I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-07-15 21:17
Ni som är från kötteborj......!

Är det för tidigt att börja ropa 10:e plats?

Tilläggas bör att det sällan varit så smärtsamt att vara text tv gnagare med feber.

Webmaster

2004-07-15 21:20
Att se det här (främst andra halvlek) efter att ha vant sig vid årets otroligt torftiga spel med typisk stolpe-ut-upplägg, är som att se Brasilien slå Argentina med 7-0!

Man ska väl inte dra några slutsatser av en riktigt bra match, men man kan bara hoppas att det här var vändingen som vi så väl behöver.

Ishizakis mål är det vackraste jag sett i Allsvenskan i år.

Moströms är en riktig jävla fullträff.

Hochens är undernart!

Jag som brukar skandera "VI VILL SE.. FULA MÅL!"...

4-4-2, Sanny avgå!

Boateng spelar bra idag trots en del idiotgrejer. Kul att se honom spela bra unde ren längre tid, kämpa hemåt och ta ansvar. Samtidigt som han gör sina fantastiska tekniska grejer.

---

Vi förlorar säkert mot Helsingborg, men det här var en kul parentes om inte annat!

Webmaster

2004-07-15 21:36
Haha Jonas ditt offer! Det fattar du väl att om det är nån jävla gång det vänder så är det när nån liten gårdare ska dit och gotta sig :)

2004-07-15 21:41
Mina informatörer ska ha sett jonas vid souvinirståndet utanför den östra läktaren.På inköpslistan fanns bland annat en AIK jycklarmössa och ett black army tygmärke.

Jonas är frälst?

2004-07-15 21:45
hahahahahahahaha...

2004-07-15 21:51
Jag håller med dig Jonas.

Det såg riktigt bra ut första halvlek. Visst jag var säker på att IFKs skulle tappa när jag stod och pissade i pausen.
Men ändå vi brukar vara stabila när vi väl fått ledningen och mot AIK ska man inte tappa. Och det hade vi inte gjort om det inte hade varit för Ishis dröm mål och Moströms idiotiska vandring med boll. Vilken idiot som helst hade ju släppt ut bollen på kanten i det läget det var ju fan helt fritt.

Aja en smärtsam förlust men kommer nog komma över den rätt snabbt för IFK var iaf inte usla.
Och med en snabb koll på kylskåpet så kan jag läsa att IFK har fyra raka hemmamatcher så vi ska nog kunna hänga på toppen.

Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2004-07-15 22:14
"Är faran över nu?"

"Vilken fara?"

Englund untouchable!

Webmaster

2004-07-15 22:15
Fy fan va skönt att se målen igen.

Patrick Englund såg sjukt lättad ut i intervjun i sportnytt och avslutade klockrent kaxigt som den gnagare han är. Högklassigt!

2004-07-15 22:24
Från Granarforum:

"Firade på MAX efter matchen. Turksson, Boateng och Kah går förbi parkeringen. Kah har Solnas bredaste leende och raggar småbrudar.."

Roligt :)
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2004-07-15 22:25
alldeles alldeles underbart. Länge sen en vinst kändes såhär underbar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-15 22:25
Fan, jag kan ju inte stava. "Gnagarforum" ska det givetvis stå.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2004-07-15 22:35
Vi gjorde en hyfsad första halvlek och var ganska effektiva emellanåt, aik hade mer boll men det kändes som att vi var först på bollarna och sprang mer.

I andra vet jag inte vad som händer, aik börjar springa mer och kommer runt på kanterna, 1-1 var väntat, kände det på mig.
stillastående blåvitt, inte lika mkt stake.

faktum är, vi kan INTE vinna 2 matcher i rad.

hata aik!
strength

2004-07-15 22:42
jonas_m.

lättöl får väl vem som helst köpa!?
last night i dreamt that somebody loved me

2004-07-15 22:51
Tungt att via whoa få reda på att man brännt veckopengens sista 2 hundralappar på 6 lättöl.

2004-07-15 22:54
Detta var underbart!
Att vi ätligen lyckas hålla i 90 minuter! Underbart! Sett till de tidigare matcherna iår så var ju denna hur sköön som helst! Vi springer mer, det e lite fantasi i spelet o vi krigar som tusan! Sen nu när vi äntligen skapar chanser så sitter dom! Anfallet ser ut att va på gång! Iaf så hoppas man ju på det!
Ishi e för underbar, Moström den tanige jäveln visar muskler me den där träffen :P, o Hochen leker!
Helt underbart!

Nu återstår det att se om det vänder efter det här, vikket man verkligen hoppas på, segern var vi värda, o nu återstår det bara att killarna lyckas ta med sej spelet till Helsingborg!

ISHIZAKI ISHIZAKI OLÉ OLÉ OLÉ
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2004-07-15 22:58
Vad säger man. Matchen innehöll allt. Fint spel, snygga mål, tre poäng, vi krossar de äckliga göteborgarna, grymt bra tryck på Norra och som grädde på moset brakar en massa rutiga kepsar ihop efter matchen.

Synd bara att det är så långt till nästa match. Vi lär ju hinna bli skit tills dess... : (

2004-07-15 23:04
jag losa 200 spänn på den här matchen. vafan e de här för stil. aik ska ju losa!

2004-07-15 23:05
hoppas kah och boateng får fortsatt förtroende istället för nordin och åslund
LFC

2004-07-15 23:09
Någon som vet hur det går/gick i matchen efter matchen?

2004-07-15 23:11
såg bara lite göteborgare börja springa mot lite killar av riktigt stål o lite skrik här o där, men mer än såsåg jag inte :P
Admin

2004-07-15 23:12
Första gången i år som spelet fungerar. Götet hade inte mycket att komma med, bortsett från ca 10 minuter i slutet av första då de tog över spelet. I övrigt var det AIK som styrde. Kändes otroligt att faktiskt se ett giftigt anfallsspel igen! Ska det vända nu? Det var ju precis denna match förra året som var början till förfallet.

Klassmål!

Ishizaki bäst på plan! Ishizakis inställning verkade förändra hela laget. De såg ut att börja tappa och fega lite ibland, och då smäller han på och andra tar efter. Starkt!

Kah också bäst på plan! (Åtminstone defensivt, vilket jävla jättejobb han tog)

Boateng spelade också bra. Han får gärna fortsätta som en sådan inhoppare. Fick igång spelet allt eftersom, och idag verkade de flesta passningar gå hem. Marginalerna med denna gång!

Euforisk för tillfället. Så jävla skönt!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Admin

2004-07-15 23:13
Ja just det, D.O är sämst i stan!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Webmaster

2004-07-15 23:17
Finns så jävla många man vill hylla och saker man vill peka på, men säsongens absolut viktigaste spelare är med 100% säkerhet... Håkan Svensson!

Idag är det skönt att hålla på AIK, på riktigt. Fan vilket skit det varit senaste tiden egentligen. total misär.

Med framgång och mål kommer självförtroende och flyt. Nu kör vi!

Admin

2004-07-15 23:24
Tycker det är fantastiskt att Håkan slapp vara matchen bäste spelare för en gångs skull.
Admin

2004-07-15 23:54
Nej, för vi ligger före er i tabellen nu.

2004-07-16 00:06
jonas_m, ett tips är att kolla efter klass I märkningen på pumparna innan du köper öl. ;)
last night i dreamt that somebody loved me
Admin

2004-07-16 00:43
Tyckte det var skrämmande lite folk. Har sagt till folk att med tanke på att det var 13 500 mot Kalmar, så borde IFK en solig sommarkväll generera uppemot 20 000 (runt 17-18 kändes rimligt innan match). Så visst kändes det lite tomt med 12 800. Inte för att det spelade någon roll ikväll.

2004-07-16 00:47
känner mig riktigt hemsk men jag drog inte på matchen, får stå för det och skämmas. tusan.

2004-07-16 00:50
blablablablabla...
strength

2004-07-16 01:16
Yashu: Du har så rätt.Jag har en skrämmande bra vinnarmedicin om man tror på skrock.

19:00: Matchstart.Slappet laddar med Ipren och te med Radiosporten,livescore och text tv ihop.Matchen ska avnjutas i bästa text tv anda.

19:40(ca): Sillstryp gör 0-1 och bland feberångorna muttrar jag fram något om att jag faktiskt skiter i dassgänget jag hejar på.

19:45: Undertecknad stänger av allt som har med AIK att göra och intar playstationsoffan.

20:30: Abstinensen tar över,jag slår över till text tv och håller närmast på att sätta vicksen i halsen när jag ser att AIK leder med 2-1.Jag stänger diciplinerat av text tv:n och fortsätter spela för att 5 minuter senare bekräfta mina tankar om att Ijeh gjort 2-2 men ser att vi nu utökat.

Tak för i år mina herrar men från och med nu blir det inga fler fighter.

2004-07-16 01:42
Enda gången på året jag jublar när AIK vinner. 2 orsaker.

1. Peter Ljeh spelar i göteborg = Hatbonus +20
2. Ishisaki är tillbaka i allsvenskan, en sevärdhet för alla fotbollsälskare.

Vi tar en till:

3. Peter Ljeh spelar i göteborg = hatbonus +20

Grattis till 3 efterlängtade poäng AIK.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2004-07-16 08:16
Sååå göra vi när vi krossar göteborg!

Tack Ishi, Moset, Hochen för uppvisningen...

Klockan slår, klockan slår. Håkan tappar hår hahaha
Taikon - The Bastard Formerly Known As Mad-P <br> "What was your dick doin' in the milk man..."

2004-07-16 08:29
Vilken sjuk match, IFK gjorde som väntat 1-0 och hadde bud på fler mål mot det i första helvleken tama AIK. Ok, tänkte jag, nu blir det väl några mål till i andra halvlek. Sedan får Izhi en sjuk jävla drömträff och det verkar väcka AIK ur "rädd att föra fel-koman". IFK totalt värdelösa i andra halvlek. Det verkar som om de trodde det var klart i paus. Där rök vår chans att hänga på i toppen. Det enda positiva var Ijehs mål.

2004-07-16 09:53
Vad skulle AIK vara utan Håkan Svensson? Skulle ju legat under med 3-4 baljor i första.
Samt faan vad rutten jimmy tamandi är. Så jävla osäkker och rädd för att göra bort sig att han sätter sina medspelare i fukkade situationer. Skönt att killen drar till salernitana eller vad skiten heter, laget där gurkan lirar.

och så vrider vi på gasen så ska ni få se på fasen - heja heja heja heja AIK- psss pssss
Vår Del Av Stan
Webmaster

2004-07-16 09:56
Helt otroligt att Salternitana köper Tamandi, men det är väl bara att tacka och ta emot.

2004-07-16 10:40
Vår Del Av Stan
Webmaster

2004-07-16 13:38
Tamandi suger väl inte men att han blir såld till Italien (även om det "bara" är Serie B) är helt oförklarligt för mig.

2004-07-16 19:27
Latino_G

Denna säsong så har Kibbe visat bättre form o stabilitet än vad Tamandi har gjort.

2004-07-16 22:48
Tamandi har stannat i utvecklingen i AIK, han har en potential som få svenska ytterbacka och är väldigt bra när han e på humör. En sejour i Italien kan aldrig vara dålig. och föresten, årslöner på 3 miljoner har de INTE i Serie B det vill jag tillägga.

2004-07-16 23:04
Haha, Serie B's löner är i Allsvensk klass, riktigt pissig ekonomi i Italien. Ni ser ju på Ishi hur man utvecklas när man lirar med klasspelare i Serie B, jag tror Kibbe kommer tillbaka om 1 år och är en världsklasspelare ;))

2004-07-16 23:04
Tamandi menar jag förstås.

2004-07-17 02:45
media blåser upp saker som få

2004-07-17 17:37
Norra: howser
Östra: gillar text-tv
Norra: slappet
Östra: gillar text-tv
Norra: howser
Östra: ser på text-tv
Norra: slappet
Östra: ser på text-tv
Alla: och salan på ppv!

Trist att bli bestraffad med skönspel när man inte är i stan. Avgå någon.
Allmänna Idrottsklubben

2004-07-17 21:24
hatar gnaget
men hahahahaaha åt blåvitt

2004-07-18 10:41
avskyvärd 1:a halvlek, underbar 2:a halvlek!
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."