UFC och Pride FC runt nyår
http://66.ufc.com/ är adressen till ufc 66 som headlineas av Tito och chuck. Måste säga att sidan är jävligt snyggt gjord också. http://www.pridefc.com/pride2005/index_new_temp.php är adressen till Pride Fcs hemsida där man kan läsa om Shockwave 06 som headlineas av Fedor Vs Hunt. Så vad tror ni? vad blir roligast att se, vilken match är ni redan sugna på?
Legion=sötast
Ufc 66 Ja Tito VS Liddell ska bli nice! Vem som vinner? Hoppas på Chuck. Sen Griffin Vs Jardine bli klart en bra match. Pride Fc Fedor Vs Hunt , vinner Fedor KO eller submission? Men Hunt ska inte underskattas.... men tro & hoppas på Fedor.
I Priden blir det kul att se Nogueria mot Silva. Tror dock Nog är för bra för silva. Men det kommer bli kul. Fedor kommer inte knocka hunt. Av den simpla anledning att Hunt inte går att knocka. Tror han vinner på submission eller decision. Shogun mot Henderson blir kul med även om jag tycker Henderson har sett lite sämre ut på senare. Så jag tror nog på Shogun där. I UFC är det väll inte så mycket kul förutom huvudfighten. Tror faktiskt på Tito. Hans känns redo.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Inga superroliga mather tycker jag dock. Är rätt så besviken.
annars var det ju k-1 max igår javligt shyssta matcher
Lineupen för prides nyårs gala känns grymt nice. Dock hade jag helst sett mirko få en ny chans mot fedor men kanske är lite tidigt efter hans elimination vinst. Ufcn känns helt ok men handen på hjärtat kan vi inte alla erkänna att ufc börjar bli sorgliga. liddel tito 2 vinner tito blir det en 3a. vi har sett tito shamrock 3ggr. couture liddel 3 ggr. sylvia arlowski 2 ggr? Dom har några bra som alltid möter varandra om å om igen. glömde gsp hughes 2ggr! Nej fler bra fighters som kan utmana titelhållarna i ufc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lebanner Sylvia - Arlowski har till och med mötts 3 ggr. jag håller med dig, men jag tycker bara det gäller dom två tyngsta viktklasserna. Ufcs Tungvikt suger. Lätt tungvikt är bra men dom verkar knappt få in några nya bra fighters. Däremot har dom lyckats få in nya intressanta fighters i sina lättare viktklasser. Mellanvikt (med Anderson Silva som gått över till ufc och imponerat otroligt) Weltervikt (GSP går ju inte att ogilla) och Lättvikten med en mängd intressanta relativt nya fighters. Så om UFC kan få lite nytt folk, framförallt i tungvikten kan det nog bli riktigt bra på sikt..
Yar! vet inte helt säkert om jag håller på tito eller Chuck...lite 60/40 till tito även om han säkert kommer att få svälja läder. Håller med om att jag hellre vill se Mirko vs Fedor igen, Hunt är aight visst men njaa känns inte alls lika kul och han kommer bli subbad. Insane M sa annars bara bra saker. 5 poäng.
Legion=sötast
13/12 fightnight där är några rätt intressanta matcher oxå om vi snackar UFC
Diego Sanchez - Joe Riggs t.ex.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sen i UFC 66 så har vi ju Michael Bisping i sin första match sen han vann TUF 3 Även en match från Arlovski, se om han kan komma tillbaks i gamla pitbull takter Chris Leben ska köra mot Jason MacDonald som överraskade mot Ed Herman
Skall bli väldigt kul att se Både Bisping och Leben i octagonen igen, skall bli intressant helt klart. Speciellt Bisping har jag rätt höga förväntningar på, tror ufc 66 kommer bli tre bra timmar....tror dock pridegalan kommer bli bättre. Fightnights brukar inte vara så feta, men vem vet, kommer som vanligt se det i alla fall.
Legion=sötast
Alltså inser inte UFC att de skjuter sig själv i foten genom att pumpa ut så många galor, de har ingen kvalitet alls i deras galor med UFC 65 som undantag. De har ju max 2 intressanta matcher per gala (räknar inte fight night som en gala eftersom det bara är i stort sett skräp) då. Liddell vs Tito tycker jag känns totalt ointressant för mig. Tito är inte redo jag menar han klara knappt handskas med Forrest Griffin och borde egentligen förlorat den matchen. Shockwave är dock alltid intressant även i år tycker den innehåller många intressanta matcher. Ser nog hellre Fedor vs Hunt än Fedor Vs Crocop för att både Fedor och Crocop är tekniska fighters där Fedor är överlägsen medan Hunt är okonventionell vilket kan leda till det oväntade. Sen kan det vara kul för är det någon som kan knocka (vilket inte är troligt) Hunt så är det Fedor med sina kliniska träffar. Lite som Fujita matchen, det kan komma ett slag som Fedor inte är beredd på och benen kan vika sig. Jag är även nyfiken på om Gomi kan bli fireball kid igen eller om han är på nergång som det verkat på senaste. Fast bästa fighten på galan tror jag kommer vara Kang vs Hansen ser sjukt fram emot den.
dryice jag tror delvis så försöker UFC ha så många galor för att de försöker skapa namn så att de får balanserade viktklasser det har inte varit så många som kan tänkas vara top contenders i deras viktklasser. Sen kanske de inte kan komma upp i nivå som t.ex Prides lightweight division där det är flera stycken som kan tänkas utmana 1:an.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
nu kommer ju TUF 5 med bara lightweight division, där kanske dom kan hitta en del fighters som kan skapa en vettig lightweight division i UFC, sen droppar många fighters ner till lightweight just nu så det tar nog inte lång tid innan UFC har fighters som kan utmana Prides lightweight men just nu så är pride överlägset bäst i den divisionen
Sen kan ju inte UFC matcha Prides pengar vilket gör att alla stora namn som inte är amerikaner söker sig först och främst till pride
Å andra sidan har Pride precis tappat sin absolut bästa fighter i Fedor, han skall tydligen gå matchen mot Hunt sedan tar hans kontrakt slut, ngn annan organisation hade tydligen signat honom för en match också, antagligen mot Jeff Monson (av alla människor!) så om UFC är smarta nog kastar de allt de har i pengaväg över Fedor nu och försöker locka över honom.
Men antar att han kommer fortsätta i Pride, de lär få tokpanik om han inte gör det dock.
Legion=sötast
Kommer inte ske. En rysk mästare i USA? Jag kan höra bu-ropen ända hit.
dryice hehe som under Andrei Arlovski:s tid han var iofs Vitryss men ändå.
vad fan har hänt med Arlovski? saknar hans gamla stil då han va dominerande i Heavyweight. senaste titelmatchen var ju bara ett rent skämt. Sen att Sylvia är mästare måste ju va ett större skämt. Det verkar som Sylvia tar fram det sämsta i fighters, har aldrig sett varken Arlovski eller Monson så hemska som dom var i titelmatcherna
Arlovski har ju haft tre matcher med Sylvia varav 2 är förluster då är det nog dags att börja om från ruta ett och börja jobba sig upp till ett title shot om man vill ha ett. Men sen det som får Sylvia att ta fram det sämsta har jag ingen aning om men mot Monson var det ju för att han var så himla lång och Monson så kort och kunde utnyttja det bra men tråkigt.
emo jo men arlovski var ju riktigt dålig i sista matchen mot Sylvia
dryice P26 Kang ska inte möta Hansen, om du har fått det från PRIDEs hemsida så är det bara en lista på möjliga deltagare, inga matchningar
Jag trodde oxo kang skulle möta hansen men hade så fel. Fedor blir utlånad till Bodogfight galan för att möta monson. Men känns snarare som att visa fler jänkare hur grym han är så dom kommer till prides usa galor nästa år!. Aldrig att pride släpper fedor. Ufc har inte mkt till heavyweight divison. divisionen under har typ två namn, tito å chuck. Personligen börjar jag tröttna på ufc.
lebanner jag håller med dig om heavyweight, där är egentligen bara Brandon Vera något att hänga i julgranen, resten är medelmottor i light heavyweight hoppas jag på ett till namn förutom tito och chuck, Michael Bisping. Jag tror att han kan bli stor i den divisionen. Sen tillhör Vitor "Phenom" Belfort även light heavyweight. Vitor har varit en storfighter och är på väg tillbaks, han var med i en annan gala, kommer inte ihåg om det var Pride eller WFA. Hans comeback match var imponerande iaf
Belfort har för övrigt inte fightats i UFC sen tidigt 2005. när är Bodogfight? vilket datum?
Vitor fightades senaste i Prides USA gala och åkte fast för doping (förlorade mot Dan Henderson) tror han blev förbjuden från att tävla i Usa på ett längre tag p.g.a det.
Emo jag tänkte på matchen i Critical Absolute, mot Takahashi. sen är anledningen till att han inte fightades på ett tag att hans syster blev kidnappad och dödad av knarklangare i mars i år
Joachim hansen möter shinya aoki står klart på prides hemsida nu
YAR! Tydligen säljer företaget som äger Pride fc...just Pride Fc. vad tror ni kommer hända nu? Fedor och Cro Cop har en match kvar på sina kontrakt och båda komemr antagligen ske vid nyår. Och tydligen har UFC erbjudit Cro Cop en plats i UFC...kan bli intressant det här, speciellt eftersom Pride ser ut att hålla på att sjunka.
Legion=sötast
BobbyBlingBling , okej. wtf? Hansen mot Aoki? /me wants Hansen vs. Gomi vilken rip off!
Jag har en fråga angående UFC. Jag är inte så insatt i sporten direkt, gillar bara att kolla vissa fighter då och då. Men iaf, finns det någon regel att man inte får sparka på någon som ligger (i huvudet t.ex) eller gör dom det bara inte för att det är en oskriven regel att man inte sparkar på den som ligger? För flera gånger har jag sett att en kille knockat den andra, sen flyger ner o försöker mata slag oxå brottas. Varför inte bara sparka han i huvudet, stampa pch hoppa på honom? Eller när nån tagit sig ur ett försök att bli nerdragen, så ligger ju den andre killen där.. då går dom bara bakåt och väntar på att han ska ställa sig upp? Det är väl bara att börja sparka? Så ja, är det en regel eller är det bara det att dessa fighters faktiskt har lite moral i kroppen? :)
CAMPIONI!
rizmo det e en regel, du får inte sparka eller knäa en motståndare i huvudet om motståndaren har minst ett knä i marken. men du får sparka och knäa mot kropp i alla lägen
Om han ligger på rygg antar jag att det räknas att han har "ett knä" i marken också då? Aja, då vet jag.. tack :)
CAMPIONI!
Det är en tråkig regel som UFC har, vill du se fotbollsparkar och stomps checka PRIDE, i synnerhet Wanderlei Silva och Mauricio Shogun
Jasså är Pride ännu mindre regler? :)
CAMPIONI!
Rizmo Ja och Nej Pride har regler som inte UFC har t.ex är inte armbågar tillåtna.
Legion 22. Var har du hört det? Sen vetefan om dom som köper pride kommer låta stjärnorna gå. Då kommer dom förlora allt som pride byggt upp. Jag trodde pride hade mkt mer pengar än ufc å därav prides överlägsna fighters?
Lebanner Står på bland annat fightforum och mmaweekly. Jag hade också för mig att Pride betalade mer, men man vet alldrig, som sagt är UFC tydligen ute och nosar lite på Crocp (bara tänk er vad han skulle göra med UFCs HW division, deathbringer highkickar antagligen big timmy tillbaka till stenåldern) och jag tror de letar en hel del folk för att göra sin HW division bättre, nu suger dne ju.
Legion=sötast
frågan e om Pride kommer lägga ett motbud på Crocop eller om dom släpper han bara till "free agent". hade varit kul med Crocop i UFC, kanske fått fram en bättre HW division om han e med, måste ju få fram fighters som kan utmana, Sylvia har inte mycket att komma med mot Mirko. Hur mycket jag än gillar Vera så hade han oxå fått storspö av Crocop. Han kan nog bli en stor pengabringare till UFC om han kommer, sen kan vi få en comeback av Bas Rutten, han dominerade i sin comeback i WFA men kvalitetet i WFA skiljer sig ganska mycket från UFC och Pride.
läste nyss att WWE (wrestlingligan) är intresseserade av att köpa upp Pride
undra hur det slutar då?
länk
Är säker på att Pride kommer beefa med UFc om Mirko, han är trots allt en av de bästa i världen.
Legion=sötast
UFC-galan verkar lika B som alla deras galor. PRIDE kommer bli skitbra, även om jag önskar att det kunde vara lite jämnare fights.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
UPDATE nya matcher tillagda på fightcardet till Shockwave Mauricio “Shogun” Rua - Judoka Kazuhiro Nakamura
Takanori Gomi - Mitsuhiro Ishida
länk
Kommer helt klart blir bra. Alltid kul att se Shogun sparka någon i ansiktet.
Legion=sötast
OOps, menade såklart stampa någon i ansiktet. My bad.
Legion=sötast
Jag förstår hur ni tänker ang cro cop till ufc osv. Men sen tänker jag på ufc alla olika galor,samma skit,matcher kan avbrytas på grund av "nasty cuts" som dom själva kommit på. Nej jag vill ha pride som det är nu. Crocop hör hemma i pride inte i ufc även om han skulle röra om en hel del i deras heavy weight divison!
Lebanner Jag måste säga att jag både håller med dig och samtidigt vill jag se Tims huvud sparkas av. Om Cro cop skulle dykt upp i UFC kommer han antagligen stanna som lightweight mästare där väldigt länge, man kommer få se många sjuka knockouts men man kommer inte få se ngt egentligt motstånd. Klart alla kan förlora, men vem i ufcs tyngsta division skulle ha en chans?
Legion=sötast
http://www.mmanews.com/ufc/CroCop-To-Decide-On-UFC-Deal-Sunday-NYE-Fight-Off.html angående crocop och ufc kommer han bestämma sig på Söndag.
Legion=sötast