The Wire S05 [SPOILERS]
Avsnitten har börjat dyka upp, så då äre väl läge för en sån här tråd. Har sett 2 avsnitt nu, och kan säga att detta kan nog bli den intressantaste säsongen. Mest pga tidningarnas perspektiv, vilket för oss egentligen är det mest vi kan relatera till. Skaparen David Simon har ju jobbat på Baltimore Sun som investigative journalist, så jag tror att mycket sanning kommer spottas. Avon och Sergey är tillbaka, vilket jag antar är ett + för många. Troligen The Greek också så småningom. Ni som sett Homicide LOTS (Uppdrag: Mord på svenska, handlar om Baltimores homicide department och är också gjort av folk bakom wire) kommer uppskatta kopiatortrycket, samt gamla skådisar! Semispoiler för avsnitt 2 här efter: Sista scenen med Jimmy är något som gav mig ångest.. samtidigt är det sånt som gör bra TV, innerst inne hoppas jag faktiskt inte på någon happy ending. Det skulle vara sjysst att när fler avsnitt läcker att folk skriver här och informerar oss som loggar in på whoa oftare än div warez sources. :)
Uj, tyckte den började mycket klenare än innan, nyhetsrumsskiten kändes riktigt ointressant och svår att koppla till övriga storyn Men men, det artar sig säkert
jag tyckte d va nice att se från en tidnings perspektiv. D e nått av de bästa me wire att de speglar problemen från olika håll....church!
one..!
the wire är kanske än av de bästa serierna som finns just nu. Ska dock vänta tills alla avsnitter är ute innan jag kollar på dem =)
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
jag hoppas innerligt på fler kärleksscener med kima den här säsongen.
kanske blir nåt med den där kvinliga reporten? I felt something there ;)
vart hittar ni avsnitten..? (PM)
Det snackades om att de sju första skulle ha läckt, och jag såg att 5.07 fanns, men nu verkar alla ha försvunnit. Nån som vet var man kan hitta dom och dela med sig av infon på ett smygigt sätt?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Var massa kommentarer på TPB om att HBO trackar folk som pysslar med torrents, så snubben verkade banga ur och har tagit bort torrentsen.. Vill fan inte lägga upp dem jag heller, men om någon har en ftp så
har sett dom två första avsnitten men la märke till att dom verkar ha försvunnit från alla trackers nu...underligt. hursomhelst så tycker jag att det börjar ganska lovande, tror att tidningsperspektivet blir lite som med hamnarbetarna, det blir bättre och bättre...har fullt förtroende för att även den här säsongen kommer att hålla hög klass med tanke på att man knappast märkte av någon försämring under säsong 4. helt jävla fantastisk serie egentligen...kan på rak arm inte komma på många andra som når upp till the wires nivå.
Jag hann läsa i komentarer på TPB (så ta med en nypa salt) att HBO enbart skickade ut avsnitt 1-2 och 5-7 som screeners. Dvs avsnitt 3 kommer inte finnas innan det sänds på tv eller on-demand. Och om 3-4 inte finns då är ju de andra rätt meningslösa, vem vill se skiten inte i ordning? Första avsnittet sänds ju redan nu på söndag, så ni som inte hann ladda ner - skit i det. Fixa de riktiga sceneripsen när de kommer.
kan dom inte bara släppa dvdbox direkt ;)
att bubs kommer börja knarka igen vet vi alla redan, men det känns som killen som passar michaels brosa också kommer börja med skiten.
men det känns som killen som passar michaels brosa också kommer börja med skiten. okej att han är i en jobbig situation, men varför skulle han plötsligt börja knarka?
Tror inte Duquan går till high school, o nu när han inte vet vad han ska göra om dagarna, så börjar han nog...
jag hoppas att bubs inte börjar igen :(
McNulty, fan vad jag stör mig på honom...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Tror inte Duquan går till high school, o nu när han inte vet vad han ska göra om dagarna, så börjar han nog... personligen tror jag att dom satsar på en roligare utveckling av storyn än att han börjar suga glaskuk på dagarna...skulle hellre tippa på att det blir en jävla spänning mellan honom och michael, att han vill bevisa att han minsann duger något till, som sedan urartar på ett eller annat sätt...
Det finns ett hastigt klipp i en trailer där Duquan övningsskjuter pistol med Michael på samma ställe som Marlo och folket gjorde det förra säsongen. Klaskuksugande verkar iof inte vara en orimlig utveckling.
johanone yes o då såg han även sönderslagen ut.. går o se i "The Wire s05 Special The Last Word"
det har väl sänts på tv nu så det borde väl ligga på nätet?
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
todilo P1 att han ser sönderslagen ut och övningsskjuter stödjer väl min teori mer än crackrökarteorin tycker jag :)
Demento båda e helt möjliga o jag tror nog mer på din. Men det beror helt på om de vill göra hans story sorglig eller spännande..jag skrev bara en teori på garyowens fråga varför han skulle börja
"Klaskuksugande verkar iof inte vara en orimlig utveckling." hihi
Är avsnitten som ligger ute i bra kvalitet? Har längtat som fan efter det här, så vill inte förstöra upplevelsen med nått halvdant. Sitter o väntar på det
här nu. Eller ska man dra ner allt man hittar? För om kvallen suger så kör jag efter HBOs schema.
word2yamova de som läckte fredags eller när det var, hade ganska dålig kvalle, mest ljudet jag störde mig på.
Jupp, ljudet var subpar, men de funkade att kolla på. Word2, 1, 2, 5, 6 och 7 har läckt så vitt jag vet. 1-7 är de enda avsnitten som har skickats ut till folk, så resten lär vi få vänta på nonetheless.. :( 1-2 är lätt sevärda.
The.Wire.S05E01.PDTV.XviD-NoTV! *hoppas på 3-->*
jag e over joyed att The wire börjat igen!! Hur tror ni de kommer utvecklas med reportrana, latinan å den vita snubben (the newibes) känns som tjejen kommer få nysta upp nån mad story i deras kurupta hamnstad medans snubben fuckar sig själv med sina fake reports....eller möjligtvis att han klättrar som fan bara för d, gick ju bra första gången men känns ändå som mr. city-desk is on 2 him... vet inte bara spekulerarXD speak yo mind son!
one..!
tråkigt att det bara blev 10 avsnitt den här säsongen, kommer det kännas stressat alltihop? speciellt om dom ska försöka knyta ihop allting till slut på nån vänster. det blir ju troligen inget lyckligt slut...
Nån som vet hur många säsonger som är planerade? Kommer det nån till efter denna?
2009
Detta är definitivt sista.
garyowens: Avsnitten var färdigskrivna och inspelade innan författarstrejken ens var ett faktum, och Simon fick fria tyglar av HBO, alltså tyckte han själv att det räcker med 10 avsnitt för att kunna berätta sin avslutande del. Womack: David Simon har sagt att han och teamet gärna velat göra en sjätte säsong, om den latinska delen av Baltimore, men då ingen i teamet har någon direkt erfarenhet inom området så valde man istället att låta bli.
naero X0 åh fan. jag hade hört (vilket nu låter lite osannolikt pga av seriens popularitet och critical acclaim) at HBO bara gett Simon 10 avsnitt den här säsongen
jag tror faktiskt inte man kommer försöka knyta ihop allt i slutet. känns inte som the wire-stilen.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
näe...däremot ser jag fram emot ett riktigt tungt slut i vilket fall som helst. säsongsavslutningarna har ju alltid varit makalösa.
jag blir nöjd bara dem sätter åt senatorn clay davis ordentligt, han ser äcklig ut, pratar så jävla äckligt och ser så jävla falsk ut och är ju monsterkorrumperad, hade varit fett om lester kunde få fria händer å busta honom
chase the clouds away
The.Wire.S05E03.TVRip.XviD
Omar is back in the game.
The absence of evidence is not the evidence of absence
Oh yes he sure is, så jävla gött.. han är inte glad heller.. fan vad jag älskar den här serien..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Någon som vet var man kan få tag på subtitles?! Svenska eller engelska, kan vara lite svårt att hänga med ibland.. De där med nyhetsstationen känns som en ny polackgrej, helt ointressant..
Men lika glad är jag för det!
Svenska eller engelska, kan vara lite svårt att hänga med ibland.. hehe när snoop snackar, jag tror inte en enda som inte bor mitt i east baltimore fattar allt hon säger.
http://www.subbiee.com/ Fast det tar väl ett tag innan dom dyker upp för denna säsongen. Hursom borde ni träna på er engelska, själv har jag inga problem att höra vad nån säger.
De där med nyhetsstationen känns som en ny polackgrej, helt ointressant.. polackdelen blev ju sjukt bra med tiden! tyckte det var ointressant från början men det tog sig verkligen...är väl samma sak här antar jag. fast säsongen är ju kortare den här gången förstås...
Ja i slutet vart de ju också lite roligt.. Men man satt hela tiden och väntade på att få se lite knarkare och grabbarna osv
Men lika glad är jag för det!
nu är det fan dags för ett nytt avsnitt... kan fan inte vänta längre!!
the.wire.s05.e04-rrt.avi :)
yay!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
marlo är rätt jävla mycket av en psykopat, hehe!
såg precis avsnitt 4 och JÄVLAR säger jag bara, nu börjar det arta sig!
fan oxå..joe va skön ju!