I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

RPC MASK [Läs alla med problem]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2003-08-13 00:48
+ & Förutom "RPC MASKEN" har jag tom. drabbas av andra virusinfekterade filer samt:

1. NETAPI.EXE /En bakdörrsfil
2. B17 photo.eml /W32/Nimda. A@mm
3. clamp union sheet.eml /W32/Nimda.A@mm
4. divert page 4.eml /W32/Nimda.A@mm
5. DC18.EXE /En bakdörrsfil
6. Divert page 4.eml /W32/Nimda.A@mm
7. NETAPI.EXE /En bakdörrsfil

vad kan man göra hallo!"==!=!==?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-08-13 01:03
Starta datorn i felsäkert läge.

Tryck ctrl-alt-delete och stäng av msblast.exe under "processer".

Sök på msblast-filer och ta bort den/dom.

Starta om i felsäkert läge.

Tanka hem FixBlast.exe från symantec.com och kör den.

Tanka hem patchen från Microsofts hemsida. Kör den.

Fixat!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2003-08-13 01:22
hur startar man XP i felsakert lage?

2003-08-13 01:56
välj Kör --> msconfig. sen klickar du i rutan "safe boot" under en av flikarna.

2003-08-13 02:20
tack jag tror det funkade

2003-08-13 03:18
jag har kört Blaster fix och alt möjligt som går.. men jag fick en warningsruta förut att jag hade W32 blasterworm nånting på datorn.. köper nog Virus programet som dom rekomenderar på Aftonbladet..bäst så får kosta det, det kostar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-08-13 04:34
testa era datorer för "VIRUS" endå på http://www.aftonbladet.se/it/d ..

2003-08-13 04:47
Argh, fortfarande folk med problem, trodde detta skulle gett sig vid detta laget ;)
Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh

2003-08-13 11:12
..Som fått bort TFTP.exe utan att skada windows?

2003-08-13 11:20
Omformaterade till XP Pro igår, måste fått det på några få sekunder.
Jävla l*der som gör sån skit, men jag har fått bort det nu tack vare Symantech.

2003-08-13 12:35
Så länge inte datorn håller på och starta om sig så behöver man inte oroa sig, eller?
Ibland tillåter jag mig att känna mig mer värd än andra.

2003-08-13 14:37
Nopes, det behöver du inte. :)
Risken finns ju fortfarande att du ska smittas om du inte har patchat men.

2003-08-13 14:45
Jo, det har jag.

Av en ren slump uppdaterade jag säkerhetsgrejerna för någon vecka sedan, mest i brist på grejer att göra faktiskt...jag är jävligt glad över det nu :)

2003-08-13 15:00
Låter inte som Blaster, kör antivirus-programmet igen och kolla vad det säger att det är för virus.

2003-08-13 15:06
http://www.f-secure.fi/v-descs ..

Om det var dropper som du sa så är det egentligen bara ett program för att ta hem nåt annat virus, förmodligen har den inte lyckats eftersom dina AV-program inte hittar nåt men.. :)

2003-08-13 15:39
Fick upp ett felmeddelande om att någon program avslutades oväntat och så kommer det upp en ruta där datorn räknar ner från 60sek och sedan startar om sig själv.. Är det detta virus??

Får också upp någon jävla porrskit varje gång jag startar internet som första sida. Där det står att de vet vad jag har på min dator och för att skydda mig ska jag ladda ner någon grej så att ingen ka upptäcka och spåra det jag har varit inne på och laddat ner. Har det också något med den här skiten att göra??

Internet och hela datorn går rätt slött för tillfället ska man formatera om hela skiten?
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2003-08-13 15:57
vart är allt kunnigt whoa folk, när man behöver er..
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2003-08-13 18:27
Installerade det där från microsoft. Så den har iaf inte startat om något mer nu förtillfället. Men det går slött och det går ju inte ta bort den "C:\winnt\system32\msblast.exe)&quo t;

steg två?? fattar inte en datorkass jävel som jag ett piss om.. Hittar inte den filen.

3punti men det är fan en entré som saknar dunder och brak. Mer förviring. Jobbigt..

2003-08-13 18:54
se mitt inlägg typ 20 inlägg uppåt. följ instruktionerna... du behöver inte formattera om.

2003-08-13 19:06
dom tycks ha updaterat viruset nu....
...

2003-08-13 19:13
Källa ?

2003-08-13 20:12
Expressen.

Där det står det också att man kan ha viruset utan att få några "symptom"...nu blir jag fan jävligt nojig.

2003-08-13 20:16
xzon:jag själv är källan......virusprogrammet säget till att det finns msblast.exe men grejjen är att den går inte och hitta...varken på processer,sök eller med fixen.
...

2003-08-13 21:04
Jag har kollat hårdiskarna med HouseCall och den hittade inget...då borde jag vara fri va?

Hittade dock två andra grejer, men de verkade gå att ta bort utan problem...

2003-08-13 22:30
jag hade det där jävla blaster...men fick bort det...fattade inte vad det var först...idioter som skapar virus...

2003-08-13 23:29
Ni hade helt rätt, en modifierad version av Blaster finns ute men har ännu inget namn. Den stora skillnaden verkar vara att filnamnet är "teekids.exe" istället för "msblast.exe" :)

2003-08-14 10:03
För att vara riktigt säker så kan du gå in i system 32 mappen och kolla... Men rör inget där om du inte vet vad det e.. / Lycka till puss
=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>

2003-08-14 12:56
heh skulle precis fråga om nån visste varför min dator startar om varje gång jag kopplar upp mej heh... hoppas patchen hinner laddas ner innan det händer. och hoppas skiten hjälper. tack som fan
-- J Sports, Sthlm --
Ain't a question now, it’s a guarantee
They say I think I'm the shit, pffffff well apparently

2003-08-14 23:49
ni kan också fråga en kompis som har W98 att bränna filen i "windowsupdate" så är ni skyddade ..

2003-08-15 13:29
Tackar.. Problemet är att när jag startade om datorn i felsäkert läge fanns inte msblast.exe under processor?? Den finns där när jag kör datorn i normal läge.

2003-08-15 23:07
Men min data har blivit mer och mer cp dom senaste dagarna, internet funkar ej så jag kan nte ladda ner nån fix.. :((
Walking the street of dreams

2003-08-15 23:17
Yes, det funkar igen.. men vet inte varför :)
Walking the street of dreams

2003-08-16 00:22
hajjt nu börjar trasslet igen tror jag, min dator låter som en elvisp vid start!!

2003-08-16 12:57
Jo, därför jag bara skriver vilken nyckel som ska bort, inte hur man tar sig in i registret eller går tillväga ;)

2003-08-16 13:45
Jag försökte faktiskt skriva en steg för steg guide men den rymdes inte i inlägget :)

Är det nån dom frågar är det bara att svara "Vet du inte hur man använder registret så ska du inte pilla där :)", så var det löst ;)

2003-08-16 15:56
Helt sant, det borde jag faktiskt göra :)
Men nu ville jag ge så grundlig hjälp som möjligt för att få bort det, jag hade skrivit utförligare om det funnits plats men som sagt så får det inte plats mer text i grund-inlägget :)

2003-10-23 16:55
ja det e så synd om dom

2004-03-17 01:29
Jag trodde fan jag hade installerat alla fixar till XP. Satt och slog näven i bordet ett X antal ggr men kom sen tänka på den här tråden och har installerat fixen som länkats.

Datorn har inte rebootat på över 5 minuter, tack xzon :)
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2004-04-23 23:52
ehh, jag är dum så ha överseende med en dum fråga:

vi har flera datorer med delad uppkoppling från en bredbandsrouter och på ena datorn ha vi XP, den datorn är totalfuckad nu av RPC-skiten, funkar en eller två minuter max, den andra datorn har w.98 och funkar ungefär som den ska, men idag kom en varning om att jag fått RPC helvetet på w.98 datorn, dock har inte felmeddelandet en enda gång.

mina dumma frågor är alltså, kan masken sprida sig från dator till dator i nätverk eller komer den bara från internet? jag har mina misstankar om att jag fick den via MSN-messenger, kan det stämma?
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2004-08-18 02:08
*inser att tråden nu funnits i över ett år* :)

Förlåt att jag uppar den ;)

2004-08-18 02:26
nostalgi
I, Rowboat

2004-08-18 02:35
aaah, vilka tider.
12.

2004-08-18 13:13
lol hyper jag trodde du var 1337 på datorer (8
I, Rowboat