I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UFC och Pride FC runt nyår

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-12-12 00:41
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-12 09:21
Yar!

Ofan, det låter ju nästan som om han lutar åt UFc non? Undrar vad den andra amerikanska mma gruppen kan vara för ngt? Wfa eller vad de heter lyckades väll alldrig riktigt, emn vem vet.
Legion=sötast

2006-12-12 10:23
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2006-12-12 12:28
crocop är i nuläget kanske bättre än fedor,,,hade varit intressant se dem två till nyår men så blir det inte...så som crocop nitade silva och barnett som är några av dem tyngsta inom pride skulle han haft enorm chans mot fedor...men men tror inte den matchen kommer bli av...

som sagt tror att crocop i ufc´s heavy division skulle varit en dans på rosor för honom...enda inom ufc som kanske och då KANSKE  skulle haft chans mot honom är Chuck Lidell, men då tror jag oxo att han skulle få smaka på vänster benet over hjässan som silva o company har gjort.

2006-12-12 12:53
tackar för 60 Minutes länken, var rätt kul.
Legion=sötast

2006-12-12 12:58
Fick precis reda på att UFC har köpt WFA som redan var på väg ner, i WFA ahr namn som Bas Rutten, Rampage, Mayham miller osv haft matcer nyligen, "selected fighters" skulle komma över till UFC..så det här kan bli bra.

Ufc  tar över världen?  

Legion=sötast

2006-12-12 13:17
legion
dom har ju gåt o köpt WEC (World Extreme Cagefighting) oxå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-12 13:20
Dom vill ha Quinton Jackson och Heath Herring från WFA men dom verkar inte kunna få Bas Rutten eller Matt Lindland pga nån kontraktsgrej. Både Rutten och Lindland fightas och coachar i IFL som UFC har haft en del problem med stämningar ifrån innan.

länk

2006-12-12 13:28
Bobbybling

word?! var står det? Var brukar du läsa om MMA news?
Legion=sötast

2006-12-12 13:38
legion
There could be legal complications if the UFC acquired the WFA contracts of Matt Lindland and Bas Rutten, who are also coaches in the IFL. While the WFA deals of Lindland and Rutten both allowed them to also fight and coach in the IFL, the UFC is likely not going to want to use fighters who are also coaches in the IFL, a company with which the UFC has exchanged lawsuits in the past, although those suits have since been settled.

det står i slutet på länken. Jag brukar använda MMA WEEKLY
dom kör Daily news och rapporterar om alla galor, förändringar, uppköp i alla förbund och ligor

2006-12-12 17:54
bobby

Tack skall du ha.
Legion=sötast

2006-12-13 10:48
Ufc verkar bli lite intressantare trots allt!. Jag vill se Bas köra i ngn större organisation å se vad han fortf går för!

2006-12-13 10:51
btw. Vad hände med fedors å aleksanders polare som fick köra lite nu i höst. han var rätt grym slutade ofta med knockout. inte sett honom på ett tag?

2006-12-13 11:21
Blev han inte KTFO av Denis Kang i början av Bushido turneringen?

2006-12-13 12:53
http://www.ocregister.com/ocregister/sports/other/boxingmma/article_1381274.php

en intervju med Dana white.
Legion=sötast

2006-12-13 20:03
Retard
du har ett passande namn

Ska snutfittan bara backa genom hela matchen den gången också då?
Det är ingen som rör Fedor

2006-12-13 20:57
naww böla...
Peace

2006-12-13 21:05
vad ja vet har crocops stil förändrats lite.. han är mkt aggressivare till skillnad från första silva matchen och fedor etc. ser du silva 2 matchen så förklarar saken ganska tydligt. diggar fedor han är grym och kommer alltid vara men om det skulle uppstå ngn match 2 skulle det vara mkt jämnare.. mer aggressivt från crocops sida iaf..

2006-12-14 16:37
Cro cop skall till UFC det är tydligen ON nu. Kolla MMA weekly för emr info.

Med andra ord kommer Big tim få insparkad skalle. YES!!!
Legion=sötast

2006-12-14 18:15
nahh det är ba massa rykten .. på kroatiskta tidningen sa han att han ska ge beslut slutet av året..

2006-12-14 18:24
http://www.sherdog.com/news/news.asp?n_id=6352 syftade du på denna?

http://www.vecernji-list.hr/newsroom/sports/more/697635/index.do ja litar mer på kroatiska tidnignen iaf. Dom brukar ha alltid det senaste om mirko, intervjuer osv.

2006-12-14 23:34
Emo jo kanske han blev jag måste missat det? men han borde få fler matcher. han var ju riktigt grym!

Vi får se hur det blir med crocop visserligen bra för ufc om han kommer men tråkigt för pride om han lämnar å jag föredrar pride så vill att han ska stanna!

Ngn som vet nått om vochanchyn? han skulle gå ner en viktklass för å kunna utmana silva men har varit dött länge nu?

2006-12-15 04:02
Lebanner P21
Ere Roman Zentsov du menar?

2006-12-15 10:05
Han jag tänkte på är Amar Zuloev han är ju från Red Devil men det kanske Roman Zentsov är också?

2006-12-16 22:57

inget är klart angående mirko kolla mmauniverse.com, jag citerar "Så fort jag bestämmt mig kommer alla få veta alla medier och fans tills dess ska ni inte lita på alla rykten"

rönen: mirko skulle haft en enorm chans mot fedor nu...och jag tror att han hade vunnit men som sagt tror inte vi får se den matchen

2006-12-17 02:10
Ja jag menar roman zentsov! han är ju skön men har inte sett på länge? sen undrar jag fortf om vochanchyn? å är mark coleman slut?

2006-12-17 12:52
vochanchyn har legat lågt ett jäävla bra tag undrar om han ska va med i pride nån mer....å mark coleman fightas men han e nog slut som fighter dags att dra sig tillbaka anser jag!!

2006-12-17 20:33

Jag har för mig att Vovchanchyn skulle möta Belfort i Cage Rage för längesen men det blev inget med det, sen har jag inte hört nånting, synd! Sen Coleman vettefan om man är slut som fighter bara för att man inte längre är top 10 men han ska nog försöka trappa ner kvaliten på sitt motstånd några snäpp.

2006-12-17 22:34
jag tycker att det är tråkigt att bröderna innoue inte kör längre dom var rätt grymma!

2006-12-20 11:45
Kolla in min crocop HL =)

http://www.youtube.com/watch?v=afHCC2qLtpw

2006-12-20 14:01

2006-12-21 08:59
CroCops manager uttalar sig om kontraktssnacket

länk

2006-12-21 22:55
lite snack om Mike Tyson som skulle varit med i Pride Shockwave

länk

2006-12-23 11:47
Haha, Tyson i Pride... det vore något det ^^ Humor :)
Lineup:en för UFC 66 ser ovanligt trevlig ut för att vara UFC.
Pride toppar i sedvanlig ordning, ska bli jävligt kul rakt igenom.
Själv är jag mest nyfiken på när Bielkheden ska få fightas igen. Visst, han förlorade mot Ishida, men han gjorde ändå förbannat bra ifrån sig.
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-12-23 17:19
PenDragon 
Har läst en intervju med Bielkheden där han uppgav att Pride signade honom med ett två fightskontrakt så han ska gå en match till iaf mot vem och när är ju en annan sak (han blev signad till -73kg iaf).
För att vara lite OT så skulle jag vilja se David Lejenäs,Navid Yousefi  och Per Eklund i Shoot igen iofs förlorade alla senast men de fick ju möta extremt hårt motstånd skulle vila se dem mot lite lättare motstånd de var ju faktiskt ganska bra.

2006-12-23 20:03
en udda fundering som egentligen är helt värdelös....

hur kommer det sig att det bara är Cro Cop som har sitt meknamn istället för sitt riktiga namn när dom skriver om honom?

man ser inte dom skriva Bob Beast istället för Bob Sapp....

när man ser trailers och liknande så ser man alltid Mriko Crocop och inte Mirko Filipovic

som sagt väldigt udda men kunde inte sluta fundera på det

2006-12-23 20:04
*smeknamn

2006-12-23 20:54
crocop är väl croatia cop typ deras terrorist unit lr ngt sådant. iofs inte svar på din fråga men endå:S

2006-12-23 22:03
jag vet vad det betyder.... Croatian cop, frågan kvarstår.....

2006-12-24 00:55
Jag har fått intrycket av att många människor tror att han heter Crocop som det vore ett namn typ.

2006-12-24 12:00
jag tror för mirkos efternamn (filipovic) är ganska "svår" att utala för sånna som är inte ifrån balkan då.. kan tänka mig speciellt för japanerna dom trodde ett tag att hans namn var mirco och inte mirko haha. precis som mig, jag heter darko men i skrift skriver folk darco. så ja tror allt började från japansk media att börja kalla honom crocop istället.. underlättar för många hahah

2006-12-24 19:32

dem uttalar crocop: crocopche typ haha

2006-12-28 12:01
Måste vara för att den berömda Pride-rösten är bäst på namn innehållande bokstaven "R"
-Miiiirrrrrrrrrko CrrrrrrrrrrrroooCopp!
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2006-12-28 13:59
Crocop ska till UFC

The Ultimate Fighting Championship is expected to introduce Croatian heavyweight Mirko Filipovic (Pictures) as its newest acquisition during the Dec. 30 UFC 66 pay-per-view card, Sherdog.com learned Wednesday afternoon.

A star in the competitive PRIDE Fighting Championships' heavyweight division from Nov. 2001 through Sept. 2006 - when "Cro Cop" captured PRIDE's Open-Weight Grand Prix crown - Filipovic is slated to make his Octagon debut against Southern California's Eddie Sanchez, a source close to Sanchez said.

Widely recognized as the best heavyweight mixed martial artist in the world behind Russian Fedor Emelianenko (Pictures), "Cro Cop" has amassed in impressive 21-4-2 record, including recent triumphs over Wanderlei Silva (Pictures) and Josh Barnett (Pictures) in the GP to cap off his Fighter of the Year-caliber performance.

Undefeated in six fights, Sanchez made his UFC debut on short notice as part of the Hughes-Penn II undercard and stopped Mario Neto. The heavyweight's other contests, all of which he won before the bell, took place in King of the Cage and Total Combat.

sherdog.com

2006-12-31 02:01
Tito Ortiz ska visa va skåpet ska stå
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-12-31 13:06
Ett annat underbart japanskt uttal är:

"Boooooooobbiiiiiii Sappiiiiiiii"

man tror ju fan dom skojar ibland alltså...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2006-12-31 15:39
Såg nyss ufcn bra gala! Tycker bara det känns lite trist att crocop drar från pride. Men ufc kommer bli grymt mkt bättre med crocop å rampage jackson

2006-12-31 20:29
Jag sa hela tiden att Liddell skulle ta det.
strength

2007-01-01 19:43
Fedor vs Hunt var imponerande match.

2007-01-03 17:07
Melendez mot Kawajiri var ju ett riktigt krig fasen vilken bra match.