NEJ, du ska ta bort den som heter "windows auto update"
We run these streets like cops do red lights!
har du ens masken, saghar. Dör din dator stup i kvarten? får du upp ett meddelande om att din dator kommer stängas av?
We run these streets like cops do red lights!
Jag fattade inte det inlägget???
=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>
du vet gunnar.. han har ju masken på sin dator.. han skullle ju formatera..
1. Vad har du för operativsystem? 2. Är du HELT säker på att du har drabbats av masken ?
Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh
JackStyles: Ta bort. :) Lelleh: Det med internet har inget med din dator att göra så det beror inte på att masken finns på din dator. Kommer du ihåg vad som stod när datorn startade om sig ?
Men det har inte nåt med din dator att göra, det är din internetleverantör som också har problem med denna mask. Det är bara att gå och lägga sig och hoppas att det är fixat tills imorgon :)
hur sprider sig masken....lite mer exakt....
Erh, okej, då låter det som ett allvarligare problem, har du nåt antivirus-program ?
Har du hämtat hem dom nyaste virus-definitionerna ?
Hmm, aja, installera patchen jag har länkat till i första inlägget, sök efter "msblast.exe" och om du hittar den så ta bort den. Sen lägger du dig och sover och hoppas på att det blir bättre imorgon :)
Np :)
Angående: Msblast.exe så kunde jag inte få bort filen utan detta mess slank upp. "Det går inte att ta bort msblast.exe. Åtkomst nekad. Kontrollera nu att disken inte är full eller skrivskyddad & att filen inte används".. det har jag kontrollerat och det visade inget utav dom.. sen så fattade jag noll utav det där: 2) Ta bort denna nyckel i registret: "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Micros oft\Windows\Cur rentVersion\Run\windows auto update" . Den nyckeln innehåller msblast.exe och gör så att den startar när datorn startas om. vart ska jag gå in?.. mina virus program visar ingenting.. inte ens Norton 2002!?!knäppt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tryck control alt delite och stäng av msblast som antagligen är igång....sen kan du ta bort den
tryck ctrl+alt+del och kolla processer..där finns msblast.exe... avsluta den, sen tar du bort filen..
ang. det andra så ska du skriva regedit i din "Run" eller "kör" som du hittar om du klickar på start i ditt windows.....sen följer du katolgerna i den ordningen som du just rabblade upp...
Haha, ganska lustigt. Jag hade det där problemet tidigare idag men fixade det några timmar innan det lades ut på aftonbladet och innan det här skrevs.
”There's a very thin line between dogs and cats.”
nu måste jag slagga,.,,, Net-peace
okej strävar alla här efter att bli mods ? haha jag e inte importerad:d lol aja tack så mycket!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nee de andra hitta jag inte.. sökte på hela " HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Micros oft\Windows\Cur rentVersion\Run\windows auto update " och bara " HKEY_LOCAL_MACHINE " men kom ingenting
msblast.exe filen går juh inte ens o ta bort :(
fast dum som ja e läste jag nu hur man ska göra (=
jo jag hade den merci nose jan.. :p tack så mycket!
Så vart kommer Viruset ifrån? vill veta lite om det..
Hmmf går juh inte ladda ner fixen för svenska xp :(
Vet inte gick inte ladda orginal forumet var e det då? ja fick bara en länk hit!
men jag har inte tagit emot nåt! så vem som helst kan lägga buggar i mitt windows eller?
kan du fixa till länkarna!?
nej inte du läs det stog till xzon P17 (Mod)
ett medelande om att man ska spara alla saker man håller på med och att datorn komer att avslutas om BLABLABLA sec?? plzz svar fort! jag har inte tankat hem dom saker som står ovan men jag har raderat en massamistänkta filler och så men nu har inte medelandet kommit upp igen!
(\_/) (O.o) (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination
jaa då har du det
Jag har router, tror jag fick det iaf :/ Hände igår fast jag har ingen fil som heter msblast.exe och jag har inte heller auto update aktiverat.
Follow the dao, right about....NOW!
hullolloliiaiaa ahahahh... jag sitter o gråter fan.. aftonbladet funkar inte!!
"Åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemaminisatören"
alltså datorn stängdes av, det jag menade. Förstår det med isp problemet, BBB verkar inte ha det problemet just nu?
wiho, just nu verkar det som om mitt funkar fint också, lite smålack på att det fortfarande inte funkar att spela cs online -_-
har du gjort grejjen i regedit? då används den inte iallafall, och då borde du kunna ta bort den annars kan du försöka deleta den i dos
läskigt :)
jahaja, e allt back on track nu eller, ja kommer iaf in på msn..
Detta var det mest cp jag har varit med om alltså.. tur att man satt bakom en router för engångs skull ;)
=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>
jag har fått masken, men jag har varken msblast.exe elr den nyckeln..
Hur kan du vara så säker på att du har fått masken då? Vilka, uhm, sympton uppvisar din dator?
Får det systemmeddelandet stup i kvarten, och det står att RPC har avslutats oväntat, så jag tror jag har masken..
ja orkar inte leta igenom hela tråden så ja frågar bara nu, vart kan ja hitta updateringen till mitt windows ME?
nejmen nu blir ja fan skraj, Bråttom att skydda sig Skyddet mot Blaster finns att ladda ner på Microsofts Windows update-tjänst. Men viruset är konstruerat för att sabotera tjänsten. – Varje infekterad dator kommer att skicka ut en förfrågan till update-tjänsten var 20:e millisekund. Så det kommer att bli en fruktansvärd massa trafik som kommer att överösa den servern, säger Per Hellqvist. Den attacken kommer att inledas på lördag och fortsätta till den 31 december. – Det är därför vi poängterar hur viktigt det är att uppdatera sin Windows nu. Problemet är bara att är man infekterad så kan man ha svårt att komma ut på internet, eftersom datorn kraschar hela tiden.