I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vi som klarat Halo 3 [SPOILERS]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-09-30 22:43
AmonTobin P23
Japp det kommer mer efter det

Nja jag har inte haft probs med att höra. men det är väl olika

2007-09-30 23:22
Spelade precis igenom med 3 polare på Legendary och tog alla skulls, fy fan vad kul vi haft. Tog ca: 5 timmar. Spelet bara växer och växer, lätt 9/10.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-10-01 00:00
TenFingers P22
Ni hade checkat en guide eller nåt då va för jag kollade som en gud på några maps idag och hitta bara en skull

2007-10-01 01:23
"Ni hade checkat en guide eller nåt då va för jag kollade som en gud på några maps idag och hitta bara en skull"

En av killarna vi spelade med hade tagit alla skulls utom 1. Men jag tror han hade kollat guide, det går verkligen inte att "hitta" vissa, de är inte ens gömda de är på platser man inte tar sig till om man inte skjuter, spränger hoppar på precis rätt tillfälle o.s.v.

Sen kollade vi Guide för att få den svåraste den HÄR.

Så nu har man fixat spelet på alla svårighetsgrader och har alla skulls, nu är det "bara" terminalerna samt att få 15.000.p på Meta Games på varje uppdrag kvar i Offline-läget, sen får man beta sig igenom alla online achievments. Om man orkar, det är ju hur som helst roligast att bara köra Matchmaking med några polare.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-10-01 01:36
TenFingers P22
Aha då hajar jag.

Haha shit hurfan ska man lista ut dendär skallen då:P fyfan.

2007-10-01 01:52

Cool grej den skallen låste upp med, ska nog mecka den imorrn! mer dialog vill vi ha

Grunt Birthday Party Skull Effect: When you get a headshot on an enemy Grunt, they will explode into confetti, and you’ll hear children cheer, “Yay!” in excitement.

haha priceless!

2007-10-01 02:13
Grunt Birthday Party Skull är så jävla klockren =)

2007-10-01 04:25
"! ok fast master chief lever.. uppförljare e juh klartr detkommer finnas, fast kanske inte just om halos.. kanske ett ny hot?"

jag råkade skriva det på jespers användare..
Ja'da!

2007-10-01 04:34
vad gör de olika skullsen?
Ja'da!

2007-10-01 10:39
Black-Eye Skull

Effect: Melee hits instantly recharges your shield.

Blind Skull

Description: "Shoot from the hip"

Cowbell Skull Effect: Explosive force increased
Famine Skull Effect: "Trust us. Bring a magazine." -- Dropped weapons will have very little ammo compared to normal.
Fog Skull

Effect: "You’ll miss those eyes in the back of your head." -- Your motion sensor disappears.

Grunt Birthday Party skull

Effect: Headshots cause enemies to explode.

Iron Skull

Effect: When either player dies in Co-Op on any difficulty both players will restart at last check point.

Mythic Skull

Effect: Every enemy on the field now has double their normal amount of health.

Thunderstorm Skull

Effect: "Field promotions for everyone!" -- Upgrades enemies to their stronger versions.

Tilt Skull

Effect: "What was once resistant is now immunity" -- Enemies have different body parts that may be resistance to certain bullet types

Tough Luck Skull

Effect: Enemies do saving throws

2007-10-01 14:28
Gametrailers har släppt video där de visar vart alla skulls finns om ni vill checka.

2007-10-01 14:50
Whoa goes Halo 3 @ 7/10!

Anmäl er nu =)

2007-10-04 22:51
Kul trick man kan göra med Bubble Shield =)

LÄNK

2007-10-04 22:54
Haha, vad värdelöst :D

2007-10-04 23:32
Såg ju skoj ut, då kan man själv hoppa med. så om man inte vågar hoppa upp över nåt krön och kika för att det står några snipers där så drar man dendär lilla grejen och checkar. onödigt men ja

2007-10-05 17:27
Äntligen fick jag marathon man achievement, ligger på 785/1000 score på halo nu, måste fan klara det på legendary.

Dock blir ju Triple kill/overkill och sword triple kill omöjligt, kommer ju bara högre och högre upp i rankingen :( drygare motståndare då
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-10-05 17:55
Triplekill har jag fixat i Lone Wolf, men Overkill är riktigt svår, för att inte tala om Triplekill med svärdet och den smått omöjliga "skjuta två st med samma skott med lasern". Den blir riktigt sur att få in.
Producent

2007-10-05 22:34
Ingen av triple/over kills utan eller med svärdet är väl inte speciellt svåra rent tekniskt. Handlar ju bara om att ha tur och komma in i en fight vid rätt tillfälle.

2007-10-05 23:03
Sant.
Producent

2007-10-05 23:10
Och sjuta två med lasern är ju bara att plocka en warthog men två pers i. Tycker inte det finns någon achivement som känns löjligt svår. Lite trist, och lite skönt. ;P

2007-10-06 00:44
Fan är helt såld på att lira över xbox live just nu. Så jävla kul spel!
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-10-06 01:11
Dirty_D
Du ska inte vara med på Söndag då? Kolla separat tråd för mer info!

2007-10-06 07:06
"Tycker inte det finns någon achivement som känns löjligt svår."

Nu spelar du ju bara tuff ;)
Producent

2007-10-06 11:36
"Nu spelar du ju bara tuff ;)"

Haha, nämen faktiskt inte. Dom kunde ju valt att tex ge en achivment när man når högsta graden, dvs 5000 exp och 50 skill points. Det hade ju varit löjligt svårt.

2007-10-06 13:27

till alla er som älskar spelet:

Vad är det som är så himmla bra med det här spelet jämfört med andra action o adventure spel??

Utomjordingarna är ju som små tomtar o inte alls coola.
Första gången jag skulle spela det så trodde jag att det var bra för att alla snackade om det o sa att det var skitbra.

Vafan Dooom monstrena är ju grymt mycket bättre o coolare.

Vad äre som är så himmla bra med det här spelet igentligen??

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-06 13:31
m3ster
Den frågan har jag ställ många polare och även till mig själv. Svaret blir alltid "haha, vet faktist inte". Men det är något med Halo -serien som inte något annat spel har! Storyn är ju bra som fan, men det är något spelmässigt också som jag inte kan förklara.. :P
Producent

2007-10-06 13:53
m3ster P19

Hela spelsystemet är helt enkelt balanserat och tweakat till perfektion. Du kan spela om en fight 30 gånger och få en ny upplevelse varje gång. Det blandat med en bra story, bra design (smaksak iof) och ett grymt mulitplayer läge gör dett till ett bra spel. För det är ett bra spel. Ovavsätt hur hippt det är att säga att man "aldrig fattat grejen".
Producent

2007-10-06 13:54
Det är bara gruntsen som är små och mesiga. Brutsen och Elitsen är väl "coola".

2007-10-06 15:33
m3ster P19
Maksic, du är personen som tycker doom 3 är skitbra. Att du inte gillar halo 3 säger väl sig självt då. Doom 3 är bara snyggt sen är resten skit med det. Dumma fiender, tråkig bandesign, kort story med noll omspelningsvärde. Halo 3 är perfektion, thats the way it is. Vi har haft denhär diskussionen förr och kommit fram till gång på gång att du har den sämsta spelsmaken denna jord har skådat

2007-10-06 16:44
m3ster P19:

Det finns folk som gillar Halo och så finns det de som inte gör det.

Men aja, har du spelat 1an och 2an? Om du nu tänker skaffa 3an för att alla säger att den är så bra, så borde du köra 1an och 2an först för att förstår hur bra 3an är. Men sen kan det vara lite försent att spela 1an, pga du kanske kommer tänka "fyfan vad kass grafik" och skita i klara det. Men men, för att få det bästa ur Halo 3 så måste du klara de två första. Puss

2007-10-06 18:10
synd att master chief aldrig visar ansiktet...
Ja'da!

2007-10-06 18:30

SÅ hände det som inte fick hända

3 FETA JÄVLA SPRICKOR I MIN HALO 3 SKIVA WTF?
började undra varför den inte kunde ladda banor och xboxen lät cp, trodde först rrod var inc men det klarade man sig ifrån ><

Så ska till elgiganten imorgon och kolla om jag kan byta annars köper jag en normal edition som alla andra luffare.

Ang svärd triple kills/spartan laser kills

Jag drog triple kill med svärdet i free for all, NON RANKED :( årets ångest efter det :(
Spartan laser achievment drar du lättast på snowbound när det är oddball eller crazy king, jag är total skit med den och drog min första dagen på live :P

Skillnaden mellan halo och andra fps = balansen, så simpel och samtidigt så svår att behärska, men den har jävligt kul medans du lär dig :)

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-10-06 18:35
Jag har fått 9 tripple kill i social. Tror alla varit med svärd.. =(

2007-10-06 18:37
social är så jävla ghetto, i svärd matchen där jag drog min triple så satt det någon jävla lallare som sa skit som "oh shit this is my type of game, im gonna fuck you all up"

jag hatar svärd och vann fortfarande simpelt >< trash noobs i non ranked <3

Dieallot

2007-10-08 21:07
EN FRÅGA ANGÅENDE COOP!

Ni som har testat att köra COOP i splitscreen på en HDTV. Hur ser det ut för er? Blir det i Widescreen eller bara en ruta? Sjukt störigt, har sett att folk kan köra det i widescreen, någon som har en anning om hur man ändrar det?

2007-10-08 21:13
Samma här. Blir som en "vanlig" TV. Sjukt jobbigt, ihoptryckt!

2007-10-08 22:44
sotarpojken

Du ändrar från Wide till Normal inne i 360'in på Console-settings.

2007-10-08 23:04
Tror att du missuppfatta mig, jag har en widescreen HDTV, men när man kör COOP så fylls inte hela bilden ut, men men det är skitsamma, har läst på nätet att det inte går att göra något åt det. =\

2007-10-09 19:49

2007-10-10 00:10
Wow fan va galet :P

2007-10-10 10:47
Hahaha mer tur får man leta efter :D

2007-10-10 11:34
äcklig granat! undrar vad snubben som fick på sig den tänkte... wtf??
Ja'da!

2007-10-10 13:19
haha cooool

2007-10-11 15:54
Köpte spelet i helgen, kommer hem och jo vad händer när jag ska sätta på? Det funkar inte..
Besviken, var nere på Siba och ska få nytt nu i helgen.
Hoppas det är kul :D

2007-10-11 16:01
Körde igenom det med en polare igår, har inte följt de tidigare spelen speciellt bra, utan spelet lite på både 1an och 2an. Hängde med hyffsat i storyn.
Spelet var grymt underhållande, det blir legendary snart =)
Saknar som de flesta andra en stor bossfight i slutet samt att man kunde fått lite mer i slutet av spelet än att se master chief lägga sig igen!
hejhej

2007-10-11 19:42
Litte off topic men.... Jag såg någon liten film för ett par månader sen om multiplayer läget på halo 3 där någon berättade att det finns någon ny cool sak som gör att man kan kalla till sig saker (så förstod jag det i allafall). Han gav som ett exempel att om man va påväg att dö kunde man gå in i en bubbel sköld och kalla till sig en laser, eller varför inte släppa en scorpion i huvet på någon. Vad är det dom pratade om?
Wordlife no doubt baby

2007-10-11 19:44
Läget kallas Forge. Fett kul att leka med! Man flyger runt som Oracle och skapar saker =)

2007-10-11 19:54
Yepp, Froge heter det, en mode där du kan göra egna banor, eller egentligen bara sätta ut saker osv. men men, man kan va två pers också så kan man leka med varandra =P

2007-10-14 16:52
Forge är grymt tråkigt att spela, alla horar sig bara och blir jävla robotar och flyr. Enda bra med skiten är att man kan editera banorna i förväg :)

Dieallot

2007-10-14 23:21
100 ^^