Kan vara det mest ohypade derbyt på länge... Men jag är försiktigt optimistisk.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Ohypat? Kanske, jag är taggad som fan i alla fall. Sannorlikheten är inte stor, men om vi vinner kommer det vara skönaste vinsten på hur länge som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Cluny P19 Du är två år äldre än mig, ingen av oss var där från start på 70-talet. Hur många säsonger har du följt ditt lag från läktaren? jag vet inte, klassar mig som nån liten fjant som gått på nån match då och då tillsammans med pappa...men så är inte fallet, jag förstår inte varför du anser dig själv vara en mer "insatt" supporter än mig? Om man är en riktigt supporter eller inte, avgörs knappast på hur man för en debatt ang. vilka som startade sången på 70-talet på en hiphipcommunity på internet..
Fattar inte ens att man kan ge ett så bra inlägg ett sånt vardelöst svar, vissa borde kanske inse sina begränsningar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
orkar ej läsa men kan säga att jag är något sjukt taggad till måndag! Så himla nervöst eftersom att det är dags för bajen att börja plocka poäng nu, om dem vill va kvar i toppstriden ju. Själv beställer jag väll biljetter på östra imorron (om det finns kvar) eftersom att min taniga studentekonomi inte klarar av mer pengar till fotbollsmatcher...
biffko to di world
sluta kalla oss för skansen!!! jävla skräpbajsare
shimmy shimmy yo
tror det blir en tråkig match... 1-1
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
5-0 till Djurgårn efter 3 självmål av eran nya import från Norge, Nkhleo (eller vad fan han heter)... Att kalla den här matchen för ohypad tyder på dålig koll, då både Bajen (?) och DIF är sjukt taggade. Azar --> Vet att jag kommer in i diskussionen sent, men vad jag har hört/läst/sett så är det faktiskt smutset från Solna som var först med att ha en egen "ramsa/kampsång" som dom sjöng varje match. Tänker på ramsan, "Heeeja, heeeja, A.*.K". Dock inte den ramsan som har ett litet trevligt hej hej på slutet. Sen så har alla journalister i alla tider ljugit och bedragit för att få sig ett saftigt scoop, så p.g.a att en brill-orm med byxorna i armhålorna på SVT 1972 säger att Bajen är först med att sjunga på svenska arenor, avfärdar jag som skitsnack då jag har enligt mig säkra källor på att så inte var fallet. Därmed var ni nog först med att ha en samba-orkester (Hägerstens Hot Seven?) på läktaren. För att kredda mitt DIF, så hade DSC (DIF Supporters Club) organiserade borta-resor på 60-talet (?)
1 arbetsdag kvar nu xD
Hammarby Alcoholics
Fett kool Vet dock inte vilket år det var.
(angående ENERGY-TORSKENs inlägg dvs.)
Rastasite P17 följt aktivt i 7 år, och då jag har bra kontakt med väldigt många som är betydligt mer insatta är mig får man ta del av en hel från tidigare årtioenden. och dessa människor har jag väldigt stor respekt för. och jag är så pass engagera så jag går på alla hemmamatcher och nästan alla bortamatcher, bidrar privat med egna pengar och tid väldigt mycket också. vill inte låta dryg men själv då? har inte sagt att jag är mer suporter än dig, men däremot att jag är betydligt mer insatt i framför allt livet kring matcherna. jag vet betydligt mer än vad som tex nämns i media, det som sägs i media vet jag riktiga sanningen. ochd et som inte nämns alls vet jag också sen som du var lite inne på (och även jag) det finns olika sätt att vara insatt, jag tvivlar inte på att du är relativt insatt också, men problemet ligger där att när en person (vet det för att jag själv gjorde samma misstag) börjar gå på matcher och kilar in på officiella sidan så tror de att dem har hela sanningen och även allt som sker bakom kulisserna när de i själva verket bara skrapar på ytan. detta gäller självklart inte om eventuella nyförvärv som klubbarna antingen hemlighetshåller extremt hårt eller skryter emd direkt (som i hammarbys fall efter runströms flytt, då varenda gubbe som tränade med oss fick stor-stora rubriker på hemmsidan) utan snarare om framförallt suportrarna behgandlas i form av att det ska vara lätt för oss att åka på bortaresor, hur våra möjligheter på lätraren ser ut för det vi vill ha och hur de behandlar personer som inte har samma idelogi som dom själva, vilka personer som sitter i styrelsen för att de själva är supportrar och vilka som sitter där för att tjäna pengar.. Grejen som jag också nämnde är att innan vi båda upplevt samma saker innom fotbollen så kommer vi aldrig kunna argumentera fram något vesentligt i den här frågan. jag vet saker som inte du vet och du vet iaf kasnke saker som itne jag vet. och innan vi vet samma saker så kommer jag antagligen aldrig kunna förklara för dig hur jag tänker helt och du kommer aldrig kunna argumentera fram någonting mot det jag tycker så det enda som kommer ske är en pajkastning fram och tillbaka då båda blir surare och surare, vilket är helt onödigt. du nämnde att hur seriös man är inte bestäms i en disskusin på ett hiphop community. kan citera mig själv: "att man ens orkar sätta sig och diskutera suporterkultur på whoa med ett gäng idioter som läser bloggar på svenska fans och skaffar sig uppfattningar därigenom är ju bara det ett mysterium." yes, håller väldigt mycket med dig. och nu vart jag själv helt plötsligt torsk på det också det jag reagerade på var din attityd då ovisshet blandades med självförtroende och försök till överlägsenhet.
mest en kul grej...? (känns barre bus)
hahaha.. Bajen, snälla sluta snacka om att ni va några år före alla andra me sång/tifo blablabla... VEM FAN BRYR SIG??? Själv har jag ingen koll på vem som var först men vad spelar det för roll? Vi lever i nutid... Visst vi har fett med medgångare på senare år, kan inget annat än att hålla med.. Men vilket lag har inte det? Hade inte Gnaget t.ex fått sitt guld 92 & 98 och "jojjat" ner i ett framotibax som oss i en massa år så tvivlar jag på att de hade haft den publik de har idag.. VI är DIF, och kommer vara ett x antal tusen färre än er på måndag.. Men vi kommer va 2 tusen FETT taggade som kommer göra allt för att det ska gå åt helvete för er..... Horungar.. BAJEN ÄR EN MYT... STHLM TILLHÖR OSS!
Kdote jebe
Tror inte direkt att vi kommer enas om vilken klack eller lag som är bäst eller först så varför inte disskutera det. Hypa matchen istället. Jag tror på 1-1 även om jag hoppas på mer.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Cluny P19 Om du upplevt att jag haft dålig attityd eller att jag försöker vara överlägsen så vill jag bara säga att det inte är något jag försöker vara eller försöker uppnå, attityd kan främst bero på att det är svårt att diskutera behärskat med en del personer här, det hal trappas liksom upp.. men ursäktar om du störde dig på det. vill inte låta dryg men själv då? Kan inte påstå att jag ör speciellt insatt i spelaförvärv eller vet saker rörande det föra någon annan, är inte heller speciellt insatt i tifohistoria (vilket jag tror att många här inne inte heller är).. Men har följt mitt lag aktivt i 4-5 år nu iallfall. (med aktivt menar jag verkligen aktivt, kollade väll på matcher och gick på en del matcher innan dess också, men skulle inte kalla mig väldigt aktiv).. Ingen idé att försöka mäta sig med varandra och det är inget jag ser någon poäng i att göra heller, som du säger så uppelver vi alla olika saker inom fotbollen.. Som sagt, håller med dig, ingen idé att sitta och diskutera över en hiphopcommunity vem som vet bäst.
har inte läst innan men d blij ju iaf tungt för dif att koivasto inte kan lira o hysén e borta, o troligen inte barsom heller..men men dom tar ändå 3 poäng=D hejja dif:D:D:D
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet" /Leffe
Bajen vinner, Dembo får gratis lunch, DIF golar ner sina egna supportrar och slutligen skriver AB en artikel om rasistattacken från hammarby-supportrarna.
Walking the street of dreams
villka fan e bajjen? djurgårn vinner mot slöddret från söder med 1-2!
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik
Djulgranarna kan väl få vara 2000? (låtert som 200) "taggade" apor...
Hammarby Alcoholics
Verkar juh vara tveksamt med M v Schlebrygge nu också, båda backlinjerna dras med stora förluster..
LÄS DET HÄRA OCH SKICKA VIDARE! Hammarby IF - Djurgårdens IF 2000-talets andra derby på Söderstadion mot rivalen DIF stundar. Båda lagen befinner sig i ett sämre tillstånd, men lär bjuda upp till grym tillställning i en kamp till den sista blodsdropen Samlingar sker i vanlig ordning på Södermalms och Johanneshovs krogar och parker medan en förtryckt motståndarskara måste mana till gemensam samling och gemensam färd till vår arena. DIF kommer till vårat territorium, ett territorium utifrån en lokalförankring som de själva bara drömmer om att ha. Södra Förorter, Södermalm och Bajare i övriga Stockholm - kliv ut, kliv fram och gör det här till en minnesvärd dag under klubbmärket Hammarby. Hjälp till med att lyfta fram våra spelare till en prestigeseger och fortsatt kamp om guldet i Allsvenskan! Sjung skiten ur dig själv och ur motståndarna. Alla Bajare på Södra, Norra och Bajensektionen på Östra - det är ni som dikterar villkoren, makten ligger i era händer. Vi hälsar ännu en gång Djurgårdens spelare och Djurgårdens supportar icke välkomna till arenan där svensk supporterkultur upplevde sin födelse - och som konsekvent har varit i den absoluta svensktoppen för atmosfär, dynamik och nytänkande.
Hammarby Alcoholics
MANGEEE: Ja gud ja, helt plötslgit blev det kul att gå på fotboll va? Vad säger ni asså? Garvar fett åt dina såkallade punchlines, kom med något vettigt att säga, MUPP! Vi är DIF och vill vara det, det som spelar större roll kanske?
Kdote jebe
DIF kommer till vårat territorium, ett territorium utifrån en lokalförankring som de själva bara drömmer om att ha. Trodde det hette Teretory.
med tanke på att bajen Faktiskt spelade bra mot helsingborg och kämpade som galningar plus att djurgården är inte så top som de varit förut känns det jädra bra
Fabrikgrabben: Haha xD Östra är på gång! Difare strunta i middagen ni får den gratis imorn ;D
Hammarby Alcoholics
MANGEEE hahah mööpp
Kdote jebe
Tson VI är DIF, och kommer vara ett x antal tusen färre än er på måndag.. Men vi kommer va 2 tusen FETT taggade som kommer göra allt för att det ska gå åt helvete för er..... Horungar.. *Suck..*
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
Lil_E: Jag får väll ursäkta för att du är 16 men kom ner på jorden.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Mn fixa biljett istället. Det är ju inte ens slutsålt än...
Hammarby Alcoholics
knulla lik derbydags! ölen är knäckt och man är taggad till tusen. KROSSA DJURGÅRN!
.........................
Mentalitetsväder! Kommer bli fett blött på Östra... Nu kör vi över dom där jävla fittorna!
Åh dessa djulgranar o deras mentalitet...
Hammarby Alcoholics
Bajen vinner med 2-0!!!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
Skulle fortsätta.....Tror att vi kanske gör det även efter kvällens matcher. Tror hammarby slår Skansen, medan Elfsborg kryssar. Hoppas det regnar mycket ikväll.
2009
fan det är nervöst nu. blir nog middag på jobbet och sen gång till söderstadion, orkar inte dra in till söder för en snabb bärs emellan. var förpeppar ni?
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
fan ikväll smäller det hoppas djurgården kan få till en fin kanonmatch var kommer dif klacken hålla hus? aldrig varit på derby på sos förut och östra stå, är det hammarbyklack, dom håller väl till på långsida
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
and-one: gårdarna står på den södra delen av östra läktaren. på bajensektionen av östra läktaren har det nyligen skapats en mindre bajenklack, som håller till vid ingången närmast motståndarsupportrarna.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
och den vanliga bajenklacken står på norra långsidan, ja. den västra delen av denna.
fy fan jag vill stå i lugn och ro på östra utan en massa jävla skrik i mitt öra
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
vinner vi med 6-0 tar vi gnagets målskillnad
Ikväll tar vi dom där tattarna.. 3-1 till bajen
Holden makes a great deal to australia
visas matchen på tv? står stäkert högre upp men pallar inte läsa genom en massa "JA NU TAR VI DOM!!!"
FÖRORT
canal+
Förstår inte att du avslöjar det här? det är väl det som är lite av själva grejen att man inte ska veta vad som väntar?
strax dags att gå. lite trist att dra ner direkt från jobbet utan en öl i sig, man är så jävla nervös nu. kom igen bajen!
blubb F17 Ungefär som vårt tifo mot gården -04 då?
2-0 till dif efter 18 minuter.. :)
Fan va skönt med 2-0 ledning =D
shimmy shimmy yo
nu leder vi med 3 mål mot 0 WOOOHOOOOO!!!!!!!!!!!!! HEJA DJURGÅRN!
shimmy shimmy yo
Stack ni hem i halvtid eller?