I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snälla hoppa av Nas penis

Utländsk Hiphop - Allmänt

2005-01-12 19:22

Sluta krama den så hårt...

Pga av Cam vs Nas tråden så kände jag mig tvungen att starta en ny för och diskutera Nas "battlerapparen"

Nas är ingen battlerappare. Det visade han i beefen med Jay Z, Ether innehöll mest löst skitsnack. Jay avslutade det hela i Takeover men ingen vill se det...

Uppfatta inte det här fel nu, Nas är en av de bästa någonsin, men i en battle skulle han inte ha sån stor chans...bevisat i ovan nämnda battle...

Han blev utsedd vinnaren för att folk ville så gärna att han skulle komma tillbaka från svackan han var i.

Bring the hate!

2005-01-12 19:23
Hm, tror inte jag har sett en enda person som tyckte att Jay-Z vann den beefen :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-01-12 19:28
PenDragon nope inte jag heller
Don't Give Props To The Devil

2005-01-12 19:35
PenDragon

Inte så få after all :)

2005-01-12 19:37
Hpnotiq P20

Jag föredrar att avläsa statistik när det är en mer tillförlitlig mätningssiffra än 4 personer :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-01-12 19:40
haha, wtf!? nas KNULLAR jay-z med ether!
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2005-01-12 19:46
Kakophoni

Kom igen nu berätta varför du tycker det haha

2005-01-12 19:48
Ja, yippie, gör detta till en Ether vs Takeover tråd...

2005-01-12 19:48
Knullar han, han med en låt? Vill jag se...

2005-01-12 19:50
Sluta krama den så hårt...

hahahahaha..

2005-01-12 19:54
Bring it!!!

2005-01-12 19:54
Nas är bättre än Jay Z så enkelt e det!!!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2005-01-12 19:55
Hpnotiq P20

behöver jag ens förklara?
FET SKIT!

2005-01-12 19:55
Jag tyckte Nas vann den beefen. Blev inte han utsedd som vinnaren också? Hpnotiq P20: Du som vet allting, hur vet du att det Nas sa var skitsnack? Har du läst det på något forum eller? Snälla. Alla har sin åsikt när det gäller den battlen. Jag tycker Nas käkade Jigga, även om jag diggar Jigga stort. Men han kom aldrig upp i samma nivå som nas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-12 19:56
goodfellas

Det är inte det vi diskuterar nu ju...hur kunde Nas bli tilldömd segern? Vart låg logiken?

2005-01-12 19:56
ether va nog den sämsta battle låten jag hört..

nas är en av de absolut bästa, men battla det kan han fan inte.

Take Over vs. Ether det finns inte.

Jay-Z skulle få spö av canibus men fan itne av nas.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2005-01-12 19:59
Kakophoni

Om du vill...jag vill gärna veta :)

Stain

Tog du illa upp? Det var inte meningen...
Meeen...du presenterar fortfarande ingen fakta som säger emot det jag sa, att Nas inte kom med något vettigt

2005-01-12 20:41
Kakophoni P17: förklara nu. jag vill också veta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-12 21:02
så ja hörde att Nas gifte sig med Kellis härrom dan eller nått?

2005-01-12 21:05
erorone

Tack för att du håller tråden vid liv för Nas-pojkarna försvann...

2005-01-12 21:22
Men ja, Jay-Z är fetast freestyle.

2005-01-12 22:03
Hpnotiq P20: Jag tog åt mig när du skrev "Ether innehöll mest löst skitsnack" eftersom min spontana tanke va "Hur fan ska han kunna veta det". Men jag har ju hört att du hängde med Nas i queens back in the days, ni har beef nu har jag hört och Jigga ska signa dig och Foxy på def jam.

2005-01-12 22:07
hahhahaha jag vet inte... tycker rapparna själva kan avgöra det men den som vann beefen var inte nån utav dom vinnarna var skivbolagen
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.
Hangaround

2005-01-12 22:11
Hpnotiq
ether är nästan 100% bullshit, men samma sak gäller takeover..dom feta raderna i takeover är dom mot mobb deep.
och om man nu gillar att vara på Nas kuk, varför skulle man då hoppa av bara för att du säger det?..liksom, vem fan är du?

2005-01-12 22:14
Stain

Behöver du en kram?

Du missförstår min mening med skitsnack. Läs vad jag skrev igen lillen.
Sa jag att det var lögner han sa på Ether? Sa jag att jag vet att han ljuger?
Lugna dig nu haha...

"With whiskers like a cat..."
"Gay-Z"
"Cock-a-fella"

Kom igen nu lilla vän...diskutera istället ;)

2005-01-12 22:15
Tech

Du kan stanna kvar på hans snopp om du vill...pay me no mind ;)
Hangaround

2005-01-12 22:28
Hpnotiq

grejen med att dissa är ju inte bara att säga elaka personliga saker, en rolig line är precis lika kul att höra, underhållning är ju hela saken med det hela.

2005-01-12 22:49
takeover var bra ether var bra.. vilken som var bäst... beror på vilket humör man e på
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2005-01-12 22:57
fattar inte hur vissa kan säga att takeover va bättre än ether. visst den va absolut inte dålig..
"you little fuck i got money stacks bigger than you", vad e det lixom? jag har pengar, wow.. okej att den raden va mot prodigy men ändå

2005-01-12 23:07
jag gillar nas, och erkänner illmatic som en av de bästa hiphop skivorna någonsin... men jag tycker att jigga är en fett mycket roligare att lyssna på, dessutom är han en jämnare artist.
beefen va ganska bull, tror inte att så många fans påverkades av den helt ärligt, dem som gillade nas kommer alltid att säga att nas vann, de som gillade jay-z kommer att säga att han vann.
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/

2005-01-12 23:38
 Hpnotiq P20: Jag håller med till 100%. Jigga van överlägset, men hiphopfans älskar att se en underdog ta hem segern. Så de blundade helt enkelt för att Ether mest var larv och Takeover tung fakta. Nas comeback är även den sjukt överskattad. Visst, Stillmatic var riktigt bra, men de två senaste e blajj.
i roll like a bat out of hell

2005-01-13 00:10
RealJoKeR sa det!

2005-01-13 00:46
Remixxx : tror inte att så många fans påverkades av den helt ärligt, dem som gillade nas kommer alltid att säga att nas vann, de som gillade jay-z kommer att säga att han vann. . Tack...

Kom igen, vem av er kan säga att ni inte tyckte att

You think you getting girls now cause of your looks var kul?

Hpnotiq P20
: Vad är det som är så bra med Takeover då?
Om Ether bara är ordkukeri, vad är Ether då?

Sluta vara arg också!!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2005-01-13 00:46
Om Ether bara är ordkukeri, vad är Takeover då?

Sorry : )

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2005-01-13 01:20
Nas
'My tec'll roast ya body faster then Ferrari's Testarosa'

2005-01-13 02:27
Tech

Självklart men vart var det roliga i Ether? 4 verser och jag kan skrapa ihop några bra rader...

soulable

Se vad jag skrev till Tech

Arg? Vem är arg? Det här är internet :)

ornament

Vi diskuterar ju inte hela historien bakom skiten, men medans vi är offtopic
Reasonable Doubt > Illmatic ;)

2005-01-13 02:42
vill inte vara sån, emn är det nån som inte är en utprädlad battlerappare så är det väl Jay-Z, eller?

men helt allvarligt såanser även jag att Nas var i en svacka, ända sen Illmatic. Vem kan släppa en uppföljare toll en sån platta? Det tog ju Jay-Z en hel del år också, han släppte väl inget av värde förrän Blueprint efter Reasonble Doubt.

Det är inte många som bara blivit bättre, Common är väl nog den enda jag kan komma på, förja varje skiva har han höjt ribban en aning. Är debuten mästerverket är det lätt att hamna i svacka

olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic

2005-01-13 02:46
Otis

Kom igen nu...

Hard Knock Life Vol 1?
The Dynasty?

Det är två solida plattor

Nas släppte också bra skivor efter Illmatic men efter I Am...ehh...

2005-01-13 02:57
Were you abused as a child, scared to smile, they called you ugly? hahaha
Jadu

2005-01-13 03:04
Fele

Bra, nu har du typ fyra till rader som är värda att nämnas haha...

2005-01-13 03:22
Heheh jag orkar inte.. bryr mig inte så mycket egentligen..

grattis till nas som gifte sig med kelis i lördags!
Jadu

2005-01-13 06:09
Nas vann den med låten Last Real Nigga Alive.

och Jay-Z erkände till och med förlust i Blueprint 2.
dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen

2005-01-13 09:29
enligt mig så är ether helt enkelt grymmare än takeover..
det är min åsikt.. man kan egentligen inte säga vem som vann eftersom det är upp till var och en vem man tycker vann så vi kan lika gärna lägga ner den här diskussionen.. rätt uttjatat vid det här laget.
FET SKIT!

2005-01-13 10:38
Skall vi ärligt behöva sitta och dissikera ether? Men sure, här är några grejer:

"Fuck Jay-Z" - 2 pac-samplingen, klockren!

"Dick suckin lips" - visst man kan se det som skitsnackgrej om den inte var så jävla träffsäker, Ni som hört Jay-Z sitta och gråta ut i radio om den linen vet vad jag menar.

"In '88 you was gettin chased through your buildin
Callin my crib and I ain't even give you my numbers
All I did was gave you a style for you to run with
Smilin in my face, glad to break bread with the god
Wearin Jaz chains, no tecs, no cash, no cars
No jail bars Jigga, no pies, no case
Just Hawaiian shirts, hangin with little Chase" - Jay-Z:s fakegangsta-image, de kompleterande bilderna från den här eran, med Jay-Z i hawaii-skjorta, oslagbart!

You seem to be only concerned with dissin women
Were you abused as a child, scared to smile, they called you ugly?

What you think, you gettin girls now 'cause of your looks? - haha, vad säga? klart den träffar rätt, killen ser ut som en groda :)

First, Biggie's ya man, then you got the nerve to say that you better than Big

How much of Biggie's rhymes is gon' come out your fat lips?
- Jay-Z:s Big-bitande, också klockren grej att dra upp.

Takeover var hård, grejerna om Nas trackrecord och att ha knullat hans baby's momma tog säkert, men Ether är ändå ett gyllene svar, tung som fan och dessutom en mycket bättre låt (att "got yourself a gun" sedan rejält odiskret följde upp Ether på Stillmatic gör hela skiten ännu tyngre). Men folk kommer alltid vara oense om det här, och det är lite av charmen. Det var en fet beef :)

Redaktionschef

2005-01-13 12:42
Hpnotiq> Otis ha en poäng där. "Vol 2: Hard Knock Life", "Vol. 3: Life and Times of S. Carter" och "The Dynasty" håller inte i närheten av samma höga nivå ... precis samma grej är det med Nas skivor "I Am", "Nastradamus" och "Stillmatic". Det borde alla kunna höra om man nu inte är förblindad genom att vara ett stort Jigga/Nas-fan eller nåt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-01-13 12:43
aa då röstar jag på beyonce. Stora + poäng för henne ass!

2005-01-13 14:42
furbyone sa det!!

2005-01-13 15:50
Ether äter Jiggas mamma

2005-01-13 15:57
Jay-Z fick både Nas och Mobb Deep att gå i en rejäl svacka efter "Takeover" - även om jag själv är ett stort fan av både Nas och Mobb Deep så måste jag säga att Jay-Z knäcker dem hårt när det gäller att battla - lyssna bara på hans punchlines i den där låten!
Fetare disslåt får man leta efter...och en bra disslåt är en sådan där den avsedda personen tar åt sig...och vad gjorde inte Nas och Prodigy?
Men nu är Jay-Z borta ur gamet, så nu lär det inte bli nån mer beef me han, även om Prodigy säger "I got a gift & a curse like the late Gay-Z" i låten "Bad Blood".
THE TALENTED MR BRAT

2005-01-13 17:40
Nas i svacka efter Takeover? Please, det var ju det totalt motsatta. Han gick upp sig igen!

2005-01-13 18:18
MC_Joe P19,

på vilket sätt fick Jay-Z Nas i en rejäl svacka med Takeover? Jag vill påstå att han snarare fick UR Nas från en rejäl svacka.
dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen