det är en åsiktsfråga era missfoster, inget som går att bevisa med fakta. ge upp.
Frajer: Har du lyssnat på Reasonable Doubt? Annars: gör det så kommer du förstå varför vi envist claimer jigga som en av tidernas bästa, trots högvis av skitalbum. Lite samma sak som med Nas. Ingen gillar NAStradamus, alla älskar Illmatic. Ingen gillar Vol.3, alla älskar Reasonable Doubt...check it out!
Awww maan, I love it. Hahahaha.
Frajer: OK, annars brukar det vara så att Jay-Z hatarna aldrig hört låtar som D'Evils och Regrets, men jag misstog mig på dig. Japp, alla har olika smak. Jag tycker de två plattorna är i klass med varandra.
men men alla har vi olika smak väl? Och sen att hipnotig ska sitta och skriva att han tycker illmatic suger bevisar bara vad han vet om hiphop Men vänta nu...
Jag är smickrad, en två år gammal tråd kommer upp och gör folk arga all over again. I think you love me...I think you really really love me. Chhhhhhhheaaaa
kan nån dra upp lite bra rader från the takeover då? jag tycker inte att nån av låtarna är nåt speciellt.. Men om jag måste välja nån så blir det Ether..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Frajer: Jag ÄLSKAR den, tycker samplingen är utsökt använd. Reasonable Doubt vore en 10/10 klassiker i klass med Illmatic om det inte vore för skitlåten med Foxxy Brown. På D'Evils och Regrets når Jigga lyriska, ambiguity-höjder som varken Nas, Jeru, Rakim, Finesse, Edo, Sadat, Big L, Biggie, Puba eller OC varit nära, där är han helt outstanding. Det är mina fem öre.
hahah inte för att jag håller med men det var roligt skrivet philip.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
om du gillar hiphop, gillar du illmatic. haha måste va bland det roligaste/dummaste jag hört på ett tag
Känns livet hårt?.. använd gillette
hahahaha philip.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
philip_birkensop P0 .. Word! Alla vet ju att hiphop bara blir bättre och bättre.
PS. Your cunt is in the sink
philip, dissa inte soulsurvivor förhelvete. Tillhör whoa's elite. One love.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Väntar på Soul Survivors comeback som kommer knäcka alla.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Philip: Inte fan lyssnade jag på Nas och Jigga när jag var liten... Dom hade inte släppt några skivor då. Upptäckte dom i 18-årsåldern. Nej, det är inte dom bästa skivorna som gjorts, men båda är top 25 enligt mig. Och jag lyssnar inte så mkt på Nas och Jigga nu heller. Mest Sinatra och Coltrane för tillfället...det där sista går ju egentligen inte att svara på. Vad ska jag säga? "gå och lek i sandlådan"? Nej, det blir ju bara på samma larviga nivå som ditt inlägg. Men visst, du har rätt att vara hur trött du vill på mina åsikter. Tyvärr får jag nog meddela att jag kommer fortsätta babbla, även när jag är 38, 48 och 58. Att man uppnått en viss ålder gör ju inte att man älskar hiphop mindre Jenin: Snott? Som vaddå?
Soul_Survivor_II P28 Glöm inte "feelin it". ;)
Ehsank: Fantastisk låt, men kanske inte i klass med Regrets rent litterärt. Inte för att jag tycker litterär kvaliteter är ett måste för en bra hiphoplåt, men det är i just de kvaliteterna man brukar hamna när man diskuterar med Nas-fanatiker som hatar Jigga.
Frajer P21 Haha My bad du är hiphop , du bestämmer vad som är hiphop och vad som inte är hiphop Snoop är inte Hiphop för att du Frajer P21 säger det. ignorant fuck
illmatic före reasonable doubt. jay-z före nas. illmatic är näst intill perfekt, men glöm inte att large professor, primo, q-tip, pete rock & l.e.s. är fan lika delaktiga i dess framgång som nas. på rd hade jigga visserligen primo, ski & clark kent, men de är knappast dom som lyfter skivan till den klassikern det är idag, det gör jay-z på egen hand.
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
Har aldrig förnekat albumet , Illmatic plattan är en klassiker men vem fan är du att avgöra vad folk ska gilla å inte gilla. att förneka snoop är bara dumt..men enligt dig är snoop inte hiphop allt behöver inte låta ruff rugged and raw kom tillbaka när du tagit huvudet ut ur primos röv
SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK SMAKSAK
Hpnotiq P22 "How much of Biggie's rhymes is gon' come out your fat lips?" Med den linen äger Nas upp Jay-Z. För det är sanning. Ett hett tips från coachen är att du googlar efter mp3:n "jay-z stolen lines". Fold.
Snälla, snälla, snälla alla p14 på whoa som ska komma ut igen och igen och "avslöja" att Jay-Z har "snott" rader varje gång han citerar nån gammal klassiker. Lägg ner. Ni skämmer bara ut er. Hade ni haft lite koll hade ni redan känt till raderna när Jigga citerade dem, vilket är vad han räknar med när han droppar dom. Han flörtar med en insatt publik. Ni visar bara att ni vill beslå Jigga med "stöld" av några rader som ni var tvugna att leta upp nån jävla internet-källa för att känna igen. Det är så pinsamt. Det är inget fel att inte ha hört orginallåtarna innan om man är ung och oinsatt, men att gå och hacka ner på Jigga för hans snygga flörtar med gamla låtar som om man var så jävla insatt...det blir bara tramsigt.
Smaksak som sagt.. Men Ether är väl lika mycket skitsnack som vilken annan beef-låt som helst... Ether >Takeover i mitt tycke..
www.projectedwin.blogg.se
Ja ja ja Jay har lånat rader från folk...Men man kan inte förneka hans eget avtryck i musiken. För mig väger det upp det andra ganska ganska rejält. Och förresten kan jag nämna 10 skivor som bajsar rakt upp och ner på Illmatic. Och jag är fortfarande so damn hiphop hahaha.
Alltså, jag tycker inte man ska jämföra Jay-Z med NaS. Jay-Z har nåt otroligt mycket kommersiellt och det ska han ha props för, men NaS är fortfarande underjord, fast på ett mainstream vis... Vilket man ska ge honom props för.. Det är två rappare som har lyckats! Thats it!
www.projectedwin.blogg.se
NAS ÄR BÄTTRE! Lyssnar på Jigga också och han är jävligt grym, men Nas är the god!
#0 Nas tar jigga lr cam anyday, det är bara så enkelt kan du inte bara fatta!! Jag lägger upp fakta på bordet.
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
Going out on a lim här och säger att Nas inte har flowat bra sedan It Was Written.
PS. Your cunt is in the sink
Jay-Z tog det... Nas är "the poet"...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Soul_Survivor_II P28 Snälla snälla, är du rädd att adressera mig? För jag antar att det är mig du ser som "p14". Ledsen att du börja tjura över vad jag hade att säga. Det där med "flirta" med insatt publik luktar skit enligt mig så snälla snälla hoppa av Jay-Z penis.
Soul_Survivor_II P28 Det har du helt rätt i, förstår precis vad du menar.Amaretto 10 år på topp, kompis, 10 år. Folk kommer gå loss till den nya skivan, vare sig du gillar det eller inte. "Hoppa av Jay-Z penis"? Så om jag/vi uppskattar hans musik, så ska vi få såna rader emot oss? Sätt dig, unge man, sätt dig bara.
Amaretto: Nej, jag är inte rädd att addressera dig, men det kommer ju en newbie i veckan med det där tramset, så jag addresserade er alla på en gång. Study your lessons och kom igen om fem år.
Hpnotiq är bög. såg han förra veckan hångla med en blond lite äldre man. hahahaha DICK SUCKIN LIPS!!! God´s son är klart tyngre!
Detta är min forumsignatur
EhsanK P21 Dig har jag inte ens tid att ödsla på med ett svar, läs vad du nyss skrev och tänk över din egen mognad.Soul_Survivor_II P28 Han är ju fortfarande en större biter än Nas. Med mitt första inlägg vill jag få fram "min" utnämnde vinnare av beefen. Sen om du vill hoppa på mig för att jag inte tycker som dig och larva dig med ord som "newbie" och "studera", be my guest. Jag ser dock inget att studera. Precis som dig så köpte jag Reasonable Doubt samma år den släpptes.
Disslåtar är väl aldrig tokinspirerande, mest ett sätt att locka fjuniga 15-åringar imo. Nu är det ju yesterdays news. Nas är ju definitivt en större MC än Jigga än om den senare gjort mycket riktigt, riktigt bra och då speciellt Reasonable Doubt. Sen att nån liten poser menar att Illmatic är en dålig platta är ju mest patetiskt. Jay-Z gör sig enligt min mening allra bäst på collabs över ett raspigt beat från Primo. Ofta överskattad (Black Album) men en briljant och inspirerande affärsman. Nas har väl å andra sidan haft sina mindre imponerande stunder (Nastradamus) men imponerar ändå som helhet i både innehåll och leverans. Se bara det här exemplet från Memory Lane (Illmatic): "I rap for listeners, blunt heads, fly ladies and prisoners Henessey holders and old school niggaz, then I be dissin a unofficial that smoke woolie thai I dropped out of Cooley High, gassed up by a cokehead cutie pie Jungle survivor, fuck who's the liver My man put the battery in my back, a difference from Energizer Sentence begins indented.. with formality My duration's infinite, moneywise or physiology Poetry, that's a part of me, retardedly bop I drop the ancient manifested hip-hop, straight off the block I reminisce on park jams, my man was shot for his sheep coat Chocolate blunts make him see I'm droppin' my weed smoke It's real, grew up in trife life, did times or white lines The hype vice, murderous nighttimes, and knife fights invite crimes"
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Nas våldtog Jay-Z haha. helt ärligt, Jay-z gjorde bort sig o la ner fallet t.o.m. Nas är en bättre rappare, lätt Han har visat sina skills i så många låtar, men även han kan göra en besviken... men men, låt oss inte börja med Gay-Z =)
http://www.myspace.com/deadlykanha
Amaretto: Varför är studera ett löjligt ord? Varför är man en biter för att man citerar andra MC's, det har ju grymma MCs gjort sen starten? Är Nas en biter för att han "snodde" Kurtis Blows refräng och Whodinis beat till sin största hit?
Soul_Survivor_II P28 Jag delar inte ditt tolkningsätt. Period.
Ockan: Precis. Ether är ju ett svar på nämnda Takeover, vilket inte minst sista versen visar ("R-O-C get gunned up and clapped quick J.J. Evans get gunned up and clapped quick Your whole damn record label gunned up and clapped quick ")
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Skivsamlare
2006-11-10 03:57
varför blir nästan alla "disskusioner" om hiphop så jävla töntiga? "eh..det är faktiskt en smaksak", "jay-z är totalt värdelös", "nas blir knullad i takeover", "jag har en liten kuk och tycker om att prata om snoppar" osv... allt är inte en smaksak. om någon skulle spela in en skiva med en snubbe som sitter och skiter på en toalett och påstår att den är bättre än beethovens femte symfoni, handlar det inte om smak utan att den personen är dum i huvudet. ja Kelis är mer nice än beyonce.
finns bara ett sätt att avgöra det hela....vem har dödat flest? den som har dödat flest vinner. strypmord > knivmord > mord som begåtts med skjutvapen nu bör det inte vara så svårt att kora en vinnare!! start the bodycount!
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
KELIS ÄR MEST NICE!
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -