Hacker .. counterattack..
Aja nu är det så att jag är trött på folk som försöker ta sej in i min dator.. och eftersom jag får deras ip adress när dem försöker med just detta så undrar jag om det finns något att göra.. typ fucka lite tillbaka.. jag skickade ett mail till toyen , men finns det något lite "fräckare" .. p.s jag får reda på internet provider och dylikt så jag kan i princip anmäla honom till *host* telia osv.. aja bara nyfiken..
AIK
nepp men om dem försöker sej på något så vill jag kunna "skydda " mej.. ungefär som pepparspray..
AIK
:p ääh jag vill kunna fucka tillbaks helt enkelt..
AIK
Headz_Up "folk som försöker ta sej in i min dator" Hur och var ser du detta? Hur märker du när någon "fuckar med din dator"? Skulle vara intressant att höra. De4tH Haha .. Vet inte vad jag ska säga :)
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
har en firewall som ger utslag och skickar tillbaka information om dne som försöker ta sej in..
AIK
+ att den feedar mej information om vad denna person avänder sej av för program / teknik... tänkte att jag skulle använda denna information mot just samma person.. de4th.. jag skulle kunna droppa ip adresser och info till dej så har du lite att gå på :P
AIK
De4tH P13 Du får gärna försöka komma igenom pf på min burk. Knock yourself out.
Look with your own eyes - See with your own mind
De4tH P13 Shit... menar du att du kan haxxa min dator genom att bara skicka en fil till mig som jag startar?!?! Du borde fan sitta inspärrad... du är ju en nationell säkerhetsrisk. Du kan säkert haxxa Pentagon med båda händerna bakbundna.
De4tH P13 Men du... ett problem bara. Jag kör FreeBSD. Filen du skickar, ska jag köra den genom wine då?
Headz_Up: don't do this Du får en massa varningar i brandväggen eller? Eftersom ingen tänkande människa kör attacker direkt från sin egen dator så går alla IP-numren till stackars svenssons som fått in virus och skit. Eller så är det förfalskade slumpmässiga IP-nummer. Det enda som händer om du försöker "counterattacka" är alltså att du sabbar för oskyldiga. Förmodligen kommer du dessutom att lämna spår, och sen får du trassel med din ISP.
Jag skaffade mig ett liv men nu har jag lagt det nånstans och kan inte hitta det. Fan också!
ravO: du har fel tyvärr, brandväggen är smart nog att inte logga sånt. Visst är det attacker som syns, från självgående robotprogram typ sasser-masken.
Jag skaffade mig ett liv men nu har jag lagt det nånstans och kan inte hitta det. Fan också!
Headz_Up P18: Brandväggar har svårt att skilja på grejjer som du vill ha, och grejjer som du inte vill ha. btw. tror att det är ordet "cracker" el. "knäckare" & inte "hacker", du söker.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Orka hacka på en 13-åring som tror sig kunna något. Ni är fan värre själva, haha..
hittils inte träffat på en enda hacker som skryter med vad han gör
yeah yeah
rav0: Det är Windows 98 som man kan logga in utan användare och lösenord. Lycka till med att göra så på 2000.. :P de4th: You go girlfriend!
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
BiSeBuSeN P18 Nej, vi som kan behöver ju inte stoltsera med våra kunskaper. Det vore bara korkat ;)
"Jag kör FreeBSD. Filen du skickar, ska jag köra den genom wine då?" hahahaha De4tH: det är skillnad på att hacka och att va en lam liten scriptkiddie...
njut
hehe just checking.. aja tacksam för informativa svar iaf ;)
AIK
1337 5cR1pT l<1D 10053R
I, Rowboat
^^ Klockrent
ja som sagt det är en jävla skillnad att kalla sig hacker och gå in genom bakvägar i system än att tanka ett sript på nån spansk jävla sida och lyckas hitta nån utan någon form av brandvägg att "hacka" ner. "Men just nu har jag faktist ingen lust" Den blir aldrig gammal
yeah yeah
De4tH
Har du ens någon som helst avning om vad saker som FreeBSD är? Har du ett *nix system installerat på någon dator hemma?
Och om du har det, då kanske du hänger på sånna här sidor
www.hoobie.net och tror du blir hacker om du skulle försöka använda dig av något sånt.
Se Matrix 2, tror faktiskt de gör en sak som skulle kunna fungera på riktigt förut i den filmen. Du kan ju börja därifrån.
De4tH P13 du är ett skämt va? ... scriptkiddies har aldrig räknats till hackare, ta och läs några spaltkilometer nätverksäkerhet så kan vi prata igen
"Your greatest fear is to not be missunderstood"
Uhh, ironin uppfattades inte. Jag menade så klart att ni är löjliga som klagar på en 13-åring.
Nu har jag inte orkat läsa allt, men troligt att en "hacker" sitter med sin egna IP-adress och inte en bouncer eller dylikt.
California, knows how to party!
Soopa-Fly Menar du att jag är en h4x0r? ^^
Heeh skicka en fil på msn/icq sen "poff" ? hehe shit .... Runt 97 när typ ingen hade bredband sysslade jag och en polare med det för att få fram folks 56k Id och lösen.. fett elite :) Vi sa till 40 åriga gubbar att det var ett bild spel där vi klädde av oss... haha.. Men De4tH P13.. Detta är 2005.
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA längesen jag kissa i byxan men fan det hände nog nu HAHAHAHAHAHAH
Dom flesta hackers är 16-20 års åldern. HAHAHA sluta kolla på film för fan!!! Rav0: Det heter H4xx0R bara så du vet. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA JA PÅ LUNAR KANSKE DET GÖR