förstår hur Soheil resonerar även om det är lite väl mycket Soheilhitler över attityden. I normalfallet så är det en väsentlig skillnad mellan att vara vän med en bekant och att vara vän med ett ex - av den enkla anledningen att man har känslomässiga band med ett ex som man inte har med en bekant, oavsett om man fortfarande är förtjust/förälskad eller inte, nämligen ett förflutet som kärlekspartners. I normalfallet innebär det oftast att vänskapen med ett ex är laddad och inte "neutral" på samma sätt som en vanlig vänskap vilket innebär att det kan såra antingen en själv, exet eller en ny partner som känner sig som en "andrahandspartner" som får leva i skuggan av den "speciella" relation som man har med sitt ex. Jag tror också att det finns en väsenskillnad mellan "kärleksattraktion" och "vänskapsattraktion", dvs det är inte alls så självklart att man "klickar" som vänner för att man "klickar" som kärlekspartners, istället tror jag att viljan att vara vän efter ett förhållande oftast beror på separationsångest, undertyckta förhoppningar, bekräftelsebehov etc., snarare än att man inte kan avvara en sådan kalaskompis. Ifall man bibehåller en sådan relation på de grunderna och därmed sårar andra så håller jag med Soheil - det är respektlöst och omoraliskt. MEN jag är inte lika kategorisk, detta gäller normalfallet, relationer är ändå kontextbaserade och det är mycket möjligt att omständigheterna, känslorna osv gör att en vänskap mellan exen är givande utan att det sker på någons bekostnad och är i så fall helt ok.
BomDub: Applåder även här. Jag vill dock påpeka att jag också talar om normalfallen; det är därför jag gång på gång bedyrat att jag inte har något emot att vissa i tråden klarar av att vara vänner med sina ex. Problematiken för mig är att jag inte förstår hur dessa resonerar och fungerar i sammanhanget.
Vem är du, tjänsteman?
min man umgås med sitt ex, åker och hälsar på henne ibland Gissa vad han gör med henne då? Det är ju DÄRFÖR all kontakt med ex skall undvikas. Det blir bara pannkaka i slutändan.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Haha.. Sluta nu, spräck inte hennes rosa bubbla.
Vem är du, tjänsteman?
haha...kunde fan inte hålla mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
teambanan P17 haha, vad han gör? umgås med deras gemensamma hundar, henne, deras gemensamma vänner? tror du inte att folk kan umgås med ex utan att nuppa?
teambanan "Gissa vad han gör med henne då?" Jag vet inte riktigt på vilket sätt du känner mig eller min sexualmoral, men jag kan försäkra dig om att mina tidigare relationer har varit lite djupare än penis i vagina. Som t.ex. det exet det talas om här i tråden så har vi (som Misery påpekat) gemensamma hundar som jag är mycket fäst vid, hon har en systerdotter som jag verkligen tycker om och inte vill säga upp kontakten med bara för att känslorna mellan mig och mitt ex svalnade (3 år av 8 är ganska mycket för ett barn, jag har varit en del av hennes uppväxt). Men du tycker alltså att Misery inte ska "tillåta" mig träffa henne för att vi en gång i tiden har utväxlat kroppsvätskor? Känns inte det väldigt omoget, hormonstinnt och tyder på ett sjukligt kontrollbehov? Jag är inte helt säker på vilka relationer du har varit i, om det enda ni hade gemensamt var de där 5 minuterna i sänghalmen och sedan gick ni hem till sitt. Jag kan i alla fall försäkra dig om att mina relationer har varit lite djupare än så, när man t.ex. bor med en annan människa en längre tid så lär man känna varandra ganska bra. Så när du frågar vad jag gör med mitt ex när jag är och hälsar på henne så kan jag svara dig (hur det nu skulle angå dig som om du kände mig eller Misery). Vi går ut med våra hundar, kollar på film ganska ofta, träffar hennes syster med dotter och systerns kille, hennes föräldrar, våra gemensamma vänner (bland annat ett annat av hennes ex, enligt din logik har vi väl trekant). Det känns som om du kanske borde tänka till lite vad en relation är för dig, är det bara sex eller finns det en vänskap med där i botten? Och innan du säger nu: "Han ljuger!" Så tänk dig för, hur känner du mig? Vet du ens vem jag är? Det räcker att du har dragit förutfattade meningar en gång idag. Men hej, trevligt att råkas, Jonas heter jag.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Jag har ingen kontakt med mina ex, skulle jag springa på någon av dem på stan skulle jag absolut hälsa men ingenting mer. Vi har gjort slut och det finns inte så mycket mer att "få ut" av varandra. Inte alls så att vi är ovänner på något sätt men jag har ett helt annat liv nu och har gått vidare i livet. Uppskattar att min sambo inte heller har kontakt med sina ex eftersom det är just ex, det har funnits attraktion och starka känslor dem i mellan. Hade han varit nära vän med sina ex hade det stört mig fruktansvärt, även om jag visste att de bara umgicks som vänner. Som någon skrev tidigare är det ju skillnad på att vara vän med ett ex än att vara vän med någon som aldrig varit mer än en vän.
REC #26<br>Team EA-Racing
jag pratar aldrig med någon av mina ex :/ men jag klarar mig ganska bra endå:P
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
det är väl olika. jag är väldigt bra vän med ett ex och andra har jag ingen kontakt med alls. det beror väl mest på hur man fungerar och på hur förhållandet slutade.
BomDub, du skrev det bra om att vara i skuggan. Befinner mig där just nu känns det som. Flickvännen vill inte sluta umgås med sitt ex, och det känns verkligen som man kommer in i skuggan av deras gamla relation. Samtidigt vill jag inte att hon ska behöva säga upp vänskapen med en, som hon uttrycker det,bra vän. Vi får se va som väntar. Jag tycker själv att ett ex kan vara till mycket skada i en relation. Självklart beror det på vilken nivå som vänskapen ligger på, dvs hur ofta man hörs och syns... Ser dock inte speciellt mycket positivt med att ex ska vara inblandad i relationer. (självklart oundvikligt i vissa fall)
I aint talkin romance, but you get swept off your feet!
jag skulle vilja göra precis allt för att vi skulle kunna ha en bra kontakt. tyvärr har hon kvaddat det till den milda grad att det är omöjligt. var likadant med tjejen innan också. dom blev båda 2 helt fuckade i huvet. började knarka och knulla runt. samt bli jävligt elaka. varför pissa blod för sådana egentligen? men jävligt tråkigt är det ändå att förlora sin bästa vän. det är väl det som gör mest ont.
JP Innan jag börjar ska jag bara klargöra att jag inte är 17 år, som alla admins och moderatorer verkar stirra sig blinda på och alltid referera till att jag är "hormonstinnt" och "omogen", jag bor inte på Gotland och "teambanan" är inte mitt tilltalsnamn. Så, var var vi. Självklart har du rätt i att du inte kan släppa banden mellan dig och hennes systerdotter, samt alla hundar - eftersom det inte bara skadar dig utan även förmodligen systerdottern och alla hundarna! Men det där är annorlunda, för det där är band till människor som inte är exet. Skulle du träffa exet lika ofta som du gör om det bara var henne du skulle träffa? Om du svarar ja, så tycker jag det är rätt skumt i och med att du ändå varit tillsammans med denna tjej och har man en gång varit sexuellt attraktiv av någon så kommer man alltid vara det - och varför ta risken att förstöra det man har efter för ens ex. Om du nu är så bra vän med henne att du hellre sitter och glor på film med henne (ganska ofta tillochmed) än med din nuvarande, så good luck, du är officiellt den första killen i världen som blivit bästa polare med sin ex-flickvän (vilket är i mirakel i sig) och att dessutom få din nuvarande flickvän att gå med på det (OSLAGBART!). Du måste vara en riktig charmör, Jonas.
teambanan Hehe, vi har nog gravt olika syn på detta. Självklart är jag sexuellt attraherad av mitt ex fortfarande, jag gjorde ju inte direkt slut med henne för att hon hade blivit ful. Men vadå? Jag är sexuellt attraherad av några arbetskamrater, åtminstone 3 st. på vagnen varje dag och en del tjejkompisar. Ska jag inte umgås med dem för det? Jag vill inte knulla med alla jag finner snygga.
Och jag ogillar lite att du lägger ord i munnen på mig, jag har aldrig sagt att jag hellre tittar på film med mitt ex än umgås med min fru. Men jag vill umgås med kompisar också, annars blir det nog inte ett så lyckat äktenskap om jag ska klippa alla sociala band med precis alla som jag på något sätt skulle kunna sticka kuken i.
Vi är inte bästa polare, och skulle min fru "gå med på det". Tror du att jag har gift mig in i något slags fängelse? Varför skulle jag inte få umgås med en vän? Hon får göra det. for the record så brukar förresten Misery vara med ibland när jag träffar exet, de trivs i varandras sällskap.
Jag är nog en riktig chamör jag, det kan du ha rätt i, på något sätt finner flickor det charmande när man inte enbart tänker på att knulla dem samt låter bli att "förbjuda" dem att träffa sina vänner. Och nej, jag är inte den första killen i världen, det lovar jag dig.
För övrigt vill jag tillägga att jag inte talar med dig i egenskap av moderator, och att jag aldrig har påstått at du är 17. Jag sa att det du skre var omoget och hormonstinnt, och sen kan du få vara 43 år om du vill, det är ändå sjukt pubertalt.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
teambanan Ingen har "fått mig" att vara som jag är, jag har aldrig varit en så värst svartsjuk person, jag har inte ett såpass stort kontrollbehov att jag känner att jag behöver lägga mig i vem min man umgås med, det hade jag inte innan jag träffade honom heller. Jag uppmntrar deras vänskap, det händer att jag påpekar att det var längesen han åkte och hälsade på X och hundarna, och puffa lite för att han åker ner till dem en helg eller så, jag ser det inte som att jag "går med på" något, jag ser inget problem i det över huvud taget, jag känner mig inte hotad av henne, jag litar på min man, och tycker att tanken på att man skulle vilja knulla alla man finner attraktiva är helt befängd och säger mer om dig än något annat. Dessutom så kan man inte drekt förhindra otrohet genom att begränsa sin partners sociala liv, vill man knulla andra kommer man knulla andra, att aktivt föröka förhindra det lär ju om inte annat få honom att känna sig instängd och öka risken att allt går åt skogen, så även om jag skulle gå och bli svartsjuk senare i livet(vilket jag iof starkt tvivlar på) så skulle jag inte försöka begränsa hans umgänge, jag tror det gör mer skada än nytta.
JP You said it, vi har två helt olika uppfattningar/erfarenheter av att umgås med ex. Kan du behärska dig trots att du är sexuellt attraherad av 3 stycken på jobbet och dina vänner, ex-flickvänner etc, så är ju jag inte den som säger att det är fel. Jag grundar min åsikt; att det kommer gå åt helvete, på mina erfarenheter och mina vänners erfarenheter inom området. Tycker sen inte ens din fru att det är fel, eller ens blir svartsjuk, så vad fan sitter jag ens och argumenterar om? Ni är förmodligen* sådana där som springer nakna på stranden och pratar med varandra om olika sexupplevelser med ex-partners och vem som har stoppat vad var någonstans. Personligen tycker jag det är otroligt obehagligt att ens tänka tanken på att min flickvän skulle vara otrogen, och innan du säger något - jo, jag litar på henne, men jag litar inte på killar överhuvudtaget. (Utom mina vänner då förstås). Det är därför jag aldrig skulle vilja (läs: tillåta) att min flickvän åkte iväg till sitt ex en helg och hon skulle inte vilja (läs: tillåta) att jag åkte iväg till något av mina ex en helg. Ni kan kalla det fängelse, jag kallar det sunt förnuft. Respekt för varandra, helt enkelt. Men eftersom ni båda verkar vara med på noterna så är det ju inget att diskutera om. Ni har det så och det funkar bra, jag har aldrig hört något liknande förut måste jag erkänna, men kul för er. Jag och min flickvän har det på ett annat sätt och det funkar bra det med, ni kanske inte har hört något liknande förut, men kul för oss.Misery_chick Uppenbarligen är du inte "en så värst svartsjuk person" utan raka motsatsen till det. Tycker det är imponerande faktiskt. Jag skulle inte vilja höra att min flicka tycker 3 killar på hennes jobb är knullbara och flera av hennes kill-kompisar - självklart FÅR hon tycka det, men bara hon inte säger det till mig. Om du känner att du litar på honom och vill att han ska umgås med sitt ex, så go ahead! "tanken på att man skulle vilja knulla alla man finner attraktiva är helt befängd och säger mer om dig än något annat." Nu är det så att jag sade 'sexuellt attraktiva' och definitionen på sexuellt attraktiv är väl åtminstone knullbar? Ptja, det lät vettigt, det sista du skrev. * = lägger inga mer ord i munnen på dig, utan gissar lite vilt.
Kan tillägga att jag fick skriva om hela inlägget för det blev något felmeddelande första gången (något om SQL-server). Jippie-tjoho.
Teambanan nu lägger jag mig i ett inlägg som inte var riktat till mig litegranna bara för att jag tycker detta är tok-intressant. "Ni är förmodligen* sådana där som springer nakna på stranden " hahaha, nej varför kulle vi vara nudister?. "och pratar med varandra om olika sexupplevelser med ex-partners och vem som har stoppat vad var någonstans." delvis, inte allt för ingående, jag ser ingen anlednng att dela med sig av allt för detaljerade beskrivningar. "Personligen tycker jag det är otroligt obehagligt att ens tänka tanken på att min flickvän skulle vara otrogen," ja få inte för dig att vi snackar öppet förhållande här, jag skulle bli helt förstörd om han var otrogen. "och innan du säger något - jo, jag litar på henne, men jag litar inte på killar överhuvudtaget. (Utom mina vänner då förstås) Det är därför jag aldrig skulle vilja (läs: tillåta) att min flickvän åkte iväg till sitt ex en helg och hon skulle inte vilja (läs: tillåta) att jag åkte iväg till något av mina ex en helg." här har jag en fråga, för detta har jag aldrig riktigt fattat. du säger att du litar på henne, men inte på andra killar. men om du litar på henne, vad spelar det då för roll hur opåitliga du tycker snubbarna är? om någon försöker något så är hon väl fullt kapabel att tacka nej? eller menar du att du litar på att din tjej inte går ut och raggar upp en annan snubbe, men tvivlar på att hon skulle tacka nej om en annan snubbe erbjöd henne sina tjänster? är det otrohet eller våldtäkt vi snackar? "Misery _chick Jag skulle inte vilja höra att min flicka tycker 3 killar på hennes jobb är knullbara och flera av hennes kill-kompisar - självklart FÅR hon tycka det, men bara hon inte säger det till mig." ptja, jag är fullt meveten om att man inte förvandlas till sten bara för att man blir ihop med någon, jag vet att han tycker andra är attraktiva, men är också fullt medveten om att det inte innebär att han faktiskt vill sticka iväg och knulla dem. "Nu är det så att jag sade 'sexuellt attraktiva' och definitionen på sexuellt attraktiv är väl åtminstone knullbar?" jo, men alltså, att man tycker att någon verkar fuckable behöver ju inte inebära att man vill ligga med dem. det finns jättemånga snygga människor som säkert är jattebra i sängen, men för den sakens skulle så behöver ju inte det betyda att jag måste provköra dem? jag vill inte ha någon annan, och jag litar fullt ut på att detsamma gäller min man. jag kommer nu anta att du tycer om och trivs med din flickvän. låt oss nu säga att någon brud som du finner attraktiv ger dig chansen att knulla henne, gör du då det, trots att du är upptagen, bara för att du får chansen?
Varför ska man inte få prata med och umgås med någon som stått en så nära? fungerar det så är det skitbra, i mitt fall gör det inte det så ofta men det harj u inte med principen att göra. Skulle ALDRIG kunna vara med en kille som försökte hindra mig från att umgås med ett ex, please.
Till alla som inte kan tänka sig att tillåta gamla partners i sitt nuvarande liv - hur hade ni tänkt göra om ni träffar någon med barn från tidigare förhållande? Att bli tillsammans med någon innebär per automatik att man får leva med ett visst "bagage" - tiden då de man träffade var oskulder är för de flesta av oss förbi och man får helt enkelt komma över att ens perfekta älskling har varit någon annans perfekta älskling tidigare. Något annat vore ju i det närmaste respektlöst mot den man är tillsammans med - många är nog stolta över sin bakgrund och känner förhoppningsvis värme för tidigare partners. Dessutom lär man sig av varje relation och det vore ju också jävligt dumt att förtränga. För övrigt: misery chick - I feel for you, den där snubben ovan behöver take a chill pill och en retorik-kurs. Men du måste väl tyvärr ha vant dig vid personangrepp och oprovocerade bitch fits vid det här laget... Jag står stadigt i misery chicks fan base dock!
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
reina F24 : Jag skulle inte träffa någon med barn, så enkelt är det. Det finns inte i min värld.
Det är en sak att leva med deras förflutna, en annan att ha deras förflutna i sitt hem/närhet.
Det är inte speciellt svårt, jag ger tjejen ett val, välj antingen mig eller dina ex. Klarar hon inte av det är hon inte den jag vill ha.
Vem är du, tjänsteman?
reina hur hade ni tänkt göra om ni träffar någon med barn från tidigare förhållande? Optimalt skulle jag inte träffa någon med barn men skulle jag nu göra det är det klart att barnens pappa kommer finnas med i bilden MEN det betyder ju inte att mamman och pappan måste vara polare och umgås på tu man hand? Det är ju skillnad på att vara på "korrekt-nivå" och att vara på "bundis-nivå". Resten av ditt inlägg är bara defensivt raljerande som inte har ett dugg med sakfrågan att göra. Vem har pratat om oskulder osv? Trams.
jag har kontakt med flera ex. tycker det kändes mer naturligt än att bara bryta av helt. men jag förstår om man har ett jävligt ytligt förhållande, att det är rätt dödsdömt umgängesmässigt efter dumpen. såna förhållanden har inte jag. således ser jag helst att jag och exet försöker umgås igen när det lugnat sig.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
I min värld är ytlighet i förhållandet snarare något av en förutsättning för att kunna ha en fungerande vänskap efteråt.
BomDub det borde ju vara lättare att släppa kontaken om man inte stått varandra särskilt nära. men, jag förstår iofs hur du menar.
Soheil P22 om du blir upp över öronen dödskär i en tjej som har barn då?
Misery_chick: Det blir jag inte. Bara det faktum att någon har barn tar kål på allt intresse från min sida.
Vem är du, tjänsteman?
sj'lv har jag valt att inte hålla kontakten efter, eftersom att jag alltid fåt höra hur falsk, o vrf ska man umgås med ngn som tycker att man e falsk?
heffra:.!.
Soheil P22 du får det nästan att låta som om man kan styra över sina känslor?
Misery_chick: Jag blir inte kär i någon jag bara träffat ett par gånger. Jag träffar inte tjejer som har barn. Ser du kopplingen?
Vem är du, tjänsteman?
Soheil P22 du umgås helt sonika inte med tjejer som har barn?
Misery_chick: Känner inte en enda tjej som har barn och är ensamstående. Har inget intresse av att lära känna ensamstående mammor heller.
Vem är du, tjänsteman?
Soheil P22 inte som vänner heller?
Misery_chick: Är inte på jakt efter vänner och har inte varit det på 5-6 år skulle jag tro. Om jag nu skulle bli vän med någon så skulle det troligtvis röra sig om en ensamstående pappa snarare än en mamma.
Vem är du, tjänsteman?
Jag har svårt att se min kille vara vän med sitt ex. Försökte stödja det i början, men det gav mig bara mer vatten på min kvarn, att vänskap efter kärleksförhållande väldigt ofta inte alls fungerar. Precis som någon skrev tidigare tror jag det handlar mer om bekräftelsebehov än om att förlora sin bästa vän. Min pojkväns ex ringde honom, bad honom komma dit dit, berättade hur bra hon blivit på att suga kuk, vart svartsjuk på mig osv. Så nej jag skulle inte gilla att dom var vänner. Men om det fungerar för andra är det ju jättebra :)
_babyphat F24 fast det lät ju vansinnigt. förstår att du inte ville att han skulle ha ex-kontakt isf, då är det ju inte direkt över från bådas håll.
Nä vadå, man kan ju bara köra Misery_chicks logik här; litar du inte på din pojkvän eller vad? ...Eller så kanske det inte handlar om det riktigt? Var bara tvungen.
Vem är du, tjänsteman?
Soheil P22 frågan är väl då varför snubben skulle vilja umgås med en brud som inte respekterar att han är upptagen och håller på och tjatar om att få suga hans kuk? jag hade inte heller velat ha kontakt med mitt ex om han höll på så. det hade varit rätt rubbat beteende från hennes sida även om snubben varit singel och inte intresserad. Jag hade haft svårt att förstå varför min man skulle villa hänga med en sån person, därmed inte sagt at jag skulle vara svartsjuk eller på något sätt försöka förbjuda honom.
Orka hålla på och förbjuda. Antingen händer det något eller så händer det inget. Händer det inget så var det ju ingenting värt att förbjuda, händer det något så var det väl ingenting att försöka jobba för från början. Har man ett bra förhållande så behöver man väl för fan inte vara orolig och är man orolig så får man väl försöka komma över det, eller så har man anledning och då är det bara att dumpa och gå vidare.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Misery_chick: Ovanligt att du missar/blundar för poängen totalt.
Nu kommer den uppenbara frågan "Vad är poängen?". Gör dig inte besväret, för jag kommer inte svara. Läs ordentligt och försök lista ut det själv.
Vem är du, tjänsteman?
Soheil P22 missar poängen?
jag bara gav min syn på situationen, dina små pikar ignorerar jag.
berro helt på hur det tar slut, skiljs man som ovänner så behöver man väl inte ha nån kontakt... skiljs man däremot som vänner och det var egna mål eller vad det nu kan vara som gjorde att man valde att avsluta förhållandey så varför inte?... man har ju inte folk runt sig som man inte gillar eller? och om det leder till sex? e d något negativt? nah sluta hänga upp er lev bara lev!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Nähäpp för sista ordet är mitt :)Jag tycker vi tar och lugnar ner oss i tråden, påhopp och hårda ord är inte okej! Visst att man tycker olika, men håll det på en vuxen nivå.
Jag kan inte förstå varför man vill ha en vänskaps relation med någon man varit tillsammans med. Jag har gett det ett försök en gång men det slutade inte bra den gången heller. det är ändå ganska få relationer som tar slut utan att någon blivit sårad. (mao haft känslor kvar) och man är väl redan vänner i relationen. Därför är det som att säga upp kontakten med en vän. Och därför finns ngen anledning till att ta upp vänskapen igen. Precis som man inte tar upp vänskaper man brutit. The past is in the past.
www.susei.blogg.se
alla kan bli cp i huvudet då och då och göra cp saker... man kan ju önska att detta inte sker tillsammans med någon som har starka känslomässiga band till personen och som uppenbarligen har rätt utseende på något plan... eh?... bahahah
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
reina: Hade jag träffat en kille som hade barn hade jag ju varit så illa tvungen. Däremot hade jag ändå inte velat att de skulle hänga med varandra och hitta på saker. Har man brutit upp så har man...?!
REC #26<br>Team EA-Racing