I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Spoiler] The Walking Dead S3

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Producent

2012-11-29 01:19
tycker de varit hur fett som helst hittills.

Spoilerhttp://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=70306
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Rappare

2012-11-30 15:35
Jag vet inte, börjar förlora hoppet för den här serien. Det är synd, för den har så skyhöga höjdpunkter, men det är så mycket som bara sker utan motiv, rim eller reson. Det verkar som om de bryter mot sitt eget universums lagar allt för ofta, zombies verkar knappt vara ett hot förutom när de är skitfarliga. Guvernören känns bara som en person som är ond för att vara ond, istället för vad som kunde ha varit en idealist eller en kompromisslös överlevare. Av vad de har visat är det inte ens så att alla i byn bara är onda, utan ett hem för normala familjer som lyckats ta sig dit.
Många saker som skulle kunna vara utmärkta misslyckas i genomförandet. Ta t ex

Lori's dödsscen. De är jagade av en hall full av zombies, gömmer sig i ett rum med en dörr utan lås och lämpligt nog måste Lori panikföda (för det är tydligen så graviditeter fungerar). Så ja, oerfaren brud måste direkt skära upp magen på ett smutsigt golv med en slö osteriliserad kniv trots att Lori's skrik borde locka till sig hela fängelsets odöda som fortfarande borde vara därute. Och under tiden hinner hon leverera några styltiga "sista ord" repliker i all hast. Sen måste pojken, som är en alldeles för inkompetent skådis för att kunna uttrycka den terrorn som är att skjuta (pistolskott kan fortfarande höras av zombies) sin egen nyligen döda mor i huvudet bara för att de ska ha gjort honom lite vuxnare under de osedda 6 månaderna.

Jag vet inte. Kommer inte heller över hur Rick i första avsnittet tittar dömande på alla i gruppen efter att han slänger Carl's hundmat heller. Det är fan näringsrik föda som borde delas upp bland överlevarna, inte slängas på grund av nån princip.

Men men, jag kommer nog fortsätta kolla. Jag och tjejen har iaf ett gemensamt nöje i att klaga på allt som känns dumt.
Poet

2012-11-30 18:43
Håller med dig med hela Lori scenen. Men här har du mina personliga tolkningar för din övriga kritik.

Zombier är oförutsägbara. En zombie är ju bara så stark som den var när var människa. Och beroende på hur nedbrutna de är, så kan deras styrka variera enormt.

Jag tycker det känns uppenbart att guvernören experimenterar och hoppas hitta bot. Men samtidigt verkar han ha en pervers/sadistisk sida av sig. Vi såg detta form av hans head collection av escapees, samt hur han behandlade Maggie sist. Men man fattade ju det, med tanke på att han håller sin äckliga zombie dotter vid liv och i senaste avsnittet fick vi se experimentet med gamlingen som liknade Charlton Heston. Hans motiv är att finna ett botemedel tror jag, samtidigt som han håller allt hemligt för medborgarna i Woodberry(?)

Och jag tror inte Rick fick surplytet pga han inte ville att folk skulle käka hundmat, utan det var snarare ett tecken på frustration. Tänk dig hans sits där i första avsnittet. Man har varit på flykt i 5-6 månader, under vintern dessutom. Man hatar sin fru som är gravid med en unge som du inte ens är 100% säker på att den är din, halva din grupp som du var med på farmen är döda eller borta, gruppen du är med nu är splittrad och till råga på allt har du varken mat eller boende. Att han förkastade hundmaten var snarare ett tecken på att han vägrar acceptera situationen än att är för "fin" för att äta det.
At the gates of Eternity...
Rappare

2012-12-02 02:00
Sant BC99, bra poäng om Rick och hundmaten där. Fan, Rick är seriens, så att säga, "saving grace" för mig. Hur han bär vikten av precis varje sak som händer, och vilket monster han tvingar sig själv bli som resultat, fungerar utmärkt serien rakt igenom.

Ta t ex efter Lori's scen där:
han har vanföreställningar om att Lori ringer honom på telefonen i fängelset är bästa och starkaste ögonblicket för mig i serien hittills.

Du har rätt i att Guvernörens sanna natur kanske än väntar på att bli avslöjad, men hittills har han bara verkat vara ond för ondskans skull. Jag menar:

Hur han dödar en hel grupp av militärer enbart för att... Ta deras vapen? Var han mån om stadens säkerhet kunde han ju tagit in dem och satt upp dem på väggarna runt dem.
Hur han och Merle väljer tortyr och våldtäktshot för att få veta var en grupp är, trots att det bränner alla broar för att få dem på deras sida? Överlevnad i sig verkar inte spela in. Jag hittar liksom ingen logik bakom hans handlingar som ledare för ett folk man inte ser honom ha en relation till och sadismen som de måste övertyga oss om att han har.

Däremot att Zombies är oförutsägbara; även om det stämmer helt och fullt så borde ju personerna i situationen _alltid_ räkna med det värsta istället för att chansa på att "det här borde ju funka för att manuset säger att det kommer funka". Ibland blir det för många genvägar genom att "just vid det här tillfället är zombies helt ofarliga".

Däremot kan jag säga, jag körde just igenom sista kapitlet av The Walking Dead spelet från Telltale games. Den innehåller allt tv serien borde vara närmast perfekt utfört utan nästan några genvägar, idiotiskt genomförda sekvenser eller rent bortkastade karaktärer. Intresse för spel eller inte, The Walking Dead spelet borde tilltala alla som har ett uns intresse för tv-serien.
Poet

2012-12-02 18:47
Co-sign på allt annat.

Jag vet bara att Guvernören uppenbarligen är någon sorts form av sociopat. Och ibland så är det bara så haha. Some people are just crazy.

Jag håller med dig i oförsiktigheten. Jag störde mig på det redan i säsong ett att de slashade zombier och blod bara flög överallt, att de inte ens verkade bry sig om att det kunde träffa ens ögon eller mun osv.
Battlerappare

2012-12-03 08:17
Jag vill veta vem guvernören är, han sa ju att han aldrig berättar vad han heter och inte gett någon info.
Han kanske rymde från fängelset

2012-12-03 13:00
Andrea gör mig genuint jätteledsen :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-03 15:14
Zombier är oförutsägbara.

Det här är ju inte sant. Zombies är absurt förutsägbara. Förlåt men jag måste säga det här för det stör mig lite (även om jag ibland kan sätta denna fånighet åt sidan för en film eller en series skull), men zombies är för fan fullkomligt ofarliga. Dom är inte bara fysiskt utan även gravt mentalt handikappade. Snubblar fram och väser utan att fatta ett dyft, och aboslut enda gången dom är ett hot är om någon är så stenpuckad att han lyckas hamna instängd med eller i mitten av en enorm hop. Annars kan man ju helt enkelt jogga därifrån, eller gå in genom en dörr eller vad man nu vill. Och dom här drägglande nollorna ska vara ett hot mot vad som av bra skäl har kallats världens farligaste rovdjur, människan. Vilket skämt.

Och jag kan inte ens se hur hotet kan uppstå från första början. Folk brukar i allmänhet akta sig för läskiga väsande människor. Men skulle det trots allt uppstå en liten epedimi borde den väl ta slut så fort folk fattat att nått är snett och gått in och låst dörren. Zombies kan inte öppna låsta dörrar, varken från insidan eller utsidan. Och en annan grej; Zombies lever bara på kött; så hur tusan går i så fall förökningen till. När dom fått tag i en människa äter dom väl upp den? Så att det max borde finnas en zombie? Eller äter i alla fall tillräckligt för att denna nya zombie borde vara ännu mer värdelös fysiskt när den väl förvandlas. Näe, ofarligaste hotet i skräckhistorien.

Med det sagt; gillar nya säsongen bättre än båda tidigare, kanske beror det på att dom använder med syntig skräckmusik, men nog har spänningen ökat på sistonde.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-12-03 15:26
Saken är ju den att om alla som dör blir zombies kommer inte alla bli uppätna.

Hotet är ju att människor försöker rädda sina skadade vänner och därmed skapar fara för alla medmänniskor. Folk lär sig aldrig att om någon är biten/skadad och påväg att dö ska man INTE plocka med dom i rummet med alla sina barn och små söta husdjur/bära/krama dom. Pang, huvudet, hejdå.

Den andra faran med zombies är att dom är såpass många. Du kan bara skjuta/slå ihjäl så pass många innan du fastnar på fel ställe, att fly i blindo är ju inte särskilt safe heller.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-12-03 15:48
Ja jag kan ge den lösningen i walking dead med att alla döda blir zombies lite cred, den ökar klart farligheten. Men knappast tillräckligt.

Och visst så utmålas alltid hotet; - hur ska man kunna komma undan, dom är ju så fruktansvärt många. Men det var dom ju inte från början, så hur blev dom det? Alla människor tittade ut genom fönstrerna - va vafan är det som händer här, mordiska zombes på gatan? Bäst jag går ut och tittar.
Poet

2012-12-03 20:09
App är inne på rätt spår.

Angående senaste avsnittet. Skitfett!!! Fy helvete vad jag älskar Michonne <3 Vilken människa! One man army. Så fet scen där hon bara sitter och väntar i Guvernörens lya med samurajsvärdet draget. Och plötsligt fick man se Michonne's känslosamma sida då hon tog för givet att barnet inte skulle vara ett hot. Med tanke på hur pervers Guvernören är med sin äckliga zombie head collection, så hade jag också trott att det var en normal flicka som var inlåst. Synd att hon inte gick närmre med Penny och därmed kunnat spetsa Guvernörjäveln också, när hon väl slaktade äckelbarnet! Hon fick hans öga och "dotter"i alla fall. Tvättäkta samuraj!

Andrea är ju Andrea. Jag blir påmind hela tiden om varför jag ogillade henne så jävla mycket i första säsongen och halva säsongen. Riktigt korkad karaktär.

Darryl som varit bad ass hela serien, fick bristande omdöme och stannade kvar. Jag vet inte varför Michonne valde att nämna Myrl och inte Andrea tex. Men något säger mig att Michonne släppt Andrea helt och hållet. Speciellt nu när Andrea drog vapen mot henne. Men jag tror Michonne enbart ville få sin hämnd på Guvernören. Då jag faktiskt inte läser serietidningen, så vågar jag inte spekulera i vad som händer. Kanske Myrl offrar sig som sista heroisk handling så brorsan sin ändå kanske får överleva? Andrea får gärna dö för min del. Hon kostar mer än vad hon smakar. En ständig risk för hela gruppen. Om hon inte har en fattig tonårsattityd, skriker högt när en svärm zombier går förbi när alla försöker knipa trut, skjuter Darryl i huvudet eller inte ens frågade Michonne vad som hänt utan bara antar att det är Michonne som är boven i dramat. Look around for fuck sakes! He has a zombie head collection! Fyfan vad apa det rummet måste lukta, Jesus!

Och Rick börjar uppenbarligen tappa förståndet? Först hör telefoner ringa, ex-frun från andra sidan graven och nu Shane som respektlöst a lá Terminator style bara går och poppar folk? Finally caught up with him, huh?

Så vad händer nu? Måste vi vänta till januari för nästa avsnitt? :'(

2012-12-03 21:38
Jag har läst serien och följer dem den så kommer detta att ske i nästa avsnitt.

SpoilerI serien stormar The Governor m.fl fängelset i två omgångar och de flesta(som fortfarande finns kvar) i fängelset blir dödade. Serien skiljer sig dock lite från serien, men jag tror att i alla fall att vi kan vänta oss lite skottlossning i nästa avsnitt.

2012-12-04 14:08
Nice att Cutty överlevde zombiekatastrofen.

2012-12-04 14:13
och ja vafan är detta med juluppehåll. Är det meningen att vi nu ska sitta och titta på ensam hemma, die hard och ett päron till farsa firar jul hela december.

2012-12-04 20:08
-.- pallar inte himla säsongsuppehåll! Och another black guy bites the dust :P
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Poet

2012-12-04 23:06
Och another black guy bites the dust :P

Och jag gissar på att hon svarta tjejen eller Michonne måste ryka nu eftersom det också blir för mycket black folks :P

2012-12-05 06:45
börjar tvivla på guvenörens ondska, okej att det är lite diktatur men och andra sidan ser han utomstående grupper som ett hot såsom alla grupper gör och han försöker ju faktiskt på riktigt fixa ett botemedel/förstå sig på vandrarnas beteénde..

segt med uppehåll!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Battlerappare

2012-12-05 08:21
Överlevnad gör väl folk mer desperata, båda vill ju hålla sina grupper säkra så då går dom väl till desperata metoder och det kommer ju bara växa till nån av dom dör... typ
We should all just get along!

2012-12-05 12:03
BC99 skrev:
Och another black guy bites the dust :P

Och jag gissar på att hon svarta tjejen eller Michonne måste ryka nu eftersom det också blir för mycket black folks :P

Haha men eller hur :P skulle faktiskt inte förvåna mig! Eller så kände dom att det kom lite fler och då kan man ju inte behålla alla! Fast jag tror nog dom andra också dör sen. För ska dom behålla Michonne; jag menar, hon är ju både ascool, svart och brud. Blackness overload!! xP
- Dexter Morgan
Poet

2012-12-05 12:30
Fuck guvernören, Vanilla. Han är genomond. Rick har inte dödat i något annat än i självförsvar tex. Bara för att världen gått under så behöver man inte släppa den sista bit mänsklighet som finns kvar i en.

Och att ha kvar alla escapees huvud i massa akvarium, sitta och stöna till de med ett glas whisky every now and then? Kanske en hopplös optimist med tanke på att han höll sin äckeldotter vid "liv", men att påstå att han inte är ond är en kraftig underdrift. Kommer ni ihåg att jag skrev tidigt i den här tråden att han är lite av en Jim Jones karaktär? Till och med Michonne sa det i avsnitt 7 när hon vandrat till fängelset hehe.

Jim Jones

Brazen: Förutom att Michonne är en överball karaktär, så är hon en tillgång på alla sätt!

2012-12-05 13:32
Glöm inte Carl! Hans karaktär har ju också utvecklats från livrädd unge till en orädd ZombieSlayerOFDOOOM!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Battlerappare

2012-12-05 14:23
Fast den där karaktärsuppbyggnande det är säkert ett ord, som carl fått är ju så jeeeeevla gay.
Från att vara "CARL dont go wandering around, jk zombies jagar han.
Till att "Shouldnt be help them, i did...."

Visst mycket kan ha hänt under dom där 6månaderna men seriöst...

2012-12-05 15:55
BC99
jo jag såg att du skrev det innan och trodde du menade dipset killen haha, wtf? sen nämde ju michonne han och tänkte att det kanske var ett uttryck som john doe typ.. men ska läsa om den riktiga, verkar skön :P

Empire
jo det var inte längesen han snodde en puffra och det blev ett jävla liv nu sätter han headshots utan att blinka ens.. han kanske borde lägga kåbojsar hatten på hyllan ett tag?
Battlerappare

2012-12-05 19:44
Serien kommer sluta med att han off'ar alla män i gruppen å lever i ett harem där i fängelset.
Carl asså

2012-12-05 20:03
såhär kan jag tänka mig avslutningen, fast med Carl då.

Poet

2012-12-05 23:44
Serien kommer sluta med att han off'ar alla män i gruppen å lever i ett harem där i fängelset.
Carl asså
Battlerappare

2012-12-07 17:21

Poet

2012-12-07 18:19
Hahahahaha! :D

2012-12-07 21:55
Hahahahaha xD
- Dexter Morgan

2012-12-08 11:03
- Dexter Morgan
Poet

2012-12-08 12:05
Hahaha, den var rå :D
Battlerappare

2012-12-08 18:28
hahaha va hemsk

2012-12-08 20:26
nån som lirat spelen? hört dom ska va feta men vet inte om min dator pallar
Battlerappare

2012-12-09 00:37
Jo hörde desamma, dom ska inte vara så krävande heller så värt ett försök.

2013-01-03 15:23
Har bara sett till avsnitt 6 än så länge.. Aldrig sett en serié eller film som gett mig så mycket mardrömmar som denna.. haha :P

Håller med i dessa två:

Guvernören känns bara som en person som är ond för att vara ond, istället för vad som kunde ha varit en idealist eller en kompromisslös överlevare

Jag håller med dig i oförsiktigheten. Jag störde mig på det redan i säsong ett att de slashade zombier och blod bara flög överallt, att de inte ens verkade bry sig om att det kunde träffa ens ögon eller mun osv.

By the way, jag trodde att alla huvuden som Guvernören hade var familj/släkt/vänner etc? Eftersom han borstade håret etc.
Börjar dock kännas lite väl urspårat, allt med den här platsen stör mig. Börjar likna 28 veckor senare.. Och näääää alltså. Och vad tjänar de andra på att döda levande människor liksom? Nej detta har gått för långt. Hade stora förhoppningar om säsong 3, men nej.... Jag är grymt besviken. Hade vart grymt mkt coolare om det var mer om att ta reda på ett botemedel etc.
Poet

2013-01-03 17:18
Krossad: Kolla vidare på S3 så kan vi snacka vidare. Vill inte spoila för dig.

2013-01-03 19:36
Så, nu har jag sett :)
Poet

2013-01-03 20:03
Som du märkte så var the head collection folk som rymt därifrån och det enda huvud han kammade, var hans äckliga dotters. Han frågade till exempel Mearl/Myrl (hur än det namnet stavas) om han hade med sig Michonne's huvud.

Och det är ju ganska uppenbart Guvernören var besatt av att hitta bot för viruset, därav hans experiment och att hålla dottern vid liv. Så där har du svaret på det.

Och Guvernören verkar bara vara överdrivet försiktig. Jag fattade från dag 1 att han snackade skit om att alla fick komma och gå som de ville. Hade man gjort det, så hade ju ryktet spridit sig ganska snabbt att det finns en stad med alla möjliga förnödenheter och då hade det bara varit en tidsfråga innan Woodbury blivit stormat/saboterat av folk utifrån.

2013-01-04 09:18
åh tack bc99 - det förklarade en del :) har en hatkärlek till serién så när det blir läskigt sänker jag ljudet och glor ner i spel på mobilen... (Hahaha) så tappar alltid lite delar som jag efteråt brukar få spola tillbaka till för att fatta. Tack iaf för förklaringen, verkar mer logiskt nu :)
Poet

2013-01-04 13:20
Våga kolla :) Den är inte så läskig, mera tragisk då den visar att i en zombie apokalyps så är det trots allt människorna man ska akta sig för och inte zombierna :/

2013-01-05 11:13
Så går det inte till i mina mardrömmar :P då kommer dem med de där äckliga ljuden och ser så där läskiga och snabba ut... Typ när man minst anar det. Usch, usch usch. Kommer ihåg efter att jag hade sett första säsongen i sommarstugan så såg jag till att släcka ner överallt, dra ner persienner och kolla låsen överallt en extra gång. Sedan låg jag och reagerade på varenda ljud och satte mig upp ända fram till gryningen :P Snacka om sömnlös sommar. Liknande med andra säsongen.. Såg den i sträck då jag var sjuk och hade feberdrömmar. Det sjuka var att jag drömde att jag befann mig på samma plats (fängelset) som i tredje säsongen. Och då hade jag ingen aning om att de skulle vara i ett fängelse i trean :P Nä fy usch.

2013-01-05 17:51
BC99 skrev:
Våga kolla :) Den är inte så läskig, mera tragisk då den visar att i en zombie apokalyps så är det trots allt människorna man ska akta sig för och inte zombierna :/

Har också tänkt på det en del. Går ju i princip inte att lita på _någon_ i en sådan situation. Alltid andra grupper/människor som kommer och fuckar upp allting man har jobbat för. Någon som blir biten men som inte säger så, pga rädslan att dö, men som samtidigt riskerar alla andra. Eller som i the Governors fall.

När börjar S3 igen?
- Dexter Morgan
Poet

2013-01-05 18:34
Är nästan färdig med att kolla på Jericho, också en bra serie även om den i små stunder blir lite för amerikansk (corny med andra ord) men i helhet riktigt bra och spännande. Där snackar vi kaos!

I en zombievärld så har man ändå färre människor att handskas med, men det kommer till priset av att det finns zombier. Men zombier vet man åtminstone vart man har. De är just människor. Gäng kommer bildas. Banditer. Andra försöker upprätthålla ordningen som tex Guvernör. Vissa regimer är tvivelaktiga, medan andra kanske på riktigt strävar efter något bra. Som tex när de alla bodde på farmen i säsong 2.

Men så som det är i Jericho, shit! Checka den, den är fet :)

2013-01-06 13:55
Februari... :(
- Dexter Morgan

2013-01-06 14:58
Alla som klagar över hur seg walking dead är eller att den går emot alla sina egan universum regler och etc. har ni ens läst serie tidningen? jag ladda hem alla tidningarna för jag tröttnade o vänta på avsnitt och när man väl har läst den så är den röda linjen i serien tusen gånger tydligare, bara en rekommendation. Dock så förstör du antagligen serien om du inte är ett hardcore fan.

2013-01-06 16:37
Hur kan man få mardrömmar av walking dead? :)
http://duckdown82.tumblr.com/

2013-02-09 21:51
Nu börjar det snart. På söndag sänds nästa avsnitt i USA. Älska måndagar ^_^
- Dexter Morgan
Rappare

2013-02-10 08:44
Säga vad man vill, men The Walking Dead har det bästa introt som visats på TV.

2013-02-10 10:03
Tycker att American Horror Story är bättre. Så obehagligt och fantastiskt ^^
- Dexter Morgan

2013-02-10 10:40
Fan va fint med nya avsnitt av TWD!
Har stora förväntningar på nya svarta killen. Cutty ftw
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.