funky_fresh jag håller verkligen inte med och dina åsikter i det här äcklar mig, jag tycker synd om ditt barn som har dig som störst inflytande och förebild. detta är det sista jag skriver i den här tråden. ha en bra dag.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
igen, vilken fullkomlig brist på respekt för människoliv du uppvisar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2010-04-12 15:11
Det lustiga i kråksången är att stigmatiseringen som den attityden som funky_fresh, och andra uppvisar, bidrar till att risken för att pedofiler faktiskt ska övergå från tanke till handling och får högre återfallsbenägenhet. De bidrar med andra ord för att risken för att deras barn ska utsättas för pedofili ökar. Höhö.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok exakt min mening. ^_^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det gick från porr till pedofili. Spännande. Som jag förstår det så är det rätt vanskligt att få en pedofil att inte vara pedofil. Ungefär som att få en bög att sluta vara bög. Det verkar finnas lite olika mediciner som ser till att all sexuell lust och sexuella tankar försvinner men då måste man också hålla sig till medicinen för slutar man så återkommer lustarna. Plus att jag tror inte riktigt på medicinering då många andra hjärnskrynklarpiller förlorar sin verkan efter långvarigt bruk. Nu finns det säkert fler pedofiler som aldrig gör något mot ett barn eftersom de vet att de mer eller mindre kan bli lynchade om någon kommer på dem och de är väl relativt harmlösa och dessutom omöjliga att hitta eftersom de knappast kommer skryta om sin läggning. Däremot är de som tagit steget att faktiskt förlusta sig med en människovalp de knepiga fallen. De har gått över gränsen och kommer med största sannolikhet göra det igen. Nu har vi ett par val. Fängelse: Det kostar och de kan inte sitta där för evigt. Rehab: Som sagt, det verkar vara medicinering som är effektivt men det verkar inte vara helt hundra heller då pedofilen själv kan sluta ta sina piller. Tortyr: Eftersom det är en sexuell läggning så kan man säkert tortera människan hur mycket man vill, dragningen till barn kommer alltid finnas kvar. Visst, det blir ett straff men straffet fyller inget syfte förutom att pedofilhatarna får lite njutning i form av medeltida bestraffningsmetoder. Avrättning: En enkel och kostnadseffektiv åtgärd. Nu har jag väldigt låg empatiförmåga och har i många fall som jonktjejen så vackert uttrycker det, en "fullkomlig brist på respekt för människoliv" så även om jag tycker att det är en vettig åtgärd så kommer alla "normala" människor tycka att det är för hemskt att döda folk som ett straff. Jag kommer inte på några fler alternativ för dömda pedofiler. Kan Misery eller junk bidra med några lösningar mån tro?
Redline!
psykologisk hjälp glömde du. psykhjälp måste inte innebära medicinering. lyckas man få pedofilen att inse hur mycket han skadar barnet så kan man iaf få bort den delen av hans läggning/böjelse. och jag tror inte att det är så många pedofiler som låter bli barn i rädsla för straff utan snarare för att de inser felet i att gå på en försvarslös individ. många människor har respekt för varandra även om de tänder på udda saker. absolut inte alla, men de vi ser är oftast bara de som gått över gränsen och våldtagit någon eller tittat på barnporr. ang fängelse så tycker jag att man visst kan hålla någon inlåst för resten av livet om det är så att den annars kommer att skada någon annan. och att det kostar pengar... ptja, det kostar nog mycket pengar med alla vårdinsatser man måste sätta in för de personer som han/hon skadar också, eller hur? på ett makroplan har jag ingen respekt för människoliv men jag tycker att det är fel att döda någon för en handling/åsikt/läggning/tro osv.
junkgirl: psykologisk hjälp glömde du. psykhjälp måste inte innebära medicinering. lyckas man få pedofilen att inse hur mycket han skadar barnet så kan man iaf få bort den delen av hans läggning/böjelse. De flesta pedofiler fattar nog att barnet kommer ta någon form av skada. Och även om de inte skulle göra det har jag svårt att se att det kommer hindra pedofilerna från att fortsätta knulla det enda som gör dem sexuellt upphetsade. Det kommer nog bara skuldbelägga dem ännu mer.och jag tror inte att det är så många pedofiler som låter bli barn i rädsla för straff utan snarare för att de inser felet i att gå på en försvarslös individ. många människor har respekt för varandra även om de tänder på udda saker. absolut inte alla, men de vi ser är oftast bara de som gått över gränsen och våldtagit någon eller tittat på barnporr. Du har givetvis rätt. Jag såg det från mitt perspektiv. Alltså, jag är inte pedofil men jag undviker att göra brott för att inte torska och jag förstår att de flesta inte tänker så.ang fängelse så tycker jag att man visst kan hålla någon inlåst för resten av livet om det är så att den annars kommer att skada någon annan. och att det kostar pengar... ptja, det kostar nog mycket pengar med alla vårdinsatser man måste sätta in för de personer som han/hon skadar också, eller hur? Det är här dödsstraffet, eller jag vill kalla det avlivningen, kommer in i bilden. Det är väldigt billigt med en pistolkula eller en dödlig dos av något man kan injicera i pedofilen. Hellre det än att man lägger ner miljoner på att förvara människorna som inte kommer göra någon nytta för någon.på ett makroplan har jag ingen respekt för människoliv men jag tycker att det är fel att döda någon för en handling/åsikt/läggning/tro osv. Nu gör man inte det för pedofilens handling/åsikt/läggning/tro osv. utan man gör det för att barnen ska slippa bli påsatta.
Redline!
Nu gör man inte det för pedofilens handling/åsikt/läggning/tro osv. utan man gör det för att barnen ska slippa bli påsatta. och det är inte att döda någon för en handling enligt dig?
junkgirl: Iofs. så är det väl det. Varför är det fel enligt dig? I det här fallet kanske ett taget liv räddar 10. Eller 100.
Redline!
I det här fallet kanske ett taget liv räddar 10. Eller 100. heh, gick vi över till att prata om mördare nu plötsligt?
Nä. Jag kanske formulerade mig felaktigt men att bli påsatt som barn brukar i regel fucka upp ens liv rätt rejält.
Redline!
De flesta pedofiler fattar nog att barnet kommer ta någon form av skada. Och även om de inte skulle göra det har jag svårt att se att det kommer hindra pedofilerna från att fortsätta knulla det enda som gör dem sexuellt upphetsade. Det kommer nog bara skuldbelägga dem ännu mer. Nu har jag förvisso inte 100% koll på hur exakt pedofiler fungerar mentalt (även om jag är rätt övertygad om att det skiljer sig ganska kraftigt), men:
1) Måste personen ENDAST tända på barn? Det är väl tändandet på pre-pubertala i sig som gör en till en pedofil? Men måste det vara exklusivt?
2) Måste personen vara en ondskefull och elak människa som bestämt MÅSTE knulla barn?
Säger inte på något vis att det är rätt, men finns det inte en viss möjlighet att många som attraheras av pre-pubertala barn aldrig gör något mer än att fantisera om det? Känns som om många förutsätter att alla med såna läggningar givetvis springer omkring och sätter på alla kids de kan, vilket känns mindre sannolikt.
Look with your own eyes - See with your own mind
PenDragon: Den tanken slog mig också men jag förutsätter att pedofili är samma deal som homofili, alltså att man dras enbart till det.
Redline!
Men det finns ju bisexualitet? Det borde väl kunna finnas fall av det här också, hybridsexualitet if you may. Jag vet som sagt inte, jag tycker bara det känns orimligt att det skulle vara så svart och vitt.
True. Det vore konstigt om samtliga pedofiler bara tände på barn och inget annat. Jag tror din teori stämmer.
Redline!
Dr.Octagon ett annat scenario då: säg att du har avlivat en pedofil och det sen visar sig att nähädå, det var visst inte en pedofil, det var bara den andra föräldern till barnet som ville ha egen vårdnad och tänkte att hey, pedofili, där har vi något som garanterar att jag får full vårdnad! förstår du då varför jag är emot dödsstraff på såna här saker? och också, ska man använda argumentet "det kan rädda andra om vi dödar den här personen" så borde man ju avliva bra många fler människor eftersom vi alla är potentiella våldsbrukare. jag skulle säga... mer eller mindre alla levande människor skulle behöva stryka med med det argumentet. PenDragon håller med. folk har invecklade sexualiteter.
junkgirl: En klassiker. Jag skulle kalla det för ett nödvändigt ont, ibland dör oskyldiga. Och givetvis ska man försäkra sig ganska noga om att den man dödar faktiskt är pedofil. Det känns som att i ditt scenario så skulle det komma fram rätt fort att det inte alls är en pedofil utan en scam från andra partens håll. Vilket fall så svarar du inte på min fråga utan slänger bara fram andra scenarion. Om vi med all säkerhet har en pedofil, vi vet med all säkerhet att det är en ovanligt aggressiv pedofil som garanterat kommer våldta minst tio barn, är det fel att döda individen?
Redline!
Har vi inte hamnat lite off-topic här?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Dr.Octagon ja.
JP: Det står faktiskt om pedofiler i början och det var TS som drog samtalet hit. junkgirl: Men....motivera.
Redline!
Dessa männsikor avstår att blanda in etik i sina handlingar, det omedelbart fördelaktiga för dem går före det rätta. Ingen människa får betraktas som medel för en annan, utan alltid som ett självändamål.
Mooving beyond borders of time, Backwads but Forwardsš
Så du VET att det är så pedofiler fungerar? Att samtliga pedofiler struntar i resultatet av deras handlingar och bara knullar loss? Givetvis har du rätt i att ingen människa får betraktas som ett medel för en annan, men det har väl ingen påstått heller?
Tydligen, eftersom de våldför sig på barn, något som de tydligen tycker om och offret blir ett objekt eftersom de inte verkar tänka på efterverkningarna (för just offret).
Låt oss avrätta alla hetrosexuella. De kan ju trots våldta kvinnor. Det är 2010 för fan.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Poängen var väl mest att ALLA pedofiler knappast är praktiserande sådana som springer omkring våldtar alla barn de ser. Eller tror du verkligen att det är så det ligger till?
Det handlar ju trots allt om framtidens ungdom som verkar få en snedvriden syn på just sex. Är det verkligen så då? Jag tror att den kille/tjej som tittar på porr gör det för sina behov och har vuxit ifrån att "skapa bilder i sin fantasi" onanera, som alltid har varit det vanligaste, och rätta mig om jag har fel, det baserar ju också på porr?
Och ingen har någonsin sagt att en 16-årig kille tittar på en porrfilm och ser att en kille tar ett stryptag på tjejen, att han också kommer göra det när han har sex.
Klart det är en annan femma om han frågar sin tjej fall hon tycker det är OK, och då är ju båda med på det.
Det finns många delade och olika åsikter här och min åsikt är att jag bryr mig inte, porr har vem som helst tittat på och det har inte skadat någon. Skådespelarna i filmerna är alla med på det och får en summa pengar utav det, det är alltså deras yrken, och deras val.
Du kanske bara tycker så här eftersom du bryr dig om din dotter? Lär henne om du nu är så rädd.
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Dr.Octagon motivation till att jag är emot dödsstraff: hellre 100 levande inlåsta våldtäktspedofiler än 1 avrättad. är personen död så är det försent om det visar sig att den är oskyldig. och det har skrämmande ofta visat sig att avrättade personer visat sig vara oskyldiga efter avrättningen, iaf i USA. lever personen så kostar den pengar, men det kostar pengar att hålla sjuka personer vid liv också och hålla folk med medicin och fångar som sitter för andra brott kostar pengar. samhället har råd att hålla den där "garanterat våldta 10 ungar"-pedofilen inlåst resten av hans liv om det är så att han aldrig kan få en mer vuxen smak s.a.s. men det här är en helt annan diskussion och det var därför jag inte motiverade det nyss. tycker det är en självklarhet varför man är emot dödsstraff, även för folk som bidragit till vansinniga brott som folkmord, våldtäktsmord, tortyr osv.
fonkyfresh är väl ett av de största bergatrollen som skådats, eller det kanske är en komplimang till personen bakom skärmen
Tydligen, eftersom de våldför sig på barn, något som de tydligen tycker om och offret blir ett objekt eftersom de inte verkar tänka på efterverkningarna (för just offret). läs vad vi säger människa: alla pedofiler knullar inte barn. att vara pedofil är att
tända på tanken att knulla barn och det är många som stannar där, som inte går på barn någon gång i sitt liv för att de har just den där respekten för barnens väl och ve.
och porr skapar inte pedofiler och våldtäktsmän.
samhället skapar dem. dåliga hemförhållanden, dålig självkontroll, brist på respekt för ett nej, könsroller, taskig självbild, övergrepp, dålig uppfostran av föräldrar som inte lärt sina barn att respektera varandra... allt det skapar våldtäktsmän och pedofiler.
dessutom behöver du verkligen släppa bilden av att objektifiering är något dåligt i sig. viss objektifiering är dålig, viss är bra. precis som det mesta andra inom sex, porr och prostitution. allt är inte svartvitt.
Handlig är det som bör straffas Moral brukar avse de samlevnadsregler som lärs ut i samhället, men media överhuvudtaget lär ungdomar att det är ok att objektifiera. är något jag uttryckte mig om tidigare.
När man blir förälder har man inte facit i hand, allt blir inte som man tänkt sig.
Jag tror inte porrskådisarna, prositituerade eller de aktiva pedofilerna blev "uppfostrade" att bli det de är, och jag tror inte föräldrarna är glada över deras handlingar heller.
Jag tror inte porrskådisarna, prositituerade eller de aktiva pedofilerna blev "uppfostrade" att bli det de är, och jag tror inte föräldrarna är glada över deras handlingar heller. sa du inte tidigare att du inte trodde att folk bara "bestämde sig" för att bli porrskådisar/prostituerade? hur ska du ha det? antingen påverkas man av sin uppfostran eller så gör man det inte.
uppfostran påverkar i allra högsta grad vad folk väljer att göra med sina liv. utan din uppfostran att tycka att objektifiering kategoriskt är fel så hade du kanske jobbat inom porrbranchen och trivts jättebra med det.
junk: Tycker det är en självklarhet varför man är emot dödsstraff, även för folk som bidragit till vansinniga brott som folkmord, våldtäktsmord, tortyr osv. Men det är inte en självklarhet för mig, det är därför jag frågar. Sen är jag emot straff överhuvudtaget, eller rättare sagt lagar och hur man upprätthåller lagarna, men det är också en helt annan diskussion.
Redline!
Ja det sa jag, man vaknar inte en morgon och tänker: -Åh, jag ska bli porrskådis! Det sker gradvis.
alltså: uppfostran.
Läser inte tråden nu, men jag tycker det är ett jävla gnäll om porr egentligen. Så många säger att "Porr ger en snedvriden bild av ett normalt sexuellt förhållande", och till det finns det bara ett svar: Vad som är ett "normalt sexuellt förhållande" förändras hela tiden. Bara för att din sexualitet inte utvecklas i samma takt som resten av världens behöver du inte sitta och hytta fingret åt andra som gör saker de tycker om.
Omen22 eller som jag formulerade det tidigare i tråden: bara för att du inte förstår njutningen i ett sexuellt beteende betyder inte att det är sjukt eller fel. ^_^ heja oss som är öppna för allas njutning typ!
Vad vill du åstadkomma då fonky? vill du ha nån form av förbud mot porr?
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
junkgirl Ah, skulle alltså stävjat min reaktion och upptäckt att min åsikt redan var representerad. :) Ja gud ja, heja sexuell frigörelse. Ligg och låt ligga..!
funky_fresh Det finns undersökningar som visar att de flesta tror att det de ser är normen för ett s.k. normalt sexliv. http://hdl.handle.net/2043/9788 http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=410&doktyp=mot&rm=2001/02&bet=Ub348&dok_id=GP02Ub348 Du menar väl inte att det där var belägget för ditt påstående? En C-uppsats om ätstörningar och en riksdagsmotion om jämställdhet?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Har inte läst igenom alla inlägg men jag tycker själv att porr är mysigt och jag känner precis tvärtom. Porren har gjort mig mer sexuellt öppensinnad och frigjord. Sedan väljer jag vilken porr jag vill se också. Det finns porr där tjejerna ligger och bara ser snygga ut och inte verkar njuta alls och i den mesta porren så är inte killarna ett dugg intresserade av att tillfredställa tjejen, vilket har fått mig att förstå varför så många killar är dåliga i sängen. Men sedan finns de jätte härliga filmer där tjejerna får massa fontänorgasmer och blir rejält tillfredställda och båda parterna verkar ha de jätte mysigt. Porren har gett mig inspiration till mitt sexliv men oxå förståelse för killars syn på sexualitet. Det känns som att ja låter lite galen, men jag tycker inte alls man ska vara dömande, och jag tycker du ska få låta din dotter få vara nyfiken och göra sina egna val utifrån vad hon tycker och känner. Det finns alltid två sidor av samma mynt.
Igen, det är ett jävla troll eller som bäst ett retard....
hiccory vem?
Sen måste jag tillägga för att ingen ska tro att jag håller med FF, att jag inte på något sätt tror att det går att dra så enkla slutsatser som att porr skulle få folk att våldta. Jag kollar själv på porr i perioder, och hur det påverkar oss är väldigt INDIVIDUELLT. Jag känner inte att jag far illa av det. Visst, jag tycker inte heller om gangbangs eller analshots. Har du ens kollat på porr Funky Fresh? Det är mer än bara den förnedringsporr du kollat på. Amatörporren har börjat förändra porrindustrin fundamentalt, just för att profiten försvinner fullkomligt. Det är människor som inte tjänar en krona på att knulla framför en kamera utan gör det för att de njuter av det. Och ja, när jag säger njuter av det menar jag både tjejer och killar. Du tycks ha en väldigt sjuk och vriden, och hämmad syn på sexualitet, och det får du givetvis ha men om jag vore du skulle jag börja med att rannsaka mig själv först och fråga mig varför det här är så viktigt först innan jag ger mig ut på ett korståg mot porr.
medoria riktigt bra ställe det där. och jag applåderar och håller helhjärtat med dig!
Det krävs en viss nivå för detta forum! Kan ni inte hålla er till den så var vänliga och skriv inget alls. //Jonas - moderator
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
jag har i stort sett levt i fullständig celibat utan sex och utan onani i snart 4 år, med några få tillbakafall såklart. jag har även undvikit pornografi i mkt stor utsträckning. jag tycker att detta är ett bra sätt att leva o de funkar utmärkt för mig. skulle mer än gärna rekommendera andra att göra likadant, de får en att må mkt bra. under tiden jag onanerade brukade jag alltid skära mig med kniv efteråt för att lindra ångesten man får efter sånt. nu har jag slutat med både och. dom få gånger jag har fått återfall har jag inte skurit mig utan åkt direkt till psykakuten. jag är helt inställd på att de senaste återfallet var de sista, för nu har jag mer kontroll över mig själv. i stort sett har saker gått mkt bättre sen jag slutade med mina dumheter och min hälsa är även bättre nu! kort sagt, jag skulle helt klart rekommendera dom här som kollar på pornografi eller onanerar att tänka på om det får en att må bättre eller sämre. om det får dig att må bättre så är de jättebra och jag blir glad för eran skull, men om det inte gör det kanske ni bör överväga att leva i celibat, som jag.
Zittla - The Fatal
Moderator
2010-04-20 07:27
skulle mer än gärna rekommendera andra att göra likadant, de får en att må mkt bra. under tiden jag onanerade brukade jag alltid skära mig med kniv efteråt för att lindra ångesten man får efter sånt. Då kanske rekommendationen främst bör rikta sig till de som skär sig när de har onanerat? För oss som har en hälsosam hållning till vår sexualitet är det ett råd som knappast behövs.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
jafari: men är det porren eller självtillfredställelsen du får ångest av? STOR SKILLNAD, och något du kanske borde bearbeta mer innan du går in i en tråd och påstår att all som får skuldkänslor av sex borde sluta kolla på porr. För det ena ger inte det andra. I mina öron låter du som du blandat ihop de två och det är väldigt sorgligt att du inte tillåter dig själv att njuta. Sök hjälp.
håller med. du behöver söka hjälp jafari. det är hemskt sorgligt att se människor få ångest över någonting som kan vara så bra. njutning genom sexuell tillfredsställelse finns ju där av en anledning liksom.