Ett Öga Rött

Herregud vilken jävla dynga! Det enda som gjorde mig mer deprimerad än själva filmen var betygen på baksidan och det faktum att någon stackare finansierat skiten. Dessutom ska ju tydligen boken vara ganska bra. Måste kännas jobbigt för författaren att se sina 158 sidor bekomma detta missfoster till film.

Nu kommer säkert folk att tro att jag är rasist eller något bara för att filmen handlar om en invandrarkille, men ärligt talat så tycker jag synd om alla som plågas av stereotypen som den där keffa grabben återger.

Jag ger filmen 1/10.

"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Väl talat.

Fan nu kommer jag  inte våga se denna film, vadå är den inte ens värd att kolla på bara för att skratta lite åt hur mycket den suger?
Stay home a lot, no TV
Just thoughts, and a heap of good ....
Asså ärligt talat, Nej. Såna filmer är ju i regel bara roliga ifall skådisarna vet om att det är en dålig film... Den här är liksom i det där läskiga facket "Seriös/pinsamt dålig"..

Enda anledningen att se den skulle vara att se ett av europas sämsta filmländer på senare års absolut sämsta film, typ.
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
Reklamen avslöjade ju hela skiten, alltså att den var kass to the bone..
Boken är ju också så fruktansvärt överskattad!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
det roligaste var ju när det var "sagan om ringen" musik och ultradramatiskt när han skulle skjuta persbrandt
Håller med, filmen var inte alls bra, den ger bara dålig bild av boken. Boken, den är sjukt bra allafal.

Sjukt dålig film!

trådskaparen - du tog orden ur munnen på mig.
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
ja blev så jävla sur på filmen så ja stängde av.......bara själva grejen att snorungen inte vill bli "svensk" gjorde mej så jävla lack haha...

farsan va ju asskön
vi är överallt!
hu jeda mig! reklamen antydde att filmen skulle vara lika kass som t ex hipp hipp hora men tydligen är den ännu värre. ja sverige gör det igen.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
men va? varför var den så dålig?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Hmm, själv tycker jag inte att den är så jävla kass som ni vill få den att framstå som!
www.finest.se/tommystahl
Aa den var riktigt KASS, trodde den skulle gå att se, men bruden somnade efter 20 minuter och jag tvingade mig själv att se klart den.

Som tur var så hade jag laddat ner den och inte betalt en krona för att se skiten.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
ingen som säger varför den var dålig. Men klart, det är jobbigt att resonera
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
^det är för att då behöver man tänka på filmen igen, mycket traumatiskt
Svensk film är skit, punkt jävla slut!
Essen sie mein scheisse!?
ja skräp som vanligt när det gäller svensk film nuförtiden.. tyckte boken var helt keff med..

Bajsaren: tråkig, barnslig, intetsägande, ful estetiskt, korkad.. självklart min subjektiva mening om den..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2007-12-08 22:07
Jag såg reklamen, en gång, sen var jag trött på den.. Och det hjälpt ju inte att reklamen visades fyra gånger varje reklampaus på alla kanaler. Jag skulle seriöst ta en kula i magen hellre än se den filmen.
Producent

2007-12-09 04:39

Jag själv som invandrare skäms över den filmen och allt vad den står för. Boken var en annan femma, men den här filmen fick mig nästan att kräkas av avsky.

Bajsaren: Bara ännu en film där invandrare  ska vara ett gäng förorts-clowner som snackar "Blatten Kings svenska".

I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
helt sinnessjukt dålig är den, pinsammare film får man leta efter..

förstår inte varför boken har fått sån uppmärksamhet öht, bara pga invandrarsvenskan så ska den anses "bra"? hjärndöda jävla folk
kollade 2 minuter på filmen sen stängde jag av den. fyfan alltså
dom borde skämmas, författaren, regissören å varenda en av dom jävlarna!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

Filmen e skit bra... och dme enda som fattar filmen e dem som har upplevt nått likt, och då menar jag typ uppväxt i förorten osv...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-12-09 18:11
Jalli: Bara lägg ner mannen.

Pusherman: Saken är den att boken duger som underhållning, även om den inte är särskilt bra, så går den att läsa. Filmen kräks man bara av.

Men vad ska man säga... Sverige och film är går inte riktigt ihop. Känns som om detta var en av de 2-3 filmer per år som ska komma ut i Sverige för att kunna fylla upp kvoten av "blattefilmer".
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
det värsta med svenska filmer tycker jag.. är att oftast så är skärpan eller nåt konstigt för tydlig så det ser ut som en dokumentär.. SEN är ljuden helt cp, typ om dom lägger en penna på bordetså är det skithögt ljud på sånna saker.

Och rösterna brukar oxå ha konstigt ljud, för tydligt på nått sätt..
BC99 P24, haha saken är den att boken inte ens duger som underhållning. den va helt värdelös rakt igenom
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Ska man ogilla att de försökte "försvenska" honom eller ska man ogilla att tanten ville göra en terrorist av honom?
Eller har filmen gjorts så att frågan skall förbli öppen?

Någon som kortfattat kan sammanfatta kontentan av filmen?

Hur som helst var den inge vidare
Skivsamlare

2007-12-10 08:20
haha vafan jag tkr den va ganska bra jag xD
"ja blev så jävla sur på filmen så ja stängde av.......bara själva grejen att snorungen inte vill bli "svensk" gjorde mej så jävla lack haha..."

Som om att bli "svensk" är något att sträva efter?
njut
Explict: Klart det är bäst att bli svensk medborgare ifall man vill bo i Sverige.

Ifall det är det ni menar. Har inte sett filmen, höll på att spy av reklamen.
Alltså, själva grejen att en person kommer hit och inte vill bli en del av de ganska så många keffa saker som detta land står för kan jag verkligen förstå. Men när man gör filmen med en sån brist på finess så tappar man ju bara ett ämne som annars hade kunnat bli intressant.
Om det nu var tänkt att den gamla tanten och den "försvenskade" pappan skulle vara varandras motpoler var det väl att gå lite över gränsen med tanten? Hon uppmuntrade ju grabben att mörda och grejer.
Inte så att man fick några empatitankar vad det gällde henne iaf., inte grabben heller för den delen.

Boken är överskattad i mitt tycke, den kanske är fascinerande för folk som inte vuxit upp med s.k. förortsspråk och som romantiserar det och finner det "exotiskt". Jag kände mig inte alls berörd trots att jag brukar identifiera mig med alienerade personer i böcker, handlingen var också tråkig och dåligt berättad. Av döma av trailern för filmen så verkar den ännu sämre.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Filmen var tjock bra, hzahaha
Mikael Söderlund was here!
Producent

2008-01-07 14:29
Hahaha, nej det var den inte.

Filmen e skit bra... och dme enda som fattar filmen e dem som har upplevt nått likt, och då menar jag typ uppväxt i förorten osv...

Hahahaah

Vi är överallt!
jalli
antar att du trollar tråden. eller så kanske du bara är för liten för att förstå.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!