I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brittiska "ghettofilmer"

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-05-28 10:45

Brittiska "ghettofilmer"

Jag letar brittiska, jag kallar dem "ghettofilmer" eftersom de ska mer eller mindre handla om ghetto eller förorter i england, eller ja hela brittiska ön..
De ska helst vara nyare och i stil med Kidulthood och Rollin with the nines. Jag vet inte om det finns så mycket mer i denna genren än dessa men om det finns vill jag gärna se dessa. Jag är medveten att det finns liknande trådar om "brittiska ungdomsfilmer" men jag letar inte specifikt efter ungdomsfilmer, men det brukar ju vara ungdomar det handlar om. Och i dessa andra trådar fanns mest tips om fotbollsfilmer och sånt är jag inte intresserad av.

Så om ni har något tips så kan ni ju droppa så får jag se om det finns något jag har missat!

Fred ut!

Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!

2007-05-28 13:36
Lock stock and two smoking barrels?
Wa wa wee wa!

2007-05-28 13:54
Bullet Boy

2007-05-28 14:26
"This is England" går på bio nu, har inte sett men det är typ om förorter och skins och skit om jag fattat rätt.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-05-28 14:48
the pleadge men den går fan inte o få tag på, problemet är att det finns en australiensk skräckfilm som oxå heter the pleadge som är släppt samma år, men kolla på den, storbritannens motsvarighet till La Haine
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-28 14:50

förlåt, the plague heter den

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-28 14:54
Jag skulle inte kalla lock stock... för en ghettofilm men skön är den i vilket fall som helst..
tack för alla tips än så länge..
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!