I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om att ha kontakt med sitt ex efter förhållandet ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-07-23 09:43
LayDeeOmega F23

Det beror väl på, bryer man upp och bestämmer sig för att vara vänner endast så är väl inte det några problem. Har man haft ett långt förhållande så blir man ju väldigt bra vänner, även fast kärleken inte finns kvar.

Själv hade jag tyckt att det var lite småjobbigt om min "flickvän" och hennes ex träffades och pratade mycket och så, men back again, dem kan vara jävligt bra vänner. så det är bara bita ihop och acceptera. Ett förhållande handlar mycket om tillit, inget kommer fungera om man inte litar på varandra fullt ut.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-07-23 09:58
 LayDeeOmega F23

och om din kille vill ha kontakt med sina ex, oavsett om de har barn ihop eller ej, vad gör du då? dumpar?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-07-23 11:50
Det beror på hur man ser det hela... Jag har haft några förhållanden och har fortfarande kontakt med vissa... Eller med alla förutom två varav den ena jag bara byter några ord med då jag inte kan undvika henne i skolan!

Men som dom två har bettet sig så vill jag ha total tystnad!
Men annars har jag inte tyck det varit några svårigheter att ha dom andra som vänner då jag står en av mina ex nära men inte så att det skulle bli vi två igen!

Så det är helt vad man känner för, hade jag vart du hade jag lyft luren och växlat några ord med ex:et för det låter som om hon var en toppen tjej ; )
Det är bättre att fråga och verka okunnig än att inte fråga och förbli det.

2007-07-23 21:15
Andreee

klart det är svårt att vara bara vän med någon man inte kommit över helt ännu.

2007-07-23 21:21
Andreee

ge det tid.
inte så mycket att göra förutom att distrahera sig med annat och vänta ut det.

2007-07-23 23:19

Skumläste lite fort.

Soheil P22:

Håller med dig i varenda mening jag läst!

Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2007-07-23 23:23
ju mer kära ni har varit ju svårare blir det att försöka upprätthålla någon sorts vänskap.
lycka till!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-07-25 10:50
party_kurre P23: Sjukt efterbliven bara för att man inte rår över sitt känsloliv? Är inte det en ganska ogenomtänkt och drastisk mening? Tror du att alla förhållanden tar slut med gemensam beslutsgrund? Hur ställer du dig till förhållanden som tagit slut av andra orsaker än att känslorna svalnat?

Förstår inte din poäng här riktigt; du själv kan alltså vara vän med någon som har dumpat dig, trots att du är extremt förälskad i den personen, och helt ärligt mot dig själv hålla det på en "rätt nivå"?
Vem är du, tjänsteman?

2007-07-25 14:05

Det finns ett ex som jag fortfarande umgås med utan drama, och det beror till största delen på att vi var bästa vänner innan vi blev tillsammans. Det enda som förändrandes när vi blev tillsammans var det sexuella, i övrigt fungerade vi som vi hade gjort under alla år. Därför var det inte så svårt när vi gjorde slut, det var i princip ingenting som förändrandes. Det var ett gemensamt beslut, och naturligtvis är det svårare om båda inte vill göra slut.

De gånger jag har blivit dumpad har jag, för min egen skull, brytit kontakten.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-25 14:20
Eftersom allt var lugnt när vi sket i det så var det nog inget märkvärdigt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-25 14:36
party_kurre P23: Känns det inte pinsamt att tycka en massa och sedan inte kunna motivera det? Du är ju trots allt inte 15 år längre.
Vem är du, tjänsteman?

2007-07-25 14:46
Kontakten försvann helt när det tog slut .. fett jobbigt
SunShine Reggae!.