I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hangaround

2011-11-30 00:03
Vad kan det vara, 5 timmar tills avsnittet kommer upp?..blir nog att vänta på det.
Producent

2011-11-30 02:49
definitely
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Hangaround

2011-11-30 03:12
förra veckan kom avsnittet upp runt 05.30
här är min lista på folk som måste dö.

Clay
Gemma
Tara(mest för hon är en sån jävla surfitta)
Juice
Opie(tragiskt men sant, tror han är skadad till den grad att han inte kan litas på längre)
Otto(också lite synd, det han gjorde mot agentkärringen var en av seriens höjdpunkter)
Bobby

det var alla tror jag.

2011-11-30 03:32
hmm.. Varför ska Juice samt Bobby dö för? Vill väll egentligen fråga varför man vill ta ut den bästa i hela serien (Opie) men känns som du förklarade det.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hangaround

2011-11-30 03:57
Juice kan man väl lista ut varför han ska dö.
bobby är ensam bland fiender, plus att han är en gnällig jävel
Hangaround

2011-11-30 08:51
Sonny Barger!:D

2011-11-30 12:40
Tech:

Du menade veckans avsnitt? Och vilka som borde dö eller som du tycker ska dö? Eller som du tror kommer dö? Blir inte många karaktärer kvar om du får din vilja igenom. Så här långt är det trots allt bara tre av sons egna medlemmar som dött och då har serien hållt på i fyra säsonger så att det ska dö lika många i denna säsong som det dött totalt finner jag föga sannolikt.
Hangaround

2011-11-30 12:55
medoria:
menar överlag, tycker att de karaktären ska dö..av en av två anledningar, antingen är dom elaka mot dom jag gillar, eller så är dom gnälliga crybabies.
påstår inte att det kommer hända, bara att jag vill att det ska hända..dock vore det realistiskt, det är ju lite skevt att dom alltid "klarar sig", oavsett hur många som skjuter på dom.

men jag skulle inte bli förvånad om en 2, 3 kanske t.o.m 4 stycken kommer få sätta livet till innan den här säsongen är slut..känns inte som att dom har varit i en värre situation liksom. inte nödvändigtvis alla sons men större roller.
'
btw Tigg kan behöva dö också.
Hangaround

2011-11-30 13:02
btw hur räknar du till att tre sons har dött?, från samcro har bara två full patches dött, i dom senaste två avsnitten dessutom..eller var det ett imellan kanske..halfsack var ju inte fullvärdig så han kan inte räknas..dock har ju fler Sons dött, i irland.

2011-11-30 14:37
halfsack var mer eller mindre på väg att bli patched up, det var bara fråga om en omröstning. Med Kozik och Piney blir det tre.

2011-11-30 14:39
Det finns inte en chans att Suter, som själv sagt att han vill göra totalt sju säsonger, har fått löfte om ytterligare en, kommer ha ihjäl fyra stycken SAMCRO bara denna säsong. Det är inte realistiskt och då spelar det lite roll vad du vill ska hända.
Hangaround

2011-11-30 14:53
haha både du och jag glömde Miles!, han var väl fullpatch?

Dock skrev jag inte att det skulle vara 4 medlemmar som skulle dö, utan större karaktärer i serien, dessutom garderade jag mig med en 2 till 4st, kozik kanske inte räknas men piney. men minst två till kommer dö, det är jag övertygad om.

tänk sopranos, varje säsong dog flera större karaktärer utan att serien led, för det fylldes på med nya karaktärer som förde handlingen vidare.

Om Ottos avrättning händer så snabbt som han vill så är vi innan säsongen är över uppe i antalet jag talar om.

det jag skriver nu har ingenting med min önskelista att göra.

2011-11-30 16:01
Tech: tycker bara du verkar allmänt efterbliven och inte konsekvenstänker tillräckligt för att ha rätt att uttala dig. Hej då.
Hangaround

2011-11-30 16:20
medoria: det säger mer om dig än mig, argumenten tryter så kommer du med påhopp istället, väldigt moget gjort.
Antar att du har gjort en djupgående analys av min karaktär för att ha kommit till den slutsatsen, för jag menar du slänger väl inte bara ur dig nåt sånt där utan grund?

Och faktum kvarstår att det bara behövs att en karaktär dör, för att jag ska ha rätt i det jag skrev.

Måste vara härligt att gå runt och tro att du förstår en serie bättre än alla andra.

smått patetisk är dock du inte ens kan kan svara rakt på det jag skriver utan att vrida runt mina ord som om jag inte skulle märka det.
2-4 större karaktärer blir i din väldigt konsekvenstänkade hjärna 4 samcro medlemmar, det är ju inte irrationellt alls..

Och för att avsluta, sjunker du så långt att gå till personangrepp ska jag inte vara sämre, vill bara säga att jag hellre uppfattas som efterbliven, än att vara ett inavlat missfoster:) puss.
Battlerappare

2011-12-01 18:28
Ahhh men tack för att ni pajja denna tråd...

Känns som en enorm jävla miss att alla bilar var tomma vid bilkön och varför pratade jacks lite random med sig själv efteråt...
Dom brukar alltid ha de bra och stabilt

2011-12-01 22:15
Empire: sorry, sons är ett känsligt ämne för mig. Tänkte ej på det där med bilarna. nu måste jag kolla om avsnittet imorgon!

SpoilerTragiskt att se Tara bli en ny Gemma, men hon kan inte vara en del i leken så här lång tid utan att förändras i alla fall lite. Nu är frågan hur desperat Gemma vill att Jax ska ta över klubben och vad hon är beredd att göra, eller om hon inser att det är helt kört.

2011-12-02 04:25
varför pratade jacks lite random med sig själv efteråt...

haha ellerhur, men jag skrattade högt åt det, och det är inte ofta man får skratta i ett SoA-avsnitt =)

2011-12-03 22:48
aaaaah, va bra det är! Mäktigt när de ansluter sig till Tigg.
Producent

2011-12-03 22:53
fan jag stör mig på jax och har gjort det ett tag nu. hoppas lite han försvinner faktiskt. OPE äger serien tycker jag!
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-12-03 23:37
Tara är just i detta nu bara störd och jag avskyr henne.. sedan hatar jag Jax för att han ens tror att han skulle klara sig utan sin klubb, han är född till att bli President för SoA.. Step up! ;d
Producent

2011-12-04 00:05
ja hon är sjukt jävla jobbig!!

Spoilervad ger jax rätten att döda clay btw? känns mer som att det är opes rättighet att avsluta det. tycker jag iaf

2011-12-04 01:35
Wapenvila, håller med!

2011-12-07 23:15
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-12-08 17:38
wtf, ingen som har skrivit än om själva säsongsavslutet ju??

sjukt va mkt folk på denna sidan som hatar på olika karaktärer i serier med lama jävla anledningar haha. aja tråkigt för er att ni inte bara kan njuta av helheten o måste hänga upp er på småsaker..

för de första vill jag säga att detta nog va den bästa säsongen hittills, dock va avslutet på säsong 3 väldigt starkt och avslutet på 4an kom inte i närheten i min bok.

Men avslutet va helt ok ändå, tyckte inte de blev ngn vidare cliffhanger som de brukar va på SoA. Spoiler

att den kartellen va i sammarbete med CSI trodde jag fan aldrig, jag tyckte de va något mystiskt med dom, men att de va såhär trodde jag inte. känns jävligt fett nu med allting.
kommer opie komma tillbaks? (hoppas fan de!!!)
hur kommer de gå mellan clay och opie, samt jax?
kommer tara steppa in i rollen mer som gemma och faktiskt bli en del av klubben?
kommer jax lyckas få dealen att bli av?
äh för mkt frågor i mitt huvud just nu!!!

http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-12-08 19:29
SpoilerTycker också vändningen med kartellen var intressant, inte så oväntad eg men för förutsägbar för att man ska lista ut den. När Parada sa till Jax att "the intel" om Otto var fel så trodde jag först att han försökte lura Jax för att dealen skulle gå igenom. Nu kommer Danny Trejo vara med även nästa säsong, och det känns så jävla kul!!!

Frågan är ju hur lågt Clay kommer palla ligga. Det enda han har att vinna på är att avslöja att även Gemma låg bakom Johns död. Gemma kommer väl antagligen, oavsett hur detta kommer komma fram, då att försvara sig med att Clay lurade och manipulerade henne.

Jag tror Opie kommer komma tillbaka, han är nog alldeles för nyfiken på att veta vad det är Jax tänker berätta för att kunna hålla sig borta!

För övrigt gillade jag scenen där Potter kommer in precis under kommunfullmäktigemötet med alla sexleksaker!

2011-12-09 03:36
medoria skrev:
SpoilerTycker också vändningen med kartellen var intressant, inte så oväntad eg men för förutsägbar för att man ska lista ut den. När Parada sa till Jax att "the intel" om Otto var fel så trodde jag först att han försökte lura Jax för att dealen skulle gå igenom. Nu kommer Danny Trejo vara med även nästa säsong, och det känns så jävla kul!!!

Frågan är ju hur lågt Clay kommer palla ligga. Det enda han har att vinna på är att avslöja att även Gemma låg bakom Johns död. Gemma kommer väl antagligen, oavsett hur detta kommer komma fram, då att försvara sig med att Clay lurade och manipulerade henne.

Jag tror Opie kommer komma tillbaka, han är nog alldeles för nyfiken på att veta vad det är Jax tänker berätta för att kunna hålla sig borta!

För övrigt gillade jag scenen där Potter kommer in precis under kommunfullmäktigemötet med alla sexleksaker!

Spoiler-ja de va främst där som jag kände att något va fel med kartellen till 100%
-Mja, som du säger han så kan han knasa Gemma med, men Jax kommer aldrig döda henne känns de som, och de fattar jag, de är hans mamma liksom. Men jag e orolig över att Clay kommer försöka döda Jax innan han hinner berätta allting för klubben. dock skulle serien dö helt utan Jax, det är som 2½men utan Charlie.

-och Opie måste fan komma tillbaka, han kommer inte bara dra sådär. han e väl bara sjukt förvirrad just nu över jax plötsliga ändring, plus att han e så hemlig över anledningen. han borde berättat allt för opie såsom för frugan sin!

-haha han e sjuuuukt läskig han snuten alltså! men jag blev helt illa tillmods av den jävla sex-dockan av ett barn, hade ingen aning om att sånt faktiskt tillverkas, usch jävla pedofiljävlar, förtjänar att dö gör dom!
Producent

2011-12-09 10:29
helt okey säsongsavslutning, no more no less..

Spoilerope kommer ju komma tillbaka, annars skulle de ju bara va skumt. det där kortet på gemma och J.T hade jag faktiskt förväntat mig att det skulle bli något liknande kort eller så med jax och tara. nu vart de inget kort dock men aah.

själv tror jag serien skulle klara sig bra utan jax, ja menar det är ändå kurt sutter vi snackar om

2011-12-09 10:36
Lång intervju med Kurt Sutter. Han pratar mkt om dynamiken inför nästa säsong

http://www.hitfix.com/blogs/whats-alan-watching/posts/interview-sons-of-anarchy-creator-kurt-sutter-post-mortems-season-4

Dizzy: Spoilerhttp://Jag tror Clay kommer vara för svag för att utgöra den typen av hot mot Jax och Gemma, men kanske på andra sätt.

Wapenwila: sons bygger på Hamlet och när Hamlet dör är pjäsen slut. Just sayin.
Battlerappare

2011-12-09 14:57
WHAT!? var de där slutet?

2011-12-10 23:28
Alltså shit vad Kurt Sutter är grym på att överraska en. Vem fan kunde ana att Alvarez jobbade åt CIA liksom? Sjukt besviken, Alvarez va ju töngsta schnubben.

Opie måste ju komma tillbaka annars blir det jävligt tomt.

Hur många säsonger är det Kurt vill göra?

2011-12-10 23:32
Jao jao: han vill göra sju, så i och med detta går det in i andra akten kan man säga.

SpoilerSutter säger själv i intervjun jag länkade att han först la ut en massa ledtrådar om att Parada var CIA, men sen tog bort dem för att han tyckte dom var för uppenbara, sen kastade in ngra igen. Bland annat att männen som kidnappade Tara pratade engelska med varandra men sen när de tog av sig luvorna var vita män som pratade engelska. Och det faktum att Tara blev kidnappad, inte dödad på plats. Själv tyckte jag det var ngt konstigt med att dom pratade engelska senare, men tänkte aldrig så långt som att det var CIA.
Battlerappare

2011-12-10 23:39
Tänkte faktiskt inte ens på det

2011-12-10 23:55
Ska skumma igenom intervjun lite =) Varför spoilar ni när avsnittet redan sänts?

2011-12-11 12:01
Orgasm.. nuff said

2011-12-11 13:00
jaojao: för att vissa väljer att vänta till hela säsongen är över och kolla allt i ett svep eller tills det visas på tv 10. Bara för att vara schyssta.

2011-12-11 19:46
medoria skrev:
jaojao: för att vissa väljer att vänta till hela säsongen är över och kolla allt i ett svep eller tills det visas på tv 10. Bara för att vara schyssta.

co-sign ! ;)
Producent

2012-09-12 14:15
woooohoooooooooo tankar s05e01 nu SJUKT taggad!!!

2012-09-15 21:59
Tig lär flippa uuuur! :D
Battlerappare

2012-09-15 22:40
Vem vare med foten i slutet?

Battlerappare

2012-09-19 21:19
Waaait vafan nu känner jag mig skitlost.

SpoilerVa det prospects som bröt sig in, och vem beställde det

Producent

2012-09-21 16:40
opie asså, tuuung!
Battlerappare

2012-09-22 21:16
Piraterna? kanskeeeeee
Alla vet väl vid det här laget vart man hittar serier

2012-09-28 19:37
SpoilerÖh owh
Battlerappare

2012-09-28 20:25
Galet avsnitt

2012-09-29 01:53
SpoilerRIP Ope :'(

Grymmaste avsnittet denna säsongen hittills

(Inlägget ändrat av Oracle 2012-09-29 22:34:19)
Battlerappare

2012-09-29 10:36
Nice spoiler BRUV!

Men desant

2012-09-29 22:08
Grym serie. Knas med det som hände Johnny Lewis :|
Producent

2012-09-30 13:20
damn

SpoilerÅNGEST AVSNITT!!!!!!!!!!!!
Producent

2012-10-19 19:55
tungt.

Spoilerfan va jag blev glad när han slog ihjäl pliten, fick en riktig lyckokänsla där.
Battlerappare

2012-10-24 23:09
Vilket slut! Ojojoj som alltid