I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bajen - Skansen 28/8 SöS

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-08-29 00:17
www.sthlm-sodra.com
Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2006-08-29 00:31
sveningmar: jag hoppas du var på matchen och inte tittade på canal+?
Kriget kommer!

2006-08-29 00:42
Puckat att lägga derbyn på söderstadion och på stadion. Dom håller långt ifrån måttet, Råsunda eller inget.
Ride 13"s y que?

2006-08-29 00:47
Det är där du har fel, det brukar vara många som yttrar sig av sånt dom har sett på TV istället för att egentligen ha sett matchen..
Kriget kommer!

2006-08-29 00:58
Kvällens vinnare?
jag gillar små russinkukar

2006-08-29 01:02
barnfamiljerna..
Kriget kommer!

2006-08-29 01:06
haha sköna ni är grabbar..

Föremålet som kastastes in på linjedomaren finns det inga bevis på om det kom från Djurgårds klacken eller långsidan.

Det är svårt att inte kunna säga att det var ett par personer fler än 3 som hoppade in på planen som var hammarbyare.

Att sen hammarbyarna på detta forum skyller ifrån sitt lags dåliga insats på att domaren var dålig gör denna kväll bara mer pinsam för bajens del..

Och att säga att det bara var 3 stycken som hoppade in från bajen sektionen är fel man ser klart och tydligt att det är minst 10 st som hoppar in, kolla på aftonbladet. Några vänder dock om innan dem kommit så långt in på planen för att dem kanske märker att dem gör bort sej? eller för att dem inte vill riskera avstängning eller vafan vet jag...

Pinsamt pinsamt av bajenklacken och detsamma till djurgårdsklackan om det kommer fram att det var nån av dem som träffade linje domaren.

Inget sm-guld för hammarby!!

/Leffe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-29 01:13
Kidd-Z

när fan var det derby på stadion senast?
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
Redaktionschef

2006-08-29 01:14
En kommentar från en fotbollsgalning som inte håller på något lag i allsvenskan:

Det här var den första allsvenska matchen jag sett denna säsong (såg den på tv) och jag skämdes som fan hur en del supportar kan bete sig så illa som dom gjorde ikväll.

Läste något inlägg i denna tråd om att bara några bajenfans skulle ha uppmuntrat eller varit inblandade i att kasta in grejer/försöka springa in på plan osv.

Ni som sett repriserna när speakern säger att "matchen avbryts om någon kastar in något mer mot planen igen". Hur mottas det beskedet av publiken på stadion? Jo majoriteten apploderar åt ultimatumet, men flera hundrapersoner bussvisslar också... varför? Och vilka?

Majoriteten av bajenklacken? Jag hoppas inte det, men visst såg det ut så.

I egenskap av admin vill jag även be alla att softa med "idiot" och liknande. Alla har rätt att vara upprörda men diskutera med stil och respekt tack.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-08-29 01:20
G-Town_King P18 Dif-Aik Stadion!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-29 01:30
mest pinsamma var spelarna ikväll, 3-0 efter halvtid är INTE okej.

på en stabil andraplats kommer fansen (inte alla förståss)

och sist men inte minst så skäms jag som bajare på detta forum när mer än hälften är 17- och försvara bajenfansens agerande med "du vill väl inte se på en match där vi ligger under med 3-0"..... smartass

2006-08-29 01:36
Bamse 0-3 då också eller?:D

2006-08-29 02:09
Jävligt fittigt ochså att aik fick uppta sin jävla match förra året efter en timme! borde inte bajen ha fått gjort det också? Jävla särbehandligt FUCK SvFF
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-08-29 02:16
sveningmar
Avd: Äpplen och päron?
mensvärk är livets krydda.

2006-08-29 02:22
Förstår inte hur man som Bajare kan skämmas över andra Bajare som står på läktarn...

F.ö så vill jag be er som fördömmer det som skedde idag att inte endast stirra er blinda på matchen utan se helheten. Supportrarnas missnöje grundar sig inte bara på att vi låg under. 0-3 mot djurgårn var bara droppen som fick en redan full bägare att rinna över.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2006-08-29 02:27
Tididgare i första halvlek hade linjedomaren fått ett mynt i huvudet och en publikvärd hade också fått något mot kroppen. Om dessa kom från Djurgårdens klack eller Hammarbys långsida kan tv-bilderna inte säga i dagsläget.

2006-08-29 02:33
Isons_tänder Så du skämms inte för den klick i hammarby som förstörde nånting som hade kunnat vara en fotbolls fest som det var från första minuten? Om inte så borde du ju tänka om lite.

2006-08-29 02:50
bevakad P22

0-3 i baken mot djurgårn efter 45min ser jag inte som nån vidare fest..
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2006-08-29 03:02
Isons_tänder Och då förstör man för hela klubben och dem andra fansen på läktaren??

2006-08-29 03:45
-leffe- P19

Ja, det verkar så. Ibland så måste man löpa hela linan ut för att laget/styrelsen verkligen ska förstå att man är missnöjda. Det finns nån slags "looser-mentalitet" i Bajen som sol och vårarna på läktarn verkar tycka är helt ok men som de riktiga fansen avskyr och det är dom riktiga fansen som följer laget i vått och torrt och inte bara i torrt. Därför bör man ta mer hänsyn till vad dom rinktiga supportrarna tycker.

F.ö så förstör dagens styrelse mer för Bajen än vad supportrarna nånsin har gjort eller någonsin kommer att kunna göra.

2006-08-29 04:08
ison

Är inte så insatt i Bajen men vad är det eran styrelse är så dåliga på?

syfta på:F.ö så förstör dagens styrelse mer för Bajen än vad supportrarna nånsin har gjort eller någonsin kommer att kunna göra
Som fisken i vattnet

2006-08-29 05:21
Lil_E: Har förståelse att du som 16åring precis upptäckt fotbollen och gärna namedroppar lite firmatermer för att känna att du är med i gänget men du måste fortfarande inse när du inte längre bidrar med något vettigt. Omspel? Varför? Har någon i DIFs klack tagit på sig att denne kastat något?

Spel inför tomma läktare i 5 matcher och böter är rätt straff, poängavdrag ska det ej vara då detta ej är hårt slitande bajenspelares fel.

Sen ska det aldrig mer få spelas ett derby på SöS, tillåts det så tappar jag verkligen all respekt för SvFF. Nu får det tyvärr(för bajens) del bli på Råsunda.

Puss till Isons_tänder.

3 poäng, tre målskyttar och ett utskämt Hammarby, christmas comes early this year.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-08-29 05:35
kacken P19

Det går att skriva spaltmeter om vad för fel styrelsen har gjort genom åren. Fråga bara Sören Cratz, Patrik Gerrbrand och Anders Linderoth.

Man kan väll sammanfatta det hela med att vi de senaste säsongerna haft chansen att vinna SM-guld men att detta förstörts av en pengargirig styrelse som säljer viktiga spelare mitt under pågående säsong bara för att inte ha kort om pengar i fickan(!). Och det värsta med det hela är att de är nöjda med de senaste årens tabellplaceringar.

Sen så finns det noll dialog mellan styrelsen och fansen. Hammarbys fans ÄR Hammarby och bör behandlas med mer respekt av Äpplet och co.

Men om du inte är så insatt i Hammarby så kan det vara svårt att se saker ur min synvinkel och jag förstår om du tycker att allt låter som gojja.

2006-08-29 05:41
DjBrunte P20

Förvånar mig inte att du vill att derbyna ska spelas på råttis. Ni djurgårdare gillar ju verkligen den arenan mer än er egen. Ni hör hemma där.

SOLNA TATTARE.

2006-08-29 06:22
hehe ja du är sannerligen en filur.

Det hela handlar inte om att vi gillar Råsunda utan att vi hatar erat hobbybygge till arena och att spela derbyn där har varit en dålig idé sedan dagen då en bajare kom på idén. Spelar fan hellre derbyn på Örjansvall.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-08-29 08:59
AIK AIK, Finns i våra hjärtan!
Haha, jävla Bajen pundare förfan..
"erat hobbybygge till arena..." haha det luktar avundsjuka! tönt
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2006-08-29 08:59
Nu vill jag se ett rejält poängavdrag för Hammarby. Så gott :)

2006-08-29 09:17
Jävla fotbollsmördare.
Nåt jag undrar är hur fan kan folk få med sig raketer och sånt in på arenan? är det ingen koll av funktionärer och sånt när man går in? (har aldrig varit på söderstadion).
peace, love & unity

2006-08-29 09:19
Bye, Bajen, Bye Bye!
2009

2006-08-29 09:25
http://kinky-afro.blogspot.com/2006/01/s veriges-fjolligaste-hejaklackar.html
skriv kort, helst inte alls

2006-08-29 09:25
Ha ha ha ha

Moralpanik i bajen

Jag som trodde att alla trevliga mysbajare var vänner med
varandra?

AIK BÄST I STAN

2006-08-29 09:27
nedflyttning till superettan??
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-08-29 10:00
Flytta brajens matcher till Vångavallen resten av säsongen!
2009

2006-08-29 10:12
Härligt DIF!!!

Pinsamt av Brajen, både på plan och läktarna...

Tror dock inte det blir poängavdrag men hoppas HIF får minst 3 matcher utan publik och att det aldrig får spelas derby på Söderstadion igen.

2006-08-29 10:22
vi tar heroin och flöddrar, och de är vi fan stolta över

FORZA BAJEN!

2006-08-29 10:50
Det är ju inte första gången det händer och aftonhoran i spetsen lyckas ju haussa allting och skrattar hela vägen till banken när alla vill veta "sanningen" bakom "skandalderbyt" och köper lösnummer för att läsa Simon Banks utläggningar och div. teser om hur man ska lösa frågan..

Avgå alla...
Kriget kommer!

2006-08-29 10:53
0-3, sedan klarade inte bajenfans av förnedrigen och anstormningen med diverse pinsamt efterspel var ett faktum. Vad ska man säga?

Nå, tråkigt att inte matchen fick spelar klart, även om man förstår att den inte skulle kunnar upptas efter alla skit som hände.

Hoppas på dryga böter och poängavdrag.

0-3, man tackar!

Ha, ha ...

2006-08-29 11:09
3 ljuvliga poäng och patetiskt agerande av Bajen.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-08-29 12:16
Isons_tänder

Jag fattar inte hur du inte kan skämmas över hororna? Jag har alldrig skömts över att vara bajare innen! När vi torskat med 6-0 borta mot malmö stod jag där och sjöng och sket i! Men när vi sjunker till AIK/DIF nivå så skäms jag regält i alla fall...

Och de personer jag skäms för tycker jag fan inte har rätt att kalla sig bajare! De hör hemma i dif eller aik!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-08-29 12:29
allt är överdrivet.

det är roligt när det händer sånna här saker. men det var synd att matchen avbröts, vi hade dunkat in 4 mål på raken.

2006-08-29 13:35
Och Dif var lamm med sin myntkastning, samt däckande av stinsen...

Jag skäms, ärligt talat. Jag skäms för att en bråkdel så kallade Hammarbyare beter sig så här.
Den som säger att de är Hammarbyare är idiot. INGEN människa med ett hjärta för sitt lag ska kunna bete sig så här.
Så JÄVLA pinsamt. HOPPAS de ALDRIG sätter sin fot på en arena igen.

Chippjävlar! Faan såg ju på tv hur vissa bölade vid överlämning till polisen. Mamma och Pappa var visst inte medvetna om vad de gjorde.

Till Matchen. Gefle gjorde det, Aik har ggjort det. Jag skulle vilja se mitt kära Bajen göra det. Men det fanns inte mycket hjärta där heller. Eguren försökte iallafalll...

2006-08-29 13:40
Jag lider med er seriösa Hammarbyfans, det är ni och hela klubben som tvingas stå i skamvrån idag. Det är fan pinsamt.
Jag såg på tvbilderna var hur en fly förbannad Petur Marteinsoon skällde ut några huliganer efter noter, mer sånt från spelare tack.

Jag hoppas att jag slipper uppleva en sån grej i Malmö.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2006-08-29 13:45
DjBrunte P20
Undrar bara vad det är för fel på Söderstadion. Och vad du har emot derbyn där. Pengakåt? Eller brist på toaletter och kiosker?
Örjansvall i all ära. Borde inte derbyn spelas på den arena ens lag känner sig mest hemma på?

2006-08-29 13:48
Vill man åka till Råpunda och kolla fotboll oavsett lagtillhörighet?
Svar nej
Kriget kommer!

2006-08-29 13:53
ni är pinsamma som fan.
hälften av er som skrivit här är tycker ändå det är ganska häftigt att det blev som det blev.

det var precis tvärtom.

det är fotboll det handlar om, barn.

2006-08-29 14:11
Jag fattar inte vad dessa "så kallade" fans tänker med.
Asså om detta inte hade hänt så hade ju Bajen iaf en möjlighet att vända matchen kanske inte så stor men möjligheten fanns iaf, men så tyckte inte ett litet antal idioter så dom sabbade matchen vilket kan innebära inte bara förlust igår utan i värsta fall poängavdrag samt spel inför tomma läktare.
Då undrar man ju följande, håller dessa personer så mycket på bajen som dom påstår? Det är väldigt tveksamt, asså blire det poängavdrag så tappar ju Bajen otroligt mycket till guldstriden kanske till och med är dom borta från guldet.
Det är tragiskt för Bajen som klubb att ett litet antal ska sabba något som så många kämpat för ända sedan försäsongen inleddes i januari, o detta kan dessa ha förstört på 10 minuter.
Jag är Djurgårdare och vart riktigt arg igår när matchen avbröts o jag lider verkligen med alla "riktiga" Bajen Fans även om DIF och Bajen är rivaler så igår led jag verkligen med er som stöttat erat lag så länge o ni är fan riktigt grymma måste jag säga även om d svider lite o säga d =) men ni är jävligt bra på o skapa stämmning synd bara att dessa idioter ska förstöra för alla.

Sen måste jag bara få berömma DIF vilken underbar första halvlek ojojoj det var längesen man såg sånt här spel o vilja, O Klacken var grym med tanke på det underläge i antal så hördes ni hela tiden, Det var stort o höra igår jag satt o njöt i 54 min sen kom idioterna.

Men vi i DIF ska bygga vidare på detta både på planen o läktaren nu är vid med igen (för det finns inget som tyder på annat än 3-0 igår) o vi ska fan kriga hela vägen fram.
"Vi é med er överallt" alltid oavsett

En sak till Hysén glänste i debuten för sunderland (2-0 mot W.B.A) Grattis o lycka till han är fortfarande kung i mina ögon.

DIF för evigt
I have no Yesterdays, Time took them away.
Tomorrow may not be
- but I have Today.

2006-08-29 14:32
Må deras mödrars vaginor ruttna av skam över att ha fött fram sånna missfoster till hjärndöda horungar.

När jag ser allsvenska matcher brukar jag sitta med en vag irritationskänsla i maggropen över taffligt spel även om det är detta som är charmen med små ligor jämört med de stora (blandade känslor med andra ord). Men igår satt jag och njöt, att det inte var la liga uppvägdes med intensitet och en jävla massa känsla (brinna för fotboll-känsla that is)

Fan fan fan för er horungar som inte lät mig se 90min, fan fan faan vad jag vill tvinga er äta min avföring era fucking snorungar, ska ni leka tuffa kom och hälsa på mig så ska ni få betala för det sexpack jag tvingades dricka under ilska istället för under matchtid.

Må satan äta era barn
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-08-29 14:47
Väl talat Narcissus
shimmy shimmy yo

2006-08-29 15:05
djävla luffare, det är så sorgligt att se att det finns människor vars enda värde i livet är att bete sig som idioter...fyfan...
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2006-08-29 15:11
Bästa derbyt någonsin. Tack till alla inblandade.