Borat 10/10. Vad ska man säga? Den blir då inte sämre iaf :D
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
JCVD - 8/10 - helt jävla otrolig rulle med Jean Claude Van Damme, det här är något du inte förväntar dig av någon som honom
http://www.sthlmmd.se
Drillbit Taylor. Komedi som handlar om att Drillbit (Owen Wilson), en uteliggare, blir bodyguard åt tre killar som nyss börjat high school för att skydda dom mot deras nya plågoande. Rätt rolig komedi med en del riktigt roliga scener, fick mig en del skratt när jag såg den. 7,5/10.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
såg också The Curious Case of Benjamin Buttons nu men får nog ge den en 8/10, grymt upplägg men mjae var något som saknades för mig, kan inte sätta fingret på exakt vad.. bra rulle hur som helst..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Åh, fint att The Curious Case of Benjamin Button gillas, blir nog att slå på den strax
The Wrestler - 9/10 - Darren Aronofskys senaste verk med Mickey Rourke i huvudrollen. Jävligt nice! men fyfan vad sliten Rourke börjar bli han lär nog kunna relatera till karaktären han spelar ;)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
En Julsaga Finsk familjefilm om tomtens barndom och hur allt kom till, en simpel och vacker film som passar bra i juletid, inte så mycket fart och händelser i filmen då det försöker visa hur tomten kom till på ett visst sätt. Bra film, 8/10
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Revolutionary Road - 10/10 - Den började visserligen lite för segt enligt min smak, klassiska familje problem där man och hustru börjat tröttna på varandra osv. men den blev helt jävla lysande sen. fan kläderna alone gör filmen värd att se! ;) älskade Michael Shannons roll han var för skön! :D sista scenen gjorde fan hela filmen.
El Orfanato (Barnhemmet) - 8/10 Jag tror till och med jag hade gett den lite högre om jag hade fått ihop allting. Jag måste ha missat nånting. Bra film iaf, spännande hela tiden
The Rocker - 6/10 - Hyffsad komedi Rainn Wilson hade skön energi iaf!
Älgjakten 7/10 Bra film men jag ser en del brister i inledningsscenen.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Pusherman: ja Revolutionary Road är fan lysande, så jävla snygga kläder ja, är sjukt insnöad på serien med men med så det är tidigt 60 tal för hela slanten här.. the wrestler verkar sjukt lovande, ruggigt sönder opererad roarke, det är inte lätt att åldras för de stackars hollywood stjärnorna..
Jag såg The running man igår. Låt oss säga att den var bättre när jag var sju. 3/10.
Death Race. Fartfylld action med simpel handling och mycket action. 7/10.
Torsk på Tallinn (igen) 10/10. En av de bättre svenska komedierna utan tvekan
The Wrestler 8/10
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
The Pleasure of Your Company. Romantisk komedi. Handlar om två främlingar som bestämmer sig för att gifta sig med varandra. Det är inget mästerverk och en del saker i filmen är rent ut sagt bara löjliga. Men det är en fin film med en del roliga skämt och scener. Är man sugen på att se en film men inte vet vilken är det inget fel att se denna. 6,5/10.
Romantisk komedi Finns det någon värre genre?
The Wackness 10/10.... Detta var bra som natt film... :)
äsch, är inget fel på en romcom nån gång emellanåt, även om jag sett bättre än just filmen jag skrev om :p
The Wackness såg den igår gillade inte den 4 av 10
Drillbit Taylor 1/5 Riktigt dålig komedi, brukar tycka Owen Wilson kan göra halvroliga filmer ibland, men denna var ingen höjdare.
Vi är överallt!
Hangaround
2009-01-03 17:54
Rescue Dawn, 6/10..bra men inte mer.
the accidental husband :-/ wä romantisk komedi med uma thurman 2/5
3rdsoul: the wackness är underbar! och killen är så heeeeet! skulle inte banga han för 5 öre...
krossad_anka Go girl.. :)
ja han är grymt snygg och passar såå väl in i 90tals frillan...mums.
va vare för spån som tipsade om sweet hereafter.. sånn satans dynga. superkass filmunderhållning. 0,1/100 på sin höjd.
RATED R!
aldrig hört talas om. lät rätt kass på imdb s summary
Ja.. någon gav den 10/10 här i tåden. haha nån som jävlas uppenbarligen.
RATED R!
the wrestler 8/10 fin film som förhoppningsvis får folk att få en bättre uppfattning om wrestlingscenen.
Peppis: filmen har betyget 7.8 på IMDB så förstår inte hur den kan låta som dynga där.. Teddybjörn: jag vet inte vad du gillar för film men antar att action ligger högt på listan.. står fast vid att det är ett mästerverk..
Teddybjörn: kollar man statistiken på IMDB så märker man att de som ger The Sweet Here After är flickor under 18.. alla andra grupper ger den mycket bra betyg.. vill inte klanka på din smak alla har rätt till sin egen men det är rätt lustigt ändå och vill visa andra som kanske väger om de ska se den eller inte att de som ogillar den är du och 14 åriga tjejer och de som tycker den är strålande är resten..
Semi-Pro. Komedi med Will Ferrel. Den handlar om att Will Ferrel är ägare, coach och spelare i ett basketlag. Ligan hans lag är med i ska slås ihop med NBA, men bara dom 4 bästa lagen får följa med i hopslagningen. Hans lag är inte bland dom 4 bästa. Filmen hade fått 5,7 på imdb, vilket är rätt kasst. Det är inte den bästa filmen jag sett i år, men nog förtjänar den ett bättre betyg än så. Jag ger filmen 6,5/10. Den är sevärd men inget speciellt.
Reefer Madness (från 1936) 10/10, så jävla rolig anti-marijuana propaganda film. Skrattar ännu åt den hahahah
*snaark*
furder Visst äre den dom rockar lines som "If you smoke marijuana... you will go CRAZY and KILL people!" hela tiden? Såg Sid & Nancy igår. Blev positivt överraskad. Handlar om Sid Vicious, "basist" i Sex Pistols och allmän dårfink/pundare. Han träffar Nancy, dom pundar lite, drar på turné, lite knivhugg, heroinöverdos, slut. Gary Oldman gör jobbet i rollen som Sid, helt klart. Och musiken var bra. Den får 6,5/10 av mig. Hade fått liiiite mer om dom inte bytt ut hans klassiska swastika-tisha mot en med skäran och hammaren istället. Spelar väl egentligen ingen större roll, men jag störde mig på det.
joel. jag kategoriseras gärna med 14 åriga flickor om det är nu vad som krävs. snorkass rulle. kollade hälften och fortfarande springer den där gubben runt o förhör massa lama bönder om nått helt osammanhängande. stängde av förbannad över att blivit lurad. och tro mig jag gav den en chans ett bra tag.. ja typ halva rullen.. tycker inte de ska behöva gå så långt utan att det händer något intresseväckande. men jag vet inte jag är ju ca 14 bast och smått förståndshandikappad. men glad att du gillar den. vore kul om någon annan här ser den som är över 14 och kan lägga en kommentar.
RATED R!
joel. haha jag utgår iiinte direkt efter vad imdb tycker när jag bestämmer vad jag ska se, eller när jag best'mmer vad jag tycker är bäst. du får ju stå för vad du tycker.
reefer madness- är de den där alla blir typ heroinkunkies o dör? har sett ngn av de där men vet inte om de är den. har ngt vagt minne om typ en badsemester i filmen.
Peppis: det var ju du som använde IMDB som utgångspunkt för att du tyckte det verkade kasst inte jag.. bestäm dig.. men visst jag tvingar ingen att se den, ogillar man extremt välspelade, snygga drama filmer av skickliga regisörer om de råkar ha ett hyfsat sakta tempo så kan man ju undvika den här filmen, annars rekomenderas den fortfarande varmt.. sedan tycker jag själv att IMDB i kombination med några andra sidor, filmtipset och rotten tomatoes t ex brukar ge en en ganska bra grund för att lyckas välja väldigt bra filmer..
tillbaka till ämnet så såg jag senast Le Samouraj (Samurai Killer).. väldigt snygg film om en yrkesmördare i paris, grymt välspelat, huvudrollen är iskall och stenhård, sjukt snygga miljöer i gråa toner.. det var något som fattades i tempot och ploten tykände jag men det känns som en film som växer p en.. 8/10
The Wrestler 3,5/5, bra men lever definitivt inte upp till hypen. rourke är hur jävla bra som helst i huvudrollen och slutet är riktigt skönt...annars var det väl inget spektakulärt the wrestler 8/10 fin film som förhoppningsvis får folk att få en bättre uppfattning om wrestlingscenen. haha hur fan tänker du nu? sällan har väl wrestling framstått som mer patetiskt, smutsigt och förnedrande för såväl publik som brottare...
Mamma Mia, 20/10
Blunted in stockholm
Demento: han kanske menar en bättre upfattning om hur wrestling världen ser ut inte en mer positiv uppfattning om wrestling..
joel- de lilla jag läste av filmens summary på imdb gjorde att jag inte ville se den. och de är ju mest innehållet i filmen. dvs busslast med ungar dör, advokat kommer till stan. lät inte så upplyftande för mig tyävrr.
The Curious Case of Benjamin Button - 9/10 Inte riktigt full pott men mycket bra film och Brad Pitt är som vanligt grym!
Joel413 P25: exakt.