kuken sista visas inte on demand, en vecka kvar alltså.
källa var har ni läst att sista blir 93 min?
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
The 90-minute finale of HBO's The Wire won't be available in advance of the March 9 cable channel premiere date, a spokesman for HBO said. från din källa...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
oj :) tack
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Fan, först Omar och sen Snoop? Varför vill de ha kål på alla sköna i serien? =/
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
fan Bubbles tal var riktigt känslosamt.. många såna grejer i det här avsnittet.. denna serien är så jävla bra.. berör mig sjukt myckert på många plan, den enda andra serien soim gjort det på samma sätt är nog sopranos..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Utan tvekan det bästa avsnittet!
Caliber P23 scenen där snoop biter i gräset var ju iofs jävligt bra om jag får säga mitt. sen spelar det väl ingen större roll med tanke på att det var näst sista avsnittet ändå.
Är helt trollbunden av denna serie. fan va den får en att tänka och gå runt med en svag känsla av ångest efter varje avsnitt. s05e09 var nog det bästa jag sätt och jag slog mig av en liten tanke. Är det bara jag som tycker att i varje säsong så har näst sista avsnittet varit bra för polisen och sämhället, för att sen i sista avsnittet viner langarna på något sätt ändå. Omar gav oss alltid en liten balans till de goda men nu är ju han borta så hur ska det nu gå? Det kan ju inte sluta bra, det är ju allt för overkligt. "-Man kan ju inte förklara krig mot knarket. -Krig har ju ett slut" Jag tror nog att det är MacNulty och co som kommer att bli de stora förlorarna för deras icke godkända och ej genomtänkta undersökning. Marlo och hans crew som är de ondaste som vi mött under dessa 5 säsonger kommer nog klara sig när de ur en rättvis synpunkt borde åka fast..Känns ju som det bästa men ändå sorgligaste slutet på den bästa serien som någonsin gjorts...
rawls kommer ju iaf åka dit för nåt..
Demento Jo, scenen i sig har jag inget problem med. Bara att serien kommer vara tråkigare utan Omar och Snoop. Men det kvittar väl om det nu verkligen är näst sista avsnittet. Har de sagt att det här var sista säsongen eller antar folk bara det?
Detta är definitivt sista. Även fast jag ber till gud om en sjätte.
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
Caliber P23 personerna bakom serien har sagt detta är sista! de ville egentligen göra en sjätte säsong som skulle spegla ett "latinamerikanskt" bostadsområde men skippa detta eftersom ingen av dom hade någon större erfarenhet eller insikt inom det.
Jaha då var det slut då. Det känns overkligt och lite sorgligt. Blir nog att börja att se om hela serien imorgon, om inte om 1 timme.. Galet bra avslut iaf. Väntar med att kommentera specifikt tills fler har sett det.
babbe
va snackar du om??? hur fan har du sett det....
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
det finns ute..shit asså!! säger bara fan, för att en sån skön serie inte fick en fortsättning.. *SPOILERS* michael va bäst hahaha... fan att man inte fick se avon.. shit va ångest man får när serier slutar :(.. och sist men..minst...KENARD!!!!!
värdig avslutning, skriver mer när känslorna har lugnat ner sig lite:D
Bra avslut tycker jag, känns som att allt går i cykler efter det avsnittet. Killen som snackar med domaren i slutet gör ju exakt samma sak som McNulty i början och Michael förvandlas till en ny Omar.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
Bra avslut, kunde ha blivit bättre men i slutändan är jag nöjd.
The absence of evidence is not the evidence of absence
Sino nöjd? jag har ångest över att serien e slut :(
Jo det har ju jag med, men allt måste ha ett slut och ett slut som detta har jag inget emot..
Okej avslutning. Men tror att det är svårt att avsluta en historia som igentligen aldrig tar slut. Ska jag ranka säsongerna så blir det.1. Säsong 12. Säsong 33. Säsong 44. Säsong 25. Säsong 5 Tycker tyvärr att serien tappade när dom började ta in fler och fler grejer t.ex. politiken och media. Var mycket bättre när det bara var polisen mot langarna.
your heart pump project kool-aid
Kom igen, ha lite respekt och fråga inte efter var man kan ladda ner grejer illegalt i en tråd som en admin nyss skrivit i. Tyckte det var ett riktigt grymt slut som är värdigt serien. Jag var lite rädd att de skulle knyta ihop det för fint och orealistiskt. Legenden om Omar lever vidare, och Marlon e redan glömd. Carcetti som var en riktig idealist när han kom in har blivit som alla andra politiker. Bubs har kämpat sig ur skiten, och för Duquan har det bara börjat. Poliserna och langarna som försvann har blivit ersatta, och allt fortsätter som om inget hade hänt.. Höjdpunkten var att se Michael som Omar iaf, gav mig ett leende. Skulle dock inte klaga om det kom en till säsong, där Avon kommer tillbaks. Tycker de hade mer att ge till skillnad från exempelvis Prison Break som började bli seg och utdragen halvägs in första säsongen..
Det är fortfarande något som är fel med vad som hände Omar... Kollar man på scenen så ser man ett antal fel. - Han köper fel cigg (hardpack/softpack) - Han haltar inte (I en tidigare scen haltar han kraftigt) - När han ligger på bårhuset så ser man i en close-up att han saknar sitt ärr i pannan. Slutsats: Grova goofs, eller så lever Omar och en copy cat är död.
Sittin sideways...
Puserb säker? (har inte kvar avsnittet) för jag har för mig att skådespelaren omar har det där ärret på riktigt..så inget goof isf
Bra sista avsnitt, synd bara att de använde samma slut som Six Feet Under, gillade det inte då heller. Hur som heslt, farväl till en av den bästa dramserien någonsin, känner på mig att jag kommer kolla om från början igen inom en snar framtid.
PS. Your cunt is in the sink
Puserb det där är ju ett riktigt ärr, så det är helt omöjligt att det skulle saknas i en scen
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
På ett lik kan det väl iof saknas om det är en vaxdocka eller så, även om det verkar väldigt dumt
shieet...kollade klart allting igår....helt otroligt hur bra den här serien är. Ingen serie har berört mig så mycket när omar dog men samtidigt blev han ändå en legend bland gatorna. Fan va jag blev nöjd vid slutet när de två snubbarna vid hörnet började snacka om hur Omar dog och Marlo flippar. fan finns så mycket man vill uttrycka om serien...bästa serien! nu är det bara att köpa in alla säsonger på dvd och njuta igen =)
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
Såg klart serien nyss. En otroligt välskriven serie, men Ed burns jobbade åt Baltimore polisen i 30 år så man förstår ju hur de kan skriva något dylikt. En underhållande serie, men berörde mig inte alls som Oz, Sopranos eller Six feet under tyvärr. Karaktärerna var inte tillräckligt djupa och storyn tunn på sina ställen, för verklighetstrogen vill jag påstå. Hur många av er såg Uppdrag mord när det gick på SVT?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
one: uppdrag mord är Homicide eller? jävligt bra serie..
one: Det är en hädelse att nämna Oz i samma mening som The Wire tbh, The Wire är typ Brott och Straff medans Oz är en Harlequin bok.
yes håller med. Oz är inte i närheten av produktion, men på något sätt kände jag mer för karaktärer där än i denna serie... skitsamma, glöm att jag sa oz faktiskt :) yes homicide, uppdrag mord... samma manusförfattare, också bra serie. nej sopranos och six feet under ligger steget över för mig. hade förväntat mig mer av Wire
homicide lots är grymt. one, märkte du referenserna till det i s5? Typ kopiator-liedetector, och Munch "I used to own a bar" m.m. Härligt homage :)
yep :D
Jag har fryst bilden på när omar ligger på bårhuset, jag ser inget ärr... kolla själva. Kanske är vinkeln som leker med mig, visst, men det förklarar fortfarande inte varför han inte haltar och köper fel cigg. Har dubbelkollat detta också. Såg inte heller något ärr i affären, men där är det dåligt ljus också. Plus, vad fan fipplar snubben på bårhuset med när han flyttar lapparna? Fuck is up with that? Vad har jag missat?
Sittin sideways...
att omar inte haltar e väl för att det gått över, sen e han väl sugen på andra cigg? :P
Puserb P25 lappgrejen va att det va fel namn på fel person..gubben hette "omar", och omar hette något gubbigt..men killen fattade att det var fel, anledningen till den scenen är väl att de vill visa att, vem du än är i livet, så är du ingen när du är död..
ciggen -> han dog för att han bytte rutin ;P
Nej nej det är en konspiration för helvete
Sittin sideways...
Man kan även påpeka att Omar använder svärord för första gången i serien kort innan han dör..
sino: tack, ännu en grej. men är det när han fortfarande haltar?
Sittin sideways...
Jo, men det känns föga troligt att han fejkar en skada när han sitter för sig själv i en städskrubb... Ok om det bara vore det, men det är massa andra saker också.
Sittin sideways...
Puserb P25 Det är när han utför sitt sista rån, sen om han haltar då kan jag inte komma ihåg..
det gör han...
Sittin sideways...
haha jak skämtade. har lijksom inte brytt mig över att han slutade halta heller
har fått tag på alla och börjat kolla nu.. tycker det är betydligt för få streetscenes och alldeles för mycket tjaffs om tidningen och borgmästaren.. det är visserligen intressant, men jag vill se mer av michael, dukie osv..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Jo särskilt i sista avsnittet, massa tjafs om den där tidningen.. Jag som tänkte de skulle bli världens krig när Marlo sa åt cheese att fixa michael, så vart de ingenting av det! Den här jävla serien har ju iallafall gjort en helt tokig, man går runt och tänker på the wire hela dagarna!! Och nu är det slut ;(
Men lika glad är jag för det!
älskar hela känslan av att michael blev en ny omar eller vad man ska säga...relativt bra slut men det var definitivt den svagaste säsongen
3dje var svagast imo. Tycker tidningen och politiken var betydligt intressantare än gatan.