I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag blev fasttagen av polisen - de trodde jag var nazist :S

Övrigt - Blandat

2008-06-06 21:01

Jag blev fasttagen av polisen - de trodde jag var nazist :S

Skrev precis en anmälan om hur illa behandlad jag blev av två poliser idag.
Eftersom jag inte orkar skriva typ samma sak igen så kopierar jag in texten jag skrev till min anmälan här (ej helt färdig anmälan dock):

Jag var på Fredagen den 6/6 ute och på väg hem till min hemadress ***. Klockan var ca 18:30.

Jag hade precis pantat burkar på ICA och gick Sandhamnsgatan ner då jag plötsligt blev stoppad av två poliser som kom i en piketbil med registreringsnummer: RGK 795
De var väldigt aggressiva och påstod att de visste vad jag hade gjort, frågade vart jag kom ifrån, varpå jag svarade på ICA. De frågade då vart mina kassar var och jag sa då att jag pantat burkar.

Då började den ena polisen säga att jag inte skulle spela dum och ljuga för dem, de visste minnsan vad jag hade gjort. Jag frågade då vad för något jag gjort och de svarade då att jag var misstänkt för ett allvarligt brott. Vad för brott det var fick jag inte veta förrän långt senare. Det hade nämligen varit ett nazistmöte på Gärdet i närheten av där jag bor, och de var helt säkra på att jag hade varit där och gjort ”sieg heil” hälsningar. De påstod också de hade det på film.

De frågade också om jag hade något vasst på mig och bad mig hålla mina händer mot polisbilen, vilket jag också gjorde. När jag frågade om vad det var frågan om så fick jag ett hårt slag mot huvudet av den ena polisen, varpå han tog min mössa i samma slag och slänge den mot marken.

Sedan skrek han något i stil med ”Du ska svara på frågorna vi ställer, har du något vasst på dig?!!!, ska det vara så jävla svårt att svara på??!!!”
Jag sa då att jag inte hade något vasst på mig varpå de började leta igenom mina fickor, kolla igenom min plånbok efter information och frågade mig om vart jag bodde och jobbade.

Den andre polisen upprepade ständigt hur säkra de var på att det var jag som begått detta brott, men eftersom jag vet att jag inte gjort det så var jag rätt lugn och tyckte situationen var rätt komisk.

De ställde också rätt korkade och komiska frågor; ”Var har du kvittot för burkarna du pantat?”
Jo det gav jag nämligen till kassörskan (som man brukar) och fick därefter pengar. De frågade sedan mig hur mycket pengar det blev varpå jag svarade 34 kronor.
Då började de kolla i min plånbok om det fanns 34 kronor där i.
De påstod också att mina kläder och mitt utseende stämde exakt överens med den person de misstänkte för brottet.

Jag berättade sedan efter att ha fått reda på varför jag blivit fasttagen att jag varit förbi och solat på Gärdet tidigare på dagen (vid 16 tiden), varpå den ena polisen sa ungefär ”Först sa du att du kom från ICA och nu säger du att du varit där på mötet, så det håller ju inte. Vi vet vad du har gjort.”

”Du är ju inte ett dugg solbränd heller så det håller inte”, var nog bland det mest korkade jag hört också. Sedan släpptes jag och fick veta att jag skulle bli inkallad till förhör såsmåningom.

----

Ja vad ska man säga... 2008 års svar på Kling och Klang och oerhört brottsprovocerande från deras sida. Förstår nu mera varför vissa hatar polisen så mycket...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-06 21:10
Galet.. :S
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-06-06 21:10
Shit. Ajja, hoppas du vinner i rätten, om det blir något av detta dvs :)
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2008-06-06 21:16
Lillfrida: eller hur... började tro att det var nåt slags skämt som mina polare hittat på eller nåt, men icke
svårt att fatta hur dom kan va så korkade

Illusion_ P15: japp, min egen farsa är snut så han kommer hjälpa mig med detta också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-06 21:19
koladeal P25

Ja, man kan ju undra vart dom fick sin utbildning nånstans. :S hahah
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-06-06 21:19
i sitt rövhål typ

2008-06-06 21:23
Brottsprovocerande? Missade jag den delen?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-06-06 21:32
Swagman P23: ja det måste du gjort; de var onödigt aggressiva och skrek åt mig för att jag skulle bli aggressiv och säga saker till dom som de sedan skulle kunna anmäla och ha mer att göra och mer att gå på

2008-06-06 21:34
koladeal P25

Det här är whoa, ingen kommer tro på dig eftersom alla poliser är hjältar och ingen i sverige råkar illa ut. Det är bara i filmer poliser är elaka.

Sluta leka gangster och säg som det var!!! DU slog dom didint ya!

2008-06-06 21:40
Du borde bjudit hem dom och visat dina skivor (det här är whoa, jag antar att du lyssnar på rap)
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-06-06 22:21
men blä,,,snacka om galet taggade snutar. de måste ha ngt slags pepprally inför nationaldagen och 30 nov varje år.

in med anmälan bums.
och försök få ngt ut de annat än att bara ärendet läggs ned- sånt där ska ju leda till reprimand tycker jag.

2008-06-06 22:38
De var säkert överagressiva pågrund av all skit som pågick den dagen, så då antar de väll att alla är av samma sak...
Men vilka jävla korkade idiot poliser de två var.

Fattas bara att flera sådan händelser händer runt om i sverige, så har vi ännu ett bevis på att den moderata regeringen gör sverige till ett USA med rasistiska och korkade poliser.
Men än är vi inte där...

2008-06-06 23:32
Den kompetenta delen av poliskåren lär ju vara måttligt road när några få än en gång förstör för många.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-06-06 23:37
den kompetenta delen av poliskåren är en myt
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-06-06 23:40
Du sade att din fader var polis, vad hade han att säga om detta? Antar att du har berättat vad hans kollegor har för sig på fredag.

2008-06-06 23:44
Knock them out , maaaain!
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2008-06-06 23:45
Fattas bara att flera sådan händelser händer runt om i sverige, så har vi ännu ett bevis på att den moderata regeringen gör sverige till ett USA med rasistiska och korkade poliser.
Men än är vi inte där...

Även ditt utlägg kan kategoriseras som korkat.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2008-06-06 23:48
skruvat värre!
Redaktionschef

2008-06-06 23:50
in med anmälan bums.
och försök få ngt ut de annat än att bara ärendet läggs ned- sånt där ska ju leda till reprimand tycker jag.

Håller med. Fan vad lack jag blir när jag läser sånt här.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-06-06 23:55
tack för alla sympatier här, det behövdes :)

2008-06-07 00:00
Haha, vilka idioter. Säger som dom andra, in med anmälan direkt. Bland det värsta som kan hända om en snut blir våldsam mot dig utan anledning, man kan inte göra ett skit åt det..

2008-06-07 00:36
få dom sparkade...

finns många snutar som inte borde vara snutar.

2008-06-07 00:55
få dom sparkade..i ansiktet sen skriker du dejavu och sparkar dem igen..

ne men ärligt förjävligt när sånt här händer lyckat till i rätten

2008-06-07 00:57
Hi I'm koladeal P25 and I've just got punk'd

2008-06-07 00:58
HOR AINA!!!!! fucking grisar!!!!!!!!!!!
my name is xelly smelly

2008-06-07 01:11
De tvingade åtminstone inte dig in i Nazistledet =)

2008-06-07 01:33

Det som kan bli jobbigt är att det finns en ganska stor möjlighet till att dommen kommer ligga till polisernas fördel då deras vittnesmål oftast alltid väger tyngst (glömde jag säga "tyvärr"?)

Kan nästan se det framför mig hur dom visar sin korniga "övervakningsfilm" med en massa snaggade svenskar som står i en klunga o heilar, alla ser mer eller mindre likadana ut, så dom kan väl bara välja nån på filmen som är mest lik dig och sen säga; Där är han, det kan ju vem som hellst se!

Anywhooo.. Lycka till.

2008-06-07 02:01
var ju sjukt mycket snutar på gärdet igår, var det någon demonstration eller?
Wearing my Rolex

2008-06-07 08:08
Suomii P18, det var nationaldagen igår. Nynassarna gillar den dagen + alla andra tycker illa om nassar = rabalder
SMÅLAND!

2008-06-07 08:26
det centrala här är ju hur ofta man hör på whoa att det är helt rätt att spöa skiten ur nazister. Nå? Hur ska ni ha det? Och här ruffade de bara till en snubbe som de trodde var nazi..

2008-06-07 08:27
koladeal P25
För övrigt tycker jag att det var jävligt pissigt gjort av dem och jag tycker att det är skandal att människor kan utsättas för sånt här.
Framkom kanske inte i mitt förra inlägg.

2008-06-07 08:45
det är ju när sånt händer jga tycker man borde vänmda sig om och slå den jävla horan på käften det är verkligen sånt som inte förvånar en. jävla idioter kollar alldeles för mkt på cops och sen tänker "så är det i sverige också" jävla retards.

2008-06-07 08:50
karl-AnToN X7

låt mig gissa. Du är antingen neurolog, ingengör för NASA eller professor i retorik?

2008-06-07 09:14
smutsig- hahahahahahahahahaha. så mkt word på den alltså.

2008-06-07 10:39
fan det är ju grisen ni talar om....förvånar mig inte dom gjorde så alls....

2008-06-07 11:15
smutsig_slampa P23
karl-AnToN X7

låt mig gissa. Du är antingen neurolog, ingengör för NASA eller professor i retorik?

hahahahahha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-06-07 11:39
Hade killen varit nazi på riktigt hade alla tyckt "haha rätt åt honom". Ingen gillar nazis, men tro inte att staten stannar vid att behandla bara dina fiender illa. Snart kommer dom efter dig och dina vänner! Så stå upp för allas grundläggande rättigheter, även om du inte gillar alla och deras åsikter.

2008-06-07 11:41
Har varit med om något likande, gick in på förhöret och ville ha namnen så jag kunde polisanmäla, men icke sa nicke, det fick jag inte. Utan jag själv blev polisanmäld av två poliser för lite olika saker vilket inte alls hade hänt.
Don't!

2008-06-07 12:23
ännu en anledning till att intye ha snaggat hår.

men allvarligt, vilka idioter.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-06-07 12:42
Det kommer inte hända någonting med din anmälan mot poliserna och ingenting kommer hända överhuvudtaget du hade bara otur att hamna i den situationen.
-
Producent

2008-06-07 12:48
finns övervakningskameror inne på ica som kan bekräfta hans ärende där iallafall..

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2008-06-07 12:55
poliser är horor, och det säger jag ur min position som laglydig medelklass svenne. Det är som liftarens guide la fram problemet med vem som ska få styra när alla som vill styra absolut inte borde styra. Hur kan vi låta någon som vill bli polis bli polis?

Typ "Ja, jag vill gärna ha en fjäderbatong, monopol på våld mot civila och rätten att trakassera vem som helst hur som helst så länge jag har min batman uniform på mig." Hade jag sagt det på mellanstadiet hade det blivit bums till skol-psykiatern direkt.
www.discotheque.se

2008-06-07 12:57
precis dra in ica- fast om de (polisen)har film från gärdet, i som sagt troligtsvis kornig variant som kan bevisa vad de vill, från typ kvart innan det lär ju ica kameran inte bevisa ngt...

frågan är ju dock varför han skulle gripas om han var nazist och inte på plats längre...måste de inte kunna bevisa kopplingar till nazistorg. om de inte griper ngn på plats när den begår hets mot folkgrupp? annars bör de ju åtminstone veta namn på personen (men de rotade ju fram ditt leg, så där är du körd)I

2008-06-07 13:00
coolhomosexuell

Huvuddelen av alla aspirerande poliser ser nog knappast yrket som en möjlighet att styra och jävlas med de "försvarslösa" civilisterna, snarare en chans att hjälpa och beskydda.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-06-07 13:03
och hur stort gudskomplex är det inte att anse sig värdig att kontrollera och döma andra på en utbildning som motsvarar en undersköterskeutbildning?

Självklart är det en stor jävla egotrip när man söker sig till maktpositioner.
www.discotheque.se

2008-06-07 13:06
Enola - Ännu en anledning?!? I find that offensive!
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2008-06-07 13:08
cool- yes de var endast därför jag blir lärare. maktposition och att utnyttja folk. precis som alla andra som söker maktpositioner här i samhället.

2008-06-07 13:10
vart vill du komma? din ironi är lite otydlig. och lärare är inte jämförbart med poliser i status och makt position.
www.discotheque.se

2008-06-07 13:12
oki, låt oss ta socionomer som har makt att slänga ut folk ur sverige då som ett exempel som ligger nära min utbildning.

2008-06-07 13:13
Ta det lugnt nu så ni inte får hjärtattack!

2008-06-07 13:20
coolhomosexuell

och hur stort gudskomplex är det inte att anse sig värdig att kontrollera och döma andra på en utbildning som motsvarar en undersköterskeutbildning?

Precis som du nu dömer ut en hel yrkeskår utan att, antar jag, ha någon som helst utbildning att falla tillbaks på?