Letar efter RIKTIGT otäcka filmer!
Tjenare! Jag undrar ifall någon vet om några RIKTIGT ruskiga filmer? Jag har sett filmer i stil med ''The Shining'', ''Exorcisten'', ''A Clockwork Orange'', ''The Ring'', ''Motorsågsmassakern'' och ''Silence of the Lambs'' utan att känna det minsta obehag / rädsla ens för en sekund. Jag har hört att några av dessa filmer ska vara bland de otäckaste som finns, så jag undrar om ni känner till några filmer som jag kan bli rädd för, för jag har letat jävligt länge efter någon obehaglig rulle, vill kolla om jag kan bli rädd för filmer :) Alltså, nu kanske de filmer jag listade inte alls är så otäcka, men det är bara vad jag hört att de ska vara och de jag har kollat med har blivit jävligt rädda ibland. Tack på förhand!
Du är ingen rappare, du är en ful guzz // Som ridit så många kukar att din röv ser ut som JULMUST //
Har hört att Irreversible ska ha riktigt obehagliga scener.
Beat the odds like an abusive freak show owner
tror han menar mer "hoppa till och pissa ner sig filmer" hehe
LEGALISERA CANNABIS
Ichi the Killer va jävligt vidrig. Om du snackar läskig så tycker jag att Ju-On 2 va ganska läskig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
a tale of two sisters är iaf den äckligaste filmen jag har sett.. hatar iofs skräckfilmer
''tror han menar mer "hoppa till och pissa ner sig filmer" hehe'' Exakt :D Tack för alla filmtips, Ichi the Killer verkar jävligt lovande =) ''När Ichi the Killer visades på Stockholms Filmfestival flydde stora delar av publiken ut från salongen, överrumplade av det grafiska våldet. I Tokyo delades spypåsar ut till premiärpubliken. Och i annars härdade länder som Tyskland och England klipptes det extremaste våldet bort.'' Langa på fler, och åter igen tack som fan för tippsen :)
Du är ingen rappare, du är en ful guzz // Som ridit så många kukar att din röv ser ut som JULMUST //
Funny Games, den tyska versionen. Där har du obehag!
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
kollade du på texas chainsaw massacre utan att hoppa till.. damn :p vänd dig till japanska hemska filmer om vanliga amerikanska inte skrämmer tillräckligt, tyvärr är jag ingen expert när det gäller dom
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Ta något olagligt och kolla på Meet the Feebles. Tror det är tänkt att den ska va rolig men jag höll på att få en jävla panikågestattack (no joke) när jag kollade på den. Fett jobbig film! Tale of Two Sisters är för vacker för att få va med i den här tråden. Förresten: Three Extremes! Tre kortfilmer med asiens tre "extremaste" regissörer. Dumplings (som sen gjordes till långfilm som jag inte har sett) är ganska vidrig, men också sjukt bra på samma gång.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alltså, det handlar ju hur mycket man lever sig in i filmen som person. Jag är jävligt lättskrämd när det gäller skräckfilm, och det är jag bara glad över. Samma sak med alla andra film kategorier med, förutom komedi. Tycker många action filmer är coola och häftiga, samt kan bli såsig i ögonen till många drama/kärleksfilmer. Som filmälskare så ser jag det bara som positivt som fan."a tale of two sisters" tycker jag är creepy som fan. tycker även The Ring filmerna är obehagliga som fan.. Sen tycker jag den svenska filmen "det okända" är jävligt läskig med.
work some magic
Jag rekommenderar varmt "Salo"
Hej, Träffat Jacob?
Fanns en tråd för nått år sen här på whoa om sådär riktigt sjuka filmer. Ichi the killer nämndes där. Kolla även in:' Pink Flamingos Men behind the sun Guinea Pig (film series) DVS flera filmer. Cannibal Holocaust Murder-Set-Pieces Cutting Moments Aftermath August Underground’s Mordum -RIKTIGT VIDRIG!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
De filmer du nämner i ditt första inlägg är verkligen inte speciellt obehagliga, så det är absolut inget konstigt att du inte upplevt det så. August Underground är väl tveksam om du tar dig igenom utan att känna någon form av obehag...Likadant Guinea Pig-filmerna och Men behind the sun (hei tai yang 731). Ichi The Killer tycker jag är fet men inte så otäck som många säger, i varje fall inte på något läskigt sätt. Har du svårt för gore så kommer du dock må lite dåligt av den. Tale of two sisters förstår jag inte riktigt varför den nämns här.. Meet the feebles - Hahahahhahah den är underbar, måste se den igen! Vad var det som var jobbigt med den Funkenteller? :) Sen finns där en handfull scener i filmer som Hostel och Frontier(s) som nog fixar biffen åt dig också. Kanske till och med i Saw-serien beroende på hur äckelmagad du är.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Sen finns det iaf några scener i The hills have eyes som är lite svårkollade.
BearC P21 Jag hade druckit lite och tyckte bara den va fett jobbig. Speciellt flugan, plus att den var så välgjord så jag såg inte humorn i det. Jag levde mig in i filmen som att dom verkligen levde på riktigt.
Shutter(thailändsk skräck) har sina stunder!
Rec den är rätt nasty på sina ställen (slutet exempelvis)...
Cannibal Holocausten Guinea pig och dom där är knappt filmer, inte bra någonstans. Då kan du like gärna kolla på när folk får halsarna avskurna på liveleak.
Audition. äcklig japansk film
Guinea pig och dom där är knappt filmer, inte bra någonstans. Då kan du like gärna kolla på när folk får halsarna avskurna på liveleak. Finns en skillnad där, Guinea pig och co är inte på riktigt. Det gör ändå stor skillnad när man ser på det!
Rec - Slutscenen, ja fyfan
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Det verkar som ni inte gör någån skillnad på filmer man tittar bort på för dom är äckliga, gore osv, och inte "otäcka". Filmer man känner obehag av utan att folk tappat kropsdelarna i blodbad så att säga..
work some magic
Brodin1 P20 Kanske för vi är så hjärntvättade att inget annat är otäckt för oss :D
rec är sjysst :D.. dock inget man blir rädd av -.- Men August Underground’s Mordum är fin, dock för mkt skrik och skit
Skulle precis skriva August underground, fy fan. Pallade inte kolla klart hela. Den är vidrig.
Deadringer
http://www.aktivdemokrati.se/
Dumhetskomplex_ jag blir sällan rädd av skräckfilmer, kan naturligtvis hoppa till ibland men någon krypande obehagskänsla brukar jag inte få, och större delen av rec var inget undantag men slutscenen tycker jag ändå var riktigt obehagligt. kan på rak arm inte minnas att jag sett en obehagligare varelse i en skräckfilm än den där jävla anorektiska saken... förövrigt håller jag med Brodin1:Det verkar som ni inte gör någån skillnad på filmer man tittar bort på för dom är äckliga, gore osv, och inte "otäcka". Filmer man känner obehag av utan att folk tappat kropsdelarna i blodbad så att säga..
White Noise Se till att ha ett nedsläckt hus/lägenhet innan dock. Tänker inte säga ett skit om filmen. Men jag rekommenderar den starkt då jag själv hade svårt för tv-brus ett bra tag efteråt.
Jag trodde jag typ dött o hamnat i en porrfilm
Damone White Noise var la inte så läskig? Det är en bra film, men då passar den bättre som drama. Påminner mig lite om första gången jag såg Sixth Sense och trodde att det var en jätteläskig skräckfilm.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Demento - Eller hur, hon freaket, fyfaaan! Vidrigaste film"karaktären" alla kategorier haha
The hills have eyes
http://www.aktivdemokrati.se/
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
det handlar nog mest om att man ska kunna leva sig in i filmen, då kan de mesta bli otäckt
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Stukad P22 GTFO? .. Eden Lake far nog den sämsta "skräck" jag någonsin sett.. inte läskig någonstans ffs! :( ett gäng ungar som jagar 2 vuxna människor? wzöp?
Get Random!
det handlar nog mest om att man ska kunna leva sig in i filmen, då kan de mesta bli otäckt som sagt..
work some magic
KinG-PhiL Otäck och otäck.. den var i alla falla spännande och grotesk. Visst, den är orealistisk men slutet tycker jag var helt sjukt.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Det finns en fransk film, hmm vad hette den nu igen, fett nasty.. Dom kommer till ett "vandrarhem" som ägs av massa inavlade nazister
work some magic
någon som kan passa på att tipsa om lite skrämmande filmer som liknar shutter? :) Ringu(1an) var inte alls läskig :P A tale of two sisters har jag... Ju-On har jag hört ska vara creepy Dark Water (asian version) har jag med :) hit me (A)
Get Random!
KinG-PhiL Pulse (Kairo) - Många tycker nog inte att den är lika läskig som Ju-on till exempel, men den är ball och oförtusägbar och om man är lite räddare av sig (eller bättre på att sätta sig in i filmer?) så e den jävligt creepy. Ju-on 2 är bästa filmen jag har sett i den genren, jag vill inte räkna med A Tale of Two Sisters för jag tycker den är så mycket mer än en skräckfilm.
shutter (den från 2004 ofc)Alone Fritt Vilt (1&2)Frontiers Ju On - The Grudge 2 Reincarnation (Rinne)The Ting Skräck/rysare är min favorit genre och det där är några av dom bästa/läskigaste jag sett hitills iaf, för er som älskar skräck och inte sett nån av dom, tanka/hyr/köp alla nu! sen fins ju the hills have eyes (1&2) och wrong turn (1&2) men dom är bara sådär.. inte direkt jättebra heller.
Brodin1 P20 du syftar på frontiers .
för övrigt letar jag fortfarande, som alltid efter den ultimata skräckrullen som ska göra mig rädd på riktigt, om nån av er där ute sitter inne med info om den så HIT ME!
sen fins en mini zombie serie i 5 delar som heter Dead Set , som steg över mina förväntningar. Den var riktigt nice när man sett hela!
aah justja frontiers, den är tung! visst? :)
work some magic
BattlarnN Du får nog försöka skilja på äcklig och läskig - två hela skillda saker. Så de får gärna dela ut spypåsar hit o dit men inte fan är det läskigt. Jag tyckte filmen "The others" fick till det bra i att göra det läskigt. Kolla in den, men du är väl för tuff för att bli rädd låter det på dig =)
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Aa The Others är jävligt bra men inte så jävla läskig direkt. En ganska läskig scen vad jag kan komma ihåg, även om stämningen genom hela filmen gör så man sitter och är lite smårädd.
Och i annars härdade länder som Tyskland och England klipptes det extremaste våldet bort.'' Men, det är våldet som är filmen vad fan. Filmen är faktiskt rolig också.