I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Huliganbråk utanför Highlights"

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-11-26 17:15

"Huliganbråk utanför Highlights"

Ett stort supporterbråk utbröt på lördagseftermiddagen vid Medborgarplatsen på Södermalm i Stockholm.
Enligt vakthavande på länskommunikationscentralen i Stockholm var det ett 100-tal supportrar från Djurgården och IFK Göteborg som drabbade samman.

10 polispatruller skickades till platsen för att försöka stoppa slagsmålet som enligt stockholmspolisen förmodligen var uppgjort på förhand.
- Vi fick många samtal om att det var fullt slagsmål med knytnävar och stenar. Det var över på två minuter och nu är det lugnt, säger vakthavande till sportbladet.se.
En person är gripen misstänkt för misshandel. Ingen person har skadats, enligt vad stockholmspolisen känner till.
IFK Göteborg och Djurgården möts i Royal League i Södertälje på söndagen.

www.aftonbladet.se

AIK / TOTTENHAM
Rappare

2005-11-26 17:46
Buff
en misshandel kan vara en örfil,o man blir juh knappast skadad av en örfil,eller??
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-11-26 17:46
Man kan ju åka dit för misshandel även om personen kanske inte skadades svårt (eller överhuvudtaget).
Ja.. och så smällde det igen, vissa ligger i. Dagen innan också, tyder på skön organisering.

2005-11-26 18:18
haha jag var i HL när detta hände.. fyfan vad många dom var!
hahah en jävla sammandrabbning
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.

2005-11-26 18:33
Quelme P0: Kan du inte läsa eller? :S
One Love!

2005-11-26 19:25
casualsthlm var inte du där? du är ju trots allt en djurgårdshuligan
.........................

2005-11-26 19:31

2005-11-26 19:50
Manager

2005-11-27 00:01
Right on!!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2005-11-27 00:06
aron, först säger du att fotboll är bara en läderbit som ska in i ett mål och sedan säger du att dem ska slå ihjäl varandra för dem förstör sporten. Men varför bryr du dig om det bara handlar om en liten läderbit??
WWW.PHOTOSHOP.NU

2005-11-27 01:23
Era F49

Finns det någon film eller driver du bara?

2005-11-27 01:24

2005-11-27 01:35
Heja, Heja!
dingrinn.blogspot.com

2005-11-27 04:33
Kul att dessa "huligantrådar" alltid urartar med vem som är störst och starkast inlägg. Och jag tror mig se ett mönster i att en viss eastend alltid börjar..
Om du tycker att sverige är så jävla dåligt behöver du väl inte hänga i svenska forum, eller?

2005-11-27 15:51
hahaha bra film jag hör mig själv hela tiden:D
haha ..
casualsthlm
det var fett som fan..
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.

2005-11-27 16:02
jag undrar hurfan folk kombinerar huligan sammandrabbning mellan olika firmor som sker på en gata i stan dagen innan själva matchen med fotboll o säger att det pajar sporten?

2005-11-27 16:05
eller det är klart att det har med fotbollen att göra, men hur fan pajjar det sporten?

2005-11-27 17:00
quelme
bättre än ingenting....
Admin

2005-11-27 18:28
Givetvis påverkas fotbollen som sport av sådant här. Naivt att tro något annat. Att sen gasta att fotbollen är död är en annan femma. Det är väl lite större än så.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Admin

2005-11-27 18:34
Den här tråden är väl ett klart exempel på hur det påverkas? En påverkan behöver inte vara uttalat positiv eller negativ. Så det är svårt att sätta fingret på exakt hur det påverkas.

Folk börjar prata om våld och fotboll i samma andetag. Både fotboll och våld har alltid fascinerat och intresserat människor. Även om de inte gillar det. Nu kan man på vissa sätt förknippa de båda. Folk arbetsplatser med ett fotbollsintresse kommer onekligen dra upp det senaste huliganbråket de läst eller hört om och ha sina åsikter. Det hade de aldrig gjort om inte våldet påverkat dem.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-11-27 18:40
vilka vann nu då?
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.
Admin

2005-11-27 18:45
Det är vad jag kallar påverkan. Det finns ju faktiskt en del, om än rätt få, som drar sig för att gå på matcher för att de är rädda. En del unga grabbar och tjejer hålls hemma vid de stora matcherna. De får inte gå själva.

Vad skulle påverkan vara enligt dig? Enbart spel inför tomma läktare? Neutral plan? Avstängning? Det är större än så.

Rent generellt sett har det inget med rädsla att göra. Det kanske snarare bidrar till spänning och atmosfär. Det skulle ju faktiskt vara lite trist att gå på ett derby utan polisbevakning. Huliganism är i vissa avseenden lite av ett yttersta bevis på kärlek gentemot den egna föreningen och hatet gentemot alla andra. (Vilket somliga ibland kallar extremism). Allt sånt påverkar.

Kanske inte just själva spelet fotboll, men allt runt omkring påverkas i en viss skala. På både gott och ont.

2005-11-27 19:22
För mig funkar inte filmen, hur ska man göra?
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2005-11-27 22:47
anal_

Vill iaf inte jag gå in på men kolla sverigescenen om du är så intresserad! :)
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2005-11-27 22:47
BTW! fan va bra SELLA!
IFK Göteborg
Juventus

2005-11-27 23:18
Aron
tycker inte heller du har så mycket bra att komma med...
alla sporter förutom curling o lite mer "mobbade" spporter drar med sig våld.. speceilt när det är två lags som möts..
och vadå vissa personer kanske tycker om våld..och som du sa att du endast skulle ha slagits för ditt liv, fotbollen kanske är deras liv. Jag menar ditt liv kanske är att racka ner på fotbollen o så..fan vet jag?

hare!

2005-11-27 23:34
haha. såg det på lite håll.. när ja kom närmre hade alla skingrat sig, lite trist.. haha. ja

2005-11-28 01:12
jacopo: Mm, du hade inget vettigt att komma med, eller?
Om inte så tycker jag att du ska lämna denna tråden och låta de som faktiskt har någonting att säga, göra det.

--

Fö. kanske det inte är så klipskt att slänga upp en film på INTERNET där man faktiskt kan urskilja folks ansikten, och därigenom folks identiteter. Jag föreslår att filmen tas bort.

2005-11-28 03:17
EE: Håller verkligen med dig i vad du säger.

--

Folk som litar blint på vad som står i tidningarna, och som inte går ut på stan och skaffar sig en egen uppfattning om hur saker och ting ligger till är knepiga att ha att göra med. Jag har slutat förklara för sådana, det ger ingenting.

2005-11-28 09:31
Pirloo

låter som att du och dina "likasinnade" är lite bättre än alla andra. som att ni har kommit in i en andra medvetenhetsfas. pajas

2005-11-28 12:56
bra att kukfilmen funkar då..

psykmys: inte kommit upp något än, såvitt jag vet.

whoa = ZOG.

2005-11-28 13:14
vincenzos_brygga: Har inte sagt någonting om att 'vi' skulle vara bättre än några andra. Det vore väl kanske att ljuga om jag säger att den attityden inte är förekommande, dock.

Menade inte bara när det gäller fotbollsvåld, utan även generelt.
Det finns alltid folk som kommer tror på vad andra säger, istället för att gå ut på stan och bilda sig en egen uppfattning om saker och ting.

2005-11-28 17:11
Aron-

Självupplevt? Med tanke på hur risigt du skriver, menar jag.
Allmänna Idrottsklubben

2005-11-28 17:12
Ännu en evighetsdiskussion.

lås tråden
strength

2005-11-28 18:16
Tja till ni som stödjer det här med att slåss över en fotboll tänk er så här när ni ligger på sjukan med bruten käke skallfraktur brusten mjälte skadad rygg, jag undrar om ni tycker det va värt det då

Den som är med i leken får leken tåla..
Aldrig mer....

2005-11-28 18:17
de va huliganbråk igår i hornstull oxå

2005-11-28 18:55
_aron_
Duuu kan dra åt helveeteeee!

heiheihei!

2005-11-28 19:57
grattis. BB..
dif tills jag dör..

2005-11-28 19:59
Tja till ni som stödjer det här med att slåss över en fotboll tänk er så här när ni ligger på sjukan med bruten käke skallfraktur brusten mjälte skadad rygg, jag undrar om ni tycker det va värt det då

klart som fan det är värt det, vilken fight!

whoa = ZOG.

2005-11-28 21:21
så jävla tufft med huliganer.. och huliganbråk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-28 21:46
Ja, så jävla grymt är det! *runka*
strength

2005-11-28 21:54
milano
var du där ??
såg allt från min port :)

2005-11-28 22:30
You ask yourself.. if it was all worth it....

IFK Göteborg
Juventus

2005-11-28 22:31
-Aron- P20

Ingen ide att diskutera sånt här på sportforumet för här verkar alla vara galna huliganer! nya fjortis trenden läst för mycket aftonbladet.

2005-11-28 23:02
DirtY_P24

Sant
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-28 23:53
tycker iofs att DY är sthlms tyngsta yngre liga....så jävla glatt att DFG sopade wm
LINJE 19 HUGG DOM

2005-11-29 10:11
Det rör mig inte ryggen att dessa fräcka lacostefjantar vill göra sina svenneliv lite mer spännande genom att ge varandra på käften, inte heller att de gör det i fotbollens namn.
Men det som gör mig sur är att dom väljer att göra det där, mitt på stan, mitt på dan. Jag går den gatan varje dag med min dotter efter jag hämtat henne på dagis. Jag skulle helst inte se att man skall behöva riskera att hamna mitt i ett supporterbråk med stenar som flyger och okontrollerade adrenalinmiffon som studsar omkring då.
Ett kvarter från stället ligger en av stockholms mest besökta lekplatser, åt andra hållet ligger en lågstadieskola, jag tycker inte att barnen skall behöva se sånt skit.
Kan dom inte åka ut i skogen och slåss istället eller behöver dom tryggheten i att snuten skall komma dit och bryta upp det innan det går överstyr?
// Echelon

2005-11-29 13:50
toppboy P21
här är dina idoler på bild:
dfg

hej och hå, runka på!

"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2005-11-29 14:12
kul att det diskuteras fotbollsvåld på ett hiphop-forum. ämnet kan ju inte ha hamnat mer fel. detta märks också på de otroligt korkade inläggen..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2005-11-29 14:15
Isons_tänder
jag håller med dig till viss del...

dock förstår jag inte riktigt vad som skall disskuteras i whoas sportforum, är det bara hiphop-sporter såsom basket och tärningsspel?
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2005-11-29 14:25
TrallFall P27

all möjlig sport går bra att diskutera.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors