I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Simpsons Game - Demo [Multi]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Producent

2007-10-08 20:57

The Simpsons Game - Demo [Multi]

Finns en demo uppe på marketplace. Riktigt roligt faktiskt. (Humor, gameplayet är väl ok).

"It looks like he is charging something, wait im getting an update...

..its a laser."

2007-10-08 21:07
passande namn du har...

vad går spelet ut på?
 i get more pussy then panty!
Producent

2007-10-08 21:16
Själva gameplayet är rätt basic med plattformhoppande och knappeggande. Men grejen är att det är ett spel (that makes fun of, tappat bort svenska ordet helt plöttsligt :p) spel.

Typ hitta alla tre clichér i banan. Tex att man inte can simma "Dont you know you dont learn to swim untill the sequel?" Sånna grejer :) Allting är väldigt Simpson, samma writers på spelet som i serien.

2007-10-08 22:38
Bättre än taxispelen?
njut
Producent

2007-10-08 22:40

2007-10-09 09:37
I videon såg spelet totalt skit ut, ungefär som jackass spelet
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Producent

2007-10-09 13:16
Vet. Det är inte någonting specielt spelmässigt. Det är för humorn man spelar-

2007-10-09 17:04
doggson P21: Är du go eller, mintare cellshade grafik får man fan leta efter. Alltså ser det riktigt jävla bra ut.
Gameplayen i demon är en bosstrid, säger väl inte allt för mycket om hela spelet.
Men tycker allt fungerade som det ska. Och nog fan var det underhållande.

Förstår inte varför folk har så konstiga krav på att allt ska vara så jävla "nytt", är det kul så är det kul.

2007-10-09 17:51
Försökte mig på att googla fram demot men hittade det ej. Sugen på att lägga upp en länk?
 biffko to di world
Producent

2007-10-09 18:22
Marketplace = Xbox Live

2007-10-09 22:21
en fråga finns inte detta på demo för oss ps3 ägare??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-12 18:53
demot finns till ps3 oxå ja. Jag förstod inte hur man skulle göra när man fått upp bossens andra lucka..

2007-10-12 19:12
Henko, du måste gå upp på någon sorts plattform så du kan hoppa upp på luckan o göra samma sak som första. Tredje är lite högre.

Riktigt monotont och jobbig kamera... men riktigt snygg grafik.

2007-10-13 16:27
"det är ett spel (that makes fun of, tappat bort svenska ordet helt plöttsligt :p) spel."
Det heter parodi =)

"demot finns till ps3 oxå ja."
Tillägg: på USA's PS Store, om du inte hittar det.

Jag spelade igenom demot och tyckte inte det var speciellt kul.

Visst såg det riktigt bra ut, det är i 3D men lyckas ändå se ut som serien i 2D. Enorm förbättring jämfört med t.ex. Hit n Run.

Men jag tyckte helt enkelt inte det var speciellt kul att spela..
Lite kul att de olika kapitlen i spelen är parodier på andra spel ("Medal of Homer" =) ), jag kan acceptera storyn om deras superkrafter och det verkar ha en del Simpsons-humor, men själva spelandet var tyvärr inte väldigt underhållande för mig..

Tror jag skulle uppskatta ett Simpsons Cart-spel mer.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2007-10-13 17:33
Visst såg det riktigt bra ut, det är i 3D men lyckas ändå se ut som serien i 2D. Enorm förbättring jämfört med t.ex. Hit n Run.

Stilen på grafik kallas Cel-shading och används i bl.a. Zelda: The Windwaker.

Det är i grunden modeller i plastic shading (Den vanliga typen av shader som vi oftast ser) men man tar sedan bort mycket färgtoner för att ge det hela en, ja, plattar bild så att säga.

Det är dock ganska komplext då mycket kan störa i miljön så för att enklare uppnå ett bra resultat brukar man göra en ursprunglig modell i svarta streck... man lägger sedan över en väldigt enkel textur, oftast helfärgad, och skuggorna skapas som vanligt dock med mindre färgtoner som sagt. Det är förstår mer komplext än så, men principen skrev jag här uppe :)

2007-10-14 16:51
Demon var helt jävla horribel

går inte att säga någonting annat om skiten
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-10-19 21:52
Suck
 Gamertag på 360... Leppas