I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Letar efter RIKTIGT otäcka filmer!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-03-05 15:15
Funkenteller P24

pulse? du kan inte inte snacka om den amerikanska verisionen va? :)
Get Random!
Producent

2009-03-05 17:50
Jag har inte läst igenom tråden, men säger bara en film du bör se.

Cannibal holocaust... så sjuk film :( hatar den.

2009-03-06 02:01
GTFO? .. Eden Lake far nog den sämsta "skräck" jag någonsin sett..

inte läskig någonstans ffs! :(

ett gäng ungar som jagar 2 vuxna människor? wzöp?

eden lake är ju grym! disturbing som jänkarna skulle sagt...

och ja, mellan dina GTFO, ffs och wzöp så får du ju in en del mycket viktiga poänger...såsom att tonåringar är totalt ofarliga för vuxna människor!

2009-03-06 02:27
Jag tar och wordar Demento där.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-03-06 22:44
vad tycker ni om den här filmen när 2 unga killar ska låna ägg av grannen, och tvingar sig in i huset tillslut osv.. jävligt obehaglig film tycker jag. vad heter den nu igen?
work some magic

2009-03-06 23:04
funny games

2009-03-07 01:07
Demento P22

jo klart man kanske hoppar till ibland, men man får ingen direkt otäck känsla som man fick när man var barn.. antingen har jag ett cp psyke eller så e sjuk i huvet !:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-07 01:11
vad heter den där dockan som beordrar folk att mörda? chucky??? tjackis??

2009-03-07 12:42
chucky the doll typ :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-07 13:49
Brodin1 P20
den tycker jag var helt jävla värdelös...snarare irriterande än obehaglig. otroligt utdragen och "spola-tillbaka-allt" scenen gjorde att den blev svartlistad i mina ögon.

2009-03-07 17:22
Mirrors har jag hört ska va riktigt ruggig.. har själv inte sett den. Kanske nämnts innan.

2009-03-07 17:59
Analfestival och Långt ner i halsen är grymt äckliga filmer..

Dåliga skämt åsido är ju Wolf Creek rätt läskig, den har säkert nämnts förut jag orkar bara inte leta igenom hela tråden.

Wiki!
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!

2009-03-07 18:25
Demento P22

men helt ärligt...

jag säger inte att det är helt ofarligt men den äldsta killen är väl en 15 år som högst? känns som att två vuxna människor borde kunna ge sig på dom.. det kanske bara är jag, men det blir inte så speciellt "skrämmande". borde inte klassas som skräck..
Get Random!

2009-03-07 19:06
jag håller fast vid att det är ett fullt realistiskt scenario...ungdomar och barn har dödat vuxna förr. däremot kan jag hålla med om att det kanske är lite missvisande att kalla den för skräckfilm, kanske är mer thriller...jag vet inte, är inte så noga med genre

2009-03-07 23:50
det otäckaste that comes to mind är nog hostel. såg inte ens hela (missade början) men guuud. fy fuck va äckligt otäck den är. Ångrar att jag såg den...
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2009-03-07 23:53
it's gore for the sake of gore

jaja du har säkert redan sett den iaf..
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2009-03-08 14:30
Hostel är ju typ American Pie jämnfört med filmer som August Mordum o de där.

Ju-On (the Grudge)

2009-03-08 15:37
Ah shit, höll på att glömma den här tråden! :) Tack för alla tipps, har fixat ungefär alla filmer som tippsats om, väntar bara på ett bra tillfälle att se dom så =) Tack återigen!
Du är ingen rappare, du är en ful guzz // Som ridit så många kukar att din röv ser ut som JULMUST //

2009-03-08 21:46
Salo 120 days of sodom

Länk till http://www.imdb.com/title/tt0073650/

den är riktigt sjuk/otäck/vidrig.
jag stängde av i mitten och då har jag ändå sett det mesta av vad som nämnts i tråden.

2009-03-09 21:53
Okej okej, jag personligen tycker då att Amityville horror (2005) är bland dom bästa. kanske inte så jävla läskig, men med tanke på att filmen har ändå en vissa historia som är sanningsbaserad bakom sig! bara mitt tycker, annars kan jag inte påstå att nyare filmer är så jävla otäcka o kolla på, jag tycker nästan filmer från 80-talet är mycke mycke galnare än det som kommer nu för tiden, Japan har visserligen slagit igenom rätt så stort med alla sina filmer om hur vidriga asiater ändå kan framstå som att vara, dock tycker jag att dom hade sina glansdagar med the grudge 1-2 o the ring filmerna, samt one missed call 1-2-3.

2009-03-09 21:55
och för att bara säga det så finns det en The Grudge 3 ute nu med, dock är den värdelös knapp sevärd. gillar man dom andra bör man enligt mej inte se 3:an för den förstör allt!!

2009-03-11 08:14
Det har bara nämnts en film här ser jag som har kommit på senare tid och den enda som är värd att nämnas och det är nämligen "REC". En förjävligt bra film och den otäckaste som har gjorts sedan "The Ring"
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2009-03-11 13:26
verkar vara mycket delade meningar om "REC"

Jag ska definitivt spana in den, då jag är lättskrämd! love it!
work some magic

2009-03-12 15:59

2009-03-12 22:00
REC var inte alls otäck.

2009-03-15 18:25
på allvar, är det nån som "hoppar till och kissar ner sig" av att kolla på august underground eller men behind the sun? äcklad och illa berörd möjligen, men knappast läskigt. nä då får man ju kolla aliens eller nåt annat coolt. såg att ingen nämnt begotten, det är kanske nåt för er som är inne på lite mer surrealistisk gore
http://www.kommandot.se/wp/

2009-03-16 00:07
Jag rekommenderar att du kollar in lite av senare års franska skräckfilmer. Har kommit grymt mycket bra som inte ber om ursäkt för att vara vidriga. Senaste jag såg var Martyrs som bitvis var ganska jobbig att kolla på.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2009-03-16 01:16
martyrs var fan helt sjuk
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-03-16 22:11
high tension eller haute tension är också en rätt schysst fransk film

2009-03-16 22:46
som sagt Salo 120 days of sodom är nog den sjukaste film som någonsin gjorts , jag och en polare lyckades att se hela utan att stänga av , något som jag ångrar idag ..
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-03-17 00:53
Håller med om att det har kommit mycket bra franska filmer på sistonde men jag måste ändå säga att REC är filmen man bör se om man vill se nåt riktigt otäckt. Grejen med Rec är ju också att hela filmen är i POV situation så man upplever det filmaren upplever och sedan att filmen har en väldigt bra berrättelse gör det hela bara så mycket bättre och otäckare
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2009-03-21 01:36
Kolla in den finska filmen Sauna
Tyckte den va riktigt fet och är nog den bästa skräckfilm jag sett dem senaste åren
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2009-03-21 05:28
Martyrs, fyfan..... jag var helt jävla knäpp i huvudet efter den filmen.
Dem med svag mentalitet ska absolut INTE se denna film!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-03-21 10:45
Alltså, REC är ju den största skithögen inom skräckfilmsgenren ever. Tror tillochmed Amerikanarna har gjort en remake som heter Quarantine, kolla inte in den. Den är lika dålig som den spanska. Den handlar om samma sak, och tro mig, de är i fucking samma hus som i den spanska. De har inte ens brytt sig om att ändra replikerna.

Jag tycker iofs inte att filmer är läskiga. Men jag såg 'The Exorcism of Emily Rose' med ett gäng jobbarpolare, och det var uppenbarligen en rätt så läskig film.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2009-03-22 13:07
Bakelse1 P21 - haha den filmen var urskön ju, riktigt skön brud asså.. Men den var jävligt flummig om man säger så

2009-03-22 13:54
Jum_Jum P24: Tycker också att Sauna är en av de bättre filmerna jag sett senaste tiden. Men inte speciellt otäck.. berörde mig mer på ett djupare plan med temat kring skuld och försoning.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2009-03-23 18:14
HELLRAISER

jag gillar inte människor BTW, så jag sitter inte på whoa så ofta

2009-03-23 18:29
disiple86 P22
Om du gillar spökfilmer med historia bakom så ska du ta en titt på An American Haunting. Filmen är duglig, enligt mig, men du kanske gillar den mer.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-03-23 18:42
martyrs ska tydligen va galen tänkte se den i veckan.
LEGALISERA CANNABIS

2009-03-23 20:44
BattlarN: Orkar absolut inte läsa hela tråden men bara så du vet så ligger du risigt till på skrämselfronten. De flesta tips du får här kan jag konstatera, efter en snabb genomskumning, är exakt samma som alltid dyker upp i liknande trådar.
Problemet är bara att de som föreslår dessa filmer har en lägre nivå på vad som krävs för att bli skrämd.
Du är, precis som jag, körd. Den läskiga filmen du letar efter finns tyvärr inte.
Blod, gore och ljudeftekter kommer uppenbarligen inte att funka och japanska "spökrullar" i stil med the Ring gissar jag att du stänger av efter 15 min då du inser att dom inte bara är inte läskiga utan också tråkiga.

Hittar jag mot all förmodan någon film som skrämmer skiten ur mig är du first in line to hear about it!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2009-03-23 21:18
Jag såg Salo på bio med en massa filmnördar som satt och höll sig för hakan och nickade. Snacka om surrealistisk filmupplevelse! Lite underlig stämning när halva publiken vänder bort blicken för att det är äckligt, och andra halvan sitter och hmm'ar instämmande och nickar mot filmen, och så jag som försöker kväva ett asgarv.

OT
Äckligaste filmen är svårt...
Jag tror aldrig jag blivit så rädd för en film som jag blev av Stephen King's Djurkyrkogården. Men då var jag 12 och hade inte sett så mycket skräckfilm. Annars fick jag lite creeps av Blair Which Project på bio (jaja.. vi vet att den är dålig, ni behöver inte hata.)

Tycker för övrigt inte att gore riktigt räknas som skräckfilm. Det är ju inte direkt läskigt.. bara blodigt.

Råkade se Crossroads. Det är nog den film som fysiskt upprör mig mest. Jag ville inte se klart och nästan grät, det är skräckfilm det.

2009-03-23 21:19
kom på att OT kanske betyder off-topic och inte on-topic.

där rök internet credden.

2009-03-24 19:20
eden lake e inte skräck, de e en thriller. o den e för jävla hemsk, inte läskig äcklig eller så, bara hemsk, lite psykisk jobbig att titta på.

2009-03-24 20:00
Martyrs är en välgjord film som rekommenderas varmt.

2009-03-25 18:02
vill du se grafiska saker så se "Braindead" mer komedi men satans mycket slafs ;) god underhållning
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-03-27 22:27
lånade "thriller - en grym film" av en polare, kollar man på imdb så ser den kanske lovande ut. mer äckel kanske än skräck men ändå. dom skär tydligen ögat ur ett riktigt lik i en scen :)

Länk till http://www.imdb.com/title/tt0072285/
o rly?
Poet

2009-03-28 14:15
varuhuset har kommit på dvd box nu.. det är rätt skrämmande...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-03-28 15:03
kollade på thriller igår, den var nog inte alls vad du var ute efter. dock helt klart grym, obehaglig rätt igenom.
o rly?

2009-05-28 16:27
The strangers, sååå bra film!!
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2009-06-03 19:00

Kan rekomendera Mullholland Drive om du vill se en riktigt obehaglig film. Att se den under rätt omständigheter (själv, i mörkret) är självklart ett måste.

Battle Royale tyckte jag också var väldigt disturbing. Om du vill känna obehag.

Irreversible är också en störande upplevelse.

Men som sagt, det här är lite mer otroligt skrämmande och jobbiga filmer, inte direkt köttytan-i-skallen-grejjen, men helt ärligt, vem fan blir rädd för sånt?

Drag Me To Hell som har premiär nu i sommar ska också tydligen vara riktigt läskig. Från skaparen av Evil Dead.

UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!