Transformers the Movie 2007 *spoiler alert*
Snart är det dags... Lite mer än två veckor kvar och jag är så j-vla hyped just nu, särskilt som några polare på andra sidan vattnet redan varit på smygpremiären. Det är nu helt bekräftat att det manus som läckte ut på nätet verkligen var the real deal. Ni som har läst det vet redan att den här filmen kommer att slå världsrekord i cheesyness och soundtracket suger tydligen ofattbart hårt. MEN effekterna kommer att vara helt vansinniga! Peter Cullen dominerar också i vanlig ordning:"I was like... FUCK! That´s Optimus Prime! It´s fucken OPTIMUS PRIME, dude!" Lite TF-godis...DIVX Trailer Bonecrusher Transformation I gots Autobots in my bird bath...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Jag vill gärna se den filmen verkar bra
Nostalgi för alla 80-talister :>
ser mycket lovande ut:D , måste bara ses:D
-.-DMX-.-
så jäkla fet. jag har tittat på denna trailer ett antal ggr den senaste veckan. jag var negativt inställd när de första bilderna på transformers:erna dök upp, men jag känner att jag har accepterat deras utseende och whatnot. detta blir bra.
och här är en liten aptitretare så länge:
soundwave-steezo.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dvs. den första trailern i länksamlingen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag är lite missnöjd. Jag är ett stort fan av 80tals serien. Nu är robotorna väldigt flashiga av sig och dem verkar inte kunna prata? Sen så är historien annorlunda också... Men den kommer nog bli bra ändå. Its Transformers for fuck sake. :) Denna film måste nog ses på BIO!
klart dom kan prata!Peter Cullen ... Optimus Prime (voice) <-- imdb där har du ett bevis^^ ser fram emot filmen som bara fan, känner mig som 8 år igen.
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
megan fox fyfan va fin hon e
chase the clouds away
Det är helt sjukt, bästa filmåret någonsin! Transformers och Die Hard 4 inom en vecka liksom.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Finns ingen i världen som kommer att stoppa mig från att se denna film.. :D Denna lär ju bli hur ball som helst.. =)
-- Mellanslagsanvändare --
Fan jag vill boka biljett redan nu
Nu har jag inte läst någon info... Men ska detta vara ett försök till G1? Dem ser verkligen inte ut så på trailern.
idag hade vi specail press screening för transfomers på bion där jag jobbar här i london. verkar lätt bli en av en av sommarens stora och är riktigt bra om jag får tro min kompis som e projectionst och redan har sett den.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
KOm precis hem från smygpremiären i Linköping. Är inte alls imponerad tyvärr. Plus: Effekterna var välgjorda. Snyggt filmad, dvs de har inte använt TRANSFORMERS FFS! Kärlekshistorien, att den inte kom igång förrens i sista scenen, tack gode gud! Minus: SMYGREKLAMEN! FFS! Den var hemsk, överallt, konstant och grymt tydlig. Pinsamt! Kärlekshistorien, att den ens var med. Skådespeleriet, en hel del skillade skådisar men de misslyckades totalt. Amerikaniseringen....America.....fuck yeah! G-sus... Fast iof, det var ju transformers....bra skräp. :D Måste ses på bio, kommer suga på dator eller tv!
Så jäkla fet den var, enda saker jag kan störa mig på var att den var lite väll hollyfierad men annars är det helt klart en film man ska se på bio. Hade jättestora förväntningar och jag blev inte alls besviken.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Visst actionspäckad till max och ganska cool, men nja jag blev besviken på ganska mycket samtidigt. Hade varit roligare om dom hade hållt den någorlunda retro iaf. Men men, kul att transformljudet var som det gamla iaf.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Argh fighterna mellan decepticons och autobots var ju så röriga,. Svårt att se vem som var vem och varför gjorde de Optimus Prime till en sån jävla pussy. Han var ju praktiskt taget Megatrons bitch, ungen fick rädda honom.
Vist var det lite för mycke produkt placeringar under filmen, men annars överlag så tycker jag att den stoppar upp Die Hard och tar platsen som sommarens Action popcorn rulle. MAffiga effekter så ladda inte hem denna , den ska ses på Bio! Betyg: 3/5
"My weapon of choice the Turntable"<br><br>
Sanslöst bra rulle, maffig som fan...! Optimus är en bad-ass, men själva grejen är den att människorna ska "bevisa" deras mod också, därför behöver han deras hjälp; America baby! 4/5 utan tvekan, sjukt bra rulle; måste ses på bio, ingen annat funkar!
kom precis hem. manuset var väl lite sisådär. Skådisarna kan man väl inte direkt klaga på då det var effekterna som tog överhanden i praktiskt taget varenda scen. Förväntade mig inte någon oscarprestation och blev inte besviken på den punkten heller. CGI var brutalt snygg. Efter första scenen visste man att det här kommer bara att bli bättre och bättre, vilket det också blev. Megan Fox är ett stort plus i kanten ;) Sammanfattning: Inte den bästa filmen jag sett. En av de bättre actionrullar jag sett. Tycker du om lite meningslös action så ska du absolut se den här. Se den på bio om du inte har en Rigoletto biograf i vardagsrummet.
Be the change you want to see in the world.
hade den världspremiär igår eller ?
SKU - SKU - SKULASON!
Jag tyckte den var riktigt bra, inget mästerverk kanske, men mycket underhållande. Det absolut bästa var när den amerikanska flygbasen blev attackerad i början av filmen. Jag satt och flinade som en liten unge då... Sen borde man ju kunna förvänta sig en uppföljare också, med tanke på att det lämnades lite öppet i slutet...
The absence of evidence is not the evidence of absence
2:an ska spelas in, det har de meddelat!
Måste se denna film! Speciellt eftersom att man är uppväxt med plåtniklasarna!
Live Hard, Die Young
smygreklam/produktplacering, vad man nu vill kalla det. en jävla massa sånt var det iaf, hela ebaygrejen, mountain dew-roboten, GMC, etc men jag gillade den starkt iaf, kom in utan några förväntningar alls förutom kanske lite snygg CGI. blev poitivt övveraskad!
Riktigt fet film, ville ha mer från starscream dock. Bonecrusher var ju helt onödig, han dog efter 1minut. Riiiiktigt sjukt fet film iaf.
En av de bättre action rullar jag sett, no doubt...
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor, jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
har bara sett serien nån gång när jag var liten, men jag hade en massa transformersleksaker...den är bra ändå
Älskade filmen, corny dialoger, rolig humor och helt fantastiska specialeffekter, underhållning på hög nivå. Oscar för effekterna tack. Inget för tråkmånsar dock, utan barnasinne blir det svårt att njuta av Transformers.
http://www.myspace.com/dirtydonline
peaches F24 Har totalt glömt vilken kanal ja såg den på, tror de va nån av dom amerikanska sakerna som visades förut, annars har den gått på cartoon network i nyare varianter.
gick det inte på trean för länge sen? fast alla vi har säkert växt upp olika år så det är väl lite olika vart man sett det :/ hade inga leksaker med dom men hade några polare som hade det då så det var ju skit kul att komma hem till dom o leka :) haha riktigt fet film, så sjukt snygga effekter, fattar inte hur dom kan göra allt det där :S och megan fox är ju sååå het!! :D
Forumsignatur:
Den var bättre än jag trodde även om det inte rådde någon brist på "tacky" scener.
I, Rowboat
Dom första 5 minuterna rös jag till av kalkonvarning, latinot som vägrade snackade engelska kunde seriöst ingen vettig människa ha garvat åt. Och american pie scenen när föräldrarna stormar rummet säger det mesta om übernörden som skrev vitsarna till manuset. Actionscenerna var snygga men något röriga. Optimus Prime gjorde ett starkt intryck. Megatron inte lika mycket. Det bästa med filmen var att den lämnade värsta feelgood känslan efteråt. Och nej, Starscream dog inte så det lär komma un uppföljare.
Alla robotar syntes för lite faktiskt, och ja de kommer en tvåa med starscream.
vilka var det som flög iväg i slutet under eftertexterna??
Jadu
SKA SE DEN!!!
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
skorpionen överlevde väl också har jag för mig.
Kom hem precis ifrån filmen. Säger bara en sak.. Den här filmen var värd SF's ockerpris på 90 pix/biljeten + bokningsavgift på 10 riksdaler.. 2 och en halv timma kändes som typ 1 timma..
-- Mellanslagsanvändare --
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, den var ju för fan grym! Tack som fan för ett lätt manus som totalt överskuggas av explosioner och specialeffekter så man slipper koncentrera sig på att hålla reda på handlingen. Jag har längtat efter en sån här action hela våren! Och en Transformersfilm har jag väntat på.... ja länge i alla fall! Minus för de lite för detaljrika specialeffekterna som ibland gjorde det svårt att hänga med i fighterna och för Jazz´s Yoiga karaktär. Men allt som allt får den fyra stjärnor av fem möjliga. (En kanske har att göra med allmän sentimentalitet och hur jag kände min barndom återvända när jag såg Optimus Prime för första gången.) Allt om amerikaniseringen och produktplaceringen är ju relativt. Jämför man med Spindelmannens oblyga gigantiska USA- flagga så var jänkarattityden på en ganska låg nivå i den här filmen. Det där med ebay tyckte jag ändå var ganska roligt. Kanske för att jag en stund innan hade snackat om en polare som var helt galen i Ebay och snackade om det hela tiden. Så äsch päsch. Dessutom behövde de all produktplacering för att ha råd med specialeffekterna. SÅDETSÅ.
I might be wrong... but you're just plain stupid!
de va en typiskt rädda världen film, och jag som brukar va kritiskt till såna filmer vart helt inne i filmen fast att den var typ två och en halv timme vilket är en smärre bedrift i sig....sen att megan fox var med gjorde jue inte saken sämre... bra fiilm...inte riktigt riktigt bra men den är sevärd iaf !
ja kan sätta mitt usla studioebidrag på att d kmr en uppföljare
jag tyckte seriöst att allt var helt klockrent fram tills Autobotsen presenterar sig, börjar snacka om "the world wide web", eBay och att Jazz är YO! Bumblebee är för övrigt ingen jävla Camaro. Vad är grejen med att Optimus Prime ska ha en synlig mun förutom i fighter!? Visst, jag gillade den, men det var så mycket de borde gjort annorlunda - dels kapat nigga-humorn, den övriga humorn (oneliners går an, men när robotarna skulle gömma sig i trädgården var bara för mycket) och så klart den meningslösa kärlekshistorian. Tycker också allt gick för fort, det borde antingen varit en 3-timmarsrulle eller (nu är det ju snack om uppföljare) en trilogi, men skadan är redan skedd. Vad hände med robotarnas baser på jorden? Nu verkar de bara vara några stycken som driver omkring och fixar uppdraget sen e det klart. och fler av dem! Ratchet (som ju helt otydligt var med på slutet), Prowl och Wheeljack... Sound- och Shockwave. De absolut viktigaste karaktärerna i förlagan. Sen var ju designen på robotarna bedrövligt "modern".
Katastrofalt dålig. Vad är egentligen grejen med att använda såna otroligt uttjatade klyschor? Jag är helt down med oneliners och pissig handling i actionfilmer men sorry, den här var inte rolig någonstans. När Jazz fällde "What's up, bitches" och gjorde något breaking-move ville jag bara gå loss på manusförfattaren med ett rostigt rakblad och en hink citronsaft. Nu står förhoppningarna till Die Hard 4.0 för sommarens dos av oneliner-action.
Officially not impressed.
Sci-Fi P26 Du var mig en butter en, höll inte med dig på någon punkt där, tyckte filmen var roligt och intensiv.
http://www.myspace.com/dirtydonline
va heter hon tjejen i filmen som skådespelare?
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Jag hade för mig att Jazz alltid varit så där? Men jag inbillar mig väl bara.
jagvillocksåhaenblog.com
VEM VAR DET SOM FLÖG IVÄG I SLUTET?
Jadu
SunTzu P21 Optimus ska vara männsklig och god, då måste man se munnen, klart han ska ha armor över den också när han slåss.
Förstår inte riktigt varför du reagerar på det.
Då dom ska ha den i nutid och www är en stor del i vår tid är det väll inte så svårt att dom lärt sig jordens historia från det, håller dock med om att jazz var rätt pinsamt.
Då det kommer en tvåa så kommer väll det baser, lite tråkigt att dom inte hade dom i den här iofs.
Designen av robotarna lite för uppdaterad, hade hoppats på att dom såg ut som förr istället.
Fele P20 Starscream var de
Midas P25 Inte riktigt sådär men åt det hållet.
Optimus är inte mänsklig och hade i originalet alltid skyddet på. Ögonen var f ö också alldeles för livliga, så klart för att ge ett mer "mänskligt" intryck det också. På 80-talet lärde de sig språket utan webben så det kunde de visst slopat.