|
|
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
Hangaround
2010-09-02 14:58
|
Fan vad nice med gun game! Brukade spela det hela tiden hos en polare som har CS. Det är kul :)
Fan vad nice att det inte finns stopping power! Äntligen! Ser fan inte så jävla illa ut, blir nog att köpa.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
Hangaround
2010-09-02 15:13
|
Killstreaksen verkar helt okej också.
3 - Spy Plane (Shows enemies on the mini-map. Can be shot down.) 3 - RC-XD (Remote controlled car strapped with explosives.) 4 - Counter-Spy Plane (Temporarily disables enemy mini-map.) $1600 4 - SAM Turret (Airdrop a placeable SAM turret that destroys aircraft.) $1600 5 - Care Package 5 - Napalm Strike (Airstrike that covers an area in napalm.) 6 - Sentry Gun (Airdrop a placeable sentry gun.) $3200 6 - Mortar Team (Target three locations to bombard with Mortar Strikes.) 7 - Attack Helicopter (Call in a support helicopter.) 7 - Valkyrie Rockets (Launcher with remote controlled rockets.) $4000 8 - Blackbird $4500 8 - Rolling Thunder $4500 9 - Chopper Gunner $5000 11 - Attack Dogs $6000 11 - Gunship $6000
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
|
|
verkar riktigt nice faktiskt.. även jag gillar att inte stopping power är med :D .. och att de tagit bort nuke ;P
Get Random!
|
|
|
finns fler attachments än de du skrivit.. finns bl.a flamethrower :S
Get Random!
|
|
|
Det är ett attachment, likt shotgun attachmenten från MW2, men den skjuter ut "eldkulor" så som jag förstått det, är alltså ingen fet flamethrower han springer omkring med. Some more Gun Game Och inside xbox preview.
|
Hangaround
2010-09-02 19:08
|
Gun Game kommer äga.
Hela spelet ser riktigt fett ut.
|
|
|
diwety tänkte också något sådant. Men det finns en shotgun attatchment redan. Heter något skumt dock. Den kanske är mer som en verision av molotov typ ?
Get Random!
|
|
|
Mer Gameplay:King-PhilFlamethrower - An under barrel attachment that shoots flames
|
|
|
Tycker det ser helt ok ut. Om inte annat så duger det tills BC2: vietnam. Det känns väldigt Mw2 minus det dåliga på sätt och vis. Både bra och dåligt. Det enda jag sett som jag inte gillar så mycket är dendär kniven man kan skjuta iväg men aja vi får väl se
|
|
|
Gillar några av de nya game modesen, men spelet är fortfarande lite för likt MW2, fast med sämre vapen men utan vissa obalanserade perks. Jag vill ha en ny shooter, inte en ny mod till min gamla shooter.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
|
|
|
diwety Jo men det säger inte så mycket? Kan lika gärna vara en flamethrower . Känns skumt att göra en shotgun som skjuter eld och en som skjuter kulor.
Fanns ju ändå eldkastare på waw
Get Random!
|
|
|
King-Moron
Kollade du ens själv på videon du länkade? Pajas.
|
Hangaround
2010-09-03 16:17
|
Other Other notable features spotted or announced include: * 50 levels, 5 prestiges. You start with 5 Create-A-Class slots, and earn another one each prestige. * Available reticles for your red dot sight include triangles, hearts and skulls! * Final Killcam returns in Black Ops. * Equipment includes Camera Spike, Tactical Insertion, C4, Jammer, Motion Sensor and Claymore. * Lethal grenades are seperate from equipment, and include Frag, Semtex and Tomahawk. * Tactical grenades include Smoke, Nova Gas, Flash Bang, Concussion, Decoy. * Search and Destroy and Capture the Flag game modes were spotted. http://www.codblackopsnews.com/2010/09/02/multiplayer-reveal-recap-part-2-weapons-killstreaks-and-perks/
|
|
|
Diwety, ja ... Det jag gjorde. Fanns ju massa saker som du inte tog med i dina inlägg. Pauser man kan man läsa om alla attatchments. Bl.à att den kortare pipan på pistolen ökar acc. Tror jag och att det finna extended mags samt dual mags.
Hur som helst, vad är det jag missat menar du?
Get Random!
|
|
|
Seriöst, är du så jävla blåst eller spelar du bara? 1 minut in i videon = flamethrower gameplay.
|
|
|
du som sa att det var mer som ett shotgun som sköt eldkulor ;P
därför jag blivit förvirrad... mupp
Get Random!
|
|
|
Någon som hört något mer om game modes? Är särskilt intresserad av hardcore, orkar inte med folk som bara sitter och tittar efter pluppar på radarn. Vill har mer strategi :)
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
|
|
|
Evolution P26 Gamemodes that was seen last night:
CORE - Team Deathmatch - Merc Team Deathmatch (no parties) - Free for All - Domination - Ground War (TDM and DOMINATION on large(r) maps) - Search & Destroy - Capture The Flag - Headquarters - Demolition - Sabotage
HARDCORE -Team Deathmatch (12 players) -Search & Destroy (12 player) -Free for All (8 player)
BAREBONES -Bones TDM (12 players, Team Deathmatch, everything disabled. No Perks, Kilsltreaks, Attachments, or Contracts) -Classic TDM (12 players, killstreaks at 3, 5 and 7 levels like MW1 did) - Objective Barebones (12 players, objective gametypes like Domination, CTF, everything disabled. No perks, killstreaks, attachments or contracts.
PRESTIGE (Nothing implemented yet - these would be playlists that you have to be a Prestige user in order to access. You know you will be playing with or against the best, most dedicated players, if you end up in here)
ANTE UP (FFA based, 6 players, low-buy in, parties allowed) -One in the Chamber -Sticks and Stones -Gun Game -Sharpshooter
WEEKEND GAMBLER (FFA based, 6 players, medium buy-in, no parties allowed) -One in the Chamber -Sticks and Stones -Gun Game -Sharpshooter
HIGH ROLLER (FFA based, 6 players, super high buy-in, no parties allowed) -Pro Gambler (all 4 of the above modes, you are gambling now so ... it's gamble) King-MoronSom jag skrev innan dess (som du borde ha förstått nått av din clown). Flamethrower - An under barrel attachment that shoots flames Men nog om det.
|
|
|
feeeeeeta gametypes!!!! :D :D
gillar barebones.... blir ju äkta cod 1/2 :D NIIIIICE... sen att de tagit med 3/5/7 killstreak i en annan är ju riktigt nice det med! :D velat ha det sen mw2... åhhhhhh älskar det här spelet mer och mer....
än så länge har jag förlåtit de för waw!
tror ni att man kan satsa pengar och förlora eller är det bara att man vinner mer eller hur fungerar det? :)
Get Random!
|
Hangaround
2010-09-05 15:55
|
Klart som fan man förlorar pengarna man satsat om man inte uppfyller kraven för att få pengarna tillbaka. Trodde alla förstod det. Sluta skriv i tråden förfan.
|
|
|
nej men shit.. var ju knappast det jag frågade. Det jag undrade var om man kunde satsa. Som tur är, är jag den mognare av oss två och tänker inte vara otrevlig tillbaka!
Get Random!
|
Hangaround
2010-09-05 21:29
|
Jag vet inte riktigt vad du frågade. Din mening var lite konstig. Satsa pengar och förlora? Bara vinner mer?
|
|
|
tror ni att man kan satsa pengar och förlora | eller | är det bara att man vinner mer eller hur fungerar det? (menade i Ante up, weekend gamler och highroller)
Get Random!
|
|
|
förstod nu att man betalar för att joina..
hade varit coolt men tuneringar och liknande med dessa cod pengar!
Get Random!
|
|
|
tror ni att man kan satsa pengar och förlora | eller | är det bara att man vinner mer eller hur fungerar det? (menade i Ante up, weekend gamler och highroller)
Skulle de där vara en bättre förklaring? Var ju lika kass som din första. Den dagen då jag finner nån som är dummare än King-Phil, ja, den dagen ska jag bli bög. (Not gonna happen, med andra ord)
|
|
|
Värt massa med fucking spray snipers? Jävla skabbspel hoppas på någon bolt iaf, iofs var psg1 det har jag för mig.
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten... eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
|
|
|
diwety
är nog ganska mycket smartare än dig gayboy.
Get Random!
|
|
|
ingen "war" gamemode från WaW? :( den va ju grymt rolig
|
Hangaround
2010-09-06 16:39
|
Jo, finns en boltsniper och sen WA2000 och Druganov. Boltsnipern är GOLen från BC2, tror jag.
|
|
|
L96A1 är en boltsniper.
Digg it...
|
|
|
fanns bara en i mw2 så det är cool imo!
Get Random!
|
|
|
Kravs otroligt mycket for att dom ska fa till en sexigare sniper an intervention, alska intervention <3
Dom kan ta bort dragunov och wa200 direkt javla sprayskit for pissnoobs, semi automatiska som barret ar acceptabelt tills folk satter acog pa den och anvander den som en javla uzi. Hata m56 och wa200....
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten... eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
|
|
|
ähh... spelar väl ingen roll.. de har ungefär samma damage som alla andra vapen så spela roll om de har ett scope på det. i long range om de missar så är det ju kört.. bara kubba ifrån.
Get Random!
|
|
|
KinG-PhiL: Da kor vi en private match nar jag ar tillbaka i swejze da du kan visa hur man springer ifran en sniper i hc med sprayvapen? :D
Folk som sniprar med wa2000 och den andra skiten ar ungefar lika duktiga som folk med danger close och fucking javla OMA, meh blir acklad bara jag tanker pa helvetet
|
|
|
hahaha.. okej.. wa2000 och.. m21? i hc.. speciellt m21 är fan inte kul alls... det håller jag med om! värst är nästan heartbeat-acog killarna... jag kör alltid med ninja pr0 dock men ändå.
fast i hc är ju alla vapen 1 shot kill i stort sett? :)
Get Random!
|
|
|
Hur är det värre o bli dödad av ett snipergevär med acog än ett light machinegun med acog? Seriöst, inge bråk. Jag undrar faktiskt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
öhm.. det jag kan känna är att om en kille med machinegun sprayar ca. 50 skott på en och träffar med 4 och en sniper dödar en med 1 av 1 känns det lite bättre ...
Get Random!
|
|
|
Då bör man ju bli mer grinig av o bli sprayad.. one shot killen har ju iaf skills. (iofs spelas bara hc, alltid, hela tiden)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
det jag menade? :S
det med wa2000 och M21 är ju samma sak... spraysnipers ;P
Get Random!
|
|
|
Tror folk över lag är för låsta i sina sätt att spela. Visst är det sjukt frustrerande med noobtube i t ex demolition (särskilt hc), men det går att komma runt om man börjar spela som en tråkig jävel och struntar helt i målet ett tag. Fast det är å andra sidan ganska tråkigt att man måste göra så, det förstår syftet en hel del.
Tycker det är för lite hc i Black Ops. Skönt att det finns S&D redan från start, men varför inte slänga in en mosh pit åtminstone? Radarn är ju det sämsta som finns med krigsspel och jag förstår inte syftet med den egentligen. Ska du nånstans så kan du ge dig fan på att det finns en pil som pekar dit hela tiden ändå. Och det är inte som att man använder kartan för att navigera direkt.
|
|
|
Radarn finns väl mest för att öka tempot i spelet.
Du måste ju hålla med om att i hc så går det lite segare. Ganska ofta det inte ens blir 7500 poäng till något av lagen.
Så är det i de flesta spelen, därför radarn finns( tror jag i alla fall)
Get Random!
|
|
|
& det är det jag gillar med HC. Man aktar sig lite mer, det är lite osäkrare att plöja in med rocketlaunchern, om man inte kan ta 5-6 kulor i stöten o ändå hinna slumpbomba halva laget. Inte för att jag ofta lyckas, men jag gillar "taktik" aspekten i HC.
|
|
|
Man vill ju ha Groundwar HC. Eller, jag vill.
|
|
|
Jag med.
Att tempot sänks stämmer förvisso, men det är bara bra. Det blir mer taktiskt och inte bara run n gun. Det stöter på väldigt få commando/lightweight/marathon-spelare som bara springer runt och knivar. Setupen funkar bra, men du måste använda ditt vapen och kan inte springa runt som en dåre eftersom du inte vet var motståndare sitter genom att titta på kartan.
Det är även färre noobtubes i åtminstone vissa game modes (som tdm, men det är nog nästan värre när en bomb är inblandad förutom i s&d).
Och det är ganska skönt att man inte råkar ut för att sätta 3-4 skott i någon men ändå inte lyckas döda personen. Inte så att alla vapen är one shot kills, för det är det inte, men det är lite bättre. Det bidrar till taktiken att du inte kan ta ett par skott men överleva ändå (eller ta ett par skott och no scope:a).
Det som suger mest är dock spawntider. De verkar vara helt random. Ibland får man vänta 2 sekunder, ibland 14. Kör på 3 sekunder för alla, alltid.
|
|
|
Det där med spawntider har jag åxå undrat över, va fan är det om..? (Tänkte att det kanske hade3 med poäng eller nått att göra)
|
|
|
Google is my friend. Handlar tydligen om spawn cycles, dvs att alla som är döda respawnas samtidigt, vilket sker var 15 sekund.
Det är alltså fyra respawns per minut. Vi säger att de är vid tidpunkterna 0, 15, 30 och 45. Dör du då vid 11 får du vänta i fyra sekunder. Dör du vid 14 får du vänta en sekund. Och dör du vid 16 får du vänta 14 sekunder.
|
|
|
Sedär sedär ja. Evolution, kör du ps3 btw? Nu ska ja sluta ot:a tråden.
|
|
|
Japp.
|
|
|
HC TD ar bullshit finns inget trakigare an att sitta och vanta hela tiden for att man inte vill sitta total lock down i ett horn, sa man springer sen poffar det och 10+ sec respawn...
TheMatt P29: Snipers ska inte sprayas, man ska forsoka spela med en viss finess. Att en snubbe med en LMG kommer in och sprayar ar acceptabelt, men nar en sniper gor det sa grater jag lite.
|
|
|
Det måste vara skitjobbigt att leva i en värld där man hittar på egna regler, som sen inga andra vill fungera efter. (Bolt action är dock nöten, det håller jag med om..)
|