I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vi som klarat Halo 3 [SPOILERS]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-09-27 07:04

Vi som klarat Halo 3 [SPOILERS]

Igår var det alltså dags för alla oss 360-ägare att avsluta striden. Jag är en av dem som gjort det och jag antar att vi bara kommer bli fler och fler. Den här tråden är till för att prata om spelet, handlingen, uppdragen, vapnen, fordon o.s.v utan att förstöra för dem som ännu inte haft nöjet eller helt enkelt tiden att stoppa "The Prophet of Truth".

När jag satte mig ned och eftertexterna började rulla kändes det verklligen lite småsorgligt (inte för att man tror att Master Chief dog) utan för att jag har väntat så länge på det här spelet och sen "bara" 9 timmars sträckspelande senare har man alltså "avslutat striden" och stoppat the flood samt de onda covenanterna.

Såhär på rak hand måste jag klaga på två saker, eller egentligen 3 men en av dem är bara en liten petitess. Mina klagomål är följande:

1. Ingen slutboss, Jag vet att inget av spelen haft det men det här är ändå den avslutande delen i en trilogi. Jag hade gärna sett en strid mot "tentackel-monstret" eller mot tjae, vad som helst. Känns mer som ett avslut när man dödar en stor jäkla fiende. Sen så är jag faktiskt en av dem som älskar både Warthog racet i första samt det avslutande racet i 3an.

2. Aningen mycket Flood mot slutet av spelet, striderna blir inte alls lika taktiska och The Floods hjärndöda stridstaktik passar enligt mig inte för hela uppdrag utan låt dem komma i små grupper, eller många på en gång, men bara under en viss del av banan i.s.f.

2.5 (3) Varför skulle the Flood prata? Det kändes verkligen "blah", men som sagt det var bara en liten grej jag störde mig på.

Skulle jag göra en lista på allt jag gillade skulle det här inlägget bli flera spaltmeter, Jag gillade det som fan och ger singlecampaigen 8/10, när jag börjat spela på Live samt Co-Op över live är jag övertygad om att det här blir minst 9/10 och snudd på en Fullpoängare.

//TenFingers (Vamp Sweden på Xbox Live)

"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-09-27 10:58
Det sög big time. Jag körde igenom det i fredags och blev fett besviken.. Jag har aldrig varit ett halo fan men det var kasst.
Sen när jag såg alla glada små kids och halonördar som rusade in för o köpa spelet så blev jag ledsen. Tänk vilken besvikelse för dom.
Dock inte provat o köra online än, det enda som är nåt o ha i vanliga fall..
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2007-09-27 17:43
ToyboY

Trist för dig att du känner så, jag är som sagt riktit nöjd med spelet och kommer troligtvis gilla det mer ju mer jag kör, känns verkligen som ett spel som växer med tiden. Men smaken är ju som baken.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-09-27 19:39
Jag klara det förut idag. OCh jag kan hålla med tills viss del. En slutboss hade verkligen suttit bra och det blev lite mycket flood. även fast the flood var lite mer varierande denhär gången så det var skoj. När det väl kom otroligt mycket flood samtidigt var det riktigt skoj och intensivt. Halo 3 är som många säger som dom andra fast snäpptet bättre här och var. Och även fast jag hade önskat mycket mer förändring och nyheter så kan jag inte låta bli att älska det och jag kommer förmodligen köra om det många mer gånger än jag körde om första(Det var många). Det känns lite som att komma hem efter en semester, Halo 2 var semestern. Jag mår så bra och känner mig så hemma i Halo 3. Och multiplayer kommer bli röj!

ToyboY P21
Tråkigt att du inte gillar nåt så underbart. Du måste he dålig spelsmak. No offence.

2007-09-27 19:41
Sen föresten. Vad tror ni händer härnäst? Slutet gav ju iaf mig förhoppningar. även fast jag tvivlar

2007-09-28 01:05

Inte 2an så mycket och inte alls 3an..men sett båda sluten och hängt med genom polare vad som hänt. skulle tro att dom kommer släppa fristående uppföljare av de här. eller tro och tro de borde med all sanolikhet göra de. och tror att ett fristående halo skulle kunna bli hur jävla bra som helst.

hoppas jag inte förstörde tråden.

hejja

2007-09-28 01:59
Jag har en fråga. Hur lyckades Arbiter ta sig till jorden när Master Chief och han satt på samma skepp? Jag måste ha missat nåt där
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-09-28 05:34
Halo är fan lika bra speltriologi som sagan om ringenfilmerna, sämsta och mest överhypade som gjorts:/
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-09-28 07:21
Klarade det på co-op igår och är helnöjd. Nu körde jag på normal så det var rätt lätt, idag ska jag påbörja heroic och efter det blir det *brr* legendary. Bandesignen är lika läcker som vanligt så man kom snabbt in i gammalt hederligt halo mood.
Dock håller jag med om att det var trist att spelet inte hade någon riktig slutboss, Master Chief var värd ett bättre öde där, annars rös jag långa stunder i slutet.
Gillar de nya vapnen, och fordonen med, tror att jag kommer att ha skitkul på xbox live den närmsta tiden.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-09-28 09:12
psyjunta:

Skeppet bryts i två delar...

2007-09-28 09:15
släpptes inte spelet nyss? och ni har redan spelat igenom det? hur kort var det egentligen?

2007-09-28 10:15
Halo spelen kan man klara på en natt, och så kan man spela om spelet hur många gånger som helst, det som är specielt med Halo ;)

2007-09-28 10:20
jag har tvingat mig igenom både 1 & 2 och förstår inte hypen. ta dig från punkt A till B och skjut hjärndöda(ja, fienderna är otroligt dumma för att vara hyffsat nya spel), skitlätta fiender i miljöer som ser likadana ut på varenda bana.

2007-09-28 11:25
whatone

Jag spelade igenom spelet i Onsdags när det släpptes, sträckspelade ca 8-9 timmar. Men det var det absolut värt för nu är det Xbox Live som gäller för hela slanten, samt Co-op på Legendary.

"från punkt A till B och skjut hjärndöda(ja, fienderna är otroligt dumma för att vara hyffsat nya spel)"

Då har du alltså spelat på Easy eller Normal och i princip förstört spelet för dig själv, Grattis. Halo (1,2,3) ska spelas på minst Heroic även om någon kanske tycker det är svårt, då det är först då fienderna börjar använda den AI som Bungie programmerat in i dem.

"skitlätta fiender i miljöer som ser likadana ut på varenda bana."

Som sagt, spela på en av de högre svårighetsgraderna så är halva det där citatet fel direkt. Ang bandesignen kan jag inte riktigt säga emot, förutom att första Halo har sjukt bra banor till en början med, men sen kom tidspressen från Microsoft för att spelet skulle lanseras vid Xbox Premiären och Bungie tvingades att använda samma banor igen, med något omstruckturerade uppdrag. Halo 2 har inte alls lika mycket repetetiva miljöer, som första och sista spelet. Ändå blev det sämst i serien ;)

Hur som helst, jag kommer inte kunna övertyga dig om att spelet är bra om du inte tycker det men jag anser bara att du klagar på fel saker. Dessutom är det stämmningen, musiken framförallt och möjligheten att spela igenom hela äventyret med kompisar som är Halo's starkaste fördelar.

2007-09-28 11:37
whatone:

jag har tvingat mig igenom både 1 & 2 och förstår inte hypen

Har du kört igenom 3an? Aja, jag håller med allafall att 1an var rätt enformigt, att man var i samma miljöer. Men 3an, det var det speciella med den, att det var olika miljöer, djunger, öken osv.  sen ifall du tycker att spelet är för lätt så finns det alltid svårighetsgrad man  kan ändra ;)

2007-09-28 13:56
Hock
Vi vet båda två att det inte är sant. Det är som att säga att zlatan är dålig på fotboll, det stämmer inte. Men bara för att det är trendigt att tycka så så gör du det^^

whatone
Sen är ju inte fps specielt mycket längre än så vanligtvis. Sen är omspelningsvärdet på halo otroligt högt.

2007-09-28 15:05

Halo 3..  var sämre en jag förväntat mej.. och online kommer säkert va lite kul men känns som jag slösat pengar på ett spel än en gång

2007-09-28 18:38
Är ni cp? bilkörningen på slutuppdraget är tamigfan det roligaste jag kört sen typ toe jam and earl 1. Vi brände igenom det på heroic 4 pers alla satt och bara garvade och älskade det. tror det tog oss 42 min att ta sista uppdraget pga kaoset :D
Kändes jävligt halo 1 vilket var uber

Enda besvikelsen är multiplayerns osynliga väggar, gg wp bungie tack för att ni förstört cirka 45 härliga sniper positioner per bana.....
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-09-28 18:40
0IS X1:

399 kronor mycket pengar för Halo 3? Ehm..okey..

2007-09-28 19:10
vissa människor är bara cp i huvudet sotarn :) inget att bry sig om
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-09-28 20:40
sotarn:
399 är fett mkt ifall man lever på små marginaler. Då vill man gärna känna sig nöjd med det man köpt. Sen är det väl synd att killen inte ser storheten i Halo, då snackar jag inte ens mp utan bara storyn, känslan och perfektionen i spelets alla delar
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-09-28 21:36
Spelade igenom hela idag med en polare på legendary, va riktigt fett. Har faktiskt inte ens provat spelet på lägre än heroic än. Och jag är inget Halo fan från början, lirat lite coop på tvåan från början till slut. Men bara vissa delar. Ettan orkade jag aldrig spela igenom. Jag blev väldigt positivt överraskad av Halo 3. Som flera har sagt är Warthog banan i slutet grymt fet, jag och polaren dog säkert 15 gånger dock :P legendary är hårt heh. Skrek som fan när den där stora feta pelaren for mot oss. Nu är det dags för oändliga timmar på Live :P

2007-09-28 21:38
Skrek som fan när den där stora feta pelaren for mot oss.

Du var inte ensam om det ;)

2007-09-28 21:42
"Spelade igenom hela idag med en polare på legendary, va riktigt fett. Har faktiskt inte ens provat spelet på lägre än heroic än."

Halo ska inte spelas på lägre svårighetsgrad än Heroic, helt annat spel på Easy och Normal. Fienderna beter sig helt sämst och mycket av spelkänslan går förlorad. AI'n är helt annorlunda på Legendary och Heroic, inte bara att de tål med och du mindre som gör spelet svårare/roligare.

2007-09-28 21:57
Var dock en av dom som fick mina limited edition skivor repiga, dom dunkar dock. Funderar på att skicka in dom nu när jag klarat det iaf. Men jag vill spela live :(

2007-09-29 01:04
Fyfan vad kasst slut!

• Hade också gärna sett en strid mot Gravemind (tentackel-monstret).
  • Inget direkt nyskapande heller då Halo slutade med en bilfärd, vilken var enligt mig mycket bättre!
  • Tycker också spelet kunde varit minst lika många banor till!
Men ändå var det ett bra och trevligt spel. Spelade på Normal, så ska väl lira  igenom det på svårare nu också. Är inte missnöjd eller nått men tycker just slutdelen var värdelös. Man hade ju hoppats på något speciellt när det som sagt även är den avslutande delen.

Men live delen rockar! Den kommer spelas i ett bra tag framöver! Nu längtar man efter filmen nu som dom håller på med. Storyn i sig är ju grym!

Aja, ger spelet (sp) en 8/10 pga. det dåliga slutet. Men sen piskar live upp det så det blir nog en 9/10 i alla fall!

Det var nog allt för mig!
// Pontus The Man på live!

2007-09-29 01:16
SaXoR P17
Körde du på normal? big mistake. Eller jag vet ju inte, klara det på heroic och prova att köra på normal och då var det inte ens kul. Det enda som var kul är att på normal så kan man bara rusha utan att tänka som kan kännas befriande ibland. Men som tidigare sagt, Halo spelen ska liras på lägst heroic för den bästa upplevelsen

2007-09-29 01:18
!
Jag var så jävla nyfiken på slutet så jag valde något lätt, hehe. Ska ändå spela igenom på svårare nu!

2007-09-29 01:19
SaXoR P17
hehe i see^^

Lira co-op med brorsan idag, askul med scoring, fast vi lyckades inte hitta några skallar=/ kollade nog inte så nogrant iof

2007-09-29 01:24
!
Fattar inte det där med skullsen.. Ligger det nån på varje bana eller? Brukar lira med en polare när han är ledig!

2007-09-29 01:30
Campaign scoring guide

Där har du all info

2007-09-29 01:32
För övrigt så måste jag säga att jag är överlycklig att needlern äntligen har blivit användbar. den är så sjukt bra i halo 3. Me love

2007-09-29 01:36
Ni borde för övrigt läsa vad alla skallar ger för saker när ni aktiverar dom. drar ett par exempel här

3xscore
"There's a reason this skull is worth a whopping 300% score multiplier. It's a real -blam!-. In co-op games, if one player dies, you all restart at the last checkpoint. In individual games, if you die, the entire mission restarts. Ouch."

1.5xscore
"The only way you can recharge your shields is by landing melee attacks on your opponents."

Notera vilken utmaning ni kan få med hjälp av dessa. Halo 3 kommer aldrig dö

2007-09-29 03:21

HALO 4 ?

Det skulle ju faktiskt kunna komma en fyra,!!.. jag undrar vilken planet det är han 117 åker emot ! :S

They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D

R.I.P. Whoa !

2007-09-29 06:25

Lär ju hända...nä Peter Jackson får fan punga ut den där filmen snart.

http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-09-29 12:11
Dom måste ju göra halo spel tills master chief dör. Det blir ju det definitiva slutet. Så det lär la bli som med metal gear serien. Han är gammal och grå till slut

2007-09-29 12:12
Nej nej!! Ingen fyra! Då kommer dom förstöra allt bara.

2007-09-29 12:15
hehe, eller så gör dom som jag sagt tidigare. Halo 4: The beginning

2007-09-29 14:59
"Lär ju hända...nä Peter Jackson får fan punga ut den där filmen snart."

Det är inte upp till han när filmen blir av. Projektet är lagt på is för att filmbolagen har hoppat av. Microsoft ville ha för mycket att säga till om.

De kommer ju absolut inte lägga ned "namnet" Halo, alldeles för stort varumärke för det. Precis på samma sätt som Hideo Kojima inte kommer lägga ned Metal Gear, han avslutar Solid serien iom Metal Gear Solid 4, men vi kommer få se mer av både Snake och Masterchief i framtiden. Trust me.

2007-09-29 15:02

2007-09-29 15:05
Jag skulle nog hellre ha barr i hela sängen än att ha den där brevid TV'n ;) Skulle dock vara rätt cool att äga, men min Elite är snyggare brevid min TV än så. Synd att inte Elite är pianolackad som TV'n och PS3 bara.

2007-09-29 17:28
Hur får man upp sin skill på live? Ranken ökar hela tiden men inte skill för mig.

2007-09-29 23:27
fattar inte hur arbiter klarar sig till jorden fast master chief e kvar i rymden.. de va juh på samma skepp!?
Ja'da!

2007-09-29 23:35
Jahmal
Var det första jag tänkte på när jag såg slutet ;)

2007-09-30 03:39
och jag köpte inte det för 399 .. jag köpte collectors

2007-09-30 13:38
Jahmal P21
Det bryts av på mitten, master chief i ena och arbiter i andra

2007-09-30 16:26
! ok fast master chief lever.. uppförljare e juh klartr detkommer finnas, fast kanske inte just om halos.. kanske ett ny hot?
Orale!

2007-09-30 18:43
jespers P3
sa aldrig att han var död men aja:P

2007-09-30 20:06
tycker man maste spela igenom alla pa legendary for att kunna saga natt
Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2007-09-30 20:16
Hitta en skull förut som tog bort hud'en. Var ganska störande att inte ha nånting där:P

2007-09-30 22:39

jag råkade klicka när den kom tack text från bungie.. kommer det något mer efter det?

bara jag som tycker att ljudbilden när dom pratar (utan subs, då kan man ju läsa) är kass?
skit svårt att höra vad karaktärerna säger.

i'm always telling the truth even when i'm lying.