I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-24 12:00

Köpa Xbox 360

Hej,
Jag har precis fyllt år och fått in lite pengar.
Tänker nu spendera lite på ett xbox 360 :)

Jag kommer att köpa ett premium (självklart) med en extra trådlös kontroll + ett laddnings "kit".

Jag kommer köpa det på Elgiganten för 3290 :- premiumpaketet, 449:- kontrollen och 249:- laddningskittet.

Tror ni att man kan "fjäska" till sig ett spel på köpet?
Fick ni med spel på köpet när ni köpte era?

Annars, ett bra spel att börja med?
Funderar på oblivion och förmodligen ett Tony hawk spel.
GoW kommer jag köpa senare, väntar nog till 2:an.

Låter detta bra?

Jag har också tänkt att spela lite live, åtminstonde testa 1x3 månader. Men där kommer det stora kruxxet.
Jag vill inte direkt punga ut 799:- på ett trådlöst nätverkskort och min router är på nedervåningen. Får då förmodligen dra en sladd genom taket vilket inte mina föräldrar tycker är jättekul..
Det skulle inte fungera att koppla med sladd via datorn som har trådlöst nätverk? Isåfall hur?

Och sedan sist av allt,
Vår router klarar av 11MB/S, är det för lite för att få ett bra flyt på Mediacentret som jag streamer via datorn till xboxen?

P.S Vad gör/använder ni ert Xbox360 till? D.S

Vad skulle ni gjort annorlunda, några tips vad jag ska köpa/göra istället?

Mvh
Måns P

Har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mej

2007-06-24 12:42
Köpte mitt premium på Elgiganten för ett bra tag sedan fick inte med något spel. Men några spel jag rekommenderar:

Gears of War
Dead or Alive 4
NHL 2007
Dead Rising
Fight Night Round 3

Det är de 5 -måste-titlarna.
Sedan har jag inte svar på dina resterande frågor förutom att jag använder mitt X360 till att spela och titta på DVDs.
Det är inte lätt när det är svårt..

2007-06-24 15:28
Om du nu kommer ha två kontroller så köp spel där man kan spela multiplayer/live, alltså inte Obilivion då.

Sen så fattar jag inte varför du ska vänta på GoW 2, har du kört ettan? Du kommer inte ångra dig ifall du köper det =)

2007-06-24 16:26
Var nere på Elgiganten nu för ett tag sen.
Premium konsollen låg på 3190:- vilket jag tycker är väldigt billigt och bra :)
Inget spel kunde jag få till, men det fanns några för 299 som är intressanta.
Kan ni hjälpa mig att välja?
Det fanns, GoW, PES 6, Test Drive unlimited och Tony Hawks Project 8. Alla för 299 :-.

Oblivion kommer också inhandlas men det blir senare..

-------------------------------------------------------------------------------------

Nu är det så att jag har börjat tänka på hur det ska funka med nätverket och internet anslutningen....

Det är så att jag kommer att använda xboxet på mitt rum, i det rummet har jag två datorer med trådlösa nätverkskort.
Våran router står på neder våningen, så det är inte på tal om att dra sladd hela vägen..

Nu undrar jag vad det billigaste alternativet för att få de att funka för mig är?
Jag förmodar att det blir genom att koppla sladd från xboxet till min data som sedan då ska dela den trådlösa internet-anslutningen med xboxet.
Men jag får det bara inte till att fungera...

Snälla någon som haft samma problem eller vet hur jag kan göra?

Har även sett att man kan köpa någon slags dosa man kopplar via eluttagen så att jga det blir en slags nätverkskabel där igenom istället..
Någon som vet pris på dessa eller hur de fungerar?

Mvh
Måns P

2007-06-24 16:55
jag tycker helt klart du ska köpa pes 6 ifall du bara ska ha ett spel, det är sjukt kul att sitta o lira det med polare o det är sjysst att lira själv med. fast det dåliga med spelet är att det suger till skillnad mot ps versionen, det är snyggare men du har inte samma frihet på valmöjligheter o så :( eller så köper du gow som är riktigt fett fast kort, men du skulle ju lira på internet med så tror du kommer lira mest gow då... men det beror ju helt på vad du gillar :)

ifall du gillar bilspel, skaffa forza motorsport 2, bästa bil spelet jag lirat. det är riktigt grymt :)

lycka till
Forumsignatur:

2007-06-24 17:00
bluesky F3

Ok.
Jag tror att det blir GoW till att börja med.
Jag kommer sedan att köpa PES 2008, kanske det nya Tony Hawk med :)

Mvh
Måns P

2007-06-24 21:13
Spel att se framemot är annars ninja gaiden sigma och too human.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-06-24 22:02
Har aldrig hört någon som fått ett spel på köpet på Elgiganten. Men visst går du dit och säger jag köper det här och det här. Men BARA om jag får det här till ett grymt schysst pris!

Annars så har ju Rusta sommarrea på 360 spel. 199 för oblivion tex. Grymt bra!

2007-06-24 23:33
Spel att se framemot är annars ninja gaiden sigma och too human.

Var har du läst att Ninja Gaiden Sigma ska komma till 360? Det är endast annonserat till PS3 vad jag vet och utvecklarna säger att de kanske vill göra en version till 360 också. Men inget officiellt.

Demot är föresten skitkul.

2007-06-25 01:07
Det har jag inte, jag har läst att ninja gaiden sigma KAN kommas att släppas på 360 efter releasen på ps3an.

Säg något ninja gaiden som inte är skitkul? ;)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-06-25 01:44
hade inte lirat det förut. Men blir nog till att köpa det när det släpps till PS3. Riktigt bra gameplay alltså.

2007-06-25 06:34
Blue Dragon verkar ju tokfett också ;-)
Det är inte lätt när det är svårt..