En fråga främst till det manliga könet: Är det helt otänkbart för dig att vara med en person (dejta, förhållande osv) utan att ha sex? är 21 år, har haft förhållanden, aldrig sex..så nej inte otänkbartHar ofta hört att det värsta man kan göra mot en kille är att hetsa upp honom och sen inte fullfölja hela grejen. Stämmer det? Fast det är väl ändå inte så svårt att förstå?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Bland det viktigaste i ett förhållande ju
Och som så många frågat (men du vägrat svara på), ger du något annat istället? För jag kan omvärdera mig själv så pass att jag klarar 3-4 månader utan sex OM det finns oralsex eller handjobs. Annars är det bara att hitta någon kristen, kristna har mest troligt förståelse för "vänta till äktenskapet"-tänket.
Ar lite nyfiken, tradskaparen fragar ifall det elakaste man kan gora mot en kille ar att hetsa upp honom.. hur langt gar du egentligen, med tanke pa att du 'sparar dig?' Kan tycka att det ar gulligt och fint att du sparar dig. Fast sex ar extreeeeemt njutbart sa det ar trist att du nekar dig sjalv det. A andra sidan kanske du inte gor det. (Onani? Eller, vart drar du gransen for ovrigt?) Hursomhelst hoppas jag att du skiter i vad andra tycker och gor det helt och hallet for din egen skull. Skulle inte vaga gifta mig med nagon utan att veta att sexet ar grymt, det ar precis lika viktigt som allt annat..
Om jag var du skulle jag inte "spara" på nåt. Den enda som förlorar på det är ju du själv. Du har ju inte sex för killens skull utan för DIN skull och då missar du ju allt skönt för någon fix idé du fått.... Har du ett förhållande, långt eller kort, sexa till det för tusan, du har inget att förlora på det!! Du lever bara en gång!
Kop en fleshlight till din pojkvan och massa sex toys sa kanske det funkar.
-ò_ó-
sisterlovisa : Ursäkta? Lika mycket fix ide att du bestämt dig för att du SKA ha sex! Som sagt, frågan var en annan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag antar att du bara vill gfta dig engång också? Skulle du inte bli nyfiken på att ha en annan sexpartner då, för annars kan du ju aldrig veta va dsom är bättre / sämre kul att bara haft sex med 1 person i hela sitt liv. Det håller ju inte, man måste ju vara med om lite njutning i livet! Men du kan ju åka till usa, å hita nån seriös jude eller nått! (yy)(fördomarkanske) personligen tycker jag inte att man ska spara sig eller whatever, men jag tycker att man ska tycka om personen man har sex med iaf, då känns ju saker å ting lite bättre. PEACE!
"When you drop the drive and it's all Hip-Hop" www.algerstam.blogg.se
"Ursäkta? Lika mycket fix ide att du bestämt dig för att du SKA ha sex! Som sagt, frågan var en annan. " Att ha sex är ingen fix ide eller nåt man bestämer sig för att ha, det är en drift lika stark som behovet att äta eller dricka.. Alltså, enligt natur modellen så kan man ha sex från det att honan och hanen är könsmogna..allt annat är bara sociala och religösa konventioner som hängts på i efterhand.. vad händer om den du "Sparar dig" till visar sig vara en tvättäkta skitstövel som ligger runt efter tre månader..Hur blir det då? var det värt det liksom?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fast säg den Skitstövel som orkar vänta tills giftermålet med sex? Då har han väl förmodligen redan vandrat vidare långt innan...
Ahmen ok..Det är en riktigt devious ond skitstövel då... han vill bara leka med hennes hjärta för att sedan krossa det..Bättre så?
alkohol och kvinnohål är alla hål jag tår;)
Raymond Loewy @ Facebook
K-dregg : Självklart bestämmer man sig för det! Visst, vi har drifter, det har även jag. Men du uttrycker dig som att dessa drifter äger i kraft per automatik, då skulle vi ha sex med varenda människa man är smått tänd på. Man kan kontrollera sina drifter, alltså kan man visst bestämma sig för att ha eller inte ha sex, vänta eller inte vänta.
då skulle vi ha sex med varenda människa man är smått tänd på. Det e lite så vi killar fungerar serru..
mama said knock you out
Sabrin Tråden hade blivit mycket bättre om du tog dig tid att faktiskt svara på folks inlägg och frågor istället för att känna att folk angriper dig. Jag vill tex väldigt gärna veta varför du har valt att spara dig då det i dagens extremt sexuella samhälle är en väldigt ovanlig hållning.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Nu generaliserar du. Kanske är så för dig och i din krets. Jag har bröder och väldigt många killkompisar, upplever inte att nån av dom går o tar första bästa, fast dom kunnat. Sedan talade jag för tjejer också, tror inte heller att majoriteten hoppar i säng med första snygga killen dom ser ;) Det får va lite måtta på det :-)
Jag skulle kunna förstå om en tjej inte ville ha sex första gångerna men träffas, de skulle jag respektera, eftersom jag skulle förstå precis varför hon inte ville ha de på en gång. Men om en tjej skulle vilja vänta onödigt länge bara för att hon fått för sig att det är så hon vill ha de, så skulle jag hoppas på att hon säger de med en gång så man slipper ödsla energi på henne. I övrigt så tror jag att det är bäst om man väntar med sex och lär känna varandra först och se om man passar ihop på det personliga planet. Om du skulle kunna komma med lite argument och anledningar till varför du valt att avstå från sex, så skulle de vara intressant att höra.
my name is xelly smelly
hehe ja fan nivån är ju tom ok, inga person angrepp, ingen dissar dig, vi är bara intresserade av dina tankegånger o åsikter om saken...varför inte kommentera så det blir lättare att förstå dig. Frågan är ju bara varför man skulle försöka kontrollera en av dom mest primala (heter dte så?) drifterna vi har? Ok att vårt samhälle kanske är aningen över sexualiserat så är du ju fortfarande en människa, varför förneka dig något som är lika naturligt som sömn mm.
" då skulle vi ha sex med varenda människa man är smått tänd på. " Tro mig, jag försöker verkligen..jag vill trygga artens fortlevnad.. Sen vet jag inte, varför skulle vårt samhälle vara extremt sexuellt..? Visst vi har blivit liberalare med vad som får skildras i text och bild men knullas det så mycket mer verkligen?
Om man är singel och inte får ha sex på några månader så är det inget man lider av direkt, visst det är jobbigt men man är tvungen att acceptera de (om man inte väljer att gå ut och ha sex med första bästa person, vilket vissa väljer att göra). Men om man träffar en tjej som man gillar som fan regelbundet under en lång tid och aldrig får ha sex med henne (eller att man får ha sex med henne men väldigt sällan), så går det att klassa som tortyr i mina ögon, man skulle ju klättra på väggarna och kanske tom hamna på psyket.
my name is xelly smelly
Coke: Jag känner verkligen inte att någon angriper mig. Tvärtom, så förstår jag allas resonemang och tycker det är intressant att läsa all respons. Det enda jag tog åt mig lite var ditt inlägg eftersom jag är religiös och ofta fått höra ordet "självmordsbombare" i samband med islam, så nu har jag börjat reagera så fort jag hör något liknande. Men det var väl bara ett missförstånd. Och att jag inte svarat på alla är dels ren lathet och att jag som sagt tycker detta är ganska privat och helst inte tar upp detaljer för massa främlingar på nätet, tycker heller inte det är så pass relevant om jag ex. onanerar eller inte. OCH vill bara påminna om att jag inte sagt att jag ska avstå från sex hela livet. Jag vill vänta med det just för att det är så himla mäktigt som ni alla får det att låta. Jag vill inte dela den första erfarenheten med vem som helst. Jag vill ÄLSKA den personen och jag vill vara säker på att han känner kärlek för mig med, det ska inte bara vara sex. Var nog inte tillräckligt tydlig, det där med giftermål har jag börjat fundera på för att jag väntat så pass länge så att jag lika gärna skulle kunna gifta mig först och då agerar jag också enligt min kulturella och religiösa bakgrund på köpet. Låter svårbegripligt men orkar inte förklara mer för det har med massa annat att göra. Men hur som helst, jag skulle i princip kunna träffa en kille och ha sex med honom efter en månad eller efter ett år, det är egentligen inte tiden som är viktig. Utan att han ska kännas rätt som person och som sagt, kärlek först. Vill inte träffa en kille, ha sex och sen hoppas på att det ska bli en värdefull relation. Tänk om han e största svinet, om jag slutar gilla honom eller han mig? Går att vända på det som någon gjorde också, tänk om jag gifter mig och han är största svinet? Det skulle dock kännas bättre för mig för att jag gjorde rätt (enligt mina principer) men sedan råka det bara bli fel. Get me? Ni får ursäkta om jag skriver konstigt, orkar inte skriva redigt just nu. Bara säga till om det är nåt ni inte förstår :) Peace!
Och som ni kan förstå har jag inte hittat nån att älska än. De killar som uttryckt något kärleksliknande för mig och som faktisk haft tålamod och väntat tills jag helt avslutat kontakten har jag inte känt något speciellt för. Och de killar jag gillat som mest var oftast väldigt PÅ när det gällde sexbiten, alltså avsluta jag all kontakt med dom också för att jag inte visste om de gillade mig eller de bara var ute efter sex. Är nog mest rädd för det, att inte veta om de vill ha mig som person eller de vill ha sex och sen dra. Om jag var absolut säker att det skulle bli seriöst och att vi skulle gilla varann som f*n efter vi haft sex så skulle jag ha det nu på en gång. Det är ovissheten som är så jobbig :S
Sparar mig inte för sparandets skull. Såå, nu vet ni.
Sabrin Då förstår jag mer hur du tänker, tack! Och jag förstår dig helt gällande att vänta med sex tills man känner att personen verkligen känns rätt! Men samtidigt så kan man inte försvara sig från att bli sårad, du kommer med största sannolikhet bli de hur du än gör, det är en del av livet.
my name is xelly smelly
Alltså det handlar inte ens om att bli sårad. Utan snarare besviken på mig själv att jag inte gjorde som jag borde gjort. Sen så fort man haft sex med en och det inte funkat så skulle man nog gå vidare och testa med nästa. Och det där känns smutsigt, slampigt (no offense, vet att säkert mer än 90% av världens vuxna befolkning gör detta) men enligt mitt tankesätt är det fel. Skumt, jag vet. Brukar diskutera detta med mig själv så ni behöver inte :)
frågan är väl om det är så himla farligt att ha sex med någon som det sedan visar sig inte bli någon långvarig och värdefull relation med.. jag tycker att många lägger för mycket vikt vid att ha sex, på olika sätt. det är inte världens största grej liksom men helt klart något trevligt som man inte borde missunna sig själv av principiella skäl, tycker jag. för övrigt är jag tveksamt inställd till folk med bestämda föreställningar om hur saker och ting ska ske. det bäddar bara för besvikelser, ta saker som det kommer. träffar du en trevlig och attraktiv kille några gånger och han gör ett move, kör på och se hur det känns. vad är det värsta som kan hända liksom?
vadå? jag dyster?
Brukar killar få känslor för tjejen efter de haft sex?
alltså inte varje gång de har sex med en tjej..men de som de överhuvudtaget får känslor för..är det oftast innan sex eller efter?
jag kan väl bara tala för mig själv men ja, det händer att jag får starkare känslor för tjejer jag har sex med. det handlar väl om att man kommer nära varandra osv. sen så kan det ju vara tvärtom också, det handlar väl om hur det är. alltså inte direkt hur bra sexet är utan snarare vad man upplever när den andra personen öppnar sig, antingen kan man ju finna saker man uppskattar.. eller inte. sen så kan ju känslorna komma både innan och efter och avta både innan och efter men precis som allt annat man gör tillsammans så är det ju ett sätt att lära känna varandra. ett ganska bra sätt dessutom tycker jag, det är ganska utlämnande till viss del vilket som sagt bidrar till att man lär känna varandra.
vadå? jag dyster?
Asså inleder du en relation, kk som vad som helst o två personer har sex så är chansen extremt stor att någon kommer få känslor, inte bara för att det alltid händer utan för att kemiska reaktioner i kroppen som lösgörande av endorfiner vid samlag ger känslor liknande "kärlek" eller vad jag nu ska kalla det. Jag tror att du har lite för mkt krav faktist, men det är ju faktist helt o hållet upp till dig. Jag måste bara säga redan nu....du kommer råka ut för många besvikelser i livet med killar o folk tror jag, man kan aldrig planera att saker ska bli bra...bara hoppas o jobba för det! O sabrin det är ju inte riktigt så att man måste förlora oskulden, hoppa till nästa o fortsätta så sen..jag är rätt okonventionell (jämfört med polare) när det kommet till sex, har inte så mkt one night stands osv..men likväl träffar man ju kvinnor ibland som är trevliga/snygga/charmiga bla bla bla som man vill ha sex med och varför beröva sig detta? Jag menar vissa får man känslor för och kanske blir tillsammans med andra faller bort men man hade iaf en trevlig tid ihop. Du tänker så försiktigt "tänk om vi blir ihop, sen har vi sex, sen slutar vi tycka om varandra" kompis....tro mig, det händer nästan varje förhållande så förvänta dig inte något annat. Jag menar hur många vuxna som gifter sig idag är gifta resten av livet, hur många par som älskar varandra är kära är tillsammans hela livet? En rätt liten procent om jag får gissa. Jag förstår att andelen säkerligen är större i muslimska länder och garanterat i det goda fädernäslandet Polen där folk håller hårt på giftermålet när dom är kristna oavsett om dom älskar varandra eller inte (fult o skiljas...lite skamligt typ) men Jag kan ju inte tala emot din religion, jag förstår mig inte på religion själv då jag alltför många år indoktrinerades med bullshit, vägrade gå till kyrkan en söndag i 12 års åldern o mer eller mindre aldrig satte foten i guds hus igen!
todilo : Får man fråga varför du aldrig haft sex? vad är dina skäl? Om du vill kan du svara privat eller strunta i att svara. Nyfiken...
har bara ströläst mig igenom men... nej jag har aldrig fått känslor för någon man haft ett one night stand med efteråt. nej jag hade inte klarat av att vara med en brud utan sex, sånt märker man ganska fort och då tar man tillfället i akt och säga hejdå. ja sex är viktigt, sluta se det så tabu. man njuter av det, det är skönt. vad är för något att diskutera egentligen?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Sex är inte så stort som du verkar tro. Nu när du skrivit en lång förklaring så vill jag få fram det bara. Det är en viktig del av ett förhållande enligt mig, men om du förväntar dig en wow-upplevelse så får du nog ha sex minst 10-20 gånger (helst då med samma person, så ni lär känna varandras kroppar) innan det är värt det. Lång mening, men poängen är att sex bara är en njutning. Att inte ha sex är som att bara äta mat man inte gillar när man har möjligheten att äta vad man vill. Visst, man överlever och det är inga problem, men varför inte gotta sig när man nu har chansen? Och nej, jag vill inte att du ska frossa i sex och bli helt galen, men då och då kan man ju unna sig något (om jag fortsätter på mat-tänket så är det som att käka en kebabrulle då och då, ren njutning i vardagen).
Lustigt att många här verkar tycka att Sabrin "går miste om ngt", "inte fattar" osv osv. Says who? Enligt vem? Bara för att en minoritet av världens befolkning lever efter västerländska idel så betyder inte det automatiskt att det är "rätt" och den "sanna vägen". De flesta personer i världen tar mycket mer allvarligt på sex än vad folk i detta lössläppta landet gör. Är jag nån slags moralväktare själv då? Nej, knappast, har legat med säkert lika många tjejer som vilken random whoasnubbe som helst men jag har den senaste tiden börjat tänka efter lite. Har fan tröttnat på hela det här knulla runt upplägget efter krogen man själv kört som yngre, personligen ska jag nog hålla igen en del tills jag träffar någon som betyder något. Folk får dock göra som de vill och andra ska fan bara skita i vad de gör, det är något av det bästa med Sverige, friheten till att råda över sin egen kropp och sitt liv. //Paz
Sabrin En del av poängen med att diskutera saker över internet är just den relativa anonymiteten som gör att man kan prata om ganska personliga saker. Och nej, jag bryr mig inte om ifall du onanerar eller inte. Alla har vi haft både bra och dåligt sex och jag kan, utan att vara personligt bekant med folket i denna tråd, garantera att de första gångerna inte ligger på deras topp 5. MrSalesman sa det jävligt bra i sitt senaste inlägg. Man lämnar ut sig själv, blir älskad, sårad, glad och ledsen. That's life. Att hitta drömprinsen/prinsessan är ju vad de flesta av oss hoppas på men för att komma dit så måste man prova sig fram och våga.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Att hitta drömprinsen/prinsessan är ju vad de flesta av oss hoppas på men för att komma dit så måste man prova sig fram och våga. Måste? eller kan? Drömprinsen/prinsessan...du får det att låta lite för sagolikt, kanske helt enkelt är som så att man vill hitta någon man passar med...och sedan har sex med den personen endast, då det blir mer speciellt på så sätt, istället för att bara vara en i mängden.. Är det så viktigt att båda ska vara superknullare första gången man har sex med varandra? det handlar ju trots allt inte om engångsligg utan förhoppningsvis en partner livet ut.. så varför skulle sexet (på lång sikt, för det är väl det man är ute efter) bli sämre för att man inte har haft sex med andra personer förut?
Sabrin: För att svara på det du skrev om hur länge jag skulle klara mig; Väldigt länge, så länge jag har mig själv lixom. Har inte haft sex på typ 3 år nu så jag bryr mig inte speciellt mycket.
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor, jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
Det jag saknar är inte sexet utan det e närheten, saknaden av att hålla om någon när man somnar.
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor, jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
Todilo: Eftersom du inte verkar veta så mkt om sex kan jag upplysa dig att allas person kemi inte går ihop o ska jag ta det ännu längre kan jag berätta om att tjejers fittor har olika ph värden som kan göra kukar rätt fucked, tjejen/killen skulle kunna vara helt värdelös o aldrig lära sig särskilt bra osv...finns extremt många BRA anledningar att ha sex innan äktenskap o överhuvudtaget innan man har varit tillsammans flera år o kommer få det svårt att göra slut om det inte funkar. Jag kan inte understryka nog hur viktigt det är att sex funkar för förhållanden kollapsar på sånt faktist. Sen måste jag säga att olika partners ger olika färdigheter o man lär sig av olika situationer osv..så jag skulle även våga påstå att det kan vara viktigt att vara med några st i sitt liv för sin egen skull.
Ser inte sex som en viktig detalj. Skulle absolut kunna vara tillsammans med en tjej utan regelbundet sex. Sex is not all that.
Eftersom du inte verkar veta så mkt om sex kan jag upplysa dig att allas person kemi inte går ihop Och det ser du som ett argument för att ha sex med fler?o ska jag ta det ännu längre kan jag berätta om att tjejers fittor har olika ph värden som kan göra kukar rätt fucked kvinnors vaginor (fertila) har ett ph-värde på ungefär 3.8-4.5, medans sperma har ett ph-värde på 7.2-7.8...hur du får det till att det e en fördel att ha sexpartners innan "den rätte" vet jag intetjejen/killen skulle kunna vara helt värdelös o aldrig lära sig särskilt bra osv... första bra argumentet..men då är ju ändå förutsättningen att personen i princip saknar någon som helst kroppslig koordination etc..finns extremt många BRA anledningar att ha sex innan äktenskap o överhuvudtaget innan man har varit tillsammans flera år o kommer få det svårt att göra slut om det inte funkar. sex betyder mycket...men älskar man varandra går det att jobba på det..du kanske inte tror på det men det gör jag..Sen måste jag säga att olika partners ger olika färdigheter o man lär sig av olika situationer osv.. Ja...men man lär sig av varandra oxå...du tror inte tidigare partners snarare leder till att man inte tycker ens partner är duglig = byter till en "bättre" partner jag förstår hur du tänker..men jag håller inte med
todilo Ingenstans har jag skrivit något om superknullare utan det enda jag lyft fram är faktumet att man i ett vettigt förhållande måste funka sexuellt. Detta har mindre med ens faktiska skills i sängen att göra och mer med personkemi. När jag säger att man måste prova sig fram så syftar jag givetvis på faktumet att du inte kan veta ifall du är sexuellt kompatibel med en annan person innan ni har haft sex. Sättet du tolkar mitt inlägg på gör mig något konfunderad. Att hitta någon man passar med och vill vara med och drömprins/prinsessa är ju samma sak. Andemening is the shit.
Coke P23 Hela inlägget var inte till dig, lite luddigt..Ingenstans har jag skrivit något om superknullare Det var inte riktat till dig faktiskt..utan mest allmänt, känns som att vissa tycker det är katastrof om inte det första sexet är optimalt..utan det enda jag lyft fram är faktumet att man i ett vettigt förhållande måste funka sexuellt. Detta har mindre med ens faktiska skills i sängen att göra och mer med personkemi. funka sexuellt säger du...hur bra är funka? för det borde väl inte vara så svårt att uppnå? men jag antar att du menar riktigt bra sex...men där vet jag inte om jag håller med, självklart skulle det va trevligt, men jag tycker inte att det är så viktigt... och sen blir ju personkemin starkare ju längre man är med varann. speciellt efter att man har haft sex x antal ggr..När jag säger att man måste prova sig fram så syftar jag givetvis på faktumet att du inte kan veta ifall du är sexuellt kompatibel med en annan person innan ni har haft sex. Förstår vad du menar, tycker bara inte att det är ett måste att pröva sig fram...då sex betyder mycket, men inte allt..
GAIA sa det.. varför skulle sex bli bättre för att man ligger runt? har själv gjort det och första gången jag egentligen haft riktigt bra sex var när jag träffade en tjej jag verkligen tyckte och utvecklades sexuellt ihop med.. det bästa och djupaste sexet är ju helt klart det man bygger upp med en person man älskar och som man har tid att utforska.. Coke: jag skulle säga at personkemin som får en att bli bra i sängen tillsammans med någon bygger elt på saker utanför sängen och just sånt som Sabrin och Todilo vill känns finns där innan de ger sig in i sänghalmen nämligen att man litar på varandra, känner att man kan vara öppen mot varandra med vad man tycker om och inte tycker om, kan känna av varandras sinestillstånd, har roligt ihop o.s.v, har man de sakerna och en stark fysisk atraktion till varandra anser jag att man kan känna sig rätt säker på att man kommer ha fantastiskt sex, kanske inte försök 1 men med lite övning tillsammans.. bra sex är oftast inte något som bara finns där automatiskt även om det kan kännas så när man knullar runt då vilka gånger som blir bra då ofta bara handlar om ens dagsform istället för att vara något man övat upp tillsammans.. ett tipstill er tjejer är dock att ni läser på lite och funderar över sex nu, det finns väldigt bra och fina böcker därute som kommer ge er bra mcyket viktigare kunskap på ämnet än att ha legat runt med krogragg i några år utan att reflektera djupare på sex än att få knulla av sig innan mkan binder sig.. för att utforska er egen sexuialitet kan jag rekomendera She Comes First en bok om kvinnlig njutning, egentligen avsedd för män men jag tror många kvinnor skulle förstå sin egen kropp och sexualitet bra mycket bättre om de läste den och självkännedom är viktigt för bra sex.. finns väldigt bra taoistiska böcker, det är en livsåskådning som har en väldigt sund bild av sex och det finns väldigt mycket kunskap där, bland annat tekniker för att lära män att få multipla orgasmer utan att ejakulera (något ni kommer uppskatta väldigt mycket när ni väl hittar de rätt hehe!) och självklart även hur kvinnor kan utveckla multipla orgasmer.. teknikerna handlar om att uppnå ett tillstånd där man nästan smälter ihop med den man älskar med och utbyte av kärlek.. ett par sjyssta böcker är The Multiorgasmic Man (innehåller mycket kunskap en kille nog skulle uppskatta att hans tjej redan har om hon är oskuld) och The Tao of Sexuality.. de taoistsika övningarna bör gå bra att inkorporera även i religioner som islam eller kristendomen då taoism inte behöver vara en religion i den rätta bemärkelsen.. tantra är jag inte så beläst i men där bör finnas mängder av bra kunskap.. jag tror helt klart att en kvinna som har grävt djupt i den här kunskapen och visdomen och som man som man vet har sparat sig just åt mig och har lärt sig allt detta för mig är ett bättre ligg redan första eller andra gången än mängder av tjejer, kanske en majoritet, som har samlat sin kunskap om sex bara genom att ligga runt..
och angående om sex är en stor sak eller inte så är det ju inget inneboende i sex att det inte är en stor sak, gör man sex till en liten sak och förminskar dess kraft genom att se det som att äta en kebabrulle så är det såklart en liten sak men ser man istället sex mer som en konstform och en av de viktigaste levnadskunskaperna så kan man göra det till en precis så stor sak som sabrin förväntar sig att det ska vara.. kanske är det folk som tror att man utvecklas sexuellt eller att man blir bra på sex genom att ligga med många partners som blir lurade på konfekten och inte tvärtom, kanske kommer en person som har förminskat sex till den grad att han kan ha det med vem som helst som möter hans estetiska krav aldrig att få reda på hur stort sex kan vara och därför bara får se toppen av ett isberg medan sabrin kanske har sin sexdebut som 25 åring men får uppleva hela isberget med en person under 40 år.. som GAIA sa så är det västerländska sättet att se på saken inte garanterat det rätta.. jag tycker det är bra att vi är sexuellt frigjorda men dåligt att vi är det utan sann kunskap.. det är inget fel på att ha sex med precis vem man vill när man vill men det behöver heller inte vara det bästa att ha det..
Det sämsta man kan göra är ju att ge killen uppfattningen som att man inte vill ha sex och ta bort hela det samtalsämnet ur ett förhållande. Det varierar från person till person givetvis men att prata om sex och verbalt utforska varandra är det bästa du kan göra innan sex. Det kommer inte vara något problem för killen om man pratar om det, och det finns andra möjligheter en just penetrationen. Att ge killen en intention på att du inte är intresserad av sex kommer troligtvis skrämma bort många. Problemet många gör är att prata för lite. Detta är mina personliga åsikter så det är varken rätt eller fel, det är så jag ser på den sexuella biten i en relation (förhållande eller KK). Vad är skillnaden på en pojkvän och en bästa kompis om man inte har en sexuell relation på något sätt? Suktar du inte efter din pojkvän rent sexuellt? Jag är intresserad över hur ett sånt förhållande fungerar när man tar ut allt det sexuella ur en relation.
Kexet: det finns väl ett ord som beskriver stt sådant förhållande: Platoniskt om jag inte har fel för mig. todilo: Först o främst så vet du väldigt lite om sex eftersom du bara läst om det, talat om det o kanske kollat på porr (eller med största säkerhet) du kan inget om dynamiken i ett förhållande, hur sex förändrar ett förhållande, men även hur parterna påverkas om sexet inte stämmer överens som dom skulle vilja. Ärligt talat jag försöker inte vara en översittare eller något men dina uttalanden visar tydligt att du är oerfaren i ditt tänkande, eller så är jag negativt inställd mot din syn på saken och avfärdar dina åsikter, men men oavsett... det här med PH-värde t ex: vissa kukar-fittor passar helt enkelt inte ihop, jag har polare (har hänt mig också) där kuken börjar klia, skava etc etc...dvs..ingen trevlig upplevelse o det är p ga av den saken, o detta är inget som någon av hittat på läkaren gav den slutgiltiga domen. Så säg mig, tror du att du vill vara med någon hela ditt liv som fuckar din kuk? Eller iofs, om man älskar varandra kan man ju faktist använda kondom hela livet, det är ju inte alls en downer!!!!!! O jag måste säga visst att man lär sig av varandra men om jag talar av egen erfarenhet så var jag nog pinsam min första brud i jämförelse med vad jag är nu...man behöver liksom testa sig fram o lära känna sig själv o sätta in sig i lite olika situationer. Det blir nog lite väl enkelspårigt om man bara har sex med samma person hela livet. Jag tror absolut att man kan jobba på det, det är väl inte ens en fråga om att tro men faktum kvarstår att vissa funkar inte så bra ihop o då finns det troligtvis en viss ribba för hur bra det blir sen e det slut på det roliga. Älskar man någon byter man verkligen inte till en bättre partner bara för att den förra hade mer skills, men skulle det inte förbättras så tror jag att det tar slut inom en rimlig framtid. Skillnaden mellan oss två är att jag baserar mina åsikter på 26 års livserfarenhet och 12 års sexuella erfarenheter medan du skriver vad du tror om saker, vad du förväntar dig av situationer, hur mycket kontra hur lite sex betyder när verkligheten lyder följande: du har INTE haft sex än! aja för er skull hoppas jag att ni går vidare som vinnare ur det här men jag tror att ni kommer gå av slagfältet med svansen mellan benen som suckers o tänka "vi skulle lyssnat på dom visa skåningarna coke o mrlökman" aja nog med whoa dags för sthlm
Sabrin
Jag vill vänta med det just för att det är så himla mäktigt som ni alla får det att låta. Jag vill inte dela den första erfarenheten med vem som helst. Jag vill ÄLSKA den personen och jag vill vara säker på att han känner kärlek för mig med, det ska inte bara vara sex.Oj oj, du har bäddat upp dig för en rejäl besvikelse. Den uppfattningen du har om sex är väldigt konstig och verkar vara byggd på en hel del missförstånd.
Det där "mäktiga" sexet som du hör folk tala om inträffade för de flesta människor
inte den natten de förlorade oskulden. Första gången är det(för otroligt många) väldigt klumpigt, krystat, spänt och konstigt. Det finns få undantag, vissa människor som påstår att första gången var otroligt bra. Men fråga de igen efter att de har haft sex en hel del gånger till och de flesta av dem kommer nog erkänna att första gången kanske inte var så värst bra ändå och kanske inte ens kvalar in på top 5. Många kanske till och med ställer sig bland majoriteten och erkänner att det var rent utav uruselt.
Det där "mäktiga" sexet kommer du inte uppleva förrän efter att du har fått dig en hel del efarenhet, och ännu viktigare, hittat en bra lagspelare som passar dig rätt och "förstår" dig i sängen. För det är precis vad sex är, ett lagspel och det lagspelet blir bättre mellan två personer som har övat ett tag och är välkoordinerade och vet vad den andra vill.
Två danspartners som dansat tillsammans hundratals gånger kommer alltid att utklassa ett par som aldrig dansat tillsammans förut.
Sen funkar helt enkelt inte alla människor tillsammans i sängen. Vissa sängpartners kommer aldrig att förstå sig på dig även om ni övar jättemycket. Det är därför viktigt att ha "dansat" med flera olika personer och hitta rätt partner innan man väljer att binda sig.
Att hypa upp sex som du gör, ha alla dessa förväntningar och sedan välja att hålla sig tills man har gift sig är världens jävla gamble. Inte bara för att din första gång förmodligen inte kommer vara som du tror, men tänk så är partnern du just bundit dig vid helt enkelt inte en bra sängpartner? Då har du inlett ett förhållande där du kommer gå miste, eller helt enkelt inte riktigt kommer kunna njuta, av en av de viktigaste och roligaste grundstenarna i ett förhållande.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Min första reaktion när jag läser vad du skriver Sabrin är att det är du som har maaaaaaaad dille på sex. Slappna av med din egna sexualitet så ska du se att allting inte alls är sexsexsex.
marvingaye : Du missförstod nog mig. Jag är fullkomligt medveten om att första gången säkert kommer göra vääldigt ont. Ni är så fixerade på den fysiska känslan, det var inte det jag menade med mäktigt. Jag menade andligt, bara själva faktum att man ger bort sig själv till någon vilket är en STOR grej som många verkar tycka är ganska vardaglig. Och varför skulle det vara "gamble" att vänta till giftermålet? Jag kanske inte lägger så stor vikt vid hur skönt sexet kommer vara som du gör. Träffar jag en kille som jag tycker om och han inte kysser så bra så är det inte hela världen för han har andra egenskaper som håller mitt intresse vid liv, och kyssandet går att förbättra. Varför måste allt vara så himla bra och skönt överhuvudtaget? Nu har jag ingen erfarenhet men jag tror inte ens det är sexet som är själva grejen, jag tror det blir myyycket skönare när man redan ÄLSKAR den personen och gör man det så finns det alltid lösningar om inte sexet är så himla bra, ifall man ens lägger så stor vikt vid det.