Xbox 360 bra eller inte?
Min kompis köpte Xbox 360 som pajja efter en dag? ska han dissa skitet eller lämna tbx å hämta ett nytt? Eller är playstation 3 en bra ide? SVARA! ___________ Power____ Schlooks Destroy Crew_______________
"jag vill kunna flyga genom att vifta på skinkorna"
Kvalitén på Xbox 360 är riktigt dålig. Hur gick den sönder? Microsoft har ett väldigt bra supportsystem för konsoller som gått sönder. Om det blinkar en röd ring kan du skicka in den så får du en ny. Den garantin gäller i tre år. Visst, kvalitetsmässigt krossar PS3an 360 på alla sätt och vis och den har väldigt bra kvalite överhuvudtaget bland hemelektronik. Men samtidigt, han kan köpte Xbox360 av en anledning - Finns då något särskilt spel som han vill spela som inte finns på PS3? Det finns mycket bra spel till båda konsollerna, men de är de exklusiva som egentligen bestämmer vilken konsoll man bör köpa.
Ni borde göra en tråd för ps3 och 360 där det står info osv för nu börjar jag verkligen tröttna på denhär skiten. Kan ni inte läsa? kolla upp på sidar and whatnot. Vafan ska han dissa 360 för att den gick sönder? gillar han inte spelen till 360? för jag antar att han köpte den för att han ville ha något av spelen till den. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det är spelen som gör konsolen inte konsolen som gör spelen. Säg åt han att han ska ta det som passar hans spelsmak och sen kan admins börja varna folk eller göra en sticky om domhär jävla frågornaVi kan inte avgöra vilken konsol som är en bra ide för din kompis
Vafan ska han dissa 360 för att den gick sönder? gillar han inte spelen till 360? för jag antar att han köpte den för att han ville ha något av spelen till den. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det är spelen som gör konsolen inte konsolen som gör spelen. Säg åt han att han ska ta det som passar hans spelsmak och sen kan admins börja varna folk eller göra en sticky om domhär jävla frågorna Håller med dig fullt ut, men det kan ju vara så att han enbart ville ha en konsoll för att spela lite. Alltså han bryr sig inte riktigt om något speciellt spel till någon av konsollerna utan som sagt, bara vill spela lite. Om han då sätter kvalite på konsollen högt kan ju en PS3 vara en bra idé...
Jag ska lämna in den imorrn o få en ny....
Moderator
2007-12-15 22:47
Pigeon_ Alltså han bryr sig inte riktigt om något speciellt spel till någon av konsollerna utan som sagt, bara vill spela lite. Om han då sätter kvalite på konsollen högt kan ju en PS3 vara en bra idé... Ska man bara lalla runt lite så behöver man inte ha en konsoll i guld.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Köpte min i somras (en premium, den innan hdmi-versionen fanns) och den har aldrig strulat på något sätt!
Ska man bara lalla runt lite så behöver man inte ha en konsoll i guld. Det sa jag inte heller. Jag sa att ifall personen i fråga värdesätter kvalite högt kan en ps3 vara en bra idé.
PS3 ska du ha skulle inte lägga ut en spenn på den där skiten 360
Men nu har jag fått en ny, d va inte xboxen som d va fel på utan d va skivan!!!!!!!!!!!!!!!!! så släng tråden, trådskaparen är dum i huvudet...
ps3 grafiken dödar xbox 360! men xbox360 Live dödar ps3's live
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
spelkansla > grafik <3 Halo 3
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
hansomknarkar P18 vad är skillnaden mot ps3 live?
själv köpte jag en 360 i förra veckan, funkar riktigt bra. fick med 3 spel också, viva piñata, forza 2 och call of duty 4..
cod4 är riktigt grymt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Allt har krånglat på min 360. Först fick jag ring of death och fick en helt ny maskin genom garantin jag tog. Denna har levt i ett halvår men det är något fel på lasern vilket gör att den helt plötsligt slutar läsa skivan (helst precis innan man ska spara). Jag har tex fått detta problem runt 20 gånger efter en total speltid på 30 timmar i mass effect. Inte nog med det så strular min uppkoppling till live hela tiden även efter jag köpte nytt modem eftersom det gammla inte var kompatibelt med min xbox. Inte mycket hjälp när man ringer deras support heller eftersom båda kvinnorna jag har talat med knappt kan tala svenska. Menmen snart kommer det nog komma några spelvärda titlar till PS3 så man slipper dras med skiten längre.
Shooo bree
hansomknarkar P18 Får jag bara fråga i vilket spel ps3 grafiken dödar 360's? inte sett någon skillnad nånstans än sålänge och faktum kvarstår att på grafikfronten är dom båda änsålänge identiska. inse faktum. Jag har inget emot ps3, ska faktiskt införskaffa en inom kort men folk som spottar ur sig sånna påståenden får mig att må illa. Fanboys är tyvärr inte min favorittyp av gamers. ta
!: Faktum är faktiskt att 360s grafikkort är bättre - men det enda vi ser är ofta lite bättre AA för det är lättare att jobba med det på 360 än PS3. Men just grafiken - d.v.s. texturer, shaders etc etc, är samma på båda precis som du säger.
hahah tänkte lägga upp en tråd precis, har ett jävla dilemma om jag ska köpa xbox 360 elite edition eller ett ps3. dom kostar lika mycket men känns som det finns mer bra spel till 360. men å andra sidan så har jag hört att ps3 är bättre grafik osv. men stämmer det som
! sa att grafiken är identisk på båda?
Don't make me Chris Brown you, bitch!
oj, kom ett svar innan min fråga : )
Don't make me Chris Brown you, bitch!
Sen så om det nu skulle vara så att ps3 hade bättre grafik så är det en fruktansvärt dum anledning till att välja ps3. Kolla spleutbudet sen gör du ditt val. Passar dom exklusiva titlarna till ps3 ditt spelande eller gör 360's det. Välj utefter dom ramarna.
Sen så om det nu skulle vara så att ps3 hade bättre grafik så är det en fruktansvärt dum anledning till att välja ps3. Kolla spleutbudet sen gör du ditt val. Passar dom exklusiva titlarna till ps3 ditt spelande eller gör 360's det. Välj utefter dom ramarna. Ja, men det känns ganska självklart. Även fast fanboys lägger mer energi på att hitta anledningar till varför deras konsoll är "bäst"
Vänta 2 år så får ni se vilken som är bäst
tekniskt bevisat att PS3 har bättre grafik och bättre live... så tjata på ni att 360 e bättre
där kom det ja... :P har sett jämförelser på AC på gametrailers.com, tyckte ps3 och 360 grafiken såg precis lika bra ut. visst ps3 har mer prestanda på pappret... men om det inte syns är det ju skitsamma, kommer dock skaffa en ps3 också när ekonomin tillåter. finns ju spel där man vill ha med.
Har båda konsollerna, och ingen av dom har någonsin krånglat för mig. Värdesätter PS3 högre eftersom den är betydligt framtidssäkrare, men använder just nu 360n mest eftersom det finns bättre spel till den än så länge.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Jo förmodligen kommer ps3:an gå om nån gång när det gäller det visuella.
gaze P16 Ps3 har högre potential, det vet alla om och att om något år kommer ps3 spelen se betydligt bättre ut helt klart. Men just nu är det ingen märkbar skillnad och det är nutid vi pratar om här inte framtid. så skärp dig lite nu. Sen att säga att ps3's livestöd är bättre än 360's är bara önsketänkande. Xbox-live är otroligt bra uppbyggt och välgjort. Ps3 har inte en chans där ÄN SÅLÄNGE. Så klipp dig och kom med dessa uttalanden om ett år eller så.
!: Du skulle avslutat med att droppa något om hans mamma också, det hade ÄGT honom totalt mannen.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Haha, jag fattar inte varför folk tror att PS3an är kapabel till bättre grafik? Not true. De är ungefär samma på det stadiet, 360in har dock bättre AA. Den största skillnaden mellan de är sättet man uppnår samma resultat. PS3an använder sin processor mycket för att hjälpa grafikkortet, medan 360in kör lite mer traditionellt och lägger det mesta av arbetet på GPU'n. Men oavsett - det kommer ta ett flertal år innan man kommer se någon skillnad på någon punkt. Konsoller är inte uppbyggda som en dator, utan har en egen arkitektur och det tar utvecklare många år innan de når maxprestanda från maskinerna.
Pigeon_ P18 Tack så mycket. kan nån låsa tråden nu och bara ha
Pigeon_ P18 's inlägg och sen sätta den som sticky. Du får fram saker och ting bättre än mig. Jag läser inte på så fruktansvärt mycket. Men vet mycket väl att det är ganska jämt skägg mellan de två. försker ju få fram att det tar ett år eller två innan nån stor skillnad kommer fram. men du är mer insatt än jag uppenbarligen så nu kan vi lägga ner dethär tycker jag
!: tack! Men ja, försöker hålla mig så uppdaterad som möjligt på konsollerna... ända jag inte har sån fetkoll på är Wii... Men däremot så räknar jag med runt 3-4 år innan (om) vi ser någon skillnad på konsollernas prestanda.
shiet asså, jag har båda å allt är fixat behöver inge mer hjälp :P
Haha efter att ha last farbrorblas inlagg sa kanner jag mig lycklig Min xbox funkar prima inga problem med att koppla till live :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
bra att det funkar :P funkar för min kompis nu med
I grafikfrågan så har xbox bättre grafik än ps3 på många av de spel som finns till båda konsolerna, just för att de är utvecklade till xbox först och ps3 sen. Utvecklare har lättare att göra spel till boxens hårdvara, men jag tror nog de kommer kunna kräma ur några extra droppar prestanda ur ps3 så fort de är nere med konsolen. Hursomhelst är den skillnad i grafik vi eventuellt kommer se mellan konsolerna så marginell att den inte kan tas i beräkning. Xbox har en mycket bättre och mer utvecklad live-funktion. Men den kostar pengar, och ps3's live är ännu i utvecklingen känns det som, och det kommer nog förbättras avsevärt i framtiden. Å andra sidan verkar boxen vara en mycket ostadigare konsol. Den är högljudd, har lätt för att braka ihop och kan repa nya spel så att skivorna blir oläsbara. Rent konsolmässigt skulle jag välja ps3:an. (iofs spelmässigt också) men jag kommer nog sluta med en av varje för att jag vill spela Ninja Gaiden II.
Jag är lite fundersam angående hur pass säker xboxen är. Man hur ju skrämmande höga siffror när det gäller felprocent men jag kan inte tänka mig att 1/3 av alla boxar är defekta. Sen borde ju Microsoft ha lärt sig lite från första omgången konsoler så att de som köper en box idag kan vara lika säkra som den som köper en wii eller ps3. Har själv bara haft xbox i 4 månader (köpte halo3 edition i höstas) och förutom fläkten som låter lite väl högt så har jag inte haft några problem alls.
http://www.myspace.com/dirtydonline
köpte en box i augusti och det är det sämsta köpet jag gjort!!! fy fan vad det krånglar.. ok att spelen är jävligt roliga men fan vad den jävlas med mig. vet inte om problemet är vanligt. men den kan inte läsa spelskivor ofta, och när man ska se på film så hackar den en syund och sen kan den inte läsa längre. så var det när jag köpte den.. ÅT HELVETE MED 360
borde inte ms fixat skiten nu om det krånglar så mycket? .. de "nya" konsollerna så att säga, borde väl kvalitén vara högre på eller?
Get Random!
vet inte.. har it ne orkat åka tillbaka med skiten.. vill byta det till ps3.!! tror det är en pålitligare maskin!
Du har inte orkat? skyll dig sjalv da javla idiot
visst han är lat som inte orkat åka tillbaka med maskinen, men samtidigt så ska man inte ha såna stora problem med en maskin för 3000:-
har man lagt ut 3 lök på en maskin , får man skylla sig själv om man är lat och inte orkar lämna tillbaka den och få en ny
Get Random!
ja, men tycker du att man ska räkna med att behöva lämna in den 1 månad efter man köpt den?
inget man ska behöva räkna med. men dom har väl fixat en hel del i nya modeller.. så svårt är det inte att lämna in om det är fel på den och få en ny. min 360 har inte krånglat något, fina fisken.
Nej, om man har en och är medveten om problemet när man köper den är man ju enbart lat om man inte lämnar in den... men då har man ju även gjort ett val på ett helt annat sätt. Jag personligen skulle inte kunna köpa en produkt med så dålig kvalité oavsett garantin... jag tycker inte man ska acceptera sånt helt enkelt, men det är ju då jag personligen.
Alla tjötar om att man ska kolla respektives exklusiva spel , men för oss vanliga stackare som inte prenumenerar på speltidningar men ändå vill leka med tv-spel, hur kan man kolla upp detta?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Kolla spelsidor som Gametrailers, IGN, Gamespot etc etc eller i spelaffärer (vilka spel du tycker verkar intressanta etc) eller fråga runt på forum som detta!
Okej då frågar jag :) Allt jag vet är typ att Assasins creed är för PS3 och halo är för xbox (woho kunnig). Så skulle ju vara allmänt trevligt om någon vill göra lite reklam för sina respektive konsoler, tack.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Köpte en veckan innan jul o de är fan den bästa konsol jag haft... jag har bara spelat DEAD RISING hela jävla tiden o de e fan det bästa spel som någonsin gjorts... åtminstone bästa zombie spel... såååå jävla bra konsol... var så jävla Pro ps3 men efter all deras klantighet med tillverkning o distribution så tjäns de inte lika 100 % vilja ha...
Jag har kollat runt lite på nätet och när jag läser så verkar det som om att PS3 60Gb modellen ska försvinna och att bara 40gb ska vara kvar. Gäller detta bara i USA? Som jag har förstått det så ska 40gb inte kunna spela upp Ps2 spel, men jag har kanske fel.
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.