I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Transformers the Movie 2007 *spoiler alert*

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-07-09 14:26
det är la förfan en smaksak om man gillar filmen eller inte. finns inte så mycket att diskutera om den saken..

2007-07-09 14:31
Tycker att den var riktigt jävla bra. 5 av 5 för underhållning och vem söker något annat i en film som denna?
Jag har längtat sen jag var liten och i.o.m. citroen-reklamen när bilen förvandlar(!) sig och dansar blev jag säker på att en "otecknad" transformers var på väg. Jag fick rätt och fan va bra det var.

Tänk på saken: Robotar... som förvandlar sig!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2007-07-09 23:42
Myspinne Flicka 15: Det är en tuff värld "där ute"....Och Transformers var som en studie i produktplacering.
I slutet när alla maskiner förvandlades till robotar hur mycket trordu tex microsoft fick betala för att killen skulle gå förbi kameran ett par sekunder med en xbox360 kartong?

Ett par pengar troligen, och det var ju bara en av många väldigt sublima saker, ebay grejen gick ju alldeles för långt.
"ARE YOU LOVERBOYXXXWHATEVER WITH EBAY OBJECTNUMBER XXXX" (uttalat med hög transformers röst), visst en gång kan man förstå, men när de gör det om och om igen....Wtf....All produktplacering störde helhetsupplevelsen. :/

Lite intressant att göra en lista på alla företag som finns med i filmen iof. ^^ Nokia var ju med på ett hörn osv...:P

2007-07-10 14:55
SunTzu P21
Dom skulle ju göra den i nutid så då var väll internet det mest passade för en alien ras att lära sig vårt språk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-10 17:03
svär megan fox är WOoW
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-10 20:50
Myspinne: Ditt ofullständiga inlägg lämnade ju en hel del att önska. Kan man inte avsluta ett inlägg eller ens lägga fram sina åsikter korrekt bör man knappast göra det. Oavsett om man är ironisk eller inte.
Producent

2007-07-11 12:04
Jag är grymt nöjd att jag såg den på bio!

En klar 4/5.

Tyckte allt funkade förutom att det var lite rörigt att veta vem som var vem, när det var det stora "slaget"!
http://northmountains.com

2007-07-11 17:36
Jag är en av dom som tyckte filmen var grym, men det känns som dom hade missat massa..
Ingen Svärd vs Yxa strid...
Ingen Jordbas som i tecknadeserien.. Optimus var rätt mesig.

För lite med Starscream..
Fighterna var för snabba och för intensiva..
Hade varit bättre om filmen var 3timmar..

Sen att Jazz dör? WTF?

2007-07-11 22:53
Att folk orkar klaga på produktplacering, det är ju ett sätt att finansiera filmerna på. Sen att det kan göras mer eller mindre uppenbart, men att en Nokia-telefon eller en Xbox360 förvandlar sig till en robot i en sådan här film är väl inte så mycket att bry sig om? Det är ju delar av samhället, så klart att de tar plats.
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2007-07-12 01:27
Fattar inte vad folk har för problem, det är en kommersiell actionrulle, klart att det finns smygreklam. Och att det störde helheltsupplevelsen på något sätt är ju mytt. Det var förmodligen de bästa 95 kronorna jag lagt på bio någonsin, så jävla underhållande, och bra verkligen. Satt som en liten pojke och gapade hela filmen.

"i AM MEGATRON!!!!"

hur cooolt var inte det liksom :D
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-07-13 00:42
Underbar film! Helt underbar.
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2007-07-13 00:45

Håller med Bajsaren där haha

Det var sjukt coolt ju när han står stor och mäktig o bara "I AM MEGATRON"

Såg filmen idag och älskade den! Visst det var lite rörigt ibland när de slogs och kameran var enda framme vid dom men det störde inte så mycket, jag ville bara hinna med fajterna så mycket som möjligt! Jazz's lilla breakdance move och snacket var bara askul, de måste inte vara 100% seriösa hela tiden tycker jag.. Älskade den, hoppas på triologi eller nått..!

- You want a piece of me, Megatron!?
- NO!! ... I want TWO!!!

mäktigt ^^

Careface.

2007-07-13 01:20
en total. jävla. besvikelse. eller ja, det var bitvis underhållande men överlag ändå en jävla besvikelse.

accepterade första halvtimmen eller så (även om det fanns många varningstecken), innan alla transformers började häva ur sig sunkiga jävla pisskämt. tycker inte ens att actionscenerna håller i längden, blir rätt segt att se ytterligare en röra av mekaniska delar flyga åt tusen olika håll liksom. rekommenderas INTE. kunde gjorts oändligt mycket bättre :/

alltså jag förväntade mig inte något mästerverk osv men att det skulle bli en corny komedi/barnfilm trodde jag ändå inte...och när jazz gjorde sin entré ville jag fan strypa skaparna och alla i publiken som skrattade (även om det var tacksamt få...)

Jag hade för mig att Jazz alltid varit så där? Men jag inbillar mig väl bara.

nja...han var väl lite "svart" så att säga (syftar på rösten då) men någon jävla breakdance robot från cybertrons ghetton var han då fanimej inte...

2007-07-13 02:28
Jag skrev en 5-sidig filmanalys av Transformers, men jag pallar inte lägga upp den här. Mest för att jag är rätt full nu.

Förresten, ni G1-fans där ute... störde ni er också på att Devastator och Bonechrusher slogs sida vid sida? Var det inte så i G1 att Devastator är en av constructicons som krävs för att bygga Bonecrusher? Eller var det tvärtom... fan, jag borde skriivt det här inlägget på dagen. JAg återkommer imorgon när jag nyktrat till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-13 12:47
Så förbaskat grym film ! fyyy fan va bra :D. lätt den bästa filmen som kommit hittills i 07!

2007-07-13 21:34
alltså jag förväntade mig inte något mästerverk osv men att det skulle bli en corny komedi/barnfilm trodde jag ändå inte

Komedi/barnfilm är det väl då fan inte heller.. Såg du ens slutstriden.. Eller någon strid alls för den delen!? Explosioner och förstörelse, raketer hit och dit hela tiden´.. Kallar du det barnfilm/komedi? Vad mer ville du ha? Att folk skulle delas i sju delar mitt i deras strider så att blod sprutar överallt? Shit...
Careface.

2007-07-14 11:06
Blevgrymt överraskad av den underfundiga humorn som dom tryckt in. Opassande och strålande.
mera msz!

2007-07-14 11:09
Den icket underfundiga och väldigt uppebara tokhumorn likaså.
mera msz!

2007-07-14 19:07
Förstår inte hur ni kan tycka den är så jävla bra? seriöst, dem förstörde bland dem coolaste leksakera och gjorde en komedi av det hela? I varje jävla scen skall det vara så jävla roligt och fjantigt. Som den lilla jävla roboten som springer omkring, fy fan alltså påminner lite jar jar binks?
Ne alltså jag gillar den men dem kunde ha gjort den så otroligt mycket jävla bättre, blev besviken, tyvärr var den ju gjord för småbarnen men det är ju fan ingen bra action rulle, i en bra action rulle får man se blod och saker flyga. Det enda man såg här flyga var små delar utav robotar och väldigt mycket bilar.
Och sedan den här jävla sensmoralen liksom att alla kan göra en skillnad bla bla bla, snälla för fan.
Synd att det är amerikanarna som får göra sådana filmer och har en ekonomin till att göra dem.

Aja, väntar ju ändå på tvåan (hoppas det blir lite hårdare då)
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-07-14 20:19
Var det nån annan som märkte att Agent Simmons utbrast "Burn you FUCKER!!" när han försökte bränna lillroboten som skulle föreställa Frenzy?

2007-07-14 21:08
AndiCh P17
nej, jag vill ha en transformersfilm där robotarna inte beter sig som att dom vore hämtade ur pixars senaste film, då syftar jag på deras agerande i form av repliker osv. inte hur dom slåss. filmen är ju proppfull med kassa skämt. tycker inte heller att våldet i filmen var så farligt...en sjuåring hade lätt klarat av stridsscenerna. inte för att jag satt och tänkte "fan kan det inte flyga lite blod?", filmen är barnslig pga replikerna, inte striderna.

2007-07-14 21:20
Tekniken går framåt, och utvecklingen så med, och att sitta på ett forum och bjäbba om filmen var bra elelr dålig, och och vilja se förbättringar hjälper inte. Isf skriv till rätt personer, här kan du bara få likgiltiga åsikter elr motats till likgiltigt.
Jag tycker endå filmen var tvärr bra, för att vara en film, men kanske inte för att vara Serien transformer från '74-'83, men i vilket fall som helst så är det inget blod i serierna heller, så den ska inte vara blodig och rysslig action film. Den är väl lite mer rolig och barn action späckad..jao...
(klaga på mig med)
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-14 22:07
tycker denna film va grym, lätt en pokémon, å andra sidan är ju jag bra, hej
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2007-07-14 22:29
Timon_B P19
forum är till för att diskutera saker...ska alla i musiktrådarna skicka brev till artisten och skriva vilken bra/dålig skiva han/hon har gjort istället för att diskutera det också?

sen så antar jag att du syftar på mig när du skriver det där babblet om blod, som sagt så har jag aldrig påstått att det ska vara någon blodig gorefilm...

2007-07-15 03:46
ja forum är till för att diskutera i, men vissa överstiger diskustion, till hur de själva skulle gjort eller vart filmen borde gjorts(jag fattar inte, är inte det off the hook då heller?)
ok debattera filmen. men ha en topic åtminstonde.
detta är inte i musiktråden?
Vart kommer man med en diskustion om vad som borde vara? alla tycker endå olika, tror bara att detta med forum är missunderförstått.

ok du har inte påstått, vilket jag nu har förstått. Tack för att du isf klargjorde det nu.

2007-07-15 05:26
du är jävligt skum måste jag säga...förstår inte varför man måste komma någonstans med en diskussion. man kan diskutera för sakens skull, tror inte att någon som skriver att transformers var bra/dålig inbillar sig att det dom skriver på whoa kommer att förändra något. allt man skriver eller säger behöver inte vara konstruktivt...

2007-07-15 17:24
inte det jag skriver heller isf, så du är minst lika mkt skum..

tack..

2007-07-15 22:59
Demento

Okej förstår vad du menar : )
Careface.

2007-07-15 23:47
Myspinne: Tillåt mig att presentera mig,
Novice, killen med rätt att läxa upp. Vem är du?
Myspinne, personen med rätt att whina? :S

Aggro: Stämmer, hur det nu blir. De har ju mixat det där med namnet, läste någonstanns att de bytt ut robotarna som skulle vara med i filmen massor av ggr. ^^ hehe.

2007-07-16 10:09
fett bra film!

2007-07-16 10:24
alltså den där megan fox, jag blev helt paff när jag såg henne. fan vad snygg hon är! filmen är skittung också ju, cool liksom, måste ses på bio!!
 Procreate, receive compensation.

2007-07-18 14:58
Zoom Zoom: Den lilla roboten påminde om ingen annan än ekorren i Ice age.

Fullständigt och totalt jävla svindålig film
för övrigt, total slakt av en av 80-talets bästa koncept.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2007-07-18 18:30
Emil_Brikha P28

Ja det stämmer den jävla ekorren men i Ice Age funkar det ju, men här liksom.

Va fan jävlar vad sne jag blev på filmen. Nej det kanske inte behöver vara massa blod och skit men dem kunde ju ha skitit i alla jävla one linersskämt som är så jävla kassa, robotarna är så jävla löjliga som typ när det presenterar sig för killen så berättar dem ang. hur dem lärde sig tala, så börjar en snubbe snacka värsta "yo yo"

Visst folk kanske tycker det är roligt, men va fan det är ingen jävla komedi, i serierna är du mycket explosioner och hyfsat med våld. Här var det en jävla lovestory!

2007-07-19 06:09
Har ingenting emot humorn eller produktplacering etc.

Det som störde mig var två saker.

1. Vissa robotar. Den lilla fjollroboten som jag antar skall föreställa någon sorts liten soundwave, men som i själva verket är ungefär som nån jävla snurre sprätt. Soundwave var badass, han var kall och ond och de ersätter honom med den där jävla grejjen.

Vidare så ska Jazz vara coolare än han var. Jag saknade Blaster, Cub, Sunstreaker och ett otal andra.

Den enda jag var ordentligt jävla nöjd med var Optimus Prime, men då bara fram till det att han slogs med Megatron.

2. Storyn. HUR I HELVETE? Jag blir så förbannad över hur stor roll människor spelade i filmen och hur lite personlighet som kom fram från transformers håll. Transformersarna var egentligen bara en sideshow bredvid de töntiga jävla mänskliga karaktärerna. Om jag vill se en film med ett gäng människor som skjuter på saker och blir kära, eller vill träffa sin familj igen, så kan jag fan gå och se en evinnerlig mängd andra filmer.  Jag såg inte på filmen för att kolla på nån jävla armébög åka motorcykel och skjuta ett litet granatgevär och spränga en transformer, så ska det fan inte gå till. Människorna var i serien i princip hjälplösa inför decepticons, vafan i slutänden så var det ju en jävla toadoppad tönt som dödade Megatron! Optimus Prime fick spö av Megatron! Det är fan bara FEL!

Och ja, det var fortfarande en cool film, men jag hade hoppats på så jävla mycket mer. Jag hade hoppats att storyn skulle följa originalet åtminstone i någon liten del. Jag hade hoppats att transformersarna skulle vara i centrum i handlingen. Jag hade hoppats att Megatron skulle bli rejält mosad av Prime en gång för alla.

När Prime dödade den decepticon som kom mot dem där på motorvägen, det är den Prime jag ville se slåss mot Megatron. Inte nån gnällig jävel som bara vill ta livet av sig.

Sammanfattningsvis, hade gärna sett ett par till av mina favoriter med, men det är smällar man får ta. Hade gärna sluppit 80 % av alla människor som var med i filmen, kanske 90%. Mer fokus på transformersarna och som sagt en verkligt fet slutstrid mellan Prime och Megatron där Prime slutsligen skulle vinna på KO Rocky style.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2007-07-19 07:06
Håller med dig Hensko. Har läst varenda alla de ursprungliga serietidningarna, och det finns utrymme för en grymt episk trilogi istället för nåt hafsverk (vad gäller story) som detta... Filmen skulle varit längre och en del i en planerad trilogi, nu kommer det väl visserligen en uppföljare, men det här är ingen bra grej att göra en uppföljare på.

Får hoppas Unicron kommer och käkar upp jorden.

2007-07-19 10:29
Henkso. Tror inte att den lilla roboten skulle föreställa Soundwave. Möjligen en av han kasetter som han skickar ut ibland men inte honom. Och tänk inte för mycket på att den lilla saken förvandlade sig till en stereo som Soundwave gjorde det kan ändå inte vara han.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2007-07-19 11:28
Nej, det e väl en av de små robotarna som Starscream skickar ut.

2007-07-19 11:31
nä just det, Rumble/Frenzy är det...

2007-07-19 13:27
Visst, men den transformar till en bandspelare och den är sneaky och spionerar. Några av Soundwaves huvudnummer i serien. Så visst, de har väl kombinerat Soundwave med någon av hans kasetter, men den lilla jäveln skulle jag i vilket fall som helst vilja vrida nacken av.

2007-07-19 13:38
sant. jo jag läste att de planerat att ha med soundwave för detta syfte, de visade nån prototyp som inte gillades av testpubliken och valde alltså att göra såhär istället.

2007-07-19 20:58
Spoiler, fast hela tråden är ju det: Det är ju klart som fan att Starscream drar iväg för att hämta Soundwave...

2007-07-19 21:07
Henkso;

Det kommer komma mycket fler transformers i tvåan lita på mig.

2007-07-19 23:10
Zoom Zoom: Har du inside info? Erkänn att du ska spela robot i nästa film ;)

Inlägg 100!

2007-07-20 02:39
Zoom-Zoom - Ganska ointressant i nuläget. Handlar liksom inte bara om antalet. Huvudsakliga anledningen till att det är så pass få i denna är ju att det tog sån jävla tid att skapa dem för varje bildruta de var med i.

Det viktigaste för tvåan är att lägga mer fokus på transformersarna istället för människorna.

2007-07-20 17:51
JO jag håller med, men jag tycker verkligen det är viktigt även i nu läget att koncentera sig på att antalet transformers skall vara större i tvåan så det är bara att hoppas

Aggro; självklart har jag det, farsan arbetar på den ;) 8)

2007-07-20 21:06
Zoom-Zoom - Ja vafan, jag hoppas på Cub, Blaster, Skyfire, Skylinx, Dinobots och ja fan en hel drös andra.  

2007-07-20 22:47
Jag hade för mig att Jazz alltid varit så där? Men jag inbillar mig väl bara.

nja...han var väl lite "svart" så att säga (syftar på rösten då) men någon jävla breakdance robot från cybertrons ghetton var han då fanimej inte...

hahahhahahahah xD

jag gillade filmen lite grand, kanske för att jag inte kommer ihåg ett dugg av alla filmer o serier jag hade när jag var mindre... hur många olika "klaner" o så finns det? och Decepticons och Megatron, är dom inte starkare än Autobots? Optimus Prime borde dock kunna ta Megatron mycket enklare, men han framstår som en super-robot som ingen kan stoppa, utom en människa? w00t? alltså hur kan inte en 20meter lång robot, men tillräckligt med eld-kraft för att förstöra ett litet land inte döda en liten tonåring?.... *suck*
Get Random!

2007-07-21 14:03

Jazz dog för att han var svart ju.

Redaktionschef

2007-08-01 12:47
Jag fastnade aldrig för transformers när jag var liten... var väl nåt år för gammal antar jag... tyckte det var rätt töntigt. Men minns ju hur populärt det var ändå så drog på bio och såg filmen. Kunde inte storyn så bra men blev positivt överraskad.

Första timman var ju svinigt bra. Typ tills den där jazz började breakdansa hehe... sen mot slutet blev det bara löjligt när dom började säga typ "vi har förlorat några bröder men vunnit nya vänner, i människorna" och sånna filmrepliker... haha wtf? Sen håller jag med om att det var svårt att hänga med i vilka som var vilka robotar när det fightades på gatorna.

överlag en klart bra film dock, lätt att man ska se den på bio.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-08-01 13:05
Som film tyckte jag om den på samma lätt hjärndöda sätt som jag älskar alla Michael Bays filmer (märkte ni förresten det lilla armageddon skämtet?). Men som gammal Transformers läsare är jag ganska irriterad. Robotdesignen var verkligen helt åt helvete. Helt omöjligt att känna igen någon, ibland var det t.o.m helt omöjligt att se var huvudet, kroppen eller armarna var, mest ett förvirrande virrvarr av metalldelar. Varför inte använda den klassiska designen?  Den enda som funkade lite var väl Optimus, men det var enbart i scenen där han förvandlar sig första gången och man får se blidäcken på sidan och hans bröstkorg av vindrutor.

Lite irriterande att dom dödade megatron på det där nesliga sättet också. Men jag kan väl leva med det, får man väl se Shockwave istället i nästa.
http://soundcloud.com/80scrackpolo