I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Spoiler] The Walking Dead S3

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2012-10-15 16:52

[Spoiler] The Walking Dead S3

Sådär ja! Nu har det börjat igen.

Tyckte det började segt, men slutade fett. Shit just got real! ^^

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Battlerappare

2012-10-15 21:08
Kan nog faktiskt hålla med rakt av, bästa var väl att Carl inte hade en helt retarded roll det här avsnittet och förhoppningsvis håller det hela säsongen ut.

2012-10-16 01:31
Ja nästa avsnitt lär bli mer intressant. Men helt okej öppning på säsongen.

SpoilerFörresten, var det bara jag eller såg det inte sjukt fult ut när Carl poppade zombies från tornet där när dom intog fängelset? Ingen rekyl alls från pistolen.
Battlerappare

2012-10-16 08:14
Jo men allt med carl får man ju ta och sucka lite åt så

2012-10-16 09:17
Empire skrev:
Kan nog faktiskt hålla med rakt av, bästa var väl att Carl inte hade en helt retarded roll det här avsnittet och förhoppningsvis håller det hela säsongen ut.

Hoppas jag med!
- Dexter Morgan
Producent

2012-10-16 19:56
bra bra. men bara 8 avsnitt, sen 1 års väntetid igen eller?
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Producent

2012-10-22 13:36
tuuungt nu. hoppas verkligen det håller i sig!
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2012-10-23 14:48
Rick har blivit badass! Så skönt

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2012-10-24 05:57
riktigt skön zombie-slakt :) var riktigt härligt att se att rick inte vela en sekund när han stod öga mot öga mot mexican mafia snubben :P
men jag undrar..har zombies sjukt starka käkar eller var det bara för att gubben att gamalt mört gubbakött som det såg ut som man tog en tugga av en tårta? hmm..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2012-10-24 22:40
Överfet början på säsongen. Kul att se kvinnorna bli starkare. Andrea fick man se i förra säsongen växa, den här säsongen har både Carol och Maggie visat framfötterna. Och Michonne! En stark, svart kvinna som har två zombiehanar som packåsnor. Jag älskar symboliken!

Kul att se Rick, Glenn och T-Dog steppa upp deras game också. Darrel är lika gangsta som vanligt, men var det bara jag som anade en kemi mellan honom och Carol? Jag upplevde det redan i säsong 2, men nu verkade det mer uppenbart.

Carl och Lori kan gå och dö. Hade noll sympati för Lori's snyftande och bölande, tvärtom så tycker jag mest synd om Rick som kanske kommer få vara tvungen att uppfostra en unge som inte ens är hans. En unge vars pappa försökte döda honom för att ungjävelns korkade mamma var kåt på uppmärksamhet. Jag syftar på avsnittet där Lori berättade för Shane och Shane fick fnatt och försökte poppa Rick.

Jag hoppas nästa avsnitt fokuserar lite mer på Andrea och Michonne, fick knappt se något av vad som hände med de.

Vanilla: En zombie är inte starkare än vad den var som människa. Men om du hade bitit allt vad du kan på en människa, så hade du kunnat slita av en ganska bra tugga.
At the gates of Eternity...
Battlerappare

2012-10-24 23:11
Är de bara jag som tycker dom tappat den här säsongen? Blev inte direkt pepp av nått av avsnitten hittills och allt hände bara så snabbt å random specielt mot slutet när alla ehhh avled?

2012-10-28 12:07
Tycker tvärtom, förra säsongen var ett skämt. Dom går en kilometer, kommer till bondgård och stannar där en hel säsong, utan att något egentligen händer. Hela säsongens handling kunde komprimerats till ett avsnitt.

Lite bättre nu, skönt att se lite karaktärsutveckling (vilket förstås är den enda poängen i en sån här serie; zombies i sig själva är inte så jävla intressanta i längden). Skittrista Rick livar upp lite för en gångs skull. Och gillar det där spåret med läskiga staden, även om jag antar att det inte direkt kommer att vara Von Trier klass på det.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Poet

2012-10-28 12:56
Lite bättre nu, skönt att se lite karaktärsutveckling (vilket förstås är den enda poängen i en sån här serie; zombies i sig själva är inte så jävla intressanta i längden).

Exakt. Walking Dead är ju trots allt en dramaserie. Ingen som tror som jag? Att Rick insett att det finns en chans att ungen inte är hans och därav hans bitterhet för Lori?

2012-10-31 14:54
Senaste avsnittet var sjukt fett!
Gillade verkligen Guvernören, som karaktär och som skådis.
Hoppas det blir mycket av honom i framtiden.
Rick är på väg åt badass-hållet men guvernören är långt före!
Poet

2012-11-01 00:16
Yeah det var lite Jim Jones vibbar från guvernören. Jag undrar om makten har stigit honom åt huvudet eller om han bara är överdrivet försiktig om sin grupp?

2012-11-01 08:50
mjo slutscenen talar nog för att han är psykopatisk
kul att se nazin, ska bli intressant när darryl dyker upp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-11-01 08:52
men å andra sidan vem hade inte blivit psykstörd i den miljön
Poet

2012-11-04 17:15
Tror alla hade blivit lite störda, bara naturligt. Men vi får också se vad han har i åtanke.

2012-11-05 13:11
WOW, bästa avsnittet på länge! SpoilerSkönt att dem dödade några av karaktärerna.

Poet

2012-11-05 15:48
Men vad fan, T-Dog? :( Förbjudet att ha för mycket colored people at the same time hehe? För att vara Georgia så det jävligt vitt.

Oh well, han fick dö en heroisk död åtminstone...

2012-11-05 21:26
oh lorie dog, nice :) haha nej men vad ska man tycka om detta? springa omkring med ett spädbarn, en enbent gubbe och en laglös 9 åring med kåbojsar hatt?
synd med T-Dog också :/
Poet

2012-11-06 01:06
Give us back T-Dog and we will send you Carl!!
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida
Battlerappare

2012-11-06 08:38
Mycket badass avsnitt faktiskt, tror de va nått av de bästa hitils

Poet

2012-11-06 11:26
Ja, Carl eller hon blonda bruden, Herschel's dotter vad nu hon heter, någon av de hade gärna fått dö i utbyte mot T-Dog hehe. Jag ville se hur T-Dog och Mearl (så man stavar hans white trash namn?) skulle interagera om de möttes igen. Herschel har förövrigt vuxit på mig. Tyckte han var en jobbig Gudfruktig snubbe till en början, men nu i säsong 3 så har han steppat upp :)

Hoppas Carol mår bra :(

2012-11-06 22:34
Äntligen! ÄNTLIGEN! Åh vad jag har längtat! Men vem ska man nu whinea om? :P
Alltså, det var rätt löjligt med hela T-Dog grejen; en svart ut, en annan svart in. Really? -.- Nej, kände ju att han äntligen började få en riktig roll liksom :(
Hoppas också att Carol mår bra!!

För övrigt så var avsnittet sjukt bra! Hände så mycket grejer :D
- Dexter Morgan

2012-11-07 12:21
fi fan, skämskudde fram när Carl skulle gräva ut bebisen ur magen tillsammans med hon bondbruden (bond som i bonde) hur fan kom dom på den grejen? är det med i serietidningen eller.

Annars: säsong 3 = bra, mer zombies mindre gruppdynamik.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2012-11-07 12:26
Haha, bondbruden
Var bara tvungen ^^
- Dexter Morgan
Poet

2012-11-07 12:33
Alltså, det var rätt löjligt med hela T-Dog grejen; en svart ut, en annan svart in. Really? -.- Nej, kände ju att han äntligen började få en riktig roll liksom :(

Exakt min tanke haha. Men skämtåsido, så spelade ju T-Dog en viktig roll i gruppen och jag ville verkligen veta hur det skulle se ut om Mearl och han träffades igen. Då Mearl stundtals visar tecken på bitterhet.

Undrar vem sabotören kan vara?

2012-11-07 12:41
Sabotören va väl fången som rick jagade som sen blev utelåst för döden. Som man trodde dog men sen klarade sig.
Troligtvis han som i alla fall satte på signalen då han flög på rick i rummet där man slår av/på ljudet.

Battlerappare

2012-11-07 18:35
Båda hade ju yxa så det var nog han, ja tycker ju iofs att dom borde ha byggt den historien lite längre än bara ett avsnitt.

2012-11-12 21:58
Alltså, t-dog var ju en totalt poänglös karaktär som bara var med för att det behövdes en färgad, tråkigt nog.

Han har ju nästintill noll repliker som inte lyder "aww helll nawww" i de två första säsongerna, och enda anledningen att han fick lite repliker och kameratid i förra avsnittet var för att dom skulle mula honom och ville att det skulle kännas mer.

Rätt segt avsnitt nu för övrigt, börjar få vibbarna att dom kommer dra ut på den här säsongen alldeles för långt den med, precis som med farmen.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Battlerappare

2012-11-12 22:01
Hände inte så överdrivet mycket tyvärr.

2012-11-12 23:24
Tycker faktiskt det fortfarande hände en hel del senaste avsnittet, går framåt och är nog för tidigt att dra slutsatser om en framtida seghet.

Läste lite på andra forum om senaste avsnittet, otroligt intressant ang den där väskan som ninjabruden fick syn på i governors rum. Det är samma typ av väska som rick lämnade över till det där gänget som tog hand om gamlingarna. Fylld med vapen var den.
Finns även en borttagen scen från ett avsnitt när dem upptäcker att folket där har blivit attackerat av walkers men några har skotthål i huvudet innan dem blivit walker. Kan vara så att govenor och co har plöjt stället.
http://www.youtube.com/watch?v=MFOQZ6Sr_dI&t=2m20s

Sen va va grejen med zombien där i slutet, visst den verkade ha käkat upp lori men borde funnits spår av henne. Har inte sett någon annan som blivit helt uppkäkad tidigare, ben, huvud osv.

Sen lite konstigt med att gravarna där, en för t-tog, lori och Carol?
I slutet när darryl lägger blomman ser man att två av dem är jordtäckta men vilken är andra kroppen. Carol vet man ju inte vad som har hänt med och rick är ju forts kvar vid lori ensam.

Poet

2012-11-13 10:29
App: Jo det är sant, men då kunde de ha dödat någon annan random tråkig vit karaktär hehe. Finns ju gott om sådana. But oh well...

SpoilerHAHAHAHAHAHA! :D
Poet

2012-11-13 10:56
Shit det var den där lilla snubben alltså som var sabotören? Jag tog det för givet att han gömde sig inne i finkan bara. Och jo, det kunde ha gjorts bättre.

Oh well, min personliga analys. Ni som kollar runt på andra forum osv, får gärna korrigera mig om jag har fel, då jag bara spekulerar.

Undrar om Rick gav upp eller vart han bara trött och sur? Känns som han fortfarande har lite av en hatkärlek för Lori. Typ "fuck på henne och henne otrogna arsle" och börjar stabba zombiemage med hennes rester i hehe. Men han inser nog snart att han klarar sig bättre utan henne. Hon var dum i huvudet och en risk för honom. Såg vi tydligt i slutet av förra säsongen. Är det bara jag som undrar om barnet verkligen är hans och inte Shane's?

Michonne, så underbart att se en svart, stark och självständig kvinna. Man fattade ganska snabbt att det var något skumt på gång. Trick av Guvernören, uppenbart. Han ville bara bli av med Michonne, eftersom hon inte är lika lättlurad, eller lättövertalad som Andrea, som han dessutom verkar vara på kåt på.

Vilket jävla överdrivet resursslöseri med zombiespelen. Fucking jänkare. Förstår att man måste ha kul ibland och göra andra aktiviteter så man inte blir dum i huvudet. But come one? Dundra på med musik, ljus och oljud sådär? Lägg till att man skadar sina bästa män och det är ju absolut det man vill göra när man har lite manpower och resurser? Som den humanitär jag är, så brukar jag väldigt sällan önska detta mot någon, men jag hoppas Rick eller någon annan i den gruppen sätter en kula mitt i plytet på guvernören. Eventuellt att Michonne hugger av hans skalle med sitt samurajsvärd.

Skulle denna säsongen bara vara 8 avsnitt?

2012-11-13 11:26
Haha BC :D! Hittade en sjukt bra igår, på Damnlol tror jag det var. Ska försöka hitta den sen och lägga upp den här!

Känner mig tveksam inför allting med TWD nu. Det är verkligen: drama - lite zombie - shitshitshitshit - cliffhanger. Börjar bli lite uttjatat. Som att telefonen ringde precis i slutet. Kom igen! Enough with the cliffhangers, ge oss något mer än 10 sekunders stenhård spänning i slutet. Ge oss mer!
- Dexter Morgan
Poet

2012-11-13 13:41
Även om jag småskämtade lite förut, så läste jag detta från en blogg och blev lite småsur faktiskt. Ganska pinsamt av författarna att de inte gav T-Dog lite mer djup.

But nothing is more aggravating, no character more frustrating, no token more overt than T-Dog. A character who’s been with us from the beginning, he’s been given nothing. Zero. Nada. No backstory, no episodes to center on his character, no flashbacks. He hasn’t grown, or learned, or developed any relationships. He follows Rick, though only in the sense that he’s in the same scenes. To even give him as faint praise as to call him a follower implies that he’s made the choice to follow, and there’s no evidence of him even doing that. T-Dog’s character was an empty vessel, without thought or opinion or emotion or ideas. He’s a blunt instrument, a big, bald, black club used by the gang to fight their way out of the tough spots, but without any personality aside from the occasional flat one-liners. For those who are curious, someone actually compiled all of his lines from Season Two. The video is four minutes and fifty seconds long, and much of it still includes other people talking.

Här är videon hehe.

2012-11-13 14:29
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Poet

2012-11-13 15:04
HAHAHAHAHAHA! :D
Battlerappare

2012-11-13 18:19
Bästa bion ever

2012-11-13 22:48
tror rick testa det där med den feta zombien för att känna hur man fick ta i ordentligt för att skära upp nån..och nu har hans crew, dem jävlarna, mördat lori utan att fråga han först (hehe).. fett avsnitt, diggar guvenören han har slagit sig in med rick och darryl som favorit karaktärer
Poet

2012-11-20 20:04
Fetaste avsnittet! SHIT! Nu börjar det hända grejer på riktigt.

Jag anade faktiskt ganska tidigt in på avsnittet att telefonen var bara en hallis. Kul att Rick kan gå vidare nu och han har accepterat dottern som sin, i alla fall som det verkar. Nu kom jag på igen varför ogilllade Andrea så jävla mycket i 1,5 säsonger. Andrea & Guvernören, didn't see that one coming? Oh yes I did, from miles away. Guvernören är en douche och det såg man tidigt och Andrea är korkad och blåögd som vanligt. Myrl/Mearl har inte ändrats ett skit heller, fattar inte varför inte Glenn och Maggie inte var snabbare med att poppa snubben? Väntar på att Rick ska sätta en kula i pannan på Guvernören och Darryl själv kanske poppar sin douchebag brorsa.

Michonne, Michonne .... Michonne! <3 Bäst, slaktade skiten ur massa zombier, dödade ett gäng människor, trots att hon var skadad och allt. Och hon tog sig ända till camp med kundkorg och allt! Ska bli spännande att se vad som händer i nästa avsnitt. Glad att de hittade Carol igen :)
Poet

2012-11-20 21:03
Carol <3
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida

2012-11-21 19:54
..michonne! kunde ju sprungit fram och huggt huvet av mearl när hon har övertaget..de vill döda hon!? men istället bara campar hon bakom en bil när han var ett lätt byte.. typiskt :P
Battlerappare

2012-11-21 20:52
michonne sicken brud asså

2012-11-27 13:18
Jävlar vilket avsnitt! Nice att Glenn blivit badass nu.

SpoilerHörde lite rykten om att dem ska ta in Tyreese i nästa avsnitt. För er som läst serien.

2012-11-27 18:09
Palla midseason finale nästa vecka.. Orkar inte med himla uppehåll! -.-
För övrigt var avsnittet väldigt mediokert, med en fin cliff i slutet. Precis som varje avsnitt. Bara jag som börjar tröttna på det?
- Dexter Morgan

2012-11-27 20:18
Äh jämfört med förra säsongen är ju denna säsongen awesome, nu händer det i alla fall någonting nytt i varje avsnitt. Visst, det finns fortfarande massa onödiga scener som inte tillför någonting till karaktärernas personliga utveckling eller bidrar till att föra handlingen framåt. Spolar förbi t.ex dem flesta scenerna med Andrea, som förövrigt är den tråkigaste karaktären(efter Beth) Spoilernu när Lori är död. Men känns som dem sakta men säkert "gör sig av" med alla tråkiga karaktärer, samtidigt som dem tillför lite nya mer intressanta.

Battlerappare

2012-11-28 07:02
Jo svårt att inte göra en bättre säsong än förra.

2012-11-28 11:52
Empire skrev:
Jo svårt att inte göra en bättre säsong än förra.

Haha eller hur!
- Dexter Morgan
Poet

2012-11-29 00:36
Förra säsongen var inte så jättedålig haha, den började bra sen var det 6-7 sega avsnitt i mitten, för att sluta riktigt starkt :)

Jag fattade inte fören nu att Guvernören samlar på escapee's huvud. Därav hans head-tank.