|
|
|
|
|
Största spelbesvikelsen?
Ibland uppfyller inte spel ens förväntningar. Ofta funkar spelet ändå och landar kanske på betyget "okej", men då och då sitter man där med ett spel man ångrar att man ens stoppat in i sin konsol.
Ålder, spelrutin och prislapp är faktorer som spelar in. Ju äldre man blir desto högre krav ställer man. Jag kan knappt minnas ett 8-bitarsspel jag tyckte var tråkigt när jag var 10. Idag däremot kryllar det av spel som är korta, snygga och tomma. Ett spel kan kännas värdelöst om man betalar en femhundring för det men väldigt bra om man betalat 220:-. Senaste Prince of Persia är ett exempel. Köpte det billigt, gillade det starkt men tvivlar på att jag hade varit lika nöjd om jag köpt det nytt.
Så vilket/vilka är era sämsta spelköp?
Kommer spontant på två spel:
- Hawx. Trots att jag bara betalade strax över 200:- för det. Hawx var oerhört tomt. Ungefär lika svårt oavsett svårighetsgrad. Du fick ungefär hälten av planen genom storyn och andra hälften fick du om du nötte om banorna igen och onlinedelen var ett skämt (tråkigt, dålig ping och få spelare, mestadels amerikaner).
- Ninja Gaiden. Tråkigt, ryckig kontroll och för svårt. Svåra spel är kul, men inte när det går ut på att göra samma sak hela tiden. Enformigt och inte vidare belönande.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
TimeShift var en stor bottenlapp och alla Half-life spel efter den första som slog rekord hos mig..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
Fable 2
Fable har gett mig den bästa spelupplevelsen någonsin, så när det vankades uppföljare hade jag mina förväntningar höjda till himlen och visst, det var ett bra spel, säkert bättre än vad jag ville erkänna, men fy fan vad jag blev besviken. Vet ju att det berodde på mina sjuka förväntningar. Har samma känningar inför Fallout: New Vegas. Fallout 3 var en ren relvelation för mig, men ska försöka hålla förväntningarna i schack inför Vegas-släppet.
Master of Irony
|
|
|
shaun white snowboarding sålde jag bort dagen efter..
gör coola saker hela dagarna
|
|
|
Jag skulle kunna säga MW2, för de var nog en av de största besvikelserna för mig, efter COD4 trodde jag på något magiskt, men de var ju bara rent av skit, singleplayern var okej, kort och tråkigt slut, multiplayern är dålig, inte alls i närheten så grymt som COD4 var online.
Digg it...
|
|
|
Vänta
Kan inte hålla med dig om MW2.
Lär säga att det är den bästa online-fps:en de senaste åren. Episkt bra och stilbildande.
Håller dock med om att singleplayer är tråkig och lite lam, men som sagt, det är online som spelar rockar..!
|
|
|
Ett spel ska kunna stå upp utan MP.
Alla Halo-spelen har varit skräp. Jag införskaffade dom tre första för jag tänkte "Det måste vara något jag missar eftersom alla tycker att dom är så förbannat bra." Men nej. Men känner ju sig dumförklarad när man spelar dom.
|
|
|
Alla Halo-spelen har varit skräp. Jag införskaffade dom tre första för jag tänkte "Det måste vara något jag missar eftersom alla tycker att dom är så förbannat bra." Men nej. Men känner ju sig dumförklarad när man spelar dom. Instämmer till punkt och pricka.
|
|
|
Siren Blood Curse trodde jag skulle va rätt fett, lite som resident evil men nej, bara segt och konstiga kontroller....nu har jag förvisso typ fastnat tidigt i spelet o inte orkat ge det nåt värdig chans, men är inte säker på att det är värt det..
|
|
|
Ninja Gaiden är ett av de bästa spelen jag spelat och samma gäller första Halo. :] Finns inget Hack N' Slash med bättre strider och stridssystem än Ninja Gaiden....och Halo var förutom GoldenEye och Perfect Dark det första bra konsol FPSet, grymt i Co-Op.
Sen tycker jag inte att spel behöver kunna stå upp utan MP. Finns massa grymma spel vars fokus är MP men med sugande singleplayer....typ Quake 3, Unreal Tournament, Neverwinter Nights, Battlefield osv.
Min besvikelse är iaf Oblivion. Förväntade mig verkligen något episkt efter Morrowind men precis allt var nerbantat och fördummat. Vad är det för mening att ens göra quests om det hela tiden finns en pil som berättar vart man ska gå? Kändes som ett MMO utan andra spelare, totalt värdelöst.
|
|
|
Det är ju lite skillnad på MW2 där SP ska vara stor del av upplevelsen och Q3 och UT där SP egentligen bara består av att lira MP-banorna med bottar av ökande svårighetsgrad.
|
|
|
Oblivion var sjukt bra imo..morrowind med.. fast MW var nog snäppet bättre..
|
|
|
Need For Speed - inte överdrivet mycket och hänga i granen nuförtiden. Spelen som en gång var så bra. Nu duger inte ens spela originalen för att man har högre krav på allt.
|
|
|
Louder
Det är ju sant... Jag tycker iof både CoD4 och MW2 hade för korta singleplayerdelar, fast man märker ju att det som är där är jävligt påkostat och CoD4 kampanjen var såklart grym så länge den varade.
|
|
|
The Conduit till wii. Ena selling point dom hadevar att det skulle vara som ett nytt, bättre, perfect dark... och det andra var att det skulle vara så sjukt snyggt, att dom hade revolutionerat wii's grafik motor.. tyvärr så var designen så jävla ful och tråkig så det hade kunnat ha alla möjliga effekter som man kan förvänta sig från ps3/xb360 utan att upplevas som snyggt. Fiendens AI var rent förjävlig, dom visste automatiskt var man var när man var inom en viss radie, man kunde inte smyga sig förbi eller nått sånt... dom stod bara stilla å vänta för att magiskt se genom väggar o allt när man kom.
sen en grej som jag inte vet för jag har inte testat: att köra på nätet ska enligt många recenceter vara som att spela Golden Eye till n64, dvs riktigt kul... tvivlar.
|
|
|
Bioshock 2 styrningen är ju så jävla trist! iaf på pc. snyggt som fan dock, och bra story.. men jag vill kunna njuta av att spela det också, och inte bara fascineras av allt det andra. har gått igenom det med för många spel tidigare. desutom tycker jag storyn hitils inte är så involverande som ettan, men har inte kommit så långt. endpå ett minus. ettan grep tag på en gång.
|
|
|
Halo 3......................... not... jävla haters..
har inte spelat så många dåliga spel faktiskt, men får väl säga HoN hört så mycket om dota, och ditten o datten, testade det och spelade i 5 min. tog bort det sen. lulz.
Get Random!
|
|
|
Halo 2 Jösses vad jag älskade Halo och då tänkte jag att Halo 2 kan ju bara bli bättre på alla punkter men ACK så tråkigt det var. Jag ska tillägga att på den tiden så hade jag ej Live så kunde inte lira multiplayern. Men singleplayern var verkligen dötrisst, det var helt ok co-op dock men nej
Devil May Cry 4 Så många som sa att det ägde, att bossarna var fantastiska osv men jag fann det tråkigt. på tok för enkelt och bossarna var inte något att hänga i granen. Jag blev lurad av ze hype
Ninja Gaiden är ju för övrigt ett av dom bästa spelen som gjorts. Det perfekta actionspelet. Underbart stridssystem, otroligt snyggt för att vara xbox, utmanande och framförallt otroligt kul.
|
|
|
Guildwars Borderlands Aion
Finns inte så mycket att säga. Dessa 3 var väldigt överhypade :(
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
|
|
|
Jag överhypade Dragon Age, men samtidigt så var det mest mitt fel, om jag sätter mig ner nu (med fötterna på jorden till skillnad från första gången jag körde det) och bara lirar så är det säkert asgrymt. Men tröttnade faktiskt på det under första tiden, vet ej varför...
Mitt absolut sämsta köp var Thief. Första spelet i serien, alltså. Köpte det till PC i tron om att det skulle vara lite action, men det var bara smyga i halvdassig grafik. Sen så var jag ju yngre då också, men ändå. Fan så arg jag var.
|
|
|
Valkyria Chronicles
Hade hört sjukt mycket bra om spelet, så min längtan efter ett RPG till ps3an gjorde att jag köpte det... Tyckte verkligen inte om det alls, det förvirrade mig, storyn va konstig, striderna va väldigt jobbiga och fick mig bara att bli frustrerad. Hade mycket högre förväntningar efter all hype.
Oblivion
Samma sak där, väldigt mycket hype och det va inte alls för mig...
Skate 2
Jag älskade ettan, men det va mycket grejer som kunde fixas. Som att man fastnade på små små kanter och ramlade _hela_ tiden. Trodde det mesta skulle bli fixat till tvåan, men istället fick man bara några nya ställen att åka på, men många ställen såg precis likadana ut som i ettan. Hade hoppats på mer, nu kändes det mer som en expansion än ett helt nytt spel.
Final Fantasy VIII
VII va det första Final Fantasyt jag spelade och det är en av de bästa spel-upplevelserna jag någonsin haft. Efter att ha klarat det, och spelat det många timmar efter att ha klarat det, så va jag väldigt exalterad när nästa del skulle komma ut. Jag gillade inte del VIII alls... Storyn va mjäkig, jag pallade inte med att inte kunna använda vapnen och använda dom "summon"-grejerna med 30 sekunders cutscenes i varenda fight, och karaktärerna va väldigt ocharmiga.
Guitar Hero
Det va riktigt kul... i typ 2 timmar, sen tröttnade jag och fick ångest över att ha spenderat runt 1000 spänn på ett tv-spel...
Det var alla jag kunde komma på just nu :)
(Inlägget ändrat av Gogaku 2010-03-04 03:21:24)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
|
|
|
Wtf sysslar folk med?
Ska du dissa både FFVIII och skate 2 + Gh spelen i samma post?
Tip of the day: Skaffa vänner, sen spelar du GH spel! Dessutom orka QQ:a över att skiten kostar 1k, mina Rb trummor kostar 2.9 ;) och då har jag även gamla rb setet
! P21: hade inte heller Live när halo2 kom, men sen att vi lanade på det under 2 år straight var en annan sak. Vem fan behöver internet när man har vänner?
Borderlands, Mad moxxi´s underdome dlc:n var det senaste "spelet" jag köpte som verkligen sög kuk och som kan få en plats, i övrigt så spelar jag inte så mycket dåliga spel. Men jag kan ju även vända blicken och se Killzone 2 ligga 2 meter away...
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
Hangaround
2010-03-04 11:11
|
i övrigt så spelar jag inte så mycket dåliga spel Hahaha! Själv måste jag gå med MW2. Fan vad hypad jag var. Jävlar vad det ägde första månaden. Nu? Ren jävla skit. Hatar den så otroligt mycket. GTA IV. Samma sak, hype som fan. Tröttnade efter 3 veckor. Left 4 Dead 2. Inte ALLS lika bra som ettan. Skitmycket svårare dock.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
|
|
Håller med om borderlands, är sjukt besviken... såg så bra ut men de är ganska segt..
Sen need for speed: undercover var rätt sunkigt...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
|
|
|
Borderlands, Mad moxxi´s underdome
fick mig att totalt lägga ner Borderlands för all framtid
JKIBMM
|
|
|
doggson
Mina vänner vill inte lägga ner så mycket cash på ett tv-spel. Vi är alla fattiga studenter, därav kommer också ångesten.
Och jag dissar ingenting, tråden handlar om dom största besvikelserna, hade jag velat dissa spel som jag bara inte tycker om då hade listan sett väldigt annorlunda ut.
Det är knappast någon överraskning att du och jag inte har samma spelsmak heller...
(Inlägget ändrat av Gogaku 2010-03-04 15:08:40)
|
|
|
Håller med om Valkyria Chronicles, inte alls så kul som jag hoppats.
|
|
|
MW2 är ganska intressant i den här frågan. Blev genast oerhört besviken då storyn var löjligt kort och multiplayern var i stort sett precis samma sak som fyran. Samtidigt är det fortfarande ett bra spel eftersom fyran var bra. Med andra ord ett bra spel som likväl kan ha varit största besvikelsen.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
|
|
|
Dead Space kom jag ihåg nu. Jag förväntade mig att skita ner mig men jag blev bara genuint skrämd en gång och det var när jag blivit injagad i en hiss placerad precis framför en sparpunkt, monstret försvann så jag gick snällt ut ur hissen för att spara och då rasade skiten ner från taket. Resten var ganska mjäkigt och förutsägbart.
|
|
|
Crysis
Vad ska jag säga, seriöst? Hypat till den bästa FPS-shootern genom tiderna strax bakom Half-Life 2. Fick 95% av PCGamer, alla tidningar gav det minst 90% i betyg. Där satt jag och dreglade framför tvn när reklamerna visade trailern till spelet. Och så skulle jag få det i julklapp, jag kunde inte vänta till julafton.
Ja... Jag hårdgibbade det på juldagen. Satt och liksom väntade på det stora "genombrottet" som alla sade. Och ja, jag blev verkligen imponerad av grafiken i spelet, var extremt snyggt måste jag säga (hade dessutom köpt en ny data några veckor innan, vilket klarade av den höga prestandan som spelet krävde).
Men helt plötsligt klarade jag spelet. Där satt jag. Helt fruktansvärt besviken. Vart var det revolutionerande med det, som nästan alla snackade om?
Enligt mig: en helt vanlig shooter. INGET mer.
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
|
|
|
doggson Tyvär så hade alla vänner antingen Ps2 eller gamecube. en kompis köpte dock xbox när den kom och då lanade vi och lira Halo som tokar ett helt gäng, split screen dårå. Sen sålde han sin xbox och.. han köpte Gamecube, den jäveln
|
|
|
! P21: Då köper man extra kontroller, storheten bakom halo var aldrig online mp det var 4 pers på samma box...
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
Måste säga Left 4 Dead. Spelet var rätt kul, dock väldigt kort och innehållslöst för väldigt mkt pengar. Och banorna är rätt lika
|
|
|
! P21: Då köper man extra kontroller, storheten bakom halo var aldrig online mp det var 4 pers på samma box... trudat... jag och mina vän spelade även 2 på en konsoll i flera timmar. galet kul! även 2an.. dock var det kul en lång stund med live också!
Get Random!
|
|
|
Assassins Creed 1, Far Cry 2, PoP 2008. Kolossala javla besvikelser men som tur var sa redeemade ubisoft sig sjalva med assassins creed 2. Var pa vag att aldrig kopa ett ubisoft lir nagonsin igen.
Instammer pa mw2. Ni som kopte Mad Moxxi far fan skylla er sjalva. Trodde ni verkligen ett horde mode dar man inte far loot eller gor nagon char progression overhuvudtaget skulle vara kul i ett actionrpg.. Dr Ned o General Knoxx dlcn ar dock nice som fan.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
Om vi ska utgå från förväntningar:
Nummer 1 - Resident Evil 5
Motivering: Asså.. Missförstå mig rätt här. Spelet är okej i sig. Som en stand alone upplevelse och förströelse en söndag. Bra spänning, skitsnygg grafik osv osv. MEN, vad i helvete har hänt med serien? Medan RE 1, 2 och 3 var mörka skräckspel med hemska miljöer och smarta banupplägg och gåtor så började redan problemet i fyran. Snygg grafik osv, javisst. Fightas mot degenererade spanska bönder ute i nån skitig håla, muterade ogres och annan smörja, nja.. Fan i femman sliter vi fortfarande med samma gamla efterblivna spelkontroll som i ettan. Det kanske var ground breaking för 14 år sen men är fan bara löjligt idag. Nuförtiden spelar vi Co Op i spel som Gears Of War mfl där du kan göra det mesta på ett bra sätt. Fienderna i RE 5 är bara dummare än någonsin och långsamma som sniglar. Man hinner baka bröd och koka kaffe innan de kommit fram till en. Keff AI och dålig variation. Lite mer av samma fiender och sen en löjlig superboss som är sjukt enkel att klara. Samma koncept i hela spelet från början till slut. Den enda banan i RE 5 som visade lite potential var den banan där du först möter på Lickers. Nerverna spelade ordentligt då och det kändes ÄKTA igen. Fram till att de svinfula lickersen med storlek av en bolad pitbull droppade ner på golvet och bara låg och åmade sig och krälade som de muterats från en mask eller ngt. Nu tar man och diskar upp bullbaket medan de krälar långsamt fram till en, man kanske hinner att sticka och handla en tur också. Och vad billigt att de snott så många koncept rätt av flera filmer, serier och annat. Ta de där snubbarna som springer omkring med en fläkande fjärilsnäckros-mun, hade inte vi redan sett detta i ehh.. Bladefilmerna? Inte ens på veteran och proffsnivåerna bjuder spelet på något direkt motstånd. Fan, när vi alla nu är vana att springa omkring och slänga iväg headshots online tvärs över en gata genom en vägg via en dual shock kontroll i MWII så duger knappast utmaningen. Storyn är lite småkul men fett dum egentligen. Helt plötsligt har de kastat in så mkt dynga i storyn när det var så basic och rått i början. Nej, usch säger jag, detta stinker och de får fan göra något radikalt i förändringsväg inför nästa spel i serien.
//Peace
|
|
|
Snacka om att hypa upp spelet för mycket om man gråter över RE5. Jag köpte det pga coop signen på baksidan av fodralet, lätt ett utav dom bästa coop spelen ever.
Men som du säger så är det ingen skräck kvar, men jag var en utav dom som spelade RE1 som snorunge och sen stängde av när fitthundarna kom genom rutan. Sen rörde jag aldrig RE1 igen :P
|
|
|
Problemet borjade i fyran? Fyran ar hyllat som ett av de basta spelen nagonsin och ligger pa runt 96 pa metacritic. Sjukt bra spel och aven en stor inspiration till manga 3rd person shooters idag. T ex Gears Of War enligt CliffyB. Re5 var nice med men saknade mycket av charmen fran RE4. Men fortfarande ett av de basta co-op spelen nagonsin.
Ga tillbaks och spela re1 och re2 idag. RE var fan aldrig en laskig serie. Spelen var laskiga bara for att man var knatte och bajsade pa sig for minsta lilla grej. Det var bra att de gjorde det lite mer actionbetonat med fyran och fokuserade pa ratt saker, skippade de lasta kameravinklarna osv. Streamlinade skiten.
Vill man ha skrackspel dar man blir radd ska man ej lira RE. Kan tipsa om Fatal Frame serien, Siren Bloodcurse och mojligtvis Silent Hill till viss del.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
Moderator
2010-03-06 15:37
|
Tony hawk underground. Jag hade spelat sönder 4:an och äsklade det verkligen så när jag fick höra att det skulle komma ett nytt spel där man dessutom kunde gå av brädan så var jag helt lyrisk. Det skulle öppna för helt nya fantastiska möjligheter. En kontroll från helvetet senare och serien återhämtade sig aldrig.
FF VIII. Som så många andra i västvärlden så var VII mitt första riktiga möte med rpg och det var en helt enorm upplevelse. Sedan kom uppföljaren med sitt emostuk och junctionsystem. Jag har större respekt för spelet idag men när det begav sig så satt man bara där med ett wtf i huvudet.
FF XII. Det snackades om fantastiska politiska intriger och rävspel, ett helt nytt fightsystem samt ett karaktärsgalleri av klass. Ännu en androgyn pojke, och en story som bara folk under 15 kan ha någon form av behållning av, senare så var besvikelsen ett faktum. Jag kommer fortfarande ihåg att jag efter 20 spelade timmar var helt lyrisk men efter att äventyret var över så kändes det mest "jaha".
Evolution
jag förstår inte riktigt ditt argument om att priset ska spela in. Idag så försörjer sig ju de flesta av oss på ett eller annat vis och lägger vi till gamestops kampanjer, möjligheter för import samt en bytesmarknad som tack vare internet är nationell istället för att vara beroende av ens vänner i grannskapet så har man ju alla möjligheter att skaffa sig i stort sett vad man vill för ganska nätta summor. Jag har inte betalt mer än 300 kr för ett spel på över ett år och då köper jag det mesta som släpps på releasedagen.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
Joint Operations Typhoon Rising Allt var skit bra tills en patch kom ut som hindrade spelarna att se gubben i 4d och zooma in och ut med sniper, vad fan sa jag då flera gånger om, varför i helvete förstöra spelet:/
Final fantasy X-2 Spelkänslan var okej, men soundtracket var bland det tråkigaste jag har hört:/
Transformer till nintendo 8 bitar Skit svår spel, klarat, aldrig mer ska jag röra det spelet.
Tekken 6 Väntade i flera år och jag höll mig lugn med dark ressurection till ps3 online, men när jag väl kom hem och såg vilket jävla besvikelse det var. 6stage i arcade sen var man klar, va fan!! Survival mode "BORTA" 1p och 2pg kan inte ha olika dräkter sparade i samma konsol, varför!???? Online laggade sönder i början men nu är det okej, men det tog dom 2månader efter release! Grafiken är också inget vidare egentligen, en hammare på ryggen kan man köpa till exempel, men varför sitter den inte fast på nåt sätt med nåt rep lr bälte!?? När man köper vissa kläder med Ana William så kan man få fram 2 bälte på samma som dubbleras. Musiken var inge vidare, tekken tag och tekken 3 var sista gången dom lyckades göra bra soundtrack. Kunimitsu finns ej med, VARFÖR!? Tekken force mode var ju sjukt dålig också, sen när co op till force mode kom så var det ju fan ingen som spelade den dynga! När man kör online så verkar den inte följa efter samma rank, jag kan ha vunnit 500 gånger och förlorat 50gånger men jag möter fortfarande beginners ibland utan rank alls! Kan säga mycket mer men orkar inte nu..
http://soundcloud.com/orlandog
|
|
|
Coke P24
Nu när du säger det, jag tycker iofs. inte FFXII va en så stor besvikelse eftersom jag visste i princip vad jag kunde förvänta mig, men däremot va FFX en besvikelse... Den stora anledningen va avsaknaden av en världskarta, plus de otroligt ostiga rösterna. Det va ett bra spel, men inte vad jag hade väntat mig. Med FFXII hade jag bra koll på vad jag skulle få, så jag tyckte inte det va en så stor besvikelse, däremot va det absolut inte det bästa spelet jag spelat.
Det är lite samma nu med FFXIII, jag vet vad som kommer, så jag är inte så pepp, men kommer ändå köpa det för att jag älskar serien i stort. Därför tror jag inte jag kommer bli direkt besviken, det är nog en större chans att jag blir positivt överraskad.
|
|
|
Uncharted: Drake's Fortune Jag hade inte hört något dåligt om det här spelet. Det var fin grafik, bra story och kluriga pussel. Just då hade jag inte särskilt många spel till min PS3 så jag blev väldigt förväntansfull när jag hörde talas om Uncharted. Äventyr med problemlösning? Underbart!
Sen började jag spela... Visst var det vacker grafik, bra dialog och en hyfsad story. Dessa egenskaper kan man dock hitta i valfri Indiana Jones-film. Gameplayet sög verkligen. Pussellösandet såg man bara glimter av, och din sidekick tillförde inget förutom dialogen. Visst är det vanligt i andra spel också, men när man måste köra en motorbåt mot strömmen medan man skjuter pirater och försöker undvika bomber i vattnet så kan lite assist inte vara så mycket begärt?
Tillsammans med det samt att spelet i stort sett bara bestod av chest-high walls och en jävla massa pirater var besvikelsen ett faktum. Nu måste jag ändå påpeka att spelet egentligen inte är så kasst som jag får det att verka. Det är bara det att jag förväntade mig en fin blandning av finurliga pussel och rolig action. Pussel fanns det inte så mycket av, till skillnad från action som var rätt så jobbigt och enformigt.
Jag har inget emot action och shooters, men när man förväntar sig något annat så...
Would I shit you? You're my favourite turd.
|
Moderator
2010-03-07 15:15
|
Gogaku
Det jag försökte säga med föregående inlägg var att jag förväntade mig att bli mer emotionellt involverad i spelet. Det är det jag letar efter i ett bra rpg och jag fann det verkligen inte i xii.
Angående x så kan jag hålla med dig om att osten ligger på ganska bra men sålänge Auron är lite halvcool och Lulu är nedlåtande och sexig så är jag glad. Att resten av karaktärgalleriet borde ha lämnats ute i skogen vid tidig ålder är förvisso sant men det kan jag ha överseende med.
Sedan har du och jag ganska olika spelsmak. Att du dissar Valkyria chronicles är för mig helt absurt men sedan köpte jag det förvisso utan att ha en aning om vad spelet handlade om. Det är ett enormt stort problem i dagens spelklimat. läser man ett par recensioner och kollar någon preview så är spelet redan sönderspoilat när man kör in skivan i maskinen.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
Coke P24
Jag förstår, jag förstår.
Och angående Valkyria, jag vet inte om det hade blivit bättre om jag spelat igenom hela spelet, men jag pallade inte med stridssystemet, det va verkligen inte min grej.
|
|
|
Final Fantasy X-2 utan en sekunds tvekan. Som stort fan av serien var detta den största besvikelsen. Man borde kanske hylla faktumet att spelet inte alls är linjärt på samma sätt som föregångaren iom att man fick välja i vilken ordning man gjorde sina missions men effekten blev istället att jag kände mig omotiverad att spela. Jag ser inte det linjära momentet som en brist i ett spel, jag gillar att ha en tydlig linje att följa och att själv hitta de tillfällen då jag vill avvika för att utforska. Att spelet hade sämre voiceactors än sin föregångare var dessutom helt oförlåtligt. Det tog en vecka, sen lämnade jag in skiten på game.
http://www.myspace.com/dirtydonline
|
|
|
Alla Need For Speed spelen efter NFS MW.
Hur fan kan man göra ett sånt sjukt roligt bilspel och sen bara tyna bort från här planeten?
Sitter fortfarande och bara hoppas på att nytt spel i stil med "NFS MW" men det lär aldrig hända.....
-- Mellanslagsanvändare --
|
|
|
Halo 3, GoW2, och RE5, rätt kul spel ändån men förstår inte all uppståndelse..speciellt ang GoW2..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
GoW2 var ju inte dåligt på nåt sätt.. däremot slutet, jösses. Men att kalla spelet kass när det i princip var samma sak som ettan kräver väl att man hatar det första också. Halo 3 får du inte såga utan motivering. Re5 fattar jag dock, skitspel...
http://www.myspace.com/dirtydonline
|
|
|
Tro det eller ej men Street Fighter 4
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
|
|
|
Little big planet borde fan räknas, blir lika ledsen varje gång jag ser min lillebror spela det när jag går förbi tvn.
På min tid lekte killarna med action figures och inte med dockor...
|
|
|
street fighter 4 va ju fan fett..hade iofs 0 förhoppningar på det..men kul att spela ibland
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|