I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är sex så himla viktigt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-07-30 12:31
emci_emm:
Som jag skrev efter första inlägget, tror inte ALLT är sex. Tog i lite. De tankar jag hade har bekräftats genom flera tiotal inlägg så don't tell me to relax! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-30 12:45
"aja för er skull hoppas jag att ni går vidare som vinnare ur det här men jag tror att ni kommer gå av slagfältet med svansen mellan benen som suckers o tänka "vi skulle lyssnat på dom visa skåningarna coke o mrlökman"

Självklart kommer vi vara vinnare, om inte annat för att vi följde våra principer (som by the way inte är ett dugg fel utan bara annorlunda från dina) och gjorde något som varken du eller många skulle klara av för att ni är så ytliga och svaga! Sucker kan du va själv! :-)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-30 13:00
Sabrin

Fast jag tycker fortfarande att du hypar. Du ska absolut ha din bild av sex och vad du tror och tycker att sex ska vara och är, men jag tror att du kanske går lite för djupt in på det. Det känns som att du redan målat upp en rättså stark bild av hur det ska vara, och det tycker jag är mer hype än att bara köra om man tycker det känns bra.

Nu har jag ingen erfarenhet men jag tror inte ens det är sexet som är själva grejen, jag tror det blir myyycket skönare när man redan ÄLSKAR den personen och gör man det så finns det alltid lösningar om inte sexet är så himla bra, ifall man ens lägger så stor vikt vid det.

Rent fysiskt blir det inte skönare för att man älskar personen. Mentalt är det grymt, men det påverkar tyvärr inte det fysiska slutresultatet om man säger så.

2009-07-30 13:09

Rent fysiskt blir det inte skönare för att man älskar personen. Mentalt är det grymt, men det påverkar tyvärr inte det fysiska slutresultatet om man säger så.

Like I said...ni är så fixerade vid den fysiska känslan..Det är just det mentala eller "andliga" jag syftat på hela tiden, som jag skrev ovan. Och jag har faktiskt ingen speciell bild av sex förutom den andliga grejen och jag VET (inte tror) att det kommer vara något speciellt första gången för då har jag gett bort något som jag sparat på i mååånga år och som är viktig för mig, oavsett hur bra/dåligt sexet är, vem killen är osv. Sedan kan det antingen bli bra eller dåligt. Har ingen exakt bild av hur det SKA vara, allt annat är bara tankar som jag vet kanske inte kommer överensstäma med verkligheten sen. Som du kan se så har jag varit noga med att uttrycka mig i termer som påpekar att jag inte VET något säkert, utan TROR och KÄNNER SOM ATT osv osv. Så vadå hypa? :S

2009-07-30 13:43
Sabrin

Jag kanske misstolkade ditt "myyycket skönare" isåfall, jag antog nämligen att det var fysiskt menat. Antagligen för att jag är så fixerad vid den fysiska känslan... Att lägga vikt vid den fysiska känslan är inte att utesluta den mentala. För mig är det en go kombination av båda som utgör bra sex i en kärleksrelation, för dig verkar det vara något helt annat. Och det är cool! Tycker bara det är lustigt att du tycker att så många är fixerade vid sex, vid den fysiska känslan osv, när du själv är precis lika insnöad på sex men med den mentala känslan i fokus.

2009-07-30 14:09
Mr.Salesman: lika lite erfarenhet som hon har av sex lika lite erfarenhet har du av att vänta med sex eller hur? hur många personer känner du personligen som valt att vänta med sex tills de känner varandra på djupet och känner sig säkra på att de älskar varandra? hur många verkliga uttalanden om förhållanden där ena eller båda parterna väntat med sex tills de känner sig riktigt trygga med varandra bygger du dina slutsatser på?

hur mycket vet du egentligen om hur sex fysiskt och psykiskt faktiskt upplevs för en kvinna som väntat på någon speciell att ha sex med? kvinnans sexualitet brukar generellt ses som mer psykologisk än mannens, en kvinna kan behöva ord och stämning och uppbyggande av spänning för att kunna njuta av sex (självklart är det inte fallet med alla) medan det för män ofta kan räcka med manuell stimulans, kanske skulle sabrin inte kunna njuta av sex med någon hon inte känner sig trygg med och kanske skulle det då förstöra hennes aptit på sex för lång tid om hon började ligga med män hon inte verkligen tycker om? har du talat med många kvinnor som väntat på någon de verkligen älskat om hur deras sexliv är eller har du några forskningsrapporter på ämnet?

att man är pinsam första gången betyder väl inte att man måste pröva sig fram med andra än den man älskar innan? och utöver det är det ingen naturlag, min första gång var bättre än min 8e (inte exakt den 8e men du förstår nog)..

att det finns en risk för att ens PH värden inte går ihop är väl knappast så enormt, de allra flesta kan ju ha sex utan större problem, risken hon löper för det är knappast större än endel risker hon löper genom att vara med många partners? och skulle ens PH vara för olika borde det väl kunna fungera att använda kondom..

marvingaye: Idén om att någon helt enkelt inte är en bra sängpartner är befängd, alla (eller tillräckligt många för att de få undantagen inte ens kan tas med i beräkningen) kan lära sig att vara bra i sängen.. har man varit tillsammans och har en bra komunikation och är öppna och ärliga med varandra och känner stark attraktion av varandra så kan man vara säker på att det går att ordna (eller så säker man kan bli på något.) eller har du någon gång provat att träna en partner som du innan ni har sex verkligen känner att du kan dela allt med och som du känner attraktion till och ifrån under säg ett års tid?

2009-07-30 19:33
OKej, har faktiskt tagit mig tid att läsa igenom hela tråden nu, då jag oftast är aktiv i liknande disskussioner. Jag kan direkt säga så här: mina principer skiljer sig ofantligt från dina Sabrin, trots detta tycker jag det är bra att du lyckas hålla på dem, trots att du har varit under press som du själv berättar. DOCK tycker jag inte du har rätt när du påstår något du själv anklagat andra i tråden för tidigare: att dina principer är bättre/starkare/djupare/mindre ytliga eller vad du nu vill kalla det.

Självklart kommer vi vara vinnare, om inte annat för att vi följde våra principer (som by the way inte är ett dugg fel utan bara annorlunda från dina) och gjorde något som varken du eller många skulle klara av för att ni är så ytliga och svaga! Sucker kan du va själv! :-)

Oavsett vilka principer man har och hur olika andras är så finns det inget som tillåter en att säga att ens egna är bättre, det är ens egna åsikter, inget annat.

Jag tycker att det hela handlar om vad man förväntar sig/ har för ändamål med sexet. Själv väntade jag med min sexdebut tills jag var i ett stadigt förhållande ( cirka tre månader ) och detta respekterade min flickvän som var något år äldre och som inte var oskuld. DÅ gjorde jag det av samma skäl som du gör nu, bara ganska enormt förminskat. Dock ser jag inget negativt med t.ex. kompis sex, bara båda är med på det och man gör det enbart för njutningen tycker jag det är helt ok. Problemet för många som väljer att vänta är att man bygger upp förväntningar som ja, nästan till 100 % aldrig infrias, det är bara att inse att sex i stort sätt aldrig är bra första gången. Därimot tror jag precis som du och många andra att kärlek/kemi även spelar in väldigt mycket.

Jag har aldrig förstått mig på det här med att vänta så otroligt länge, men om du inte hittat någon du älskat eller som älskat dig tillbaka så får man bara se det som otrolig otur. Men här handlar det ju också om hur länge du behöver vänta innan du är helt säker på att han är den rätta, tror du på kärlek vid första ögonkastet eller vill du vänta i år innan du känner dig helt säker? Destå längre tid du känner att du behöver vänta, destå svårare kommer det bli för dig att hitta "den rätte" då många killar ÄR väldigt inriktade på sex, de kan vara hur seriösa och kära som helst men ändå vilja ha sex efter någon månads förhållande.

2009-07-30 19:47
Sa inte alls att mina principer var bättre förräns nu pga av det han skrev. Påpekade sedan också att den enda skillnaden mellan hans och mina är att de är olika. Varken bra eller dåligt. Blev bara sur för att han nämnde att vi mer eller mindre va suckers om vi inte hade sex. Orkar inte läsa resten av ditt inlägg nu. Men jag tycker verkligen inte jag är bättre på något sätt, tvärtom så är det andra som verkar påstå att det är bättre att ha sex och hela det där tänket..bla bla..orkar inte =) Ses sen

2009-07-30 20:21
Sabrin

Om du nu redan har dina principer, vad är tråden till för? Inget fel med att du bestämt dig för att vänta, men då bör du förstå att alla inte klarar av att vänta med något som faktiskt för väldigt många är en stor del av en relation. Den här tråden ändrar varken på det eller dina egna principer. När du väl hittar någon som känns rätt för dig och som klarar av att vänta så är det ju inte tack vare den här tråden, direkt.

Du gör som du vill, och det verkar du redan ha insett, men vad vill du få ut av tråden? Ja, många killar (för att inte säga majoriteten*) vill ha sex i ett förhållande, och dessa killar orkar inte vänta i desperation under enorma tidsperioder heller. Hittar du någon av de killarna som kan vänta (minoriteten, skulle jag våga påstå*) så är det ju bra, men det går inte att ändra på att väldigt många killar (precis som tjejer), som sagt, har en sexdrift att stilla.

* gäller bara i Sverige (och såklart andra länder också, men nu tänker jag bara inom Sverige). Det finns ju annan kultur och större delar religiösa människor med "vänta-inställning" i vissa länder.

2009-07-30 20:58
Det här med att utveckla sin säng-talang och att pröva sig fram..Det är ju ENORM skillnad på hur folk beter sig i sängen och att hitta nån man gillar det med kan ju också ta lite tid..

Somliga som jag har haft sex med skulle jag aldrig villja ligga med igen..

2009-07-30 22:06
Anenkefali: Har inte kritiserat någon här för att de inte kan vänta :S tvärtom så är det "ni" som inte förstår/kritiserar/övertalar eller vad ni nu vill få ut av att tala om allt jag missar osv osv.
Vilket jag inte bryr mig om, ni får göra och tycka som ni vill, intressant med era resonemang ochjag förstår de flesta, mycket mer än du tror. Att jag gjort andra val är en annan femma. Tror inte jag uttryckt mig på ett oförstående sätt förutom nu när min kära kompis MrSaleman skrev det sista inlägget.
Tänker inte ens svara på varför jag skapade tråden, tycker det är ganska självklart. Peace

2009-07-30 22:07
MRsalesman

Först o främst så vet du väldigt lite om sex eftersom du bara läst om det, talat om det o kanske kollat på porr (eller med största säkerhet) du kan inget om dynamiken i ett förhållande, hur sex förändrar ett förhållande, men även hur parterna påverkas om sexet inte stämmer överens som dom skulle vilja.

Va inte för snabb nu...faktumet att jag ännu inte haft sex gör mig inte helt oförmögen att observera och förstå saker..
precis som att faktumet att du har knullat runt inte nödvändigtvis gjort dig smartare...

Ärligt talat jag försöker inte vara en översittare eller något men dina uttalanden visar tydligt att du är oerfaren i ditt tänkande, eller så är jag negativt inställd mot din syn på saken och avfärdar dina åsikter, men men oavsett...

well jag tycker i princip samma sak om dig, bara det att jag förstår hur du tänker..

det här med PH-värde t ex: vissa kukar-fittor passar helt enkelt inte ihop, jag har polare (har hänt mig också) där kuken börjar klia, skava etc etc...dvs..ingen trevlig upplevelse o det är p ga av den saken, o detta är inget som någon av hittat på läkaren gav den slutgiltiga domen. Så säg mig, tror du att du vill vara med någon hela ditt liv som fuckar din kuk? Eller iofs, om man älskar varandra kan man ju faktist använda kondom hela livet, det är ju inte alls en downer!!!!!!

haha fattar inte varför du fortf snackar ph...ph-värde går att påverka

O jag måste säga visst att man lär sig av varandra men om jag talar av egen erfarenhet så var jag nog pinsam min första brud i jämförelse med vad jag är nu...

och min första gång kommer säkert att va lika pinsam, no worries..tänker inte börja knulla runt för det..

man behöver liksom testa sig fram o lära känna sig själv o sätta in sig i lite olika situationer.

Ja, men jag känner inte att jag behöver göra det med olika personer..

Det blir nog lite väl enkelspårigt om man bara har sex med samma person hela livet.

förstår om du tycker så..men det ändrar inget

Jag tror absolut att man kan jobba på det, det är väl inte ens en fråga om att tro men faktum kvarstår att vissa funkar inte så bra ihop o då finns det troligtvis en viss ribba för hur bra det blir sen e det slut på det roliga. Älskar man någon byter man verkligen inte till en bättre partner bara för att den förra hade mer skills, men skulle det inte förbättras så tror jag att det tar slut inom en rimlig framtid.

nej tror inte heller det hade vart nån avgörande faktor med tidigare skills, men det påverkar..
saken är den att om man inte haft sex med andra har man inte mkt att jämföra med, alltså blir det halvdana sexet bättre än vad det hade vart om man haft jättebra sex innan..(köttfärslimpa är jävligt gott om man aldrig ätit kebab :P, kommer inte ihåg om det va du som kom med mat-exemplet)

Skillnaden mellan oss två är att jag baserar mina åsikter på 26 års livserfarenhet och 12 års sexuella erfarenheter medan du skriver vad du tror om saker, vad du förväntar dig av situationer, hur mycket kontra hur lite sex betyder när verkligheten lyder följande: du har INTE haft sex än!

men om jag inte haft sex än, så vet jag väl ganska mycket om hur mycket det betyder i "verkligheten" (som jag redan lever i)..att inte ha haft sex är också en erfarenhet..

aja för er skull hoppas jag att ni går vidare som vinnare ur det här men jag tror att ni kommer gå av slagfältet med svansen mellan benen som suckers o tänka "vi skulle lyssnat på dom visa skåningarna coke o mrlökman"

tack för att du hoppas!
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2009-07-30 22:25
Hilarious...är det så himla viktigt för er hur pass bra sexliv någon annan kommer få? Varför diskuterar man det här :S

2009-07-30 22:31
Blev lite nyfiken på det Asdöd skrev, tyckte jag anade lite dubbelmoral? Klargör gärna det hela för mig.

Sabrin, en tjej som ligger med med första gången vi träffas brukar jag inte träffa igen.
Även fast jag oftast är ute efter sex när jag träffar en tjej så brukar de vara dom som inte särar på benen föränn ett bra tag som jag får nån slags respekt för. Och oftast faller för också-

Om du ligger med någon tjej första gången du träffat henne, vem är du att då se ned på henne och inte ha någon respekt för henne om du inte samtidigt ser ned på dig själv? Du begår ju exakt samma handling? Varför är inte du "oren" när du skriver att du oftast är ute efter sex när du träffar någon? Är du fast i gamla förväntningar och föreställningar om hur en "riktig man" resp. "riktig kvinna" ska vara?

Jag ser ingen stor vits med att vara tillsammans med en tjej om jag inte får ligga med henne.

Om en tjej hade skrivit så, hade det också varit OK eller hade du sett ned på henne?

Men spara dig för all del. Sällan man hittar tjejer som är rädda om sin oskuld nu fötiden.
Och jag vet inte varför men jag kan inte låta bli att tycka att en tjej som inte legat runt är ren på nåt sätt.

Är det finare av en tjej att vara rädd om sin "oskuld" än kille? Varför ska de tänka på att vara "rädda om det" och inte killar, ser du sex som synd för kvinnor? Varför är hon mer ren? Är man ful och smutsig om man har sex, blir man besudlad förevigt då? Är det verkligen så hemskt med sex?

Sedan tycker jag att "oskuld" är en förlegad term, låter som om man inte har "syndat" och är därmed är fri från skuld, som att sex i sig är ett brott!

Sabrin, du är varken "dum i huvudet" eller "ädel" som håller dig, med andra ord, sex eller avhållsamhet- det är upp till dig! Gör det som känns bäst, låt ingen döma dig eller tvinga dig till något du inte vill!

2009-07-30 23:19
Sabrin

Men jag tycker verkligen inte jag är bättre på något sätt

Om du kallar folk i tråden för ytliga och svaga så tolkar nog merparten det som att du anser dig själv bättre.
Tänker inte ens svara på varför jag skapade tråden, tycker det är ganska självklart.
Om det är självklart så måste det ju vara väldigt enkelt att förklara för oss kretiner.
Hilarious...är det så himla viktigt för er hur pass bra sexliv någon annan kommer få? Varför diskuterar man det här :S
Det är väl inte kvaliten på ditt oexisterande sexliv vi avhandlar? Sedan är ju lite av vitsen med internetforum just att man ska diskutera saker.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-07-31 00:15
You go girl!
Sexa inte till det med först bästa.
Jag förstår hur du menar med att vilja älska den man ska ha sex med första gången. Var i samma sist väldigt länge för jag ville inte slänga iväg min oskuld bara sådär med vem som helst. När man var 15 började alla tjata på mig att jag var tvungen att ha sex osv. Men jag sket i det.
Inte för att jag ville hålla på oskulden tills jag gifter mig utan mer för att jag gör det när jag hittat någon som jag vill ligga med. Var också lite rädd för att bli någon sorts dörrmatta liksom. Bara ett simpelt ligg för killen osv.
Var nog rätt sen med att nuppa om man jämför med mina vänner mfl.
Men gör det inte med första bästa, händer det så händer det. Går inte riktigt att styra över det om man inte är benhård på att hålla sig tills den dagen man gifter sig:)

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-07-31 00:36
Coke: Notera varför jag skrev så, det var ett förargligt svar på ett barnsligt uttalande. Låter också barnslig nu, men jag började inte, det var han :-)
Många tycker jag borde "öva upp mig" och massa annat för att inte riskera att vara dålig sen,läs tillbaka så ser du att det visst är det som diskuteras en hel del.

2009-07-31 02:21
Sabrin

Det är ingen som har sagt att du ska öva upp dig för att slippa vara dålig. Det som har diskuterats är att man passar olika bra i sängen med olika individer samt faktumet att två individer som har sex över en längre tid utvecklar sitt sexuella samspel.

Sedan förstår jag inte riktigt varför du inte svarar på folks frågor i tråden. Du gör givetvis som du vill men en så enkel fråga som varför du startade tråden borde ju vara enkel att besvara med tanke på att svaret enligt dig egen utsago är "ganska självklart".
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-07-31 14:17
En fråga främst till det manliga könet: Är det helt otänkbart för dig att vara med en person (dejta, förhållande osv) utan att ha sex?

Nej. Men inte hur länge som helst. Om man bortser från uppenbara one-nights-stands så tycker jag ändå att man kan se själva sexet som startpunkten på ett förhållande. Ett förhållande utan sex är väl snarare vänskap? Hur vet man att man är ihop med någon om man inte haft sex? Första kramen/pussen? Är det när man svarat "ja" på "får jag chans på dig?"? Jag är inte 10 längre.
Sen är sex något individuellt. Alla gillar olika sex och dåligt sex är nog inget man ska bygga en relation på. Alltså, det finns tjejer som bara vill ligga på rygg med täcket över som inte vill att man ser eller rör deras kön. Sen finns det tjejer som står på alla fyra med rumpan i luften. Alltså, man borde ju gilla samma typ av sex. Självklart får man lyssna på varandra, och acceptera vad den andra vill och inte vill, men det måste vara till en viss gräns. Det finns trots allt en del att hitta på i t ex sängen. :)

Har ofta hört att det värsta man kan göra mot en kille är att hetsa upp honom och sen inte fullfölja hela grejen. Stämmer det?

Ja, till viss del. Alltså det är ju nice att få se eller röra lite hud och mysa och sånt. Det är mysigt för stunden och bygger ju bara upp en bra fantasi till ensamma stunder. Men att ligga och smeka för mycket och för länge gör fysiskt ont på mig. Japp, jag får ONT om jag inte få avsluta det som påbörjats.

2009-07-31 17:15
Sabrin

Vad bra, du respekterar oss som inte väntar, och vi respekterar dig som väntar, vad är problemet nu då? Vad gör tråden här om det är så? Du har valt att vänta, inget kan få dig på andra tankar, och vi som inte pallar vänta så länge har nog bestämt oss för det också. Av egna erfarenheter har du väl märkt att sex är viktigt för många (enligt första inlägget t ex), så vad är poängen? Vi på whoa ändrar ju inte det direkt.

Om jag håller en härlig subwaysmörgås framför någon som inte ätit på riktigt länge och sen bestämmer mig för att vänta lite med att ge bort denna härliga smörgås så är det lite tortyr, eller hur? Så om du ger någon förhoppningar är det med andra ord ingen höjdare för personen i fråga om du inte fullföljer det hela.

2009-07-31 17:17
Anenkefali

Haha vilken liknelse:D en subwaysmörgås. Dn var bra faktiskt.

2009-08-01 14:23
Hehe, säger detsamma. Nu börjar man till och med förstå varför vissa våldtar. Hade jag varit vrålhungrig och nån jävel viftar med en god subwaysmörgås framför mig och säger "den här är din, men du får den när jag vill" så hade jag nog tagit den och sagt "tack, du sa att det var min!".

2009-08-01 17:19
Ok. Dags för frågesport :P
Ni har träffat en tjej ni tycker om. Hon vill inte ha sex. Vad gör ni då?
1 Säger/tycker att hon är störd.
X Slutar höra av dig/ignorerar henne
2 Tjatar på henne att släppa till?
Annat?

Fortsätter att umgås med henne.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-08-02 04:16
Har ofta hört att det värsta man kan göra mot en kille är att hetsa upp honom och sen inte fullfölja hela grejen. Stämmer det?

- Fyfan de e så elakt!!! :O
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-08-02 10:19
"Japp, jag får ONT om jag inte få avsluta det som påbörjats. "

Blueballs aka Ballhojta.. Har ju hänt att man linkat hem hjulbent som en cowboy ja..

2009-08-02 12:00
Sex är nog rätt viktigt, men på olika sätt olika gånger... Killars sexualdrift rent primitivt är ju knulla runt med många olika typer av kvinnor... Om nån vill säga emot så ljug gärna, ingen man masturberar med endast en kvinna i åtanke vad jag vet. Dock så knullar ändå killar som prenumererar mer än de som köper lösnummer och precis som tjejer föredrar många killar tryggheten i ett förhållande.

Hur man förlorar oskulden tycker jag ingen ska lägga sig i egentligen då det är väldigt individuellt, men faktum är att ens förhållande till det andra könet ändras efter man haft sex vilket kan öppna för nya tankesätt, hur man ser på sex, relationer osv alla har ju en massa tankar som oskuld, hur det kommer vara med vem man vill göra det, även kanske rädsla för "det okända" som sen försvinner.

Personligen ser jag inte ner på tjejjer som "knullar runt", det enda viktiga i relationer över huvud taget är hur man beter sig mot varandra. Det är viktigt att vara ärliga o schyssta och inte nån konstig kapplöpning eller maktprövning.

Dileva signing out

2009-08-03 11:59
Alltså är det bara jag som reagerade på trådstartarens profilbild? Wtf?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2009-08-03 13:17
Är lite trött nu så jag orkar inte kommentera så mkt men todilooo eller vem det nu var: Jag tar bara med det där med ph-värde som en faktor, självklart har det liten betydelse o går att komma runt med kondomer osv...menar bara att det är ännu en grej som kan spela roll!

Klart att INTE ha haft sex är erferenhet om den är särskilt nödvändig vet jag dock inte. Sen förstår jag självklart att du vet rätt mkt om sex, jag menar vårt samhälle genomsyras ju av sex sex sex men faktum kvarstår, tills man haft sex själv kan man inte tänka sig in i scenarion, tankar som uppstår, förhållandets dynamik o hur saker ändras osv...det kommer med erfenheten att vara i ett förhållande där det idkas älskog.

Sabrin: Jag föreslår på ödmjukaste sätt att du inte skapar fler trådar om du inte vill ha diskutioner då forum likt detta är till för just det. Det är ingen som tvingat dig att svara på något personligt heller folk är väl helt enkelt nyfikna på dina åsikter o tankegångar eftersom det inte är vanligt med tjejer som dig i Sverige (jag vet att du inte är "svensk" men ändå).

joel: Jag har ingen erfarenhet av att vänta så jag vet inget om den andliga delen hon vill uppnå, men jag vet däremot att sex förändrar ett förhållande och att det har stor betydelse. Jag menar Sabrin säger att det inte kommer spela någon större roll om det är bra/dåligt/medelmåttigt eftersom hon värdesätter andra saker hos en man. men hur kan hon veta det när hon aldrig varit i en sexuell relation??? Jag tror inte det funkar så bara, klart att vi alla är olika men jag har väldigt svårt att köpa det.

Jag menar jag vill också ha en kvinna som är charmig, har bra humor, går att diskutera div. med, jag kan lita på, är omtänksam mm...men sex måste likväl fungera annars vet jag faktist inte om det hade gått till slut. Säger detta med handen på hjärtat.

oj...blev ju en bok ändå

2009-08-03 13:19
tngsten: ehh....hon har nån serie bild eller ngt som hon klippt in från internet? Vad är så konstigt? Att det är en lätt klädd kvinna i xena the warrior pårincess style? lagom intressant dude!
Moderator

2009-08-03 16:18
Killars sexualdrift rent primitivt är ju knulla runt med många olika typer av kvinnor... Om nån vill säga emot så ljug gärna, ingen man masturberar med endast en kvinna i åtanke vad jag vet.

Medan kvinnor väljer ett masturbationsobjekt vid första självtillfredsställandet och håller sig till det resten av livet?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-08-03 17:23
MrSalesman: ja den biten med att kvalitén på sexet inte skulle spela någon roll tror jag hon lurar sig själv lite med men det som skiljer din och min åsikt är att jag tror att om man verkligen känner en människa på djupet och fungerar perfelt ihop på alla andra plan och är starkt atraherade av varandra så är det i princip ingen som helst risk att man inte utan större problem kan utveckla ett bra sexliv.. alltså behöver man inte prova sexet utan bara personen, som jag ser det.. sex är faktiskt rätt lätt att öva upp sig i med en förstående partner, det är inte hjärnkirurgi.. sedan finns det ju säkert hopplösa fall men det bör oftast skina igenom även på andra plan.. en mentalt och fysisk frisk man vilken som helst ska inte ha några som helst problem att lära sig ge en kvinna njutning, vilken som helst som tänder på honom, med lite tid och övning..

2009-08-03 18:24
Ja ok det får jag väl skriva under på. Det e väl där "våra" o Sabrins åsikter skiljer sig, jag vill testa lite kvinnor innan jag då träffar den där som jag förmodligen inte kommer spendera hela mitt liv med:)

2009-08-03 19:05
Nu vet jag att det inte varit på tapeten ett tag, men jag känner mig tvungen att nämna det.

Ja, vi vet alla att killar är sexistiska svin som vill ligga med alla (Nej, såklart inte), och jag tror absolut att det finns killar som "flyr" när de märker att du (och andra tjejer) inte vill ha sex direkt, eller på ett bra tag.

Felet jag tror många sådana tjejer gör (och eventuellt killar) är att inte förklara varför de inte vill ha sex. Hade min flickvän inte velat ha sex med mig de första veckorna/månaderna utan att verkligen sätta sig ner och förklara varför, så hade jag nog tagit det väldigt personligt och inte förstått varför. Men hade jag fått reda på den verkliga anledningen så är jag väldigt säker på att jag hade förstått, och respekterat det.

Nu säger inte jag att du ska säga till killen att du vill gifta dig med honom innan du har sex, för det om något kommer skrämma iväg en kille i 20-årsåldern, men säg att du verkligen vill veta att ni kan lita på varandra, och att du vill att det ska vara speciellt och magiskt, det tror jag han kommer ta som en komplimang.

Även nu, efter mycket sex med min flickvän vill jag att det ska vara magiskt och speciellt för henne, det är inget som bara du vill, är det en bra kille som tycker om och uppskattar dig, så vill han att du ska känna dig helt öm och förtrollad efter sex också.

Allt i livet kan lösas bara genom kommunikation, det är iallafall vad jag tror och hoppas på.

Haha, öm.. ja, det också iofs.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2009-08-03 23:43
tngsten: Hm...Vad har min profilbild med detta att göra?

2009-08-04 19:06
jag har inte hängt med sen början av tråden..men baserat på rubriken så svarar jag...

ja.. det e sjukt viktigt..

jag blev nyss singel igen efter 3 år..och jag trode inte att jag skulle va så sugen på sex direkt efter..men vad alla förmodligen gissar nu så va jag det..så sex är viktigt.. i förhållanden och utanför förhållanden..

2009-08-05 09:38
Jag pushar envelopet och säger att sex är viktigare än ett förhållande..

2009-08-06 02:53

Neka dig inte livet för en illusion!

Sex kan vara grymt men det kan vara grymt att gå på toa med när man behöver.

Det blir vad man gör det till och gör man det inte så blir det ingenting, det är i alla fall ett som är säkert!

Unna dig en nära och innerlig relation, med sex, oavsett om du är gift eller ej....

2009-08-06 04:45
Asso om man traffar en tjej som nt vill ha sex
so aer det ju bara att inte satta po henne, do kan
man istallet vara otrogen.. Funkar fiiiiiiint :D
Highfive anyone, anyone?

2009-08-06 18:47
Är inne på JanieJones spår. Det är lite oroväckande att så många killar ser ner/inte respekterar eller inte ser en framtid med en kvinna som har sex med honom tidigt. Som om ni inte är delaktiga.
Varför är kvinnan alltid smutsigare än mannen? tillbaka till det gamla hora/madonna komplexet. Bara för att jag skulle välja att ha samlag med någon tidigt betyder det väl faen inte att jag gör det med alla killar jag möter heller, eller att han inte är speciell för mig? Jag kanske knappt dejtar överhuvudtaget eller träffar killar, och sedan träffar jag honom. Sexuell frustration blandat med att man faktiskt är riktigt intresserad (och fått en connection) kanske leder till att jag väljer att gå snabbt fram. Det betyder inte att jag legat runt eller är lätt överhuvudtaget. Som en del män tycks få för sig, för så gör inte "fina" flickor, de håller sig ett par månader.
Ska man gå runt och undertrycka sin sexualitet bara för att en man ska uppfatta mig som "ren" och en "genuin fin flicka" enligt de gamla könsrollerna??

Sen till Sabina. Allting handlar om dina känslor. Det som känns rätt är rätt, och du ska aldrig gå emot det för att andra tycker annorlunda. Allting handlar om ditt välmående. Du kanske ändrar din åsikt längre fram, kanske inte.
För min del skulle ett förhållande utan sex aldrig fungera.

2009-08-06 21:55

JA!

www.myspace.com/verbalvandalmuzic

2009-08-06 21:56
Men om du sparar dig har du ju ingen anledning till att hetsa upp snubben i fråga:)
www.myspace.com/verbalvandalmuzic

2009-08-07 12:29
Om jag ska försöka förklara för tjejerna som inte förstår varför man inte vill bli tillsammans med en tjej som släpper till direkt... Det är inte jättesoft att ha en lösaktig flickvän. Det är tidskrävande och skapar mycket osäkerhet, har man en flickvän så vill man kunna introducera henne för sina polare och veta att hon inte ligger runt med dom dan efter :) Det reflekterar dåligt på en och det är inte speciellt kul om man faktiskt tycker om sin flickvän.

Det har ingenting med horifiering eller en keff kvinnosyn att göra. Många killar (och tjejer antar jag) är väl på jakt efter den som inte har ett jättebagage och som tror på förhållanden och monogami...att hitta den personen och råka bli kär i den är nog många människors dröm.

Problemet som jag ser det är att många försöker "arbeta sig igenom folk" för att hitta den rätta, vilket i slutändan gör dom själva till luttrade och den "icke rätta" i många andras ögon :D

Så chilla du med sex, men se till att ge din blomma till den rätta haha ;)

2009-08-07 13:00
Jag får nog hålla med Coroblablabla där, asså bara för att en tjej ligger med en första/andra kvällen så betyder det ju inte att hon gör det med alla, det kanske är ett speciellt tillfälle för henne eller vad som helst...men jag kan hålla med om att i regel tenderar kvinnor som håller lite på sig vara dom som blir intressantare!

Sen håller jag även med dig Erkan, men det du talar om är mäns/folks egna osäkerhet. Man kan inte dra slutsatsen att chansen för otrohet är mkt större för att dom haft ett sexliv utanför förhållanden, dessa tjejer kan ju vara extremt trogna när dom väl gillar någon. Jag tror att folk borde jobba på sina issues o självförtroende innan dom går in i förhållanden annars blir det jobbigt för alla parter!

Tro mig jag förstår dig, jag tänker likadant..."uuuhhh hon har haft sex med 40 pers" men ärligt talat så är det den personens ensak o ingen annans. De är iaf ingen som vill ha en oskuld...inte jag iaf!!!

2009-08-07 13:17
Jag håller med, samtidigt som jag är rätt trött på allt snack om osäkerhet och självförtroende och sånt. Används ibland som en ursäkt för att folk ska acceptera saker dom inte vill eller för att komma undan konsekvenser av sina handlingar. Är man missnöjd med något i ett förhållande är det inte alltid ens osäkerhet och dåliga självförtroende blabla. Geez nån ordning får det vara, iaf i min värld.

Dagens män ska vara självsäkra nog att acceptera otrohet eller inte bry sig om det? Fuck that imo. Jag vill inte ha en sån tjej och jag vill inte va en sån kille :)

2009-08-07 13:33
sex för mig är sjukt viktigt, skulle inte kunna vara i ett förhållande utan sex.. Är man i ett förhållande och älskar sin partner så är det ju helt underbart att ha sex och få komma någon så nära. För att ett förhållande ska funka för mig så måste man passa ihop personligt och kunna ha kul tillsammans, men även passa ihop kroppsligt, veta att sexet är bra liksom.
Starkt av dig att vilja vänta men jag själv tycker att det är en korkad idé.
Mer sex åt folket!
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2009-08-07 22:36

Medan kvinnor väljer ett masturbationsobjekt vid första självtillfredsställandet och håller sig till det resten av livet?

Absolut, därför vill de egentligen ha sex med sin pappa.

Rappare

2009-08-08 00:57
Jag tror inte att kaptenen var seriös med sitt inlägg.

2009-08-08 14:55
Hiccory

Det var nog det sjukaste jag läst på väldigt väldigt länge.

2009-08-08 16:14
Lacroix F20 etc

Hehe, jag är däremot otroligt seriös

2009-08-08 18:47
Fan jag har också hört nåt om det där..Att det har att göra med den positiva bindning som skapas mellan far/dotter gör att vissa tjejjer omedvetet letar efter killar som liknar deras fäder..Typ "skallig med skägg Ohhhhh!"