I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snälla hoppa av Nas penis

Utländsk Hiphop - Allmänt

2005-01-13 18:25
Ates

"Fuck Jay-Z" 2pac samplingen

Vad hände med "why dont't you let the late, great veteran live" ?
Nas försöker lite för hårt och vara Pac sen några år...

"Dick sucking lips" ...kom igen nu

"Jay Z's fakegangsta image" Jag har inte hört någon av Jay Z's gamla polare komma och totaldemolera hans image som en viss person..hmmm...

"What you think, you gettin girls now 'cause of your looks?"
Jay Z: "I got the hottest chick in the game wearing my chain" Nuff said...

Allt som allt...

Ether=4 verser, producerade max 4 rader som smällde
Takeover=1 vers om Nas...flera roliga saker

Hur kunde han bli tilldömd segern?

2005-01-13 18:34
Oracle

Snackar du om Nas skivor i jämförelse med Illmatic?
Jag tycker Illmatic var kass...yup jag ja det...KASS! Det enda som är bra på den är introt.

Hard Knock Life=klassiker
It Was Written=klassiker

2005-01-13 18:41
Hpnotiq : Tycker du överdriver liite nu, Illmatic kass? Hahaha, vad hände sen? Vaknade du med tummen i naveln? =)

2005-01-13 18:43
Jag kommer med ett ganska meningslöst inlägg nu, men jag måste bara säga att jag tycker Jay-Z är kanske en av de sämsta rapparna genom tiderna...Jga kände att jag bara var tvungen att säga det med hopp om att reta upp ngn orutinerad Jay-Z "lovver".

Nas förtjänar mkt mer än att bli jämförd med Jay-Z!!!
- yes

2005-01-13 18:44
nutscratcher

Jag överdriver inte...jag kan inte lyssna på den skivan

Keep scratchin....

2005-01-13 18:46
Westberg

Vi jämför inte dom båda, läste du ens vad tråden handlade om?
Meningslöst inlägg indeed :)

2005-01-13 18:52
Det var ju det jag sa...meningslöst inlägg, läste du överhuvudtaget mitt inlägg.

Och sen har jag läst tillräckligt för att veta hur du resonerar och disskuterar, "Du missförstår min mening med skitsnack. Läs vad jag skrev igen lillen."

Du använder ord som lillen till någon som är yngre än dig osv. för att på ngt sätt få övertag i diskussionen. Det är bara "skit" det...
- yes

2005-01-13 19:09
Hpnotiq P20
men suck.. hur kan du hata på klassikern Illmatic? Du lär inte veta mycket om hiphop då..
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2005-01-13 19:12
Westberg

"Det var ju det jag sa...meningslöst inlägg "

...läste du ordet indeed ? Jag vet att du går i gymnasiet så ni borde ha mött det ordet...med det ordet bekräftade jag det du själv skrev första gången så på så sätt läste jag vad du skrev...get it?

Jag tar övertaget i diskussionen genom att diskutera och om du vill ta åt dig av ordet "lillen" go right ahead...visste inte att det var ett fult ord...

Så vad har du att tillföra diskussionen?

2005-01-13 19:15
ElMaco

Sucka på kompis, men gillar jag inte det så gillar jag inte det...varför blir du ledsen som om jag sa nåt om din mamma? Det är en SKIVA vi pratar om...

Och lägg ner det där snacket om att om man inte gillar en skiva så är man "hiphop-clueless"

Crooked

Du gör den bedömningen själv, i vilka av mina inlägg har jag visat tecken på det?

2005-01-13 19:35
Jag läste ordet "indeed och uppfattade det, men eftersom jag skrev att det var ett meningslöst inlägg så var det ju ännu mer meningslöst att påpeka det, get it?

du tar övertaget på ditt eget "lilla" sätt och jag sa aldrig att jag tod åt mig därimot så uppfattade jag det och vet av andra erfarenheter att det är typiskt trick i diskussioner, get it? fult ord vet jag inte om det, beroende på användning kan det vara fult och i andra fall klassas som "gulligt" lr vad du vill, get it?

Och som jag skrev i mitt första inlägg så har jag ingenting att tillföra diskssionen utan skrev mitt inlägg i syfte att försöka reta upp ngn oerfaren Jay-Z älskare, och vad säger du, det lyckades jag ganska bra med??

kom igen! hit me!
- yes

2005-01-13 19:55
Jay Z: "I got the hottest chick in the game wearing my chain" Nuff said...

Hpnotic, du sa detta, hmm vill inte ge mig in i denna diskussion, har diskuterat den för många gånger förut...

Nas rad handlade om att Jigga inte får brudar genom hans utseende, sen kvittar det om han har världens snyggaste brud vid sin sida, han hade aldrig fått henne om det inte var för hans fame and cash, det vet både du och jag, för Jigga är ingen hansom nigga... Det jag ville säga är att det var dumt av dig att svara genom en Jigga rad där han säger att han har en pretty brud vid sin sida, det handlade inte om det...
Cheers!!
My environment wasn`t ghetto, but I was

2005-01-13 19:57
Glömde skriva, vill inte ge mig in i denna diskussion, skulle bara påpeka felet, diskussionen leder ändå ingenstans!!

2005-01-13 19:59
Westberg

Nope, jag blev inte uppretad haha...någon annan? Någon....? Ingen?

Ser du nu, du tog hela tråden på tok för allvarligt, jag vet att jag skriver att din idol Nas förlorade...bli inte ledsen, Nas bryr sig inte ett dugg om dig min vän...

Det här är INTERNET! Kom till centrum så bjuder jag på en kaffe och bulle :)

2005-01-13 20:02
Fame

Led diskussionen någonstans då! Get in...ruffle some feathers haha...

Jigga raden var on point för vem bryr sig om vad som hände förut? Vi lever i nuet Fame...

2005-01-13 20:25
HAHAHAHA fan vad kul det är att läsa desperata uttryck, allvarligt, vet jag inte riktigt... Nas är inte min idol, vad har du fått det ifrån, och Nas bryr sig inte ett dugg om mig, det vet jag...HAHA roligt!

Internet och internet det är fortfarande verklighet min vän...
- yes

2005-01-13 21:21
Hpnotic, jag tror du missförstår mig lite... Jag tyckte att raden Jigga la inte hade nåt att göra med raden Nas la, Nas sa i frågande form, tror du att du får tjejer nu för ditt utseende, och då svarar du med en line som Jigga sa, som gick ungefär i denna stil: "Jag har den hetaste tjejen i gamet", men detta betyder ju inte att han har fått henne genom sitt utseende, beror på massa andra faktorer som både du och jag vet om... Det var det enda jag ville påpeka i denna diskussion, jag har diskuterat det här för ofta och har funnit att i samtliga fall så slutar det med att man inte kommer fram till nåt...Så jag håller mig undan men fortsätt ni hehe...
Cheers!!

2005-01-13 21:25
Hpnotiq P20

"I got the hottest chick in the game wearing my chain" Nuff said...

Inte fan är det utseendet, Pengar eller Big Penis.
visste ni att öl innehåller kvinnliga hormoner??!.... för efter 10-12 öl kan man varken köra bil eller hålla käften

2005-01-13 21:44
TaNdEm

Jag förstår vad du menar...men samtidigt så kan det väl inte gälla alla tjejer?

Westerberg

Jag ska be för dig

2005-01-13 21:54
känn dig slagen.!.
men be för mig du...
- yes

2005-01-13 22:12
Westerberg

haha...okej om du sover bättre ikväll så...

2005-01-13 22:39
att Jay-Z trots sitt grodutseende fått en tjej som Beyonce ger såklart hopp för alla oss fula killar världen över, men det har inget med Nas diss till honom att göra. :)

2005-01-13 22:56
"att Jay-Z trots sitt grodutseende fått en tjej som Beyonce ger såklart hopp för alla oss fula killar världen över, men det har inget med Nas diss till honom att göra"

Hur har det inget med dissen att göra? Du bevisade ju precis motsatsen själv...

2005-01-14 01:41
kna tillägga att det rycktas om en collab....mellan de båda
olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic

2005-01-14 13:24
mellan Nas och Jay-Z? Haha, det tror jag på först när det står och slår mig i ansiktet. :)

2005-01-14 13:31
mmm jadu, jag sov mkt bättre i natt, det var skönt...tack för det.. men i vilket fall hur du än resonerar så har du stängt in dig i ett litet rum nu och allt du kan göra är ju också det du gör, skrattar falskt i ett tamt försök att fly...men sover du bättre, så be my guest!
- yes

2005-01-14 14:26
orkar verkligen inte läsa allt som står ovan; hmm,,, har inget minne ens av att jag hört Nas' "Ether" men "Takeover" har jag hört,,, .. så jag är nog knappast rätt person att yttra mig om beefen, men jag kan iaf. säga att jag gillar Takeover starkt som satan...!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-14 14:59
Jay Z battlade DMX i ett par timmar way back har jag för mig..

2005-01-14 18:10
Westerberg

Lägg ner nu...du har fått din uppmärksamhet. Keep it moving

Det bästa svaret hittills var från någon som beskrev att underdogen hejas på flitigast...
DJ

2005-01-14 19:01
Detta är absolut en svår fråga att svara på. Men samtidigt är det lite som att försöka bestämma vem som är en bäst producent av lil jon eller RZA. Det handlar i slutändan om smak.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2005-01-14 19:46
ok det är sant, jag har fått den uppmärksamhet jag behöver... så nu lägger jag ner, kände bara för att försvara grabben du kallade "lillen".. vilket jag tycker var fel av dig, men kul blev det..
- yes

2005-01-15 12:31
Fett onödig tråd
Ni ska snacka om deras beef men gör en egen haha cok synd asso!

Westberg : Rätt rätt ;)
enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2005-01-15 13:47
jay-z blev ägd. fold.

2005-01-15 18:09
Jigga got tittyfucked by Nas. Även om Jigga skulle kunna vara en bra MC bevisar han det verkligen inte genom att baita både Nas och Biggie.

PZ
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-15 22:07
99Live

Om folk slutar skriva att man ska "lägga ner" tråden så dör den till slut av sig själv

Folk missuppfattade hela tråden som om jag dissar Nas och säger att han är en bög och inte kan rimma.
Min avsikt med det hela var att folk skulle komma in och lägga sin åsikt för varför dom trodde jag hade fel.

Vissa gjorde det, dom flesta inte. Folk måste sluta bli arga över internet...

2005-01-16 03:42
tydligen ska jay-z länge, sedan innan beefen velat göra en låt med Nas, vilket Nas tackat nej till, men nu har Nas sagt att han vill göra en inspelning med Jay-Z, frågan är vad Jigga vill nu, om han också ångrat sig.

och Kelis är så fan mycket coolare än Beyonce
olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic

2005-01-16 12:57
Men för i helvete Hpnotiq P20 ... kan du sluta säga "Folk måste sluta bli arga över internet..."

Internet är också verklighet oavsätt om man inte ser varandra i ögonen!!!
- yes

2005-01-16 15:45
hoppa av killens snopp nu då!!

2005-01-16 16:34
Fortsätt göra reklam för mitt namn attentionwhore

2005-01-16 16:36
99Live

Men ingen gör det haha...

2006-11-06 15:27
Eh, Nasty vann ju faktiskt i en omröstning på legendariska Hot 97 där man jämförde disspåren mellan honom och Jigga. Dessutom betraktas Ether vara bra mycket tyngre än Takeover. Själv är jag mest nöjd med att Nas ligger på Def Jam numera. Ser verkligen fram emot nästa vax från honom med collabs från Hova.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2006-11-06 15:44
Owwwww...en klassiker haha.

2006-11-06 15:50
Hpnotic

du måste fan va tondöv lr nått. skrapa ut öronvaxet! påstå att "Takeover" är bättre än "Ether"... tsk-tsk.. *suckar å skackar på huvudet*

2006-11-06 15:53
Hahaha tråden är 2 år gammal...låt det vara bara.

Men for old times sake Takeover>>>>>Ether
DJ

2006-11-06 16:04
1) Vem har sagt att Nas är en bra battlerappare?

2) Vad spelar det för roll?

Hur många battle-MCs kan göra en platta som Illmatic?

2006-11-06 16:54
Hpnotiq P22

det är alltid intressant att höra olika åsikter, speciellt när folk kommer med argument, men snälla, få det inte att låta som om du är lagen, säg bara vad du tycker och håll käft. "bevisat i ovan nämnda battle" my ass.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2006-11-06 17:02
tahoma...u mad?

2006-11-06 17:40
mah dick betta den urz

2006-11-06 17:58

Alex <3 NAS

"Menace to Society 2 starring me, with more chemicals up in me than you're favorite pharmacy"

2006-11-06 18:42
Ether kändes som en fjortislåt, "fuck jay z" "cocksucking lips"
jippie..
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle