I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-06-04 16:27

Tibia

Finns det någon mer än jag som fortfarande spelar detta? Har en lvl 50 master, men börja på en knight som jag håller på att skilla upp nu. Ska ha 80/80 i skills och sen börja levla. Har strax 76/75. Ska försöka dra lvl 100 innan 1 aug. Hur många tror jag klarar det?

2006-06-04 16:45
de e trååkigt

2006-06-27 14:19
Då kör vi en liten update;

strax lvl 72

14:15 You see an amulet of loss
14:15 You see a royal helmet (Arm:9)
14:15 You see a dragon scale mail (Arm:15)
14:15 You see a mastermind shield (Def:37)
14:15 You see a fire axe (Atk:38 Def:16)
14:15 You see a dragon lance (Atk:47 Def:16)
14:15 You see crown legs (Arm:8)
14:15 You see boots of haste.

17h online time om dagen är vad som gäller :)

2006-06-27 14:22
Mina kompisar spelar... blä för dom :P
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns

2006-06-27 14:33
vilken server lirar du på, faktsikt tänkt att dra upp en knight jag också fast stanna på lowlvl och hunta noobs :p

2006-06-27 14:38
Lirar på en sån hemlig server. Avslöjar inget förräns jag tar 100 :P så ni inte kommer och pajjar för mig .

2006-06-27 15:01
usch för er :(

2006-06-27 15:04
aja, jag ska börja på danubia lite smått tror jag

2006-06-27 15:31
ah.. fyfan vad tråkigt rook är...

2006-06-27 16:54
Stronso P21

Väntar med d-helm tills jag gör questet om 1-2 månader. Sen kostar g-legs ca 300k på min server, så väntar med dem ett tag till

2006-06-27 18:21
mellanöl

fan, jag trodde du var häftig! inte en tibiageek :(
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2006-06-27 19:05
luthgr3n

Jo, men jag är häftig. Fast ska bara bevisa för några polare att det går dra en lvl 100 på nån månad :) Dock har jag blivit jävligt nördig. Ställer klockan på 05.00 varje dag för att gå upp och ta thombs mm. Sen lägger jag mig vid 22.00 för att orka.

Sen gillar jag din comment också. Snoop_dogg har sagt så många roliga saker.

2006-06-27 20:11
min kusin är hacker o har hackat ett par "highlevels" han har typ 6 mille på nån värld han fick när han hacka nån tönt o sen säljer han skiten rl, den idioten har typ en gubbe i varje värld så ifall han lyckas hacka nån där så har han en lvl 8 (?) redo, hantjänar typ 2000 kr per månad på det skitet

www.gbg031.se

2006-06-27 20:53
"OOOOOOOOH"

2006-06-28 05:26
Godmorgon. Då var det dags för en ny dags spelande :)

2006-06-28 15:08
ding lvl 7! :]~ vad är du för lvl mellanöl?

2006-06-28 15:44
72 bara :( men har gjort postmanquest idag och det har tatt i stort sett hela dagen :/ Får skita i att sova inatt så jag tar 73. Typ 200k exp till lvl

2006-06-28 15:46
15:40 Kevin: I grant you the title of archpostman. You are a legend in our guild. As privilege of your newly aquired status you are allowed to make use of certain mailboxes in dangerous areas. Justlook out for them and you'll see.

2006-06-28 15:51
fuck man... jag har dött 2 ggr nu i rook, varje gång när jag var ute på balkongen o tog en cigg kom det nån jävla polsk fitta och pulla mobs på mig -.-

2006-06-28 15:51
hur fan viskar man nu igen? *namn va?

2006-06-29 16:05
Började spela tidigt 2002 men har typ lagt det på hyllan nu, fuckar upp en socialt rejält de där MMORPGsen. Lyckades trots så mkt tid inte nöta upp nåt särskilt fett heller, väschta utspridda chars. 64 elite (Isara), 40 royal (Azura), 30 royal (Lunara), 35 elder (Berylia), 32 elder (Isara). Det var dock j-vligt kul så länge det varade.

HAIL DT @ISARA säger jag bara. Lätt det tjockaste (plus längst varaktiga) pwn-server-without-mercy ever, iaf då. Har ju hänt en del nu då jag började fanns 3 servrar nu finns väl +70 eller nåt sånt :]

hur fan viskar man nu igen? *namn va?
Ny feature huh?

2006-06-29 21:37
Gewan P21

Del Toros?

2006-06-30 07:17
är nova pvp server? eller såndär fjantig rp skit? :>

2006-06-30 07:50
Haha protection av en lvl 60 på världen Nova och allt. Den världen är väl lika dömd som alla andra servrar?

2006-06-30 12:38
asså vilka servrar är det som gäller? började lite smått på danubia, vilket jag ångrar eftersom det visade sig vara fullproppat med br o pl.. antar att det är iofs på alla server.

2006-06-30 20:50
det sssssssssssuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugggggggg gggeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrr
så nu har jag skrivit klart

2006-06-30 22:34
Slutade typ ett år sen, sålde charen med medföljande eq(sov o skit) för typ 4 lax?
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!

2006-06-30 23:52
jag har en fråga:

HUR FAN ORKAR NI ?????????????????????????????

2006-07-01 01:17
Lilleman:
Om du testat spelet och öht förstått det så hade du nog inte sagt så.. Tibia må vara fulare än dig, men gameplayen & community-delen av det är tamejfan det skönaste jag hittat någonsin, i NÅGOT spel..

2006-07-01 02:00
ville_du_nåt

Tibia suger!!! vrf kör ni inte wow i ställe ;)
AIK AIK AIK

2006-07-01 02:58
Wows gameplay är lam i jämförelse med tibias..

2006-07-01 03:11
Tibia och wow är helt olika spel, ända som linkar dom är att båda är mmorpg. Tibia går ut på att grinda, enbart, iaf för mig mig(lvl30 när jag väl höll på). På wow är det quests som gäller, instancer, enbart pve. Pvpn på wow är som ni säkert redan vet genomrutten. Tibia, som sagt, bästa gameplayen av dom spel jag någonsin lirat, och då syftar jag på pvpn, det kan t.om jag även om jag bara haft en lvl30.
Ända som stinker om tibia är alla jävla polacker, br och att det sån förjävligt lång tid att levla :]

2006-07-01 03:50
cool, jag lirade också på galana förut, tog mig ända upp till 30, hette liitzor. börjat lite smått på danubia nu dock

2006-07-01 18:48
Hur kan man jämföra tibia med skitspelet wow? Finns inte lika bra spelkänsla i wow som i tibia. Hur mycket roligare är det inte att kriga på tibia än på wow?

Har 5-7 st som jag lärt känna över tibia som ska komma och bo hos mig under Helsingborgsfestivalen. Det kommer bli grymt :D

2006-07-02 03:23
antar att du aldrig lirat wow? visst jag tycker tibias pvpsystem äger wows, men dom är så annorlunda så det går knappt att jämföra.

2006-07-02 06:31
ja tibia är häftigt på många sätt å vis
men människorna som spelar skiten förstör allting, spelade i nån vecka i streck, varje timma varje dag kom det idioter som skrev.
"BR?"
tog mig en vecka innan jag fattade vad fan dom menade, jävla brazilianska psykos personer vafan i helvetes jävla helvete äre för fel på dom, jagar runt lilla mig på level noll eller whatnot, istället för att göra nånting vettigt jävla sopor och sen ingen jävla admin nånstans som hjälper till med nånting, nej tacka vet jag surfa, tibia gick mig totalt på nerverna
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-07-02 19:40
Spelade tibia i 4 år för cirka 2 år sedan och det är absolut ett bra spel tycker jag men det Tibia är bäst på är som nämnt tidigare Communityn. Det finns absolut INGET annat spel som har så bra community. Har spelat wow i ett år o nåra månader men det går inte jämföra dessa två spel.

2006-07-02 22:27
@mellanöl,
Det kan du hoppa upp o sätta dig på ^^

@Haters,
Som sagt, ingenting är som Tibia på sitt eget sätt. Hur skulle annars ngt med såpass j-vla kass/uråldrig gfx gränssnitt hugga så många människors sociala liv ifrån dem?

2006-07-03 04:32
Du Grabben du lär ju inte ta lvl 100 till den första aug, 2008? lr 2007? ;s men lycka till ;D skaffa MPA, SB , SOV , g-legs, g-helmet :D köss ! :D:P
Fred Yaaoo / Mr . Zork

2006-07-18 11:02
Jul 17 2006 - Changes in Gameplay After the Update

In addition to exciting areas, fearsome creatures, and numerous new quests, the update will also bring changes to make the gameplay more comfortable and more fair for honest players.

Who has not been annoyed at some point by other players who snatch away the bodies of dead creatures to steal their hard-earned loot? Now this is history! From now on, only the character who made the most damage is able to loot the body of a defeated creature within a period of ten seconds after the kill. During this time, it is impossible to move the corpse.
Furthermore, spawn blocking only has an impact on the floor on which the character is standing, while spawns on lower or higher floors will not be affected.

Moreover, all players will find a new element in their skill window showing their character's stamina. This counter indicates the time that is left until a character is too tired to gain experience while hunting. Characters can hunt for up to 56 hours before they no longer gain experience points. However, during the final 14 hours defeated creatures will only yield half the experience. Stamina only regenerates while characters are logged out. For every 2 minutes you are logged off, your character will gain 1 minute added to its stamina. Please note that the stamina time limit is only affected by the actual hunting time during which your character makes experience. Characters who simply train or make runes will not lose stamina. Stamina will make the sharing of accounts less attractive since sharers will lose the advantage to level up a character without any breaks.

The new possibility to shoot runes via the battle window also at players will make aimbots redundant after the update. In addition, the new extended hotkey features will allow you to handle runes and other usable items much more effectively and comfortably. You will even be able to determine whether you would like to use an item placed on a hotkey on yourself, on your target, or to select the affected area via crosshairs.

Finally, our captains now have the ability to talk to more than one customer at the same time. If you speak the magic words "Please bring me to ", they will set the sails or prepare the magic carpet and bring you to the place you have asked for, provided you have enough money to pay the fare and a Premium Account. Please note that this will only work if the captain is already talking to another character. No more delays in Tibia's transport system after the update!

On Wednesday, we will continue with our regular update teaser series!

Kind regards,
Your CipSoft Team

--
Tokigt värre hörrni. Dock en j-vligt god idé från deras sida då det inte blir lika lätt för ungdomar att hamna i speldjävulens klor. Hela begreppet "powergaming" kan väl så gott som suddas ut nu?

2006-07-20 02:22
Jo, jag spelar. 114 royal, Eternia. Fast ska nog antagligen sluta nu efter updaten... Någon som vill köpa eternia saker för rl cash? Skriv till mig här eller in-game; Ralthuk.
Det som inte dödar, det härdar!

2006-07-20 02:51
1 krona för hela gubben!
du är kär i mig.

2006-08-07 12:00
Aug 01 2006 - Major Game Update 7.8

Finally, the waiting is over and we proudly present this year's summer update!

A trip by ship to our newest area, the Shattered Isles, is surely worth its money. South of the main continent, the 12 islands await the brave adventurer to pass challenging missions, to defeat gruesome monsters and to solve tricky riddles. Friendly and peaceful are the inhabitants of the beautiful seaport Liberty Bay. Rather harmless creatures such as frogs, tortoises and toads await you on the Laguna Islands. But beware of the fierce pirates that are said to resident on an island in the North. Widely travelled sailors also tell stories of an amphibian race called the quara that cause mayhem and destruction during raids on Liberty Bay. Also some strange voodoo cult seems to have an outpost on one of the isles.

Again several anti-cheat features have been introduced to the game. Stamina will make account sharing less attractive, monsters can only be looted by the character who made the most damage in the first 10 seconds after the kill or by his party members, and runes can be aimed at other characters also via the battle list now. Moreover, the Tibian captains have gained a new ability. Whenever they are already talking to somebody, they will bring you promptly to your destination if you speak the magic words: Please bring me to . In the corresponding options sections, you have now the possibility to display the level of a character in the console and to determine the brightness of your ambience. Finally, item handling will be much more efficient and comfortable with our improved hotkey feature that allows you to assign also objects to a hotkey.

Last but not least, all characters have received new clothes. Premium players can now choose from 15 unique outfits. However, some of them have to be earned by solving tricky quests. Moreover, each outfit can be upgraded by earning so-called addons. Those are special accessories that premium players can obtain in tough tasks. But not only outfits have been revamped. New graphics can be found everywhere in Tibia. To name but a few, there are newly designed sheep, a revised stove and an over-worked beholder shield.

The update patch will download automatically when you log into the game. If you should encounter any problems, you can alternatively download the new client 7.8 from this website.

Enjoy the update!
Your CipSoft Team

--
Så var det dags igen. Rätt softiga saker denna gång ändå. Kan inte låta bli att tänka på hur många nya städer som tillkommit på bara några år. Jag ser dessa för-många-äldre-spelare-endast-skapande- frustration-updatsen till trots inga tecken på att Tibs ska backa, det kommer fortsätta expanderas och erövra ungdomarna. Nåt jag finner coolt är att spelet lyckats hålla sig vid liv trots WoW's födelse =D
Sångare

2006-08-09 22:44
Mm, där dog Tibia. Om nån vill köpa en 136 sorc, pma.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2006-08-17 22:24
läääänge sen, när du var 8 eller? :S
du är kär i mig.

2006-08-17 22:50
okej 9 då. kunde du engelska då?
du är kär i mig.

2006-08-17 23:30
Jävla pixel-spel
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!

2006-08-18 17:55
fuck Unit. iaf förut. fett äckliga
du är kär i mig.

2006-08-19 15:41
Finns en kille på min server som är sjukt bra på pvp. Han har sänkt ett x antal lvl 100 solo style. Fröjd för ögat när man ser honom lira efter några öl under festivalen här i hbg.

2006-08-20 15:10
jag brukar rita i Paint, det ger ungefär samma visuella upplevelse :)
"I like rhymes that be quick as we be takin' the bars, but I hate everybody that don't like electric guitars!"

2006-08-20 16:06
Yailins P0

Liam Darkcrosser heter han på Aurea. Dock spelar han inte för tillfället för han är i lumpen.